TAHTOISITKO OLLA LESBON LAPSI

dgdgsdgg

niin kuka haluaisi? itse en ainakaan. en pidä homoja mitenkään epänormaaleina, mutta olen erittäin tyytyväienn, että minulla on normaalit vanhemmat eli äiti ja isä...

kuka lapsi tahtois itselleen kaksi isää tai äitiä? jos lapsi olisi poika ja olisi vain äidit ei voisi tehjdä mitään isäjuttuja ja toisin päin.

45

2640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklklklkll

      toivottu lapsi. Lapsi, jota on suunniteltu ja odotettu. Lapsi, jota on rakastettu jo ennen syntymäänsä. Mitä väliä on vanhempien sukupuolilla.

      • Surullinen.

        olisin tahtonut olla odotettu ja kaivattu. Koko elämäni ajan rakastettu kahden vanhemman taholta.
        Olisin toivonut että minusta olisi huolehtinut mies ja nainen ja olisin saanut nähdä miten he minun lisäksi rakastavat toisiaan.


    • Biologinen perhe

      En haluaisi, samat perusteet.

    • äiti+3.

      sinusta normaalit vanhemmat ovat sellaiset jotka ovat eri sukupuolta? Muut eivät, vai? "mutta olen erittäin tyytyväienn, että minulla on normaalit vanhemmat eli äiti ja isä... " Ja samassa lauseessa toteat:"en pidä homoja mitenkään epänormaaleina"

      Heh, sekosit omaan näppäryyteesi.

      Lapsi tarvitsee rakastavat vanhemmat, sukupuolella ei ole väliä.

      "jos lapsi olisi poika ja olisi vain äidit ei voisi tehjdä mitään isäjuttuja ja toisin päin. " Oletko kenties juuttunut jonnekin 1800-luvulle vai oletko iältäsi siinä reilut 10 v?

      Isäjuttuja?? Äitijuttuja??

      ps. meillä ruoan on lähes aina laittanut mieheni, en pidä itse ruoanlaitosta, sama koskee leipomista. Minä taas kuskaan lapsia mm. futisharkkoihin ja pelaan itsekin naistenjoukkueessa. Tennistä lapset pelaavat isänsä kanssa. Tässä ihan pari esimerkkiä. Ja vasara pysyy hyvin minunkin kädessäni, pikkurempat onnistuvat.

      • fdsffssf

        Jos lesboille syntyisi poika, poika ei tietäisi miesten käyttäytymisestä mitään. Todennäköisesti pojasta tulisi neiti. Kyllä olisi noloa jos olisi kaksi isää tai kaksi äitiä. Mielestäni homoille ja lesboille ei tarvitsisi adoptoida lapsia !!


      • hetero111
        fdsffssf kirjoitti:

        Jos lesboille syntyisi poika, poika ei tietäisi miesten käyttäytymisestä mitään. Todennäköisesti pojasta tulisi neiti. Kyllä olisi noloa jos olisi kaksi isää tai kaksi äitiä. Mielestäni homoille ja lesboille ei tarvitsisi adoptoida lapsia !!

        Mulla on monta lesboystävää ja toivoisin heille samat mahdollisuudet kuin meille muillekkin. Ovat todella hyviä tyyppejä ja varmasti kasvattaisivat lapsensa hyvin. Rakastavat ja kunnioittavat toinen toisiaan ja ovat tottuneet hyväksymään erinlaisuutta. Onhan paljon yksinhuoltajiakin, joiden lapsista ei tule mitään "neitejä", vaikka heillä ei olekkaan välttämättä miespuolista henkilöä antamassa mallia. Miten lesboparit voisivat onnistua huonommin ainoastaan sen takia, että perhettä pyörittää kaksi naista ?

        Minulla on mies ja lapsi ja olen erittäin onnellinen omasta puolestani. Jos olisin lesbo, niin saisin tapella tällaisia mielipiteitä vastaan joka päivä. Siinä mielessä en kadehdi lesbojen lasta, koska saa heti pienestä pitäen tapella tällaisten asioiden kanssa. Lesbopariskunnissa ei ole mitään vikaa - mutta yleisessä mielipiteessä on paljon parantamisen varaa. Pitäkää ainakin tällaiset mielipiteet omana tietonanne - älkää ruokkiko näitä omiin lapsiinne ! Voin hyvin kuvitella, että juuri tällaisten kirjoittajien lapset kiusaavat koulussa tällaista "erityislasta" siitä syystä, että hänellä on kaksi äitiä. Näin niitä kiusaamisia ruokitaan.


      • tyttö15v :))
        hetero111 kirjoitti:

        Mulla on monta lesboystävää ja toivoisin heille samat mahdollisuudet kuin meille muillekkin. Ovat todella hyviä tyyppejä ja varmasti kasvattaisivat lapsensa hyvin. Rakastavat ja kunnioittavat toinen toisiaan ja ovat tottuneet hyväksymään erinlaisuutta. Onhan paljon yksinhuoltajiakin, joiden lapsista ei tule mitään "neitejä", vaikka heillä ei olekkaan välttämättä miespuolista henkilöä antamassa mallia. Miten lesboparit voisivat onnistua huonommin ainoastaan sen takia, että perhettä pyörittää kaksi naista ?

        Minulla on mies ja lapsi ja olen erittäin onnellinen omasta puolestani. Jos olisin lesbo, niin saisin tapella tällaisia mielipiteitä vastaan joka päivä. Siinä mielessä en kadehdi lesbojen lasta, koska saa heti pienestä pitäen tapella tällaisten asioiden kanssa. Lesbopariskunnissa ei ole mitään vikaa - mutta yleisessä mielipiteessä on paljon parantamisen varaa. Pitäkää ainakin tällaiset mielipiteet omana tietonanne - älkää ruokkiko näitä omiin lapsiinne ! Voin hyvin kuvitella, että juuri tällaisten kirjoittajien lapset kiusaavat koulussa tällaista "erityislasta" siitä syystä, että hänellä on kaksi äitiä. Näin niitä kiusaamisia ruokitaan.

        Okei, kysymys eräille. Mites sitten yksinhuoltajat? Pitäisikö yksinhuoltajaäideiltä ottaa poikalapset pois, ja vastaavasti YH-isiltä tytöt? Entä LESKET? olisi muuten aika julmaa miehensä / vaimonsa menettäneeltä ottaa lapsikin pois, koska tämä voi saada vääriä vaikutteita, koska perhe ei ole "Normaali". Herätkää ihmiset, vähän suvaitsevaisuutta peliin. Maailma muuttuu.

        Okei, nykyään vielä Lesbovanhempien lapsia ehkä voitaisiin kiusata koulussa yms, riippuen tietysti kasvatuksesta ja itsetunnosta yms. Kuitenkin lapselle tärkeää on vain olla rakastettu ja haluttu, ei vanhempien sukupuoli.


      • 4all
        tyttö15v :)) kirjoitti:

        Okei, kysymys eräille. Mites sitten yksinhuoltajat? Pitäisikö yksinhuoltajaäideiltä ottaa poikalapset pois, ja vastaavasti YH-isiltä tytöt? Entä LESKET? olisi muuten aika julmaa miehensä / vaimonsa menettäneeltä ottaa lapsikin pois, koska tämä voi saada vääriä vaikutteita, koska perhe ei ole "Normaali". Herätkää ihmiset, vähän suvaitsevaisuutta peliin. Maailma muuttuu.

        Okei, nykyään vielä Lesbovanhempien lapsia ehkä voitaisiin kiusata koulussa yms, riippuen tietysti kasvatuksesta ja itsetunnosta yms. Kuitenkin lapselle tärkeää on vain olla rakastettu ja haluttu, ei vanhempien sukupuoli.

        Miten ihanaa lukea että ihmiset ovat suvaitsevaisia! Lapsi tarvitsee rakastavat vanhemmat piste. Homo- ja lesboparien lapset ovat haluttuja lapsia.

        Itse olen elänyt isän kanssa joka oli perheessä ja joi, sillä tavalla tissutellen joka ilta. Ei halunnut viettää yhtään ylimääräistä aikaa lasten kanssa ja keskittyi omiin asioihinsa.

        Olen saanut hyvän mieskuvan aivan muualta, joka päivä me olemme kummankin sukupuolen kanssa tekemisissä ja sieltä niitä esimerkkejä otetaan ja valitaan hyvät huonoista. Myös naisista.

        Vanhempien tehtävä on rakastaa lasta kunnes hän on valmis avaamaan ajatuksensa maailmalle ja ottamaan sieltä tarvitsemansa. Miksi kieltää ketään rakastamasta toista ihmistä tai lasta?

        Vahvoja mielipiteitä omaavat vanhemmat saattavat siirtää ajatuksiaan nuorille lapsilleen ja se on kamalaa kuunneltavaa, kun he kertovat asiat omalla suullaan osaamatta perustella ollenkaan tai kiusaavat.


      • askjfbbf
        fdsffssf kirjoitti:

        Jos lesboille syntyisi poika, poika ei tietäisi miesten käyttäytymisestä mitään. Todennäköisesti pojasta tulisi neiti. Kyllä olisi noloa jos olisi kaksi isää tai kaksi äitiä. Mielestäni homoille ja lesboille ei tarvitsisi adoptoida lapsia !!

        No mites jos lapsella oli yksinhoultajä äiti? Ei isää ... :)


      • 4all
        askjfbbf kirjoitti:

        No mites jos lapsella oli yksinhoultajä äiti? Ei isää ... :)

        No siis äidin rakkaus biologinen tai ei on ihanata. Mutta sekin edellyttää että äiti haluaa lapsensa ja on valmis huolehtimaan hänestä :)


      • järkyttynyt1986
        fdsffssf kirjoitti:

        Jos lesboille syntyisi poika, poika ei tietäisi miesten käyttäytymisestä mitään. Todennäköisesti pojasta tulisi neiti. Kyllä olisi noloa jos olisi kaksi isää tai kaksi äitiä. Mielestäni homoille ja lesboille ei tarvitsisi adoptoida lapsia !!

        Ööö, ei tietäisi miesten käyttäytymisestä mitään?? Mistä niin päättelet...? Ei kai kyseinen pariskunta ja lapsi vietä elämäänsä missään neljän seinän sisällä ilman että tapaavat muita ihmisiä, tai että heidän elämässään ei olisi yhtäkään heteropariskuntaa jne jne...


    • ei haittaa

      Ei haittaisi oll lesbon lapsi. Mielummin kahden lesbon lapsi kuin konservatiivisen ahdasmielisen heteropariskunnan.

      Yhtälailla on yksinhuoltajia tai lapsia joilla ei ole jostain syystä isää. Isänmallin ja miesjuttuja voi tehdä sitten vaikka enon tai muun miessukulaisen kanssa.

    • Tammikuu 53

      Olen lähemmäs kuusikymmentävuotias ja haluan sanoa, että ihan hyvin olisin voinut olla kahden tasapainoisen naisen kasvattama. Tosiasiassa olen kasvanut kodissa, jonka äiti sairasti masennusta ja isä oli henkisesti sodan vaurioittama. Ei se aina niin hääppöistä ollut näinkään. Tasapainoinen aikuinen tai kaksi kaikille lapsille huolen pitäjäksi!

    • äiti +1½

      Olen poikalapsen yh-äiti ja tapailen yh-isää, jolla on tyttö. Poikani on äitin poika ja mieheni isän tyttö. Mies käyttäytyy hyvin luontevasti molempien lasten kanssa, mutta minä hieman jännitän osaanko kasvattaa tyttöä ollenkaan! En ole koskaan ollut mikään prinsessa, en edes pienenä. Olen kyllä naisellinen; käytän mielelläni mekkoja, leivon ja pidän pitkää tukkaa. Mutta kuitenkin ajan autoa paremmin kuin moni mies, ymmärrän elektroniikan päälle ja osaan käyttää työkaluja, eli olen aika poikatyttö. En tahto opettaan lapsilleni mitään "tyttöjen" ja "poikien" juttuja. Tyttö on kyllä aika prinsessa ja poika rakastaa autoja, ja hyvä niin. Pääasia, että ovat itse päättäneet! Ja molemmat ovat siis vastakkaisen sukupuolen kasvattamia ;)

      Rakastaisin vanhempiani yhtä paljon, vaikka he olisivat lesbo- tai homopari. En ymmärrä miksei samaasukupuolta olevilla pareilla ole adoptio-oikeutta. Voiko syy todella olla "ette saa lasta, koska rakastatte toisianne"? Toivoisin, että jokainen hetero miettisi, miltä se tuntuisi.

      Pitäiskö minulta todella ottaa lapsi pois, koska hänen isänsä päätti häipyä? Että lapseni pitäisi kasvaa jossain laitoksessa, vaikka minä rakastan häntä ja huolehdin hänestä? Aloittaja voisi mennä itseensä!

      • udwgduwj

        on ihan eri asia, jos mies on lähtenyt ja sen vuoksi lapsella ei ole isää kun se, että annetaan lapsi tahallaan kahdelle naiselle kasvatettavaksi. Mutta mielestäni adoptio on parempi ratkaisu kuin keinohedelmöitys, jossa lapsi saa tarkoituksellisesti elämän ilman isää. Jos vaikka kaksi naista adoptoisi lapsen afrikasta olisi sillä lapsella parempi elämä heidän kanssaan kuin nälässä eläminen afrikassa! Mutta olen kyllä "vanhanaikaisen" perheen kannattaja jossa on isä ja äiti!


      • arkilogi

        Miehesi on isän tyttö? Onko miehelläsi kellohame, sukkikset ym?


    • PohjanLikka

      . olla lesbon lapsi, jos hän olisi hyvä äiti.
      Ihan samoin voisin olla homon lapsi, jos hän olisi hyvä isä!

      Jessus, ihmiset, kasvakaa aikuiseksi!! Lapsi tarvitsee RAKKAUTTA, hoivaa.. huomiota, kuria, rajoja.. Jos niitä antava nainen sattuu tykkäämään naisista parisuhdekumppanina, niin so what?? Mitä se vaikuttaa tähän asiaan??

      • ja iloinen 17vuotias

        Äitini ja isä erosivat ollessani pari vuotias ja jäin äidilleni. Isä kuitenkin kuului joka päiväiseen elämääni. Samoin hänen miehensä myöhemmin.
        Ollessani 10-vuotias, äitini sairastui vaikeaan masennukseen ja teki itsemurhan.

        Sen jälkeen olen asunut kahden isän luona. Molemmat ovat olleet minulle suurena tukena, äitini kuoleman aiheuttaman surun jälkeen.

        Aluksi oli tietenkin noloa, kun perhettäni tuijotettiin pikkukaupungissa, kun käytiin kaupoissa.
        Mutta isieni rakkaus minua kohtaan sai nolouden äkkiä katoamaan.

        Bioisäni sanoo aika usein "Rakkaus voittaa häpeän". Ja siihen turhat tuijottelut loppui, kun ystäväni lainasi hänen sanojaan koulussa.

        Ystäväni on todella paras ystäväni.
        Isäni ovat minulle rakkaita. Ja niinkuin kaikki isät myös he saavat minut häpeämään joskus. Mutta se häpeä vain naurattaa myöhemmin.


        Lopuksi isäni sanat: "Rakkaus voittaa häpeän."


      • iloinen 17-vuotias
        ja iloinen 17vuotias kirjoitti:

        Äitini ja isä erosivat ollessani pari vuotias ja jäin äidilleni. Isä kuitenkin kuului joka päiväiseen elämääni. Samoin hänen miehensä myöhemmin.
        Ollessani 10-vuotias, äitini sairastui vaikeaan masennukseen ja teki itsemurhan.

        Sen jälkeen olen asunut kahden isän luona. Molemmat ovat olleet minulle suurena tukena, äitini kuoleman aiheuttaman surun jälkeen.

        Aluksi oli tietenkin noloa, kun perhettäni tuijotettiin pikkukaupungissa, kun käytiin kaupoissa.
        Mutta isieni rakkaus minua kohtaan sai nolouden äkkiä katoamaan.

        Bioisäni sanoo aika usein "Rakkaus voittaa häpeän". Ja siihen turhat tuijottelut loppui, kun ystäväni lainasi hänen sanojaan koulussa.

        Ystäväni on todella paras ystäväni.
        Isäni ovat minulle rakkaita. Ja niinkuin kaikki isät myös he saavat minut häpeämään joskus. Mutta se häpeä vain naurattaa myöhemmin.


        Lopuksi isäni sanat: "Rakkaus voittaa häpeän."

        olen tyttö.


    • nainen_30

      Ajattelin ennen myös tuohon tapaan (vielä pari vuotta sitten). Olen ottolapsi ja monet monet kerrat olen elämäni varrella pohtinut, että taakkaa on taustasta jo paljon (identiteetin rakentamisessa aikuisiän kynnyksellä) ja että homoseksuaalivanhemmat olisivat tuohon päälle liikaa.

      Sittemmin olen kuullut myös surullisista adoptiokokemuksista. Ottolapsista, jotka ovat saaneet paperilla hyvät vanhemmat, mutta eivät käytännössä. Vanhemmat, joiden oma biolapsettomuustuska on ollut niin suuri, etteivät olekaan kyenneet olemaan vanhempia lapsilleen, vaan purkaneet tuskansa näihin kamalillakin tavoilla.

      Niinpä nykyään (omiin vanhempiini ihan tyytyväisenä - joskaan ei meilläkään aina ole ollut helppoa ja lapsuuttani varjosti mm. ottoisän alkoholiongelma - joka alkoi ilmetä vasta nm. 5 v adoption jälkeen) ajattelen, että mieluummin hyvät homovanhemmat, kuin tasapainottomat heterovanhemmat.

      Ensisijaisen tärkeää mielestäni on, että jokainen lapsi saa kasvaa tasapainoisessa ympäristössä ja rakastettuna. Mielellään vielä mahdollisimman aikaisesta vaiheesta. Maailma on myös muuttunut paljon lyhyessä ajassa ja sateenkaariperheisiin suhtaudutaan yleisesti avarakatseisesti - mahdollisesta kiusaamisesta tarvitsee tuskin tänä päivänä vakavissaan murehtia. ja jos nyt jotain kiusaamista on, niin mieluummin perheen ulkopuolelta tulevaa, kuin perheensisäistä.

      Aihe ei sinällään ole minulle intohimoinen, mutta kuten jo todettu, tänä päivänä kysytäessä minulla ei olisi mitää omoseksuaalien adoptio-oiekutta vastaan. Pikemminkin olen allanut ajatella niinpäin, että ehkä homoseksuaalit omaa identitettiä etsittyään aj sen löydettyään voivat olla jopa tosi hyviä tukemaan ottolasta tämän oman minä-palapelin kokoamisessa.

      • vm

        Minä olen kahden adoptiolapsen yksinhuoltajaäiti - en lesbo, mutta eräs tilanne tuli mieleeni kun luin tätä keskustelua.

        Olen reilusti ylipainoinen, jota asiaa lasteni kaverit ovat joskus kommentoineet, ja erityisesti nuorempi poikani suuttuessaan haukkuu minua läskiksi. Kerran sitten kysyin häneltä, haluaisiko hän mielummin laihan äidin (ajatellen, että jos laihduttaisin, olisiko se hyvä juttu), ja lapsi suorastaan hätääntyi ja sanoi, ettei ikinä halua ketään muuta äitiä kuin minut.

        Lasta voi nolottaa aikuisten ominaisuudet, mutta ei se silti tarkoita, että hän haluaisi jotkut muut vanhemmat kuin ne, jotka hänellä on jos asiat muuten ovat kunnossa.


    • rennostiVaan

      Minulla heterovanhemmat tai ainakaan eivät ole tulleet kaapista ulos. ;)

      Isä/äitijuttuja... Maailma on täynnä jätkämäisiä heteronaisia ja neitimäisiä heteromiehiä. Eiköhän lesbo- ja homopareissa ihan samalla tavalla on erilaisia ihmisiä, jotka tykkäävät erilaisista asioista. Olen varma, että moni lesbo (tai heteronainenkin) on paljon äijämäisempi kuin useat heteromiehet.

      Jos minulla olisi kaksi äitiä... paha mennä sanomaan olisiko se sitten niin ihmeellistä? Mitäs jos on vaan yksi äiti eikä isää? Tai yh-isä eikä äitiä? Tai juoppoisä ja juoppoäiti?

    • joliksi

      Rakastan omia vanhempiani ja omia sukulaisiani ja he ovat minulle tärkeitä. Sitäpaitsi ajatus, että perheympäristö olisi niin erilainen kammoksuttaa lähinnä, mutta se johtuu siitä mihin itse olen oppinut. Eikä hävetä tippaakaan sanoa: En haluaisi, että vanhempani olisivat lesboja tai homoja!

    • viävoln

      luultavasti se olis aivan samanlaista ku heterovanhempienkin lapsena.

      • Kahden lapsen äippä

        Oikeasti lapset osaavat olla julmia toisilleen, sanotte mitä sanotte jossainvaiheessa koulu-uraansa lapsi joutuu taatusti toisten lasten silmätikuksi ja pilkan, vinoilun kohteeksi.


        En ole mikään himouskovainen, kirkosta eronnut ateisti, kahden pojan heterosuhteessä elävä bi-seksuaaliäiti. Mielestäni perhearvoihini kuuluu lapsi heterosuhteeseen AINOASTAAN! Niinkuin on luonto sen alunperin tarkoittanut. Mielestäni kaikki tapahtuu syystä ja luonnon mukaan nainen ja mies voivat ainostaan saada lapsia ja niin se pitää ollakin. En haluaisi olla lesbo/ tai homoparin lapsena!

        Mielummin tietenkin vanhemmat kuin lastenkodissa mutta jos saisin valita. Hyvä ajatushan se on antaa perhettä tarvitseva lapsi adoptioon mutta EI samaa sukupuolta olevalle parille vaan sinkulle ennemmin, musta kyllä ei lapsen tarvitse pienestä asti nähdä homoseksuaalisuutta vaan ennemminkin normaalia perhemallia, kyllä sitä kerkee asioita myöhemminkin funtsimaan, menee pää vielä sekaisin vaan ihan turhaan.


      • aijjaa?
        Kahden lapsen äippä kirjoitti:

        Oikeasti lapset osaavat olla julmia toisilleen, sanotte mitä sanotte jossainvaiheessa koulu-uraansa lapsi joutuu taatusti toisten lasten silmätikuksi ja pilkan, vinoilun kohteeksi.


        En ole mikään himouskovainen, kirkosta eronnut ateisti, kahden pojan heterosuhteessä elävä bi-seksuaaliäiti. Mielestäni perhearvoihini kuuluu lapsi heterosuhteeseen AINOASTAAN! Niinkuin on luonto sen alunperin tarkoittanut. Mielestäni kaikki tapahtuu syystä ja luonnon mukaan nainen ja mies voivat ainostaan saada lapsia ja niin se pitää ollakin. En haluaisi olla lesbo/ tai homoparin lapsena!

        Mielummin tietenkin vanhemmat kuin lastenkodissa mutta jos saisin valita. Hyvä ajatushan se on antaa perhettä tarvitseva lapsi adoptioon mutta EI samaa sukupuolta olevalle parille vaan sinkulle ennemmin, musta kyllä ei lapsen tarvitse pienestä asti nähdä homoseksuaalisuutta vaan ennemminkin normaalia perhemallia, kyllä sitä kerkee asioita myöhemminkin funtsimaan, menee pää vielä sekaisin vaan ihan turhaan.

        Eli jos olisitkin sattumalta rakastunut naiseen ja eläisit naisen kanssa, olisit ollut valmis siihen ettei sinusta tule koskaan äitiä?


      • Ååti
        Kahden lapsen äippä kirjoitti:

        Oikeasti lapset osaavat olla julmia toisilleen, sanotte mitä sanotte jossainvaiheessa koulu-uraansa lapsi joutuu taatusti toisten lasten silmätikuksi ja pilkan, vinoilun kohteeksi.


        En ole mikään himouskovainen, kirkosta eronnut ateisti, kahden pojan heterosuhteessä elävä bi-seksuaaliäiti. Mielestäni perhearvoihini kuuluu lapsi heterosuhteeseen AINOASTAAN! Niinkuin on luonto sen alunperin tarkoittanut. Mielestäni kaikki tapahtuu syystä ja luonnon mukaan nainen ja mies voivat ainostaan saada lapsia ja niin se pitää ollakin. En haluaisi olla lesbo/ tai homoparin lapsena!

        Mielummin tietenkin vanhemmat kuin lastenkodissa mutta jos saisin valita. Hyvä ajatushan se on antaa perhettä tarvitseva lapsi adoptioon mutta EI samaa sukupuolta olevalle parille vaan sinkulle ennemmin, musta kyllä ei lapsen tarvitse pienestä asti nähdä homoseksuaalisuutta vaan ennemminkin normaalia perhemallia, kyllä sitä kerkee asioita myöhemminkin funtsimaan, menee pää vielä sekaisin vaan ihan turhaan.

        No en ole minäkään mikään himouskovainen, vaan kirkosta eronnut uskonmihinitsehaluan, mutta mites se tähän asiaan sitten liittyikään?

        Mitä se sitten on, kun lapsi näkee "homoseksuaalisuutta" pienestä asti? Osoittavatko homoseksuaalit rakkauttaan jotenkin eri tavalla kuin heteroseksuaalit? Tuskinpa homoseksuaaliparit mitään akteja lapsiensa edessä kuitenkaan suorittavat. Yhtä paljon se lapsi on ihmeissään, jos yllättää äidin ja isän "halaamasta" toisiaan peiton alla...

        En oikeasti ymmärrä tätä ihme käsitystä, että kaksi äitiä tai isää olisi yhtään sen kummempi asia kuin yksinhuoltajan tai eri sukupuolta olevien vanhempien kanssa kasvaminen. Enkä myöskään ymmärrä käsitystä siitä, että lapsille jo pienestä pitäen opetetaan "tyttöjen" työt ja "poikien" työt.

        Voiko joku oikeasti väittää, että lapsen on parempi kasvaa esim. perheväkivallan keskellä heteroperheessä kuin homoseksuaalipariskunnan lapsena? Mielestäni väliä ei ole sillä, mitä sukupuolta kasvattaja(t) ovat, vaan sillä että on HYVÄ VANHEMPI lapselleen ja kasvattaa tämän hyvin.


    • Daddy's girl77

      En haluaisi. Olen aina ollut isän tyttö. Kun äitini ja isäni ikäväkseni erosivat, kaipasin isää koko ajan. Se vielä olisi puuttunut jos äiti olisi tuonut siihen jonkun naisystävänsä meidän luokse asumaan ym. Se olisi pahentanut tilannetta. Minulla ei ole sinänsä mitään homoja ja lesboja vastaan, Ihmisiä ovat hekin.
      Olen vaan itse saanut kokea rankan lapsuuden ja jos siihen päälle olisi vielä tullut lesboutta tai homoutta, en tiedä mitä olisin tehnyt.
      Isäni oli erittäin miehekäs, ehkä liikaaki ja olen huomannut peilaavani kaikkia miehiäni häneen. Hyvä tai huono, en tiedä.
      Jos kummatkin vanhemmat ovat naisia tai miehiä niin millä eväillä hän tulee etsimään miehen/naisen? Se on yksi painolasti lisää lapselle.
      Jos kuitenkin nais tai miespari opettaa ja puhuu lapsille muistakin ihmisistä niin en näe siinä mitään pahaa.

      Ylipäätään se omahyvyys ja seksuaalinen nautinto on tärkeää ihmisille. Jopa joillekki kaikista tärkein. Miksi?
      Mihin hävisi se lapsen parhaan ajatteleminen?
      Nykyajan äidit ovat mielestäni itsekkäitä. Laitetaan lapsi hoitoon, että saa omaa aikaa ja pääsee baariin juomaan viinaa. Jos haluaa elää näin, eikö silloin pitäisi olla tekemättä lapsia??

      Se on kumma nykyään, kun toitotetaan sitä avarakatseisuutta, suvaitsevaisuutta ja vapautta.
      Silti mielipiteitämme muokataan, mollataan ja haukutaan (pyyhitään pois keskusteluja täälä suomi24 palstalla) jos mielipide ei ole samanlainen kuin valtavirran!! Mitä suvaitsevaisuutta se on? Kysynpä vaan. Jos jonkun mielestä lapsia ei saisi antaa homo/lesboperheille niin se on HEIDÄN MIELIPIDE. Jos on liian karkeaa tekstiä niin mitä sitten? IHAN YHTÄ KARKEAA tekstiä tulee niiltä ihmisiltä jotka näitä homoja/lesboja puollustaa.
      Säälittää lapset ja nuoret joilla näin ohjataan ajattelemaan juuri valtavirran (joka tämän hetkinen teema on: hyväksytään/sallitaan kaikki!) mukaan kaikki. Lapset ja nuoret ovat niiiin vietävissä, eivät vielä tunne itseäänsä ja tiedä mitä haluaa elämältä. Toisin voivat väittää, mutta harva nuori vielä ymmärtää kaikkea koska ei ole sitä kokemusta!
      Minusta pitäisi kannustaa ajattelamaan omilla aivoilla ja opettaa hyviä käytös tapoja, sekä nöyryyttä.

      • 4

        Tuo mihin sitä tulevaa puolisoa peilataan voisi olla vaikka hänen luonteepiirteisiin, naisen/miehen hellyys, ystävällisyys, rehellisyys yms. asioita joilla on enemmän arvoa parisuhteessa. Voisi tajuta ettei yhdistäisi tiettyjä luonteenpiirteitä stereotyyppisesti tiettyyn sukupuoleen vaan ottaisi vastaan ihmisinä ja oppisi tuntemaan henkilön yksilönä... kyllä sinä tiedät kehen sinä ihastut ulkoisista syistä, vielä kun se ois mukava niin huh huh


    • 816

      Minä olen väkivaltaisesta kodista. Äiti oli täysin alistettu ilman minkäänlaista omaa elämää, lisäksi oman fundamentalistiuskontoisen sukunsa vaurioittama, isä henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen ja elämä sen vajaa 18 v. oli sitä, miten onnistua olemaan mahdollisimman huomaamaton - raivarin saattoi saada aikaan vaikka kävelemällä tai istumalla sohvalla jotenkin "väärin", tai ihan mistä tahansa.
      Kaikesta huolimatta nykyään molempiin hyvät välit, vuosien yhteydenpitotauon jälkeen isäänkin.
      Että joo, olisin mieluummin ollut (terveen ja tasapainoisen) nais- tai miesparin kasvattama ja tuntenut itseni hyväksytyksi ja rakastetuksi. Jos nämä olisivat vaihtoehdot. Ei pidä tietenkään aina verrata niin, että joko paska "normaali" perhe tai täydellisen hyvän homoparin koti. Uskon silti, että monilla samaa sukupuolta olevilla perheen perustavilla on pohja väkisinkin aika hyvässä kunnossa. Vaatii niin paljon jo itseltä olla mitä on, saati elää avoimesti parisuhteessa toisen kanssa. Ja lasten saaminen vasta vaikeaa onkin.

    • siiri_35

      Rakkautta kun olisi kotoa saanut, olisi riittänyt. Olisi sitä tullut sitten naisilta, miehiltä tai vaikka kadelta transvestiitilta. Lapsi tarvitsee rakkautta, ruokaa, lämpöä ja rajoja. Ei sillä niin väliä keltä niitä saa.

      Miehen ja naisen eri malleja saa muualtakin kuin kotoa ja mitä ne mallit oikeastaan ovatkaan? Meillä mummo opetti minut hakkaamaan puita ja remontoimaan, vaari kutomaan sukkia ja juoruilemaan mökkinaapureista.

      Lapset kaipaavat tasapainoisten ihmisten malleja ja aikuisia, jotka opettavat heidät pärjäämään elämässä.

    • Toinen äideistä

      Uusperheessä elävänä lesbona on melkoisen mielenkiintoista tarkastella tätä keskustelua. Jotkut keskustelijat tuntuvat olettavan, että kun kahden naisen perheessä on lapsi, hänet kasvatetaan jonkinlaisessa pullossa tai umpiossa, jossa hän ei "opi normaaliksi". Mielenkiintoinen ajatus.

      Omaan perheeseeni kuuluvat avovaimoni sekä hänen poikansa, joka syntyi avovaimoni pitkäaikaisesta heterosuhteesta. Lapsella on siis myös isä, jota hän tapaa säännöllisesti, vaikka asuukin pääsääntöisesti meidän luonamme. Lapsella on toki ympärillään myös muita aikuisia, kuten isovanhempia, enoja, setiä, tätejä, serkkuja sekä muita ystäviä ja sukulaisia. Perheellämme on ainoastaan yksi ystäväperhe, jossa on myös kaksi äitiä. Muut ystävä- ja tuttavaperheemme ovat aivan tavallisia heteroperheitä.

      Poika on vielä suhteellisen pieni, eikä osaa kyseenalaistaa perhemalliamme. Voi olla, että jonain päivänä hän tulee sen tekemään ja silloin käsittelemme asiaa yhdessä. Itselläni on kokemusta lasten suhtautumisesta naispariskuntiin sisareni lasten kautta. Sisareni lapset (molemmat poikia) viettävät paljon aikaa luonani, ja erityisesti vanhempi asuu luonani useita viikkoja joka vuosi omasta halustaan. Tällä hetkellä seitsemänvuotias lapsi ei ole koskaan kyseenalaistanut eikä ihmetellyt sitä, että asun toisen naisen kanssa. Lapsi myös ikävöi edelleen entistä pitkäaikaista naisystävääni, joka kuului hänenkin elämäänsä niin kauan kuin hän muistaa. Entinen naisystäväni on onneksi sitoutunut tapaamaan lasta edelleenkin ja lapsella on oikeus pitää entiseen naisystävääni yhteyttä.

      Se, etteivätkö poikalapset oppisi kahden naisen perheessä "oikean miehen mallia", on hyvin kyseenalainen kysymys. Mikä oikean miehen malli oikeastaan on? Esimerkiksi näiden poikien omat isät eivät harrasta mitään urheilua, eivätkä ole edes urheilusta kiinnostuneita, mutta meillä urheillaan paljon. Olen itse harrastanut kilpatasolla mm. jääkiekkoa, jalkapalloa ja salibandya ja muutoin mm. nyrkkeilyä. Opetan lapsille eri urheilulajeja. Lapsilla on tietenkin myös mahdollisuus saada ulkopuolista valmennusta ja kilpailla eri lajeissa, kannustamme siihen.

      Mitä muuta miehille ominaiset tavat tai harrastukset ovat? Minulla on korkeampi sotilasarvo kuin lasten isillä. Avovaimoni metsästää hirviä. Osaamme ajaa autoilla, moottorikelkoilla, moottoripyörillä ja mönkijöillä. Harrastan puukäsitöitä, teen mielelläni pienimuotoisia remonttitöitä ja avovaimoni korjaa autoamme isänsä opastuksella. Eräharrastukset ja luonnossa liikkuminen mm. retkeillen, vaeltaen, kalastaen, marjastaen ja sienestäen ovat sydäntämme lähellä.

      Oma isäni ja isoisäni opettivat aikoinaan, ettei sukupuolella ole mitään merkitystä suhteessa siihen, mitkä ovat ihmisen kyvyt tai mahdollisuudet tehdä asioita ja elää elämäänsä. Olen saanut hyvin tasa-arvoisen kasvatuksen sisarusteni kanssa, ja samaa linjaa aion jatkaa omien lastenikin kohdalla.

      Olemme omasta mielestämme ihan tavallinen perhe, jossa nyt vain sattumalta on kaksi hyvin tavallista äitiä. Kokkaamme ja leivomme mielellämme, askartelemme ja teemme erilaisia käsitöitä, sisustamme, luemme, taiteilemme ja nautimme erilaisista kulttuuriharrastuksista. Lapsilla on luonamme tiukka kuri ja selkeät säännöt, mutta myös paljon rakkautta ja mahdollisuudet oppia, kasvaa ja kehittyä.

      • 0l0

        Tämä on sitä elämää prkl. :)


    • __::__

      Voisin ollakin

      Ottakaa heterokiihkoilijat huomioon että vielä muutama vuosikymmen sitten lapsi oli "tuhoon tuomittu" eli hänestä ei ikinä voinut tulla mitään kunnon kansalaista, jos vanhemmat olivat eronneet. Miten onkaan nyt?! Samoin minun lapsiani olisi haukuttu äpäriksi ja hyljeksitty koska emme ole lapsien isän kanssa naimisissa. Maailma kehittyy ja asenteet muuttuvat. Jonkun on aina pakko olla ensimmäinen ja edelläkävijä. Ajatelkaa vaikka historiaa.

      Ja samaan henkenvetoon voin todeta ettei kirkon tarvi meitä vihkiä kun eivät kerran vihki samaa sukupuolta oleviakaan Raamattuun nojaten. Raamatun mukaanhan minä olen huora, koska olen tehnyt lapset ennen avioliittoa. Siispä menemme kesällä tuomarin puheille! Emme kuulu enää kirkkoon. Lapseni saavat sitten itse tehdä päätöksensä kun ovat siihen ikänsä puolesta oikeutettuja.

    • heterus

      Voihan sitä toki elää millaisessa perheyhteisössä hyvänsä, mutta ei silti pidä miehiä ja naisia samanlaistaa. Miehet nyt sattuvat olemaan vahvempirakenteisia kuin naiset ja luonteeltaan erilaisia. Ja alapäässäkin kai on jotain eroa. Ja luonteissa, aivojen rakenteessa ja toiminnassa. Homoperheissä seksuaalisuus ehkä saa vähän erilaisen merkityksen kuin heteroperheissä, joissa seksuaalisuudella on selvä yhteys lisääntymisen kanssa. Homoperheissä seksuaalisuutensa varmasti oppii tyydyttämään hyvin monella tavalla, eikä siihen tarvita traditionaalista mies-nais asetelmaa, vaikka hyvin sopivatkin yhteen.
      Millainen lapsesta tulee, riippuu varmasti siitä, miten vanhemmat toisiaan kohtelevat. Jos kaksi miestä tai naista toisiaan silittelee ja pussailee lapsen nähden, niinkuin heterovanhemmat saattavat tehdä, on se lapsestakin varmasti luonnollista. Tuntuu siltä, että homoparien lapsista väkisinkin tulee vähintäänkin bi seksuaaleja, jos ei homoja. Homot ovat kuitenkin vähemmistö, joten oikeasti heidän elämällään ja lapsillaan ei liene suurta vaikutusta meidän yhteiskuntaamme. Sinällään olisi jännä ajatus, että tulevaisuudessa sukupuolella ei sinällään olisi väliä. Voisi käydä kaupassa valitsemassa minkä näköisen ja luonteisen isän/äidin lapselleen haluaa ja käydä pistämässä oman panoksensa koeputkeen..... heh, mielenkiintoista.

    • kikkaliinas

      Kunhan lapsella on rakastavat, huolehtivat... vanhemmat, se on tärkeintä!!!
      Sitten on näitä (perheitä joissa "äiti ja isä") pervoja, alkoholisteja, lapsensa pahoinpitelijöitä/tappajia, joilla ei lapsia kuuluisi olla ollenkaan, hyi saatanan sairaat!

      Homoille ja lesboille adoptio-oikeus ehdottomasti!!!!!!! Maailmassa liikaa orpoja, kaltoinkohdeltuja jne. lapsia, jotka ansaitsevat rakastavan perheen.
      Adoptioprosessi on sen verran pitkä, kallis... että siihen ryhtyvät varmasti tietävät mitä tahtovat. Kun on tosiaan esim. teinit, alkoholistit, narkkarit jne. jotka lapsen saatuaan tajuavat ettei lapsen kanssa pärjätäkkään... sitten pahoinpidellään, lapset joutuvat näkemään/kokemaan kauheuksia ym.

      Rakastava ja huolehtiva perhe kaikille lapsille, sama se mitä sukupuolta vanhemmat ovat!

    • Porin miäs

      Maailmassa on niin paljon lapsia vailla kotia ja perhettä että allekirjoitan ilomielin saman sukupuolen edustajien adoptio-oikeuden. Uskon että sen prosessin läpikäyvät haluavat tosissaan lapsen. Pidän lisäksi nykypiirrettyjäkin haitallisempana lapsille kuin esim kahta rakastavaa isää.

    • bwahhaaaha

      kuules ap: sinähän ET tiedä onko äitisi lespo ja isiäsi homo.!! Hah Hah se on totuus , piditpä siitä tai et! Tosi asia on että useat lesbot huomaavat oman taipumuksensa vasta kun ovat esim. 45-50 v. ja sama myös miehillä.
      Toinen pointti on, että voi olla että äitisi on JO piilolesbo, tai isäsi on JO piilohomo. Tämä on HYVIN YLEISTÄ että monet homot eivät ole tulleet kaapista ulos, juuri perheensä tai sukunsa takia. Heillä on kaikki kulissia, on avioliitot ja perheet, mutta salassa pukeutuvat sukkahousuihin, ja käyvät homobaareissa yms. Monilla perheenisillä on homorakastaja , mistä aviopuoliso joko ei tiedä, TAI TIETÄÄ, mutta ovat lasten takia sopineet jatkavansa yhdessä. Ja lapset eivät tule tietämään ennenkuin vanhoina. Tämä on monile yllätys. Ei kaikki ole kaapista ulkona, ja osa ei edes myönnä itselleen olevansa bi, tai homo.

    • Huoleton'

      Onko sillä oikeasti väliä vaikka vanhempina olisikin kaksi saman sukupuolen edustajaa? Eikö tärkeintä kuitenkin ole, että lapsella on rakastavat vanhemmat, ja että lapsen olisi hyvä olla, kuin että olisi hetero-vanhemmat, jotka eivät pysty pitämään lapsesta huolta?

    • yh-äidin pojat

      Tässä maassa on vaan aikas paljon yh-äitejä, joilla on poikia kasvatettavanaan. Heidän isänsä ei piittaa heistä eikä halua harrastaa mitään isä-poika juttuja, kun omat tärkeämmät harrasteet ja uudet naisystävät vievät kaiken ajan.

      Pitäisikö näiltä äideiltä riistää pojat pois, koska he saavat vain naisen huolenpitoa?

    • Kultainen keskitie

      Miksi ihmeessä pojista tulisi "neitejä" kahden äidin kasvattamana? Eiköhän se niin mene, että ympäröivän maailman mallit opettaisivat tarkkailemaan tilannetta. Jos kaikki opitaan kotoa, niin miksi esimerkiksi kaikkien uskonnollisten perheiden lapset eivät aikuisina jatka vanhempiensa aatesuuntaa? Eiköhän sen ulkomaailmakin opeta.

      Toinen juttu on se, että naisten kasvattamilla pojilla on luultavasti paremmat mahdollisuudet kasvaa sävyisämmiksi ja kohteliaammiksi kuin esimerkiksi jonkun ahdasmielisen homofobikon jälkikasvulla. Naispuolisena henkilönä luotan ehdottomasti enemmän avarakatseiseen mieheen kuin jäykkään ja perinteiseen kaksilahkeiseen.

      En usko, että homoseksuaaliseksi "opitaan". Miten muuten selitätte sen, että useimmiten samaa sukupuolta edustavien vanhempien lapsesista tulee heteroita.

    • puskafeministi
    • efkwdfopåkwepodfk

      En haluaisi olla kahden naisen tai kahden miehen lapsi.

      • *Neito*

        Minulla on muutama poika kaveri. siis ihan vain kaveri!
        ja eräällä näistä kavereistani ei ole isää,
        eikä hän ole koskaan isäänsä nähnytkään.
        ja vanhempina hänellä ovat lesbo pari.
        ei tosiaankaan ole mikään neitimäinen.
        aivan normaali poika on!
        ja tietää tosiaankin poikien jutut,
        yhtä lailla kuin pojat joilla on isä.
        minusta myös tuntuu että on ihastunut tyttöön.
        täysin normaali poika!
        en haluaisi olla rasisti, mutta homot ja lesbot ovat vain....


    • höphöphöp

      KUKAAN ei kuvailisi vanhempiaan, jos kysyttäisiin ihannevanhempia. Kuka haluaa vanhemmakseen sen rempseän (se nolottaa jossain iässä) ja kuka sen aremman (se ärsyttää jossain vaiheessa), kuka sen hoivaavan ja huolehtivan hössön (joka teininä ajaa hermoromahduksen partaalle) ja kuka taas älykkö-uraohjuksen (joka monista hyvistä puolistaan huolimatta jää helposti etäiseksi).

      Aika harvalla on mielestään normaalit vanhemmat. Ja aina niissä on jossain vaiheessa jotain vikaa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe