3-4 nikamat

nikama3 ja 4

Osaako kukaan sanoo? sain juuri tietää että niskanikamat 3 ja 4 painavat selkäydintä mikä on hoito ja parantuminen siitä on kulunut onnettomuudesta jo 3 vuotta.

11

5845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuten oireili nuo?

      Miten muuten oireili nuo? Itsellä peräänajokolarissa niska pahassa asennossa, kun törmäys tuli ja vieläkin siis vikaa, vaikka tapauksesta on jo vuosia. Niska siis paskana hautaan asti. Tiedätkö, missä päin Suomea on pätevää lääkäriä, joka pystyisi selvittämään ongelmat?

      • 3-4 nikamat

        Itsellä siis on ollut kovia pää,korva ja silmä kipua ,joskus niskassa oli myös kipua ja rutinaa ja sit yks lääkäri vaan sano että onko sulta otettu kaularangasta mri-kuvat,sit siitä se lähti vaikka tapauksesta kulunut jo 3 vuotta.
        Mitä viisaisiin lääkäreihin tulee eiköhän ne liene Helsingissä,Turussa,Tampereella ja Kuopiossa.


      • sairaaloita pyörinyt
        3-4 nikamat kirjoitti:

        Itsellä siis on ollut kovia pää,korva ja silmä kipua ,joskus niskassa oli myös kipua ja rutinaa ja sit yks lääkäri vaan sano että onko sulta otettu kaularangasta mri-kuvat,sit siitä se lähti vaikka tapauksesta kulunut jo 3 vuotta.
        Mitä viisaisiin lääkäreihin tulee eiköhän ne liene Helsingissä,Turussa,Tampereella ja Kuopiossa.

        tuohon lääkärien viisauteen voin sanoa et noissa kaupungeissa ei niitä juuri hirveämmin ole!!!!
        kuopiossa ne on kusipäitä eivätkä kohtele potilaitaan kunnolla... helsingissä taas kuvitellaan tietävän paremmin mitä potilas tuntee.. ja jos poka sanoo ettei satu niin lääkäri sanoo "et sinä sitä voi tietää.. minä sen tiedän että sinuun sattuu" joopa joo... :D
        turust ei oo kokemust... tampereelt sen verran et viisautta ei hirveämmin näy mut ihan komeit kavereit muutama niist.. :) ja ja.. no siinähän ne tulikin jo esiin...


      • nikama 3 ja 4
        sairaaloita pyörinyt kirjoitti:

        tuohon lääkärien viisauteen voin sanoa et noissa kaupungeissa ei niitä juuri hirveämmin ole!!!!
        kuopiossa ne on kusipäitä eivätkä kohtele potilaitaan kunnolla... helsingissä taas kuvitellaan tietävän paremmin mitä potilas tuntee.. ja jos poka sanoo ettei satu niin lääkäri sanoo "et sinä sitä voi tietää.. minä sen tiedän että sinuun sattuu" joopa joo... :D
        turust ei oo kokemust... tampereelt sen verran et viisautta ei hirveämmin näy mut ihan komeit kavereit muutama niist.. :) ja ja.. no siinähän ne tulikin jo esiin...

        mut kuitenkin yliopisto sairaaloissa ne tuntuu olevan suurimakksi osaksi.
        moni lääkäri joka ei ole vielä erikoistunut mihinkään tuntuu pätevämmältä kuin se joka on erikoistunut ja ollut pitkään ammatissaan,liekkö se heille vaan läpihuuto juttu ja ammatin tuomaa ylimielisyyttä?!!!!.
        osaako kukaan siis vastata tohon mun kysymykseen ku on 3 ja 4 nikama liukunut ja ahatuttanut selkäydintä,minkälainen operaatio,toipuminen on kyseisestä leikkauksesta?


      • rillitäti
        nikama 3 ja 4 kirjoitti:

        mut kuitenkin yliopisto sairaaloissa ne tuntuu olevan suurimakksi osaksi.
        moni lääkäri joka ei ole vielä erikoistunut mihinkään tuntuu pätevämmältä kuin se joka on erikoistunut ja ollut pitkään ammatissaan,liekkö se heille vaan läpihuuto juttu ja ammatin tuomaa ylimielisyyttä?!!!!.
        osaako kukaan siis vastata tohon mun kysymykseen ku on 3 ja 4 nikama liukunut ja ahatuttanut selkäydintä,minkälainen operaatio,toipuminen on kyseisestä leikkauksesta?

        operaatio on aikas helppo kuukausi saikkua ja nostelukielto tuoks ajaka.Minulla avattiin niskasta ja selkäydin vapautettiin ja hermot pinteestä .Taysissä leikattiin ja hyvin meni kotiin seuraavana päivänä


    • extreamelämää

      omallakohdalla. onnettomuudesta odotetaan spontaania paranemista,leikkausta pidettiin liian vaarallisena.onnettomuudesta reilu 3v. istun pyörätuolissa,käsissä jonkinverran toiminnanvajautta.omatoimunen voimistelu.ei niskaliikkeitä luonnollisesti,muta notkeuttaylläpitävät harj. auttavat paljon. alaselän leikkaus mahdoll.muutamat askeleet.ovat kallisarvoisia.en tiedä vielä .mitenpaljon pystyn kävelemään jatkossa.valjailla harj.kuntoutuksesSA JATKUU.kovat kivut jäi valitettavasti.joihin lääkitys senmukainen.olen vaihtanut amatin sopivammaksi,varo rajuja niskan kiertoliikkeitää.kysY LÄÄKÄRILTÄ,MITÄ SAAT TEHDÄ.olen nyt 51v.seisoviltajaloilta onnettomuus oli iso muutos.silti olen matkustanut ulkomaitamyöten ja suunnittelen pitkäämatkaa mm,

    • ikuinen ratina

      Itselläni myös niskanikamat(olikohan 4-5)vaurioituneet vuonna-01 ja vasta vuonna-08 alkoi oireilla välilevyn pullistumana sekä hermosairautena. Pullistuma painoi hermoja. Koko kehon täydellinen puutuminen ja oikean käden osittainen halvaantuminen. Kipulääkkeitä oli tusina erilaisia ja niihinkin lopulta tottui. Kuntoutusta ei järjestetty ollenkaan, kun pullistuma oli "erittäin lievä". Ei auttanut vaikka oikea käsi ei toiminut eikä tuntoa löytynyt kuin vasemman käden sormista. Leikkaus olisi ollut syksyllä 09, mutta tutkimusten jälkeen todettiin ettei voi leikata, liian riskialtista. Omatoiminen kuntouttaminen tuli siis kuvioihin kivun antaessa myöden. Pieniä venytysliikkeitä sekä kevyttä nostelua päivittäin niin puolen vuoden päästä oireet katosivat. Ammatti meni kylläkin vaihtoon.
      Tässä nyt mietitään seuraavaa alaa mihin ei liity selän rasitusta, selkä kun on jäännyt erittäin huonoon kuntoon. Puolen tunnin haravointi ja seuraavat kaksi tuntia manaten mahallaan kipua. Kannattaa vain vaatia hoitoa. Itse en jaksanut enään lopuksi, kun kerran asiantuntijat tiesivät paremmin.

    • ...

      Täältä saa ihan varmasti lukea sairaskertomuksia. Hokaa nyt, jokainen on yksilö. Ja hoito ei tietenkään ole mitään vihreän teen juomista, kyllä siinä puukkoa tarvitaan, jos sitten tehdään yhtään mitään.

      =DW=

      • nikama 3 ja 4

        Sain lääkäriltä tietää lisäksi sen että minulla on c3-c4 lisäksi oikenapuolen juurikanavan ahtauma ja välilevyn pullistuma.Toistaiseksi ei leikata,varmaan siksi ku vähättelin vaivojani.En halua jäykkää niskaa tai pyörätuolia,
        toivottavasti näin ei tule käymään itselleni,enkä toivo sitä toisillekkaan.
        Lääkäri sanoi sen kyllä että ei sulje pois vieläkään halvauksen mahdollisuutta ja lisäsi siihen jos kipua alkaa tulla oikeanpuolen hartian seudulle nii pitää heti ottaa yhteyttä.
        Liekkö sitten ollu halvaantuminen jo lähellä silloin onnettomuudessa?


    • jakkuu

      Mul 4:s nikama painaa 3:nen nikaman päälle ja on siirtynyt 6mm linjasta ohi, selkä on kipeä aivan kuin joku painaisi peukalolla ala selkään ja kanavassa on ahtautumaa ei oo kivaa 41 v.

    • Mökkiemäntä

      Minulla on 3 ja 4 nikama jumittunut yhteen.. Ollut kauan.. Kerran meni tajukankaalle kun lehmä töyttäsi ja veri ei kulkenut.. Olen elämäni tehnyt raskasta työtä.. Pitää varoa, ettei tee liian äkkinäisiä liikkeitä ja liian raskasta nostele. Ei ole leikattu ollenkaan. Käyn fysikaalisessa ja voimistelen.. Vielä on veri päässyt kulkemaan, vähän käsi puutuilee.. Olen nytkin noukkinut puolukoita, ettei ole paha..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2833
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2400
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1982
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    6. 166
      1820
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe