Naaras ja uros

kaksistaan?

voiko pitää kaksi, eri sukupuolta olevaa undulaattia jos ei aio pesittää? Stressaantuvatko jos eivät saa hommata poikasia? Onko undulaattien ikäerolla alussa väliä? onko uros ja uros parempi vaihtoehto kuin uros ja naaras? Kiitos!

3

1842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Undulaattien sen kummemmin kuin minkään muunkaan lemmikkilinnun (tai oikeastaan minkään lemmikkieläimen) ei todellakaan ole mikään tarve poikia "saadakseen täyttymyksen elämässään" eikä se ole mitenkään suotavaakaan ellei asiaan ole huolella perehdytty ja poikasia ihan varta vasten takoitus saada. Eli pariskunnalle vaan ei missään vaiheessa aseteta näytille mitään etäisestikään pesäpönttöön viittaavaa ja koitetaan saada mahdollinen pesimävire kuriin sopivalla ruokinnalla ja ypäristöoloilla mikäli naaras alkaa tiputella munia häkin pohjalle.

      Jos ikäero ei ole ihan mahdoton (tyyliin toinen 14v jo vähän raihnainen ja väsynyt ja toinen just pahimmassa riiviöiässä oleva duracell-teini) ei sillä ole oleellista merkitystä. Undulaatit tulevat yleensä pareina hyvin toimeen keskenään kaikissa yhdistelmissä (koiras-naaras, koiras-koiras, naaras-naaras), joten ihan omasta mausta riippuu minkä haluat, kolopesijoillä se poikasten estokaan ei ole yleensä mitenkään toivoton urakka niin kuin joillain yltiöaktiivisilla peippoyksilöillä tms. Katsoo vaan siinä aktiivisempaan aikaan vuodessa vähän etteivät ala nakerrella koloa kirjahyllyyn tms. Huomaa kuitenkin että jos jossain vaiheessa haluat lisää lintuja, että kaikki ovat edelleenkin samaa sukupuolta ja/tai että kaikille on oma pari. Isossa parvessa tuokaan ei ole enää niin tarkkaa, mutta muutaman linnun porukassa tulee herkästi tappeluita jos joku on jäämässä kolmanneksi pyöräksi tai jopa useaa lintua kohden on vain yksi vastakkaisen sukupuolen edustaja .

    • Anonyymi

      Olen hommaamassa kolme undulaattia niin pystyykö olemaan naaras,naaras ja uros vai onko mitään väliä?

    • Anonyymi

      Josko ensin korjataan lintujen sukupuolet oikeaksi, puhutaan koiraasta ja naaraasta ;) Undut myös parvilintuja. Mielellään 4-6 ja riittävän suuri häkkyrä. Eikä todellakaan arvitse olla pareja, pojat paljon eläväisempiä, jos vertaa naaraspuoleen. Luonnotonta sekin, että valitaan sokkona koiras ja naaras tyyliin pesityksiin tietämättä ja osaamatta mistään mitään muutenkaan....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe