Jauheliha!

*Hamsteri*

Annetaanko hamsterille jauhelihaa raakana vai kypsänä?
Miten te valmistatte jauhelihan hamsuille?
-kiitti-

8

4958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä

      tiiät kyllä ettei sille lihaa syötetä.

      • vegata

        mietihän nyt mistä hamsteri on kotoisin? jositain preerian tyyppiseltä alueelta? ja luuletkos sen syövän vain ja ainoastaan siemeniä? ehei, ne syö kaikkia ötököitä jne. ja koska nille on ehkä _hieman_ hankalaa pyydystää kärpäsiä tms. voi liha antaa sen sijasta. kanit ovat vain aksvissyöjiä, sillä ne elävät vehreillä niityillä missä on paljon heinää ja kasveja. eikä kani tosin edes ole jyrsijä... mutta anyway, mä oon ainakin aina antanu kypsää. raaka saattaa homehtua nopeesti, ja kerätä bakteereja. ei siis muuten, mutta kun hamsterit tuppaa aina hamstraamaan kaiken, niin jauhelihan pala saattaa muhia viikon jossain kätkössä.


      • kitty

        Ai, ettei lihaa hamsterille...?! Hamsteri on sekasyöjä, eli sille todellakin annaetaan lihaa. Kannattaa varmaan kypsentää se, mutta ethän käytä (ainakaan paljoa) rasvaa, eikä mausteita ollenkaan.


      • kerttuli
        kitty kirjoitti:

        Ai, ettei lihaa hamsterille...?! Hamsteri on sekasyöjä, eli sille todellakin annaetaan lihaa. Kannattaa varmaan kypsentää se, mutta ethän käytä (ainakaan paljoa) rasvaa, eikä mausteita ollenkaan.

        Jauhelihaa ei saa paistaa. Kypsennä keittämällä vedessä, jolloin rasvaa ei tarvitse lisätä.


      • Pete
        kerttuli kirjoitti:

        Jauhelihaa ei saa paistaa. Kypsennä keittämällä vedessä, jolloin rasvaa ei tarvitse lisätä.

        Kyllä, hamsteri on sekasyöjä, ja sille saa ja pitää antaa lihaa.

        Jauhelihaa olen antanut sekä keitettynä että raakana, kummatkin on kelvannut aikuisille hamsuille, poikaset eivät ole ymmärtäneet raa´an päälle.


      • Sorsa89
        Pete kirjoitti:

        Kyllä, hamsteri on sekasyöjä, ja sille saa ja pitää antaa lihaa.

        Jauhelihaa olen antanut sekä keitettynä että raakana, kummatkin on kelvannut aikuisille hamsuille, poikaset eivät ole ymmärtäneet raa´an päälle.

        mä oon antanut hamsuileni aina raakaa ja ei ole yksikään viellä valittanut....kai se on vaan kiinni just siit et raaka pilaantuu äkkeemmin..ite annan kupissa ja otan seuraavana päivänä pois sen mitä ei ole syöty...


    • viivi

      Annoin hamsulleni naudan sisäfilettä ja sehän oli hänen suurta herkkua. Iso pala meni yhellä kertaa ja jälkiruoaksi söi sitten hedelmiä. Jos annat raakaa jauhelihaa, anna vain pieni pala ja katso, että hamsusi syö sen yhellä kertaa, ettei jää pilaantumaan.

      • Anonyymi

        Pitääkö jauheliha pakastaa ennen antamista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe