Rodokselle vauvan kanssa

++++++++++++--------

Onko joku reissanut ko kohteessa vauvan kanssa? Ollaan lähdössä elokuussa reissuun reilut 6kk vanhan pojan kanssa. Kohde on ennestään tuttu, mutta nyt mietityttää esim seuraavanlaiset asiat: Oletteko käyneet vauvan kanssa vanhassa kaupungissa? tiet on mukulakiviset niin onnistuuko vauvan vieminen rattaissa vai onko kantoliina/reppu ja aurinkovarjon käyttö parempi? Oletteko vieneet vauvaa rannalle? Itse ajattelin oleilla uima-altaalla ja pitää vauvan rattaissa varjossa päiväuniaikaan ja voidaan muutenkin oleilla aurinkotuolilla varjon alla, mutta olen kuullut ja nähnytkin että vauvan voisi viedä rannallakin käymään kunhan pitää varjon alla. Voiko käyttää varovasti merivedessä varpaita huljuttamassa?Miten olette suojanneet vauvan auringolta? Tietty rattaisiin aurinkosuoja ja varjo ja kantoliinnaillessa käytän itse päivänvarjoa sekä suojaavat vaatteet ja kesähattu, mutta enpä ole viitsinyt suomessakaan helteellä pukea vauvaa läpeensä peittäviin vaatteisiin, kun tuntuu silti kuumalta. Mistä olette ostaneet vauvalle kevyitä peittäviä hellevaatteita? Oletteko käyttäneet lyhythihaisia bodeja ja shortseja vai peittäneet ihon täysin poikkeuksetta? Saako 6kk ikäiselle laittaa aurinkorasvaa vai onko peittävät vaatteet ainoa ratkaisu? Kestääkö vauva ylipäätänsä kuinka kauan olla auringossa? Täytyykö kasvot suojata muutoin kuin hatulla ja silmät aurinkolaseilla? Rodoksellahan on myös aika tuulista,niin oletteko suojanneet korvat tuulelta?En ole tähän mennessä vain löytänyt sellaista lakkia joka olisi helteellä tarpeeksi kevyt mutta suojaisi myös korvat.
Meillä on nyt alettu totutella Suomessakin helteisiin niin tuntuu, että vauva nukkuu hirveän huonosti päiväunia. Tietysti tilanne on nyt ihan uusi ja voi tottuakin lämpöisempään kesän aikana, mutta miten teidän vauvanne ovat nukkuneet päiväunia ulkomailla? Oletteko nukuttaneet rattaisiin tai vaunuihin vai sisällä hotellihuoneessa?

36

3883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+9

      Viet vauvan ELOKUUSSA Rodoksen kuumuuteen?? Päivälämpötila 40 astetta ja yöllä 10 vähemmän. Jos on huono nukkumaan kuumassa, voipi olla, että kitisee koko viikon huonoa oloonsa ja miten ihmeessä saat vauvalle juotettua tarpeeksi nestettä? Yleensä vauvat eivät juo helteellä tarpeeksi.

      • -------------+++++++

        pitihän se taas arvata kysyinkö minä sinun mielipidettäsi voinko matkustaa lapseni kanssa?Eiköhän jokainen itse tiedä mitä tekee.Rodos on vauvoja täynnä!katso kun etelässäkin asuu vauvoja.Niin kreikkalaisia kuin suomalaisiakin. Kuolemaako ne kreikkalaisvauvat tekevät ja suomalaiset jotka perheineen asuvat muualla kuin täällä suomen kamaralla? Vauva on nytkin helteellä liikkessä mieluusti ja eikä kitise, ei vain oikein ole nukkunut vaunuissa päiväunia kuten yleensä. Siksipä reissussa voidaan nukkua sisällä ja muutenkin mennään lapsen ehdoilla tietty..kuumimmat kellonajat voi pysytellä sisällä.sitäpaitsi rodoksella ei ole edes tukala tuosta jatkuvasta tuulesta johtuen.


      • rähmä.
        -------------+++++++ kirjoitti:

        pitihän se taas arvata kysyinkö minä sinun mielipidettäsi voinko matkustaa lapseni kanssa?Eiköhän jokainen itse tiedä mitä tekee.Rodos on vauvoja täynnä!katso kun etelässäkin asuu vauvoja.Niin kreikkalaisia kuin suomalaisiakin. Kuolemaako ne kreikkalaisvauvat tekevät ja suomalaiset jotka perheineen asuvat muualla kuin täällä suomen kamaralla? Vauva on nytkin helteellä liikkessä mieluusti ja eikä kitise, ei vain oikein ole nukkunut vaunuissa päiväunia kuten yleensä. Siksipä reissussa voidaan nukkua sisällä ja muutenkin mennään lapsen ehdoilla tietty..kuumimmat kellonajat voi pysytellä sisällä.sitäpaitsi rodoksella ei ole edes tukala tuosta jatkuvasta tuulesta johtuen.

        "sitäpaitsi rodoksella ei ole edes tukala tuosta jatkuvasta tuulesta johtuen"

        Niin, on erinomainen ajatus panna se puolivuotias sinne jatkuvaan tuuleen, jossa on viileämpi kuin se tavallinen Rhodoksen elokuun 40 astetta Celsiusta.


      • mummo68
        rähmä. kirjoitti:

        "sitäpaitsi rodoksella ei ole edes tukala tuosta jatkuvasta tuulesta johtuen"

        Niin, on erinomainen ajatus panna se puolivuotias sinne jatkuvaan tuuleen, jossa on viileämpi kuin se tavallinen Rhodoksen elokuun 40 astetta Celsiusta.

        Onhan niitä lapsia Rodoksella ihan omasta takaa,siis elävät siellä jatkuvasti.Tuskin lapset
        suuri ongelma.Ja aurinko ja tuuli.
        Siis nauttimaan lomasta ihan hyvällä omallatunnolla.


      • ----++++
        mummo68 kirjoitti:

        Onhan niitä lapsia Rodoksella ihan omasta takaa,siis elävät siellä jatkuvasti.Tuskin lapset
        suuri ongelma.Ja aurinko ja tuuli.
        Siis nauttimaan lomasta ihan hyvällä omallatunnolla.

        Niitä lapsia ihan asuu siellä ja syntyy kokoajan lisää. Kauheaa kun joutuvat niin hirveissä olosuhteissa elämään!Kyllä kaikkien vauvojen kuuluisi asua ja viettää aikaa vain suomen ilmastossa!Niinkuin sanoin suomalaiset naisetkin synnyttävät jatkuvasti ulkomailla ja elävät lapsineen!Mikä juttu tää on ettei vauvaa saa viedä suomenrajojen ulkopuolelle?Samaa ilmaa me hengitetään joka maassa ja suomessakin ollaan säiden armoilla helteitä tulee täälläkin ja entäs ne -30 paukkupakkaset ja jos onkin pakko vaikka poistua neljän seinän sisältä niin mitäs sitten?Ennemmin minua nuo pakkasella syntyvät vauvat hirvittää kuin lämpimässä asuvat.Outoa porukkaa! Kyllä minö vauvani hyvinvoinnista huolehdin helteellä tai pakkasella ja mennään sen mukaan kuin pystytään ja ollaan otettu selvää asiosta ja punnittu huonot ja hyvät puolet ym...en minä harkitsematta vauvaa ole ihan minne sattuu viemässä vain siksi että haluaisin itse lomailla.En vaan näe mitään estettä kaikkien asioitten valossa lähteä joten nyt kaipailen niitä vastauksia mieltäni askarrutaviin yllä mainittuihin asioihin enkä kenenkään ( varsinkaan sellaisen jolla ei asiasta ole mitään tietoa tai kokemusta) saivartelua.


      • naurattaa
        mummo68 kirjoitti:

        Onhan niitä lapsia Rodoksella ihan omasta takaa,siis elävät siellä jatkuvasti.Tuskin lapset
        suuri ongelma.Ja aurinko ja tuuli.
        Siis nauttimaan lomasta ihan hyvällä omallatunnolla.

        verrata paikallisia ja turistien lapsia keskenään vai luuletko että turkkilaiset pennut nukkuu Suomen pakkasissa...ilmeisesti uskot näin. Kaikki on tottumuksista kiinni ja viikossa siihenn ei totu ja on jopa hengelle vaarallista viedä pikku lapsia noin kuumiin maihin. Varsinkin kun uusavuttomat eivät osaa perillä mitään tehdäkkään.


      • -+-+-+-+-++--
        naurattaa kirjoitti:

        verrata paikallisia ja turistien lapsia keskenään vai luuletko että turkkilaiset pennut nukkuu Suomen pakkasissa...ilmeisesti uskot näin. Kaikki on tottumuksista kiinni ja viikossa siihenn ei totu ja on jopa hengelle vaarallista viedä pikku lapsia noin kuumiin maihin. Varsinkin kun uusavuttomat eivät osaa perillä mitään tehdäkkään.

        mutta varmaankin ne vauvat on syntyessään ihan samanlaisia toiset vaan asuu lämpimäs toiset kylmemmässä ja tottuu ja sopeutuu kyllä.Eli jos minä en saa totuttaa lasta lämpimään ja se on edesvastuutonta niin kyllähän ne paikalliset lapsetkin joutuvat siihen tottumaan.Kyllä ne lapset kuule sopeutuu saattaisit yllättyä jos asiasta ottaisit selvää etkä vaan latelisi omia mielipiteitä asiasta josta et oikeasti tiedä mitään. Serkkuni asuu Italiassa ja on juuri synnyttänyt vauvan.Edellinen on nyt 2 vuotias. Kärsivätkö nämä suomalaislapset sinusta kun asuvat Italiassa?
        Ja jos sinä sanot ettei viikossa totu lämpimään niin ok mepä ollaan sitten heti kuukausi jos se sitten on parempi että vauva sitten varmana tottuu kunnolla heti kerralla. Mikä pointti tossakin nyt oli. Pidä sinä nyt vaan omat kapeakatseiset näkemyksesi omana tietonasi. Olet todennäköisesti joko lapsimatkustajia vihaava tyyppi tai muuten vaan katkera kaveri. Liekö itsellä lapsia ollenkaan tai jos on niin olet niitä vanhempia joita ei vaan kiinnosta lomailla lasten kanssa ja perustellaan omaa itsekkyyttä ja mukavuuden halua sillä että kun ei niitä lapsia voi muka mihinkään viedä. Jokainen perhe elää niinkuin heille parhaiten sopii ja siihen ei ole muilla nokankoputtamista. Vauvoja ja lapsia ja meitä aikuisia on niin erilaisia!Toiselle sopii toinen kuin toiselle. Lapsi sopeutuu perheen rytmiin kyllä pienestä pitäen. Toiset nyhjää kotona päivästä toiseen ja toiset on menevämpiä perheitä muutenkin. Toisilla asuu sukulaiset ulkomailla ja lapset tottuvat senkin vuoksi pienestä pitäen matkustamiseen. Jokainen eläköön omaa elämäänsä niinkuin hyväksi kokee.piste ja aamen!


      • kepa44
        naurattaa kirjoitti:

        verrata paikallisia ja turistien lapsia keskenään vai luuletko että turkkilaiset pennut nukkuu Suomen pakkasissa...ilmeisesti uskot näin. Kaikki on tottumuksista kiinni ja viikossa siihenn ei totu ja on jopa hengelle vaarallista viedä pikku lapsia noin kuumiin maihin. Varsinkin kun uusavuttomat eivät osaa perillä mitään tehdäkkään.

        Hengenvaarallista viedä pikkulapsia kuumiin maihin.......
        Miten lämpimissä maissa yleensä hengissä ollaan,lapsetkin???? Hei haloo järkeä peliin.
        Ei "pohjolan" lapsi paistu etelässä,eikä etelän lapsi jäädy Suomessa.
        Ootteko ihan toopeja.


      • Matkustaja myös
        ----++++ kirjoitti:

        Niitä lapsia ihan asuu siellä ja syntyy kokoajan lisää. Kauheaa kun joutuvat niin hirveissä olosuhteissa elämään!Kyllä kaikkien vauvojen kuuluisi asua ja viettää aikaa vain suomen ilmastossa!Niinkuin sanoin suomalaiset naisetkin synnyttävät jatkuvasti ulkomailla ja elävät lapsineen!Mikä juttu tää on ettei vauvaa saa viedä suomenrajojen ulkopuolelle?Samaa ilmaa me hengitetään joka maassa ja suomessakin ollaan säiden armoilla helteitä tulee täälläkin ja entäs ne -30 paukkupakkaset ja jos onkin pakko vaikka poistua neljän seinän sisältä niin mitäs sitten?Ennemmin minua nuo pakkasella syntyvät vauvat hirvittää kuin lämpimässä asuvat.Outoa porukkaa! Kyllä minö vauvani hyvinvoinnista huolehdin helteellä tai pakkasella ja mennään sen mukaan kuin pystytään ja ollaan otettu selvää asiosta ja punnittu huonot ja hyvät puolet ym...en minä harkitsematta vauvaa ole ihan minne sattuu viemässä vain siksi että haluaisin itse lomailla.En vaan näe mitään estettä kaikkien asioitten valossa lähteä joten nyt kaipailen niitä vastauksia mieltäni askarrutaviin yllä mainittuihin asioihin enkä kenenkään ( varsinkaan sellaisen jolla ei asiasta ole mitään tietoa tai kokemusta) saivartelua.

        Niinpä, kyllä niitä lapsia asuu joka maailman kolkassa, mutta.. Harvoin näette Rodoksella siinä 40C kuumuudessa paikallisia vauvoja rannalla tai kaupungilla rattaissa, kun vanhemmat hengailevat tukahduttavassa kaupungissa. Kotona he vilvoittelevat sisätiloissa.
        Kyllä tänne Suomen -30C pakkasiin on etelän vauvakin tervetullut. Meidän mielestä taas lähes hullua lähteä silloin ulkoilemaan muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa. Vrt. vauva kuumuudessa rannalla tai vauva mukana hiihtoretkellä kovassa pakkasessa.
        Vapaasti vaan matkustelemaan, mutta maalaisjärkeä mukaan, mitä tehdään ja milloin. Varhain aamulla tai illalla ulos, keskipäivän paahteella sisällä jne. Lämmöstä nauttii varmaan kaikki, mutta onhan meidän aikuistenkin jo tukalaa olla ja varsinkin nukkua liian kuumassa. Jokatapauksessa, hyvää matkaa!


      • +++--+-++++
        Matkustaja myös kirjoitti:

        Niinpä, kyllä niitä lapsia asuu joka maailman kolkassa, mutta.. Harvoin näette Rodoksella siinä 40C kuumuudessa paikallisia vauvoja rannalla tai kaupungilla rattaissa, kun vanhemmat hengailevat tukahduttavassa kaupungissa. Kotona he vilvoittelevat sisätiloissa.
        Kyllä tänne Suomen -30C pakkasiin on etelän vauvakin tervetullut. Meidän mielestä taas lähes hullua lähteä silloin ulkoilemaan muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa. Vrt. vauva kuumuudessa rannalla tai vauva mukana hiihtoretkellä kovassa pakkasessa.
        Vapaasti vaan matkustelemaan, mutta maalaisjärkeä mukaan, mitä tehdään ja milloin. Varhain aamulla tai illalla ulos, keskipäivän paahteella sisällä jne. Lämmöstä nauttii varmaan kaikki, mutta onhan meidän aikuistenkin jo tukalaa olla ja varsinkin nukkua liian kuumassa. Jokatapauksessa, hyvää matkaa!

        kuten jo aiemminkin sanoin tarkoitus ei ole noihin kuumimpiin kellon aikoihin ravatakkaan kylillä tai raahata vauvaa rannalle. Tuo on ,meillä ainakin, päiväuniakaa muutenkin jolloin vauva nukkuu joko ilmastoidussa hotellihuoneessa tai sitten uima-altaan läheisyydessä ehkä jopa sisätiloissa eli vauvan ehdoilla mennään ihan täysin!:)


    • kuumuudesta.

      Alkuperäinen kirjoittaja on näköjään päättänyt lähteä elokuussa vauvan kanssa Rhodokselle.

      Kehotan kuitenkin ajattelemaan asiaa vielä kerran. Olen itse ollut Rhodoksella elokuussa ja kyllä niissä yli 40 asteen helteissä oli aikuisellakin tekemistä. Älköön kukaan harkitko Rhodokselle tai yleensä sen puolen Välimerelle - kuten Turkkiin - matkustamista elokuussa. Sellaisessa paahteessa on mieletöntä olla rannalla, vaikka olisi minkälaiset auringonvarjot. Käveleminen kaupungilla on yhtä tuskaa, varsinkin vanhan kaupungin muurien sisällä. Tuuleen vetoaminen on ihan turhaa: ensinnäkään tuuleminen ei ole varmaa ja toiseksi noin kuumassa säässä tuulikin polttaa. Ei se ole leppeää kesätuulta kuten Suomessa.

      Voihan sitä tietysti pysytellä päivät hotellin ilmastoidussa huoneessa ja käydä ulkona aamuyöstä, kun lämpötila on laskenut kolmenkymmenen asteen tienoille. Onko sellaisessa matkustamisessa sitten järkeä, päättäköön jokainen itse.

      Alkuperäinen kirjoittaja tuntui suuttuneen, kun häntä varoitettiin kovasta kuumuudesta ja hän epäili, että varoittelijat ovat lapsettomia, ilkeitä ja veemäisiä ihmisiä. Vauva oli kuulemma pitänyt äskeisestä helteestä. Sää on kuitenkin täysin erilainen, kun suomalaiseen helteeseen lisätään kuumuutta vielä viisitoista astetta. Minä ajattelen sen pikkulapsen parasta.

      • ++++---+++---+

        Minäkin olen kyllä ollut Rodoksella elokuussa 3 kertaa enkä silti näe estettä lähteä. Turkissa olen jopa asunut muutaman kuukauden ja voisin lähteä sinnekkin.Kuten sanoin lapsen ehdoilla mennään ja jos on liian kuuma niin ei ole vauvaa tarkoitus väkisin raahailla ympäri kyliä paahteessa! Jos tarve vaatii kökötän tosiaan vaikka hotellilla kokoajan ja se on sitten minun ongelmani. Kyllä minä vauvan parasta ajattelen myös ulkomailla ja vauvahan pidetään muutenkin varjossa melkein kokoajan ja se tuuli kyllä on aika leuto ja mukava tuolla Rodoksellakin.Minä en oikein ymmärrä kun sellaiset ihmiset jotka eivät kuuna päivänä ole matkustaneet vauvan kanssa sanovat ettei voi lähteä reissuun ja vauvalle se on kauheaa jne...ja sitten ne joilla asiasta on oikeasti kokemusta sanovat että aivan hyvin voi matkustaa.Miksi sellainen jolla ei ole kokemusta luulee tietävänsä paremmin kuin sellainen joka on vauvansa kanssa käynyt oikeasti jossain?


      • änkkääjä.
        ++++---+++---+ kirjoitti:

        Minäkin olen kyllä ollut Rodoksella elokuussa 3 kertaa enkä silti näe estettä lähteä. Turkissa olen jopa asunut muutaman kuukauden ja voisin lähteä sinnekkin.Kuten sanoin lapsen ehdoilla mennään ja jos on liian kuuma niin ei ole vauvaa tarkoitus väkisin raahailla ympäri kyliä paahteessa! Jos tarve vaatii kökötän tosiaan vaikka hotellilla kokoajan ja se on sitten minun ongelmani. Kyllä minä vauvan parasta ajattelen myös ulkomailla ja vauvahan pidetään muutenkin varjossa melkein kokoajan ja se tuuli kyllä on aika leuto ja mukava tuolla Rodoksellakin.Minä en oikein ymmärrä kun sellaiset ihmiset jotka eivät kuuna päivänä ole matkustaneet vauvan kanssa sanovat ettei voi lähteä reissuun ja vauvalle se on kauheaa jne...ja sitten ne joilla asiasta on oikeasti kokemusta sanovat että aivan hyvin voi matkustaa.Miksi sellainen jolla ei ole kokemusta luulee tietävänsä paremmin kuin sellainen joka on vauvansa kanssa käynyt oikeasti jossain?

        No mitä sinä sitten täällä kyselet voiko Rhodokselle lähteä vauvan kanssa, kun kerran tiedät, että voi?


      • aloitus uudestaan
        änkkääjä. kirjoitti:

        No mitä sinä sitten täällä kyselet voiko Rhodokselle lähteä vauvan kanssa, kun kerran tiedät, että voi?

        enhän minä missään kohtaa sitä kysynytkään...kysyin vauvan kanssa matkustaneiden kokemuksia tietyistä asioista.


      • kello999
        aloitus uudestaan kirjoitti:

        enhän minä missään kohtaa sitä kysynytkään...kysyin vauvan kanssa matkustaneiden kokemuksia tietyistä asioista.

        Olenkin miettinyt miksi kukaan ei ole vastannut noihin kysymyksiisi jotka sopivat jokaiseen matkustavaan perheeseen ja kohteeseen. Et kysellyt lämpötilojen merkitystä lapseen.

        Olisin minäkin siis kiinnostunut saamaan vastauksia kysymyksiisi!

        Hyvää lomaa!! =)


    • vastauksia

      Kummallisia nämä keskustelupalstat. Joku kysyy jotakin, niin kysymykseen ei saa vastausta, mutta asia väännetään ihan toiseen suuntaan, ja haukkuja satelee! Minkä kiven alta näitä löytyy?? Me olemme olleet Rodoksella vauvan kera, tytöllä oli silloin ikää 8 kk muistaakseni. Kaikki meni todella hyvin!
      1. Vanhassa kaupungissa tuli käytyä ja rattaiden työntäminen onnistui ihan hyvin.
      2. Veimme lapsen myös rannalle. Siellä hän oleili aina varjon alla. Meressä kävimme myös "uimassa", meillä vauvalla oli paha atopia ja merivesi tekee tunnetusti hyvää sairaalle iholle.
      3. Käy apteekissa kyselemässä aurinkovoiteista. En muista merkkiä, mutta on olemassa aurinkovoide, joka antaa ns. totaalisuojan. Ja käy vauvoille. Ja eikös tavalliset lasten aurinkorasvat, joissa suojakerroin on 50 käy myös vauvoille? Meillä ei ollut täydellisesti peittäviä vaatteita, vaan ihan kesäiset hellevaatteet..
      4. Suojaa kasvot hatun ja aurinkolasien lisäksi rasvalla. Muuten palaa poskipäät... Korvia emme tuulelta mitenkään erityisesti suojanneet.
      5. Päiväunia lapsi nukkui ulkona varjossa rattaissa, tai sisällä ilmastoidussa hotelli huoneessa. Molemmissa nukkui ihan hyvin.

      Toivottavasti tästä oli apua. Meillä ei ollut mitään ongelmia reissata vauvan kanssa. Olimme Rodoksella heinäkuussa helleaallon aikana, lämpöä oli 40 astetta joka päivä. Jätä nämä haukkujat omaan arvoonsa. Todennäköisesti pahimmat eivät ole edes äitejä/isiä, eivätkä edes tiedä mistä puhuvat..
      NAUTINNOLLISTA LOMAMATKAA TEIDÄN PERHEELLE!

      • +-+-+----+++---++

        Vihdoinkin jotain järkevää!Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta!Siitä oli todella hyötyä!:)


      • lapsen_kiduttaja ;)
        +-+-+----+++---++ kirjoitti:

        Vihdoinkin jotain järkevää!Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta!Siitä oli todella hyötyä!:)

        Mekin ollaan lähdössä elokuun loppupuolella rodoksella, ja mukaan on tulossa myös 9kk ikäinen vauvamme.

        Minkälaiset rattaat mahtaisi olla parasta ottaa mukaan, rodoksella kun kuitenkin on jonkin verran myös mukulakivetystä? Mietin yhdistelmien ja matkarattaiden välillä...


      • --+++---
        lapsen_kiduttaja ;) kirjoitti:

        Mekin ollaan lähdössä elokuun loppupuolella rodoksella, ja mukaan on tulossa myös 9kk ikäinen vauvamme.

        Minkälaiset rattaat mahtaisi olla parasta ottaa mukaan, rodoksella kun kuitenkin on jonkin verran myös mukulakivetystä? Mietin yhdistelmien ja matkarattaiden välillä...

        No mä kävin ostaan cragon matkarattaat ku kaikki niitä suosittelee!Ainaki pikapuolisin testattuna vaikuttaa tosi käteviltä. Osti niihin sit kans sen varjon, että suojaa kunnolla auringolta!Meillä on kans yhdistelmät mutta niitä ei ala kyllä Erkkikään raahaamaan ulkomaille..hirvee homma kasata raskaat ym ym. Rodoksella nyt muuten varmaan hyvin niillä mennään kaupungilla, mutta tuo vanhakaupunki voi olla vähän kinkkisempi kun siellä sitten sitä mukulaa piisaa.Ajattelin että kärrään pojan rattailla ensin perille ja sitten siellä muurien sisällä ottaisin rintareppuun tai kantoliinaan jos kärräily ei onnistu!Oikein ihanaa matkaa teille ja kaikille muille vauva perheille!=)


    • Rodokselle

      Olimme perheen kanssa Rodoksen kaupungissa 4 kk:n ikäisen pojan kanssa eräänä lokakuuna, joten koitan virkistellä muistiani kokemuksistamme. Ensimmäisenä tulee mieleen vaunut. Me päädyimme ottamaan matkaan yhdistelmävaunut, jotka olivat kuitenkin mielestäni huono valinta. Jalkakäytävät olivat kapeita ja siten yhdistelmävaunut "laiva" niillä teillä. Matkarattaat olisivat toimineet paremmin. Onneksi meillä oli kuitenkin kantoliina mukana. Sille oli paljon käyttöä, sillä siihen vauva nukahti, jos vaunuissa olo tuntui tuskaiselta.

      Auringon kanssa pitää muistaa olla varovainen. Suojaavat vaatteet ovat paras valinta. Suojaa vaativat myös imettävän äidin hartiat, sillä sain tuolla reissulla tuulessa ensimmäisen rintatulehdukseni. Se yö oli yhtä tuskaa ja lääkäriin lähtö oli lähellä. Kuuma suihku kuitenkin pelasti tilanteen. Meressä vauva ei käynyt uimassa ja uima-altaallakin lioteltiin vain varpaita.

      Olin aikanaan arponut pitkään vauvan kanssa matkaan lähtöä, mutta päädyimme lopulta reissuun. Valitettavasti matkanteosta tuli kuitenkin hitoriamme työläin, mutta se ei johtunut Rodoksesta vaan suomalaisten lennonjohtajien lakosta. Pikainen maakuntalento muuttui ensin bussimatkaksi Helsinkiin ja siellä oli tiedotonta odottelua. Perille kuitenkin pääsimme ja onneksi paluumatka toteutui suorana lentona. Nimenomaan tuolle matkalle en näin jälkikäteen lähtisi, mutta toisaalta sen matkan jälkeen kaikki muu matkanteko on ollut helppoa. Kaikkeen on kuitenkin parasta varautua henkisesti...

      Onnea matkaan!

    • vauva parka

      jos on kerran monta kertaa paikalla ollut. Oletko ollut niin kännissä, ettet muista mitään??? On lastensuojeluasia viedä noin pientä elokuun helteillä etelään, sanon minä. Mutta omapa on pentusi. Sitten luetaan lehdistä jälkeenpäin lämpöhalauksista kreikassa joissa on suomalainenkin mukana...nice. No, tolloja on suomi täynnä ja lapsia tekevien pitäisi ehdottomoasti ajaa joku lapsiajokortti, niin ei tulisi kyseltyä noita idioottimaisuuksia täällä.
      Neuvolasta saat takuulla oikeat tiedot aurinkorasvoista, suojauksesta ja muustakin, muttet uskalla kysyä, koska sieltä tulisi takuulla tuomio vauvan viemisestä helteisiin.....saati nukuttamisista.
      Jos on noin avuton vauvan kanssa suomessa, pitäisi jäädä kotiin, eikä matkustella, ihan rakkaudella, lasta ajatellen....sääliksi käy.

      • njäääääääh!

        Arvaappa mitä meidän neuvola täti sanoi matkasta? Itse kun vähän toki jännittää eka matka vauvan kanssa ja ihan kuule monista syistä ei niinkään helteestä jossa ollaan täällä suomessakin elelty ilman ongelmia, niin tämä täti tokaisi että tämän ikäisten matkat lähes poikkeuksetta ovat sujuneet ilman ongelmia mitä hän on kuullut ja kertoi myös että nykyään vauvoja niin paljon viedään ulkomaille että tietoa ja kokemuksia asiasta on rutkasti.Hän ei ollut lainkaan huolissaan joten kumma että sinä olet!Ja mitä tulee matkustamiseen ja muistikuviini niin en varmaan ole lapsettomana huomioinut vauvoihin liittyviä asioita!XD
        Siinä taas yksi lapseton tuomitsemassa tietämättömyyttään ja arvaa mistä tiedän ettei itselläsi ole lapsia?!Koska nimittelet noin alentavasti toisten lapsia pennuiksi.


      • vauva parka
        njäääääääh! kirjoitti:

        Arvaappa mitä meidän neuvola täti sanoi matkasta? Itse kun vähän toki jännittää eka matka vauvan kanssa ja ihan kuule monista syistä ei niinkään helteestä jossa ollaan täällä suomessakin elelty ilman ongelmia, niin tämä täti tokaisi että tämän ikäisten matkat lähes poikkeuksetta ovat sujuneet ilman ongelmia mitä hän on kuullut ja kertoi myös että nykyään vauvoja niin paljon viedään ulkomaille että tietoa ja kokemuksia asiasta on rutkasti.Hän ei ollut lainkaan huolissaan joten kumma että sinä olet!Ja mitä tulee matkustamiseen ja muistikuviini niin en varmaan ole lapsettomana huomioinut vauvoihin liittyviä asioita!XD
        Siinä taas yksi lapseton tuomitsemassa tietämättömyyttään ja arvaa mistä tiedän ettei itselläsi ole lapsia?!Koska nimittelet noin alentavasti toisten lapsia pennuiksi.

        Hyvä kun noin varmasti tiedät.
        Vieraiden kakarat ON pentuja.
        Tutut ja omat- lapsia.

        Edelleen, senkun raahat pentusi kuumuuteen. Onnea vaan.
        Toivottavasti viranomaiset hoitavat sitten hommat kun tulee helteestä ongelmia.
        Olen meinaan nähnyt, vauvalla lämpöhalvauksen tänäkesänä kreikassa. Siellä oli sitten sekä poliisi, että ambulanssi paikalla ja elvyttämässä.
        Oli mutsilla kova kiire vaan saada halpaa kaljaa naamaansa.............että silleen...
        Toivottavasti et ollut sinä..........


      • ---+++-+
        vauva parka kirjoitti:

        Hyvä kun noin varmasti tiedät.
        Vieraiden kakarat ON pentuja.
        Tutut ja omat- lapsia.

        Edelleen, senkun raahat pentusi kuumuuteen. Onnea vaan.
        Toivottavasti viranomaiset hoitavat sitten hommat kun tulee helteestä ongelmia.
        Olen meinaan nähnyt, vauvalla lämpöhalvauksen tänäkesänä kreikassa. Siellä oli sitten sekä poliisi, että ambulanssi paikalla ja elvyttämässä.
        Oli mutsilla kova kiire vaan saada halpaa kaljaa naamaansa.............että silleen...
        Toivottavasti et ollut sinä..........

        Sun kommentisi on hyvin erikoisia ja kaljanhajuisia kokoajan!Miksiköhän?Minulle kun ei tuo ööli kyllä maistu ja tuota noin muutenkin taidat olla hieman juntimman puoleinen kaveri. Minä en kyllä pennuttele kenenkään lapsia! Minä kyllä säälin jos sinulla on niitä KAKAROITA tai PENTUJA.
        Puhut muutenkin aivan täyttä paskaa ja tuskin olet Kreikassa koskaan ollutkaan!Jos minä olin vauvan kanssa ja meillä oli ihana loistavasti mennyt reissu kaikin puolin ja vauva voi vallan mainiosti niin anna jo olla ja hanki omakohtaista kokemusta ennenkuin tuomitset!Taidanpa alkaa seuraavaksi tekemään perheineni muuttoa etelään niin siitäkös vasta rääkkäystarina saataisiin aikaiseksi!Kyllä te olette sitten hassuja jos kirjoitattelette näitä juttuja ihan tosissanne!XDDD


      • vauva parka
        ---+++-+ kirjoitti:

        Sun kommentisi on hyvin erikoisia ja kaljanhajuisia kokoajan!Miksiköhän?Minulle kun ei tuo ööli kyllä maistu ja tuota noin muutenkin taidat olla hieman juntimman puoleinen kaveri. Minä en kyllä pennuttele kenenkään lapsia! Minä kyllä säälin jos sinulla on niitä KAKAROITA tai PENTUJA.
        Puhut muutenkin aivan täyttä paskaa ja tuskin olet Kreikassa koskaan ollutkaan!Jos minä olin vauvan kanssa ja meillä oli ihana loistavasti mennyt reissu kaikin puolin ja vauva voi vallan mainiosti niin anna jo olla ja hanki omakohtaista kokemusta ennenkuin tuomitset!Taidanpa alkaa seuraavaksi tekemään perheineni muuttoa etelään niin siitäkös vasta rääkkäystarina saataisiin aikaiseksi!Kyllä te olette sitten hassuja jos kirjoitattelette näitä juttuja ihan tosissanne!XDDD

        sehän ei ole mun syy mitä uskot ;))))
        Sä voit olla omiss harhakuvitelmissas vaikka koko loppuvuoden...............


    • Ihana helle..

      Jos asutte Suomessa muualla kuin pohjoisessa, olet saanut itsestäänkin jo paljon vastauksia kysymyksiisi näiden helteiden 'ansiosta'. Siihen ehkä voi lisätä vielä 10 astetta.

      Oman lapseni 1v2kk olen yrittänyt suojata auringolta aurinkorasvalla ja vaatteilla, lierihattu, aurinkolasit, paita, housut... Nyt sain selville, ettei lapsille kannata käyttää lasten markettiaurinkorasvaa, joka imeytyy ihoon. Apteekista saa voidetta, joka tekee iholle kalvon. Olemme käyneet ulkona ainoastaan aamuisin ja iltaisin, päivät on pakko olla sisällä. Jo vähäisestäkin ulkonaolosta nenä, posket, kämmenet, käsivarret ja jalat ovat saaneet aurinkoihottumaa. Aina en ole laittanut pitkiä paitoja ja housuja.
      En suosittele kantoliinaa, läkähdytte molemmat, toisen ruumiinlämpö nostaa vielä lämpötilaa. Päiväunet vaunussa ei ole onnistunut ollenkaan, ellei löydy paikkaa, johon ei ole paistanut aurinko ollenkaan. Aurinkovarjot siis ihan turhia, koska sielläkin yhtä kuuma. En oikeasti halua heittää pahaa vettä myllyyn, mutta ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää, miten teillä on näillä helteillä mennyt?

      • matkustakaa vain

        Mun on pakko kommentoida näitä kirjoittajia, jotka "kieltää" matkustelun etelään vauvojen kanssa. Onko teidän mielestännne sopivampaa matkustaa esim.euroopan kaupunkikohteisiin vauvan kanssa???

        Me oltiin vauvan kanssa tänä kesänä sekä Turkissa, että Berliinissä, ja voin sanoa, että Berliinissä oli paljon kuumempaa kuin Turkissa. Sattui tuo helleaalto juuri kaupunkiloman aikaan ja hellettä riitti sen 40C. Yhtä hyvin vauva pärjäsi siellä kuin Turkin rannoilla, vaikka kaupunki kuumine katuineen ei olekaan ihanteellinen paikka kuumalla, ei vauvalle eikä aikuiselle. Vauvan sopeutuvat minne vain, kunhan saavat ruokaa, juomaa ja vanhempien hoitoa. Eikä etelassä ole tukelaa yöllä, kuumenpi on kotona kuin etelän ilmastoiduissa hotellihuoneissa.

        Ärsyttää tuollainen syyttely ja haukkuminen jos joku haluaa lähteä perheensä kanssa matkustamaan. Ne jotka ovat matkan vauvan kanssa tehneet, voivat mielestäni kommentoida, ei ne jotka ovat kotona lastensa kanssa.


      • Yksilöitä oomme kaik
        matkustakaa vain kirjoitti:

        Mun on pakko kommentoida näitä kirjoittajia, jotka "kieltää" matkustelun etelään vauvojen kanssa. Onko teidän mielestännne sopivampaa matkustaa esim.euroopan kaupunkikohteisiin vauvan kanssa???

        Me oltiin vauvan kanssa tänä kesänä sekä Turkissa, että Berliinissä, ja voin sanoa, että Berliinissä oli paljon kuumempaa kuin Turkissa. Sattui tuo helleaalto juuri kaupunkiloman aikaan ja hellettä riitti sen 40C. Yhtä hyvin vauva pärjäsi siellä kuin Turkin rannoilla, vaikka kaupunki kuumine katuineen ei olekaan ihanteellinen paikka kuumalla, ei vauvalle eikä aikuiselle. Vauvan sopeutuvat minne vain, kunhan saavat ruokaa, juomaa ja vanhempien hoitoa. Eikä etelassä ole tukelaa yöllä, kuumenpi on kotona kuin etelän ilmastoiduissa hotellihuoneissa.

        Ärsyttää tuollainen syyttely ja haukkuminen jos joku haluaa lähteä perheensä kanssa matkustamaan. Ne jotka ovat matkan vauvan kanssa tehneet, voivat mielestäni kommentoida, ei ne jotka ovat kotona lastensa kanssa.

        Eli kun meidän naapurin perheen lomamatka Thaimaassa meni hyvin, niin sehän on selvää, että onhan se meidänkin matka niin mentävä.. :) Tukholmaan emme taasen uskalla lähteä, koska siellä heillä oli vaan itkua ja kitinää.
        Maalaisjärkeä vaan matkalaukkuun, matka menee niinkuin menee.


      • ---+++---+++

        Siis ihan tosi hyvin on helteillä mennyt...täällähän on ollut tukalammat oltavat kuin rodoksella jossa meri-ilmasto ja muutenkin ilma paljon happirikkaampaa kuumalla kuin täällä!Vauva on nukkunut vaunuissa varjossa päikkäreitä normaalisti ja ollaan jouduttu vinttaamaan rattaiden kanssa paikasta toiseen helteilläkin ja vauva on nukkua posotellut normisti...vettä ja nesteitä kun antaa riittävästi ja suojannut rattaat aurinkivarjolla niin hyvin on mennyt.En ole käyttänyt vauvalla kuin hellevaatteita kuumalla ja suojaillut tosiaan varjolla hyvin tarkkaan. pihalla ollaan varjossa kellitty nakusillaan ja se jos mikä on ollut kivaa!Itseasiassa tuo helle ei minua huoleta juuri siksi että ollaan jo Suomessa harjoiteltu koko kesä!


      • ---++++---
        ---+++---+++ kirjoitti:

        Siis ihan tosi hyvin on helteillä mennyt...täällähän on ollut tukalammat oltavat kuin rodoksella jossa meri-ilmasto ja muutenkin ilma paljon happirikkaampaa kuumalla kuin täällä!Vauva on nukkunut vaunuissa varjossa päikkäreitä normaalisti ja ollaan jouduttu vinttaamaan rattaiden kanssa paikasta toiseen helteilläkin ja vauva on nukkua posotellut normisti...vettä ja nesteitä kun antaa riittävästi ja suojannut rattaat aurinkivarjolla niin hyvin on mennyt.En ole käyttänyt vauvalla kuin hellevaatteita kuumalla ja suojaillut tosiaan varjolla hyvin tarkkaan. pihalla ollaan varjossa kellitty nakusillaan ja se jos mikä on ollut kivaa!Itseasiassa tuo helle ei minua huoleta juuri siksi että ollaan jo Suomessa harjoiteltu koko kesä!

        Nyt minä vielä kyselen idioottina täällä jos joku on ollut rodoksella vauvan kanssa, että mites korvikkeet...saako valmista maitoa vai onko pelkkää jauhetta saatavilla? Saako samoja merkkejä kuin Suomesta kuten semper tai nan esim? Saako jauhetta pelkästään apteekeista vai myös marketeista, nyt kun enää mietin mitä ruokia ja juomia mukaan tulisi ottaa! Niin ja kaikille äkäpusseille tiedoksi että olen kyllä varautunut ettei kaikki mene suunnitelmien mukaan, vaikken ole kuullut että kellään olisi sen kummempia ongelmia vauvojen kanssa ulkomailla ollutkaan. Matka menee miten menee ja sehän ei vauvan kanssa mene kotonakaan kaikki aina kivasti!Meillä on muuten ollut kotona sisällä yölläkin 30 astetta, niin on kyllä ihanaa päästä ILMASTOITUUN hotellihuoneeseen!Harmittaa kun täällä saunassa saanut KIDUTTAA lastaan vikkokaupalla kuten monet monet muutkin suomalaiset!Miettikääs nyt hei vähän!;)
        Ps. Sunnuntaina lähtö minä tulen sitten kertomaan miten meni. Harmi että niin moni oikein näyttää täällä toivovan että kaikki menee pieleen, mutta ei me sen anneta lannistaa!Kiitos kaikille kokemusta aiheesta omaaville joiden vastauksiin viittii jopa lukea!:)


      • +++---+++
        ---++++--- kirjoitti:

        Nyt minä vielä kyselen idioottina täällä jos joku on ollut rodoksella vauvan kanssa, että mites korvikkeet...saako valmista maitoa vai onko pelkkää jauhetta saatavilla? Saako samoja merkkejä kuin Suomesta kuten semper tai nan esim? Saako jauhetta pelkästään apteekeista vai myös marketeista, nyt kun enää mietin mitä ruokia ja juomia mukaan tulisi ottaa! Niin ja kaikille äkäpusseille tiedoksi että olen kyllä varautunut ettei kaikki mene suunnitelmien mukaan, vaikken ole kuullut että kellään olisi sen kummempia ongelmia vauvojen kanssa ulkomailla ollutkaan. Matka menee miten menee ja sehän ei vauvan kanssa mene kotonakaan kaikki aina kivasti!Meillä on muuten ollut kotona sisällä yölläkin 30 astetta, niin on kyllä ihanaa päästä ILMASTOITUUN hotellihuoneeseen!Harmittaa kun täällä saunassa saanut KIDUTTAA lastaan vikkokaupalla kuten monet monet muutkin suomalaiset!Miettikääs nyt hei vähän!;)
        Ps. Sunnuntaina lähtö minä tulen sitten kertomaan miten meni. Harmi että niin moni oikein näyttää täällä toivovan että kaikki menee pieleen, mutta ei me sen anneta lannistaa!Kiitos kaikille kokemusta aiheesta omaaville joiden vastauksiin viittii jopa lukea!:)

        Ai niin ja onneksi muuten lennetään Ruotsin puolelta!Siellä on varmaan hieman suvaitsevaisempia kanssamatkustajia..taitaa olla ruotsalaisilla vähän kansainvälisempää tuo ajattelu kun näillä suomen korven kasvateilla!;)


      • ********************
        ---++++--- kirjoitti:

        Nyt minä vielä kyselen idioottina täällä jos joku on ollut rodoksella vauvan kanssa, että mites korvikkeet...saako valmista maitoa vai onko pelkkää jauhetta saatavilla? Saako samoja merkkejä kuin Suomesta kuten semper tai nan esim? Saako jauhetta pelkästään apteekeista vai myös marketeista, nyt kun enää mietin mitä ruokia ja juomia mukaan tulisi ottaa! Niin ja kaikille äkäpusseille tiedoksi että olen kyllä varautunut ettei kaikki mene suunnitelmien mukaan, vaikken ole kuullut että kellään olisi sen kummempia ongelmia vauvojen kanssa ulkomailla ollutkaan. Matka menee miten menee ja sehän ei vauvan kanssa mene kotonakaan kaikki aina kivasti!Meillä on muuten ollut kotona sisällä yölläkin 30 astetta, niin on kyllä ihanaa päästä ILMASTOITUUN hotellihuoneeseen!Harmittaa kun täällä saunassa saanut KIDUTTAA lastaan vikkokaupalla kuten monet monet muutkin suomalaiset!Miettikääs nyt hei vähän!;)
        Ps. Sunnuntaina lähtö minä tulen sitten kertomaan miten meni. Harmi että niin moni oikein näyttää täällä toivovan että kaikki menee pieleen, mutta ei me sen anneta lannistaa!Kiitos kaikille kokemusta aiheesta omaaville joiden vastauksiin viittii jopa lukea!:)

        Sää sitten varmaan pidät saunassa vauvaasi viikon putkeen.....joopa joo.........
        Ja se ilmastointi ei aina toimi, etelässäkään ;)))


      • ---+++---
        ******************** kirjoitti:

        Sää sitten varmaan pidät saunassa vauvaasi viikon putkeen.....joopa joo.........
        Ja se ilmastointi ei aina toimi, etelässäkään ;)))

        Ääliö!Lueppa nuo matkakokemukset alempaa.Sissus, kun meillä ei ollut lämmön kanssa mitään ongelmia ja piste. Turha nyhjätä tyhjästä!


    • Huh hellettä

      Toivottavasti ei mennyt pelkäksi perheriidaksi. Edellytykset varmasti oli.
      Oma mielipide on, että sen verran jaksaa odottaa, että lapsikin nauttii matkasta.

    • ----++++----+

      Ollaan kotiuduttu eilen ja nyt minua suorastaan raivostuttaa nämä kommentit ja arvostelut joita olen saanut täällä niskaan!Että ihminen voi tietämättömyyttään olla idiootti!Matkustakaa ensin itse vauvan kanssa etelään ennenkuin tulette tuollaista täyttä paskaa tänne suoltamaan!Loma meni siis aivan yli kaikkien odotusten ja vauva oli aivan innoissaan ja nautti lomailusta täysin siemauksin!Ei itkenyt minkään vertaa koska oli paljon kivempaa kuin kotona kun oli katselavaa ja ihmeteltävää vaikka kuinka...kovasti pikkuinen nauroi ja viihtyi liikenteessäkin kerralla vaikka kuinka pitkään.Ilmastoitu huone ei kelvannut nukkumapaikaksi, mutta rattaissa kyllä nukkui ulkona. Poika oli kaikin puolin huomattavasti tyytyväisempi ja iloisempi kuin kotona ja sai paljon huomiota ja ihastelua paikallisilta ja turisteilta josta oli aivan haltoissaan!Että hyvät vauvaperheet ei todellakaan ole mitään syytä pelätä vauvan kanssa reissaamista ainakaan näiltä osin mitä täällä palstalla jauhetaan ja meidän poika muuten jostain syystä jopa söi ja joi paremmin kuin suomessa kun joku täällä pelkäsi että vauvani ei osaa juoda tarpeeksi!buhahaaa!!!
      Ai niin..vauva on muuten ollut tyytymättömämpi kun tultiin kotiin.Vähän ihmeissään on vielä ja kun aloin hyräilemään kreikkalaista laulua vaavi rupesi nauramaan.Luuletteko ettei vauva oikeasti tajua mistään mitään, kyllä pienet haluavat nähdä elämää sen sijaan että kökötetään neljän seinän sisällä vauvan kanssa koko päivä jossain suomalaisessa käpykylässä.

    • naunou

      Ihan kivasti meni meidän viikon reissu, ja oikeastaan vanhemmilla oli kuumempi kuin lapsella, sillä siinä missä itse jo tuntuu olevan vähän väsy, niin tyttö vielä mennä vipelsi. Yhdestätoista kolmeen pidettiin hotellihuoneessa siesta, jolloin neitikin nukkui. Muuten hän sai uida lastenaltaassa ja käydä meressä. En ymmärrä miksi mereen ei voisi mennä?

      Suora auringonpaiste ehkäistään rattaiden varjolla tai sitten kantamalla, mutta kantoliinaa tai rinkkaa en ottaisi, sillä oma ruumiinlämpö osuu silloin suoraan häneen. Ilmavat valkoiset vaatteet ja lierihattu. Ei sen ihmeelisempää.

      Lentokoneessa saimme ensimmäisen rivin jossa seinään sai kiinnitettyä hoitopöydän. Sitä ei kuitenkaan tarvittu, koska neiti nukkui mennen tullen - eli siis yhteensä yli kahdeksan tuntia. Aika helppoa. Vielä kun muistaa kreikkalisten lapsirakkauden, niin eipä juuri motkottamisen aihetta. Kyllähän minua ainakin jännitti, mutta ainoastaan lennot. Kaikki meni ihan ok.

      Matkarattaat ovat nykyään sitten erikoismatkatavaraa, niin kuin rinkatkin. Eli ne pannaan kentällä pussiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe