Minulla on 6vk ikäinen vauva, joka ennen kärsi vatsavaivoista, mutta ne helpotti, kun aloitimme rela- ja cublaton tipat. Iltahuudot vaihtui koko päiväiseksi. Vauva on alkanut itkemään paljon (kurkku suorana, eikä oikein mikään helpota) kaikki on koitettu kantorepuista poppakonsteihin. Neuvolantäti näki tällaisen itkukohtauksen ja sanoi vauvan olevan yliväsynyt ja kehoitti antaa nukkua niin paljon kuin jaksaa. Vauva syö kolmen tunnin välein korviketta ja välillä imee myös rintaa. Minulla alkoi kuukautiset ja sen takia vauva vieroksuu tissiä.
Nyt vauva ei sitten nukukaan. Emme saa millään nukahtamaan, vaikka silmät menee väkisin kiinni. Tai jos nukahtaa, niin herää jokaiseen yskäisyyn tai siihen kun tutti putoaa. Joskus saattaa nukahtaa kapaloon, mutta näin helteellä olo siellä on aika tukala. Jos sattuu nukahtamaan, niin herää tunnin-parin päästä. Naureskelee puoli tuntia ja taas alkaa väsyneenä huutaa ja pitää sylissä pitää tuntikausia, muuten alkaa itkeä. Jos laskee hetkeksi vauvan, kun käy esim. vessassa niin alkaa sellainen itku, että sylissäkin huutaa vielä monta minuuttia. Alan olla aika väsynyt. Ennen nukkui yöllä ekan pätkän 5 tuntia ja seuraavan kerran heräsi kolmen tunnin päästä, kun oli jo aamu. Nyt saattaa heräillä yöllä parin tunnin välein, vaikkei ole nälkä ja syötön jälkeen jää äänekkäästi puhisemaan sänkyyn, eikä nukahda millään, enkä kyllä minäkään.. Miten helpotusta?
Yliväsynyt vauva
11
12368
Vastaukset
- enää ei väsytä
Mun esikoinen oli vähän samaa sorttia, tosi huonouninen. Mutta ei tosin huutanut ja sammui päivällä joskus ihan itsekseen (tai no, tissillle, itsekseen ei nukahtanut varmaan ikinä alle 1v), toisinaan tunnin vaunujen heilutuksen jälkeen... Illalla sain joskus nukutettua kantoliinaan, mutta aina kun laittoi sänkyyn alkoi ulvominen uudestaan. Nyt en oikein edes ymmärrä miten jaksoin. Pojan rytmi oli ekat 2kk ihan päälaellaan, nukkui päivällä paljon (välillä lyhyissä, välillä pitkissä pätkissä) mutta yöllä meni nukkumaan yhdeltä, ja kukkui sitten kahdesta neljään lähes joka yö. Ei ollut kivaa ei. Kolmekuisesta (nukuttuaan kuukauden kohtuuhyvin) alkoi heräillä kymmenisen kerta yössä eikä nukahtanut koskaan kuin tissille. Tätä jatkui 8kk saakka, kunnes sain pidettyä jonkunsortin unikoulua ja heräily väheni kahteen per yö. Tissiä söi yöllä vuoden ikään, en kerta kaikkiaan jaksanut alkaa siitä vierottaa. Mun toinen vauva onkin ihan eri maata, nukkunut parikuisesta yöt läpi ja päivisinkin ainakin silloin tällöin. Tää toinen on iltaisin semmoinen että menee ihan yliväsyneeksi mutta ei suostu nukahtamaan. Ainoa millä taintuu on kantoliina ja ulos kävelylle. Liinaa mä suosittelisin kokeilemaan jos et oo sitä tehnyt, se on kuitenkin pikkuvauvalle ihan eri juttu kuin rintareppu. Muuten en taida osata auttaa, mutta voimia toivotan ja pidän peukkuja että tuo vaihe menee teillä ohi nopeasti!
- ryhåu
Nämä on aina hankalia, kun toinen ei malta nukkua :( Ja tuskin nyt kyse on yliväsymyksestä jos huutoa on pitkin päivää kokoajan. Miten olisi sitterissä täristely, koliikkikeinu??? Kokeile vaihtaa cuplatonit disflatyliin tai jättää relat pois, jos huuto on muuttunut kokopäiväiseksi sen aloituksen jälkeen. Koittakaa rauhoittaa vauvaa jo hyvissä ajoin ennen päiväunia, että jaksaisi paremimn nukahtaa. Kokeilkaa päivällä jotain taustamusiikkia tai pientä hälyääntä. Tai unipussia, siitäkin olen kuullut hyvää palautetta monelta. Ja kantoliina taitaa olla aika must juttu jos on niin kovasti äidin perään. Jaksamisia! Muista, että se kyllä varmasti helpottaa ajan kanssa ja meillä äideillä on plakkarissa jokin ihmeellinen voima millä me jaksetaan.
- Meillä..
meni masuvaivat pahempaan suuntaan kun aloitettiin disflatylia antamaan, mutta kun tajusin pienentää annostusta pienemmäksi kuin ohjeissa, tuli vauvasta kuin eri vauva.. ohjeen mukaan kuuluisi antaa 10-15 tippaa 2-3 kertaa päivässä, meillä annetaan 5 tippaa 2 kertaa päivässä (aamulla ja illalla) ja nyt toimii hyvin.
Itse olen alusta asti nyppäissyt vauvalta tutin aina pois kun nukahtaa (jos ei sitä ennen itse ole tipauttanut), ettei myöhemmin alkaisi herätä tutin tippumiseen, mutta teillä vauva jo varmaan sen verran vanha, ettei niin voi alkaa yhtäkkiä tehdä..
- 3+1
Meillä alkoi huudot kun aloitettiin cuplaton ja relat. Vaihdoin cuplatonin ?disflatyliin? ja relat jätettiin kokonaan pois. Auttoi 2 päivää ja huuto tuli takaisin.. lisäksi tytölle tuli refluksi oireita paljon. Jätettiin kaikki ylimääräset hässäkät pois ja vaihdettiin d-vitamiinit Dee-tipat merkkisiin. Huuto väheni. Sitä esiintyi lähinnä vain illalla 20-22 (koliikkia?) ja se alkoi melkein tarkalla kellon lyömällä ja loppui heti kun tytön sai nukahtamaan. (Pimeässä huoneessa, itse risti istunnassa, tyttö sylissä poski minun poskea vasten, keinutellen, maankorvessa laulua hiljaa hyräillen) Tällä mentiin vähän aikaa.. Kunnes sairastuttiin rs-virukseen jonka jälkeen tyttö aloitti yö heilumiset. Heilui kuin heinämies pellolla konsanaan ja pää pyöri puolelta toiselle kuin manaajassa sillä tytöllä :D Tätä jatkui kuukauden.. Voit kuvitella että ei nukuttu ei, koska sitä heilumista oli todellakin koko yö.. Tyttö nukkui itse suht hyvin vaikka heilui hirveästi mutta äiti parka ei saanut nukuttua.. Maha itkut ja heilumiset loppuivat kuin seinään kun tyttö täytti 3kk.. Nyt nukutaan 20:30-06:00 yhdellä tai kahdella syötöllä ilman heilumisia..
Meilläkin tyttö jossain vaiheessa heräsi 30min-tunnin välein koko yön.. Joko tissille tai kun halusi tutin.. Aloin antamaan korviketta illalla jolloin sai mahansa nopeasti täyteen ja nukahti erittäin kylläisenä.. Nukkui paremmin.. Mutta tästä tuli sivuoireena se ettei tissi enää kelvannut koska pullosta sai paremmin :( Meillä myös oltiin tuon ikäisinä todella huono nukkumaan.. Saattoi posottaa hereillä kuusikin tuntia putkeen :O Ja sitten oltiin niin yli väsyneitä, että nukahtamisesta ei tullut yhtään mitään.. Kantoliinan kun ostin ja laitoin tytön sinne kehtoasentoon niin nukkui joskus jopa neljän tunnin päikkärit.. Sinnekin kannattaa laittaa vain vaippa tai vaippa ja body päälle koska tulee aika kuuma :) Meillä nukahtamaan on auttanut myös se että soitin hiljaisella musiikkia mitä olin kuunnellut paljon raskausaikana ja keinutin tyttöä sylissä.. Ja senkin olen huomannut, että kannattaa mennä jo hyvissä ajoin rauhottumaan ennen kuin varsinainen väsy iskee, sitten jos alkaa olemaan yliväsynyt niin se uni ei vaan tule vaikka kuinka väsyttäisi..- fddffda
Kiitos vinkeistä. Viime yö oli aivan tuskaa, vauva heilui ja sätki sängyssään, kuin heinämies ja kun vauvan sai omaan sänkyyn, niin alkoi se tuttiralli. Ainakun sain tutin takaisin suuhun ja pääni tyynyyn, niin vauva heitti tutin pois ja alkoi huutaa ja tämä huuto on aina sellaista, että se ei lopu ennenkuin sylissä jonkin aikaa hyssyttelee. Mistähän voisi johtua? Sitten alkoi jossain vaiheessa olla niin väsynyt, ettei enää huolinut tuttia ja nukahtikin jossain vaiheessa. Äiskä tosin valvoi puoli viiteen asti, kun jännitti, koska hän herää.
Asumme pienessä asunnossa ja mies tekee pitkää päivää töissä, niin tuntuu pahalta hänenkin puolestaan, kun vauva valvottaa.
Täytyy kokeilla sitä kantoliinasysteemiä. Kantoliina löytyy ja joitain sidontaohjeita, mutta olen vähän aristellut sen käyttöä, kun en oikein osaa sitä sitoa.. - vauva,
fddffda kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Viime yö oli aivan tuskaa, vauva heilui ja sätki sängyssään, kuin heinämies ja kun vauvan sai omaan sänkyyn, niin alkoi se tuttiralli. Ainakun sain tutin takaisin suuhun ja pääni tyynyyn, niin vauva heitti tutin pois ja alkoi huutaa ja tämä huuto on aina sellaista, että se ei lopu ennenkuin sylissä jonkin aikaa hyssyttelee. Mistähän voisi johtua? Sitten alkoi jossain vaiheessa olla niin väsynyt, ettei enää huolinut tuttia ja nukahtikin jossain vaiheessa. Äiskä tosin valvoi puoli viiteen asti, kun jännitti, koska hän herää.
Asumme pienessä asunnossa ja mies tekee pitkää päivää töissä, niin tuntuu pahalta hänenkin puolestaan, kun vauva valvottaa.
Täytyy kokeilla sitä kantoliinasysteemiä. Kantoliina löytyy ja joitain sidontaohjeita, mutta olen vähän aristellut sen käyttöä, kun en oikein osaa sitä sitoa..kun nostat pystyasentoon? voi olla refluksiaa tai korvatulehdusta. nosta sängynpäätyä reippaasti ylös ja jos ei auta kannattaa käydä tarkistuttamassa korvat. noin pieni kun kysessä niin vaikea arvuutella:) oletko kokeillut laitaa jotain rauhoittavaa musiikkia, joillekin auttaa kun laittaa imurin hurisemaan vaikka toiseen huoneeseen ettei ihan korvan vieressä surraa. kun vauva herää voisiko hänellä olla kuuma tai kylmä? meillä potkii peiton pois, mutta voi yöllä herätä kun tuntuukin viileältä.
- että moni
vauva, kirjoitti:
kun nostat pystyasentoon? voi olla refluksiaa tai korvatulehdusta. nosta sängynpäätyä reippaasti ylös ja jos ei auta kannattaa käydä tarkistuttamassa korvat. noin pieni kun kysessä niin vaikea arvuutella:) oletko kokeillut laitaa jotain rauhoittavaa musiikkia, joillekin auttaa kun laittaa imurin hurisemaan vaikka toiseen huoneeseen ettei ihan korvan vieressä surraa. kun vauva herää voisiko hänellä olla kuuma tai kylmä? meillä potkii peiton pois, mutta voi yöllä herätä kun tuntuukin viileältä.
ei tykkää perhepetiehdotuksista mutta jos vauva rauhottuu syliin niin nukkuisko paremmin ihan vieressä.Vaikka tuntuu että itse ei nukkuisi niin hyvin kun vauva on vieressä niin nopeasti siihen tottuu.
- ver3
että moni kirjoitti:
ei tykkää perhepetiehdotuksista mutta jos vauva rauhottuu syliin niin nukkuisko paremmin ihan vieressä.Vaikka tuntuu että itse ei nukkuisi niin hyvin kun vauva on vieressä niin nopeasti siihen tottuu.
Meillä taas nimenomaan yöt rauhoittuivat kaikilla kun vauva nelikuisena siirrettiin nukkumaan omaan sänkyyn meidän välistämme. Ei ole enää kenelläkään kuuma, ei tule nyrkkiä naamaan tai kylkeen eikä äiti heräile jokaiseen veuhtomiseen ja kevyempään unen vaiheeseen (eikä isä puolestaan siihen äidin meuhkaamiseen ja huokailuun). Mutta kokeilla toki kannattaa... Ajattelin vaan ap:n miehen unta... Siis ei pelkästään hänen unta sinänsä, vaan myös sitä stresssiä mikä äidille tulee, kun joutuu oman ja vauvan unen lisäksi murehtimaan vielä miehenkin unta (kokemusta on), vaikkei mies itse siitä numeroa tekisikään.
- kokemusta.
ver3 kirjoitti:
Meillä taas nimenomaan yöt rauhoittuivat kaikilla kun vauva nelikuisena siirrettiin nukkumaan omaan sänkyyn meidän välistämme. Ei ole enää kenelläkään kuuma, ei tule nyrkkiä naamaan tai kylkeen eikä äiti heräile jokaiseen veuhtomiseen ja kevyempään unen vaiheeseen (eikä isä puolestaan siihen äidin meuhkaamiseen ja huokailuun). Mutta kokeilla toki kannattaa... Ajattelin vaan ap:n miehen unta... Siis ei pelkästään hänen unta sinänsä, vaan myös sitä stresssiä mikä äidille tulee, kun joutuu oman ja vauvan unen lisäksi murehtimaan vielä miehenkin unta (kokemusta on), vaikkei mies itse siitä numeroa tekisikään.
kerrompa oman tarinan joka on jokseen samankaltainen!
eli ihan alusta asti, valvonu yöt ja päivät. illalla ei nukahda, herää 15min-1h välein itkemään, välilä rauhoittuu rinnalle, välillä ei. ja tuon heräämis rallin keskellä oli aina uneton pätkä jonka oli hereillä yleensä noin klo 01-05 ja sitten nukhati ja heräs 8-9, eli meillä välillä nukuttiin noin 3h yhteensä. se oli kamalaa, sen mitä siitä muistan. annoin illalla korviketta kosk aluulin nälkäiseksi, huudot paheni. aloin perehtyä asiaan ja aloin epäillä allergiaa, vauva ei nukkunut myöskään päivällä, eli nukahti joo mutta heräsi noin 5min päsät itkuun ja tuota jatkui loputtomiin. en voinut edes wc.ssä käydä rauhassa. mies ei voinut auttaa yön kanssa koska vauva rauhoittui vain rinnalle. mahavaivoja oli selvästi ja makuulleen ei viihtynyt, noihin kaikki konstit kokeiltu, tipoista pystympään asentoon jne. meidän vauva ei ole ikänä nukkunu omas petis koska heräs sen 20 x yön aikana niin kauhea nostelu ois ollu, katsoin paremmaks ottaa viereen ja toisekseen ei omaan sänkyyn edes jäänyt ja jos rinnalta nosti niin heräs heti.
no sitten alkoi tilanne helpottaa että lopetti ainaisen valvomispätkänsä, eli heräs kyllä yhtä usein muttei jäänyt valvomaan vaan nukahti ruuan päälle.aa, ihanaa :)mutta edelleen maha vaivas, päivät kaikki huutoa ja 5xkurat vaipassa pvssä- käytiin lekurissa 3kertaa, koliikkkia sanottiin. vein itse asiaa eteenpäin ja aloin maidottomalle, tilanne helpotti muttei loppunut kokonaan, edelleen päivä unia ei nukuttu varasin yksityiselle ajan, heti otettiin tosissaan. jäi myös kananmuna pois ja taas helpotti. yöunet meni niin että nukkui ekan pätkän 3h klo 01 asti ja siitä eespäin heräili tunnin välein, maha vaivasi aamuyöstä.laitoin kapaloon ja koliikikeinuun josaa nukkui 7 asti.
yks kaks mahavaivat helpotti, nyt niitä vielä on mutta ne vaikuttaa normi mahavaivalta, onhan kaikilla ilmavaivoja varmasti, muttei aiheuta itkua yms samalla. samoin suoli ei toiminut niin monasti enää, nyt joka pv kerran. kokeilin kapaloon heti nukkumaan mennes ja kappas vaan nukkuikin ekan kerran koko aikana niin että heräsi 04 ekan kerran, siinäkös äitillä juhlat oli, en ollu nukkunu 3kk pisempää aikaa putkeen kuin 3h ja sekin harvemmin. (kaikista rasittavinta mielestäni yössä oli jatkuva heräily, pääset unenpäähän ja taas ylös) nukkui ehkä neljänä yönä eka kerran heräten vasta 04.
eli nyt vauva tasan 3kk ja tilanne se että, nukkuu vain kapalossa yön 22-07 syö noin 3 kertaa,aamuyöstä keinuun pystympään kun masu vaiva vähän. päivällä nukkuu noin 3 päikkärit, vaihtelee, ei säännöllisiä aikoja, illalla ei oikein nuku ja taistelee väsymystä vastaan, on ihan yli väsyny ja kitisee koko illan, viedään vaunuilla ulos, joissa ei viihdy selällään. siihen konstina turvakaukalo vaunuun, siinä viihtyy. nukkuu sen ajan kun työntää. päivällä syö noin 1/2/3/4 h välein, riippuu tilanteesta, ei siis säännöllistä. rintamaitoa siis pelkästään saa. eliolen maidottomalla ja munattomalla ollut nyt noin 7vkoa. maitoaltistus yksityisellä viikon päästä, sitten selviää oliko koliikkia vai allergiaa. iho oireita ei ole ollut.
ja meidän nukkumisjärjestely mennyt niin että eka nukuttiin mies minä ja vauva parisängyssä mutta mies nukkui niin sikeästi että pelkäsin hänen liiskaavan vauvan koska ei osannut unissaa varoa sitä ja minä jouduin jännittämään hänen sekä itseni puolesta, tilanne ahisti ja minulla oli ahdasta sängyssä ja huono asento kun oltiin kuin sillit suolassa. kunnes keksittiin että mies voisi nukkua vierashuoneessa muutaman yön, ja kuinka ollakkaan minun oli helpompi nukkua kun aijemmin kävi jopa niin että vauva nukkui mutta minä en kun en saanut hyvää asentoa ym ym. no nyt onmies nukkunut erihuoneessa jo monta viikkoa, kokeiltiin yhtenä yönä takas meijän sänkyyn mutta heti oli huono nukkua kaikilla. eli meijän apuna ollu kapalo ja mies eri sängyssä, sekä gracon kaukalo jok alaitetaan matkarattaisiin ja sisällä ajetaan rinkiä, siihen joskus nukahtaa. ja mitähän vielä :) siinähän sitä olikin, toivottavasti jotain vinkkiä sai tuosta, tiedän todella miten raskasta tuo on, ja se et kaikki sanoo et kyl se siitä niin tuntuu et ei paljon lohduta..mutta kyl se siitä ;DD pointtina myös se että kyse voi olla myös allergiasta jonka vuoksi unet pätkäsee kokoajan ym. tsemppiä kaikille unen kanssa taistelijoille ja voimia! - dfrherthd
kokemusta. kirjoitti:
kerrompa oman tarinan joka on jokseen samankaltainen!
eli ihan alusta asti, valvonu yöt ja päivät. illalla ei nukahda, herää 15min-1h välein itkemään, välilä rauhoittuu rinnalle, välillä ei. ja tuon heräämis rallin keskellä oli aina uneton pätkä jonka oli hereillä yleensä noin klo 01-05 ja sitten nukhati ja heräs 8-9, eli meillä välillä nukuttiin noin 3h yhteensä. se oli kamalaa, sen mitä siitä muistan. annoin illalla korviketta kosk aluulin nälkäiseksi, huudot paheni. aloin perehtyä asiaan ja aloin epäillä allergiaa, vauva ei nukkunut myöskään päivällä, eli nukahti joo mutta heräsi noin 5min päsät itkuun ja tuota jatkui loputtomiin. en voinut edes wc.ssä käydä rauhassa. mies ei voinut auttaa yön kanssa koska vauva rauhoittui vain rinnalle. mahavaivoja oli selvästi ja makuulleen ei viihtynyt, noihin kaikki konstit kokeiltu, tipoista pystympään asentoon jne. meidän vauva ei ole ikänä nukkunu omas petis koska heräs sen 20 x yön aikana niin kauhea nostelu ois ollu, katsoin paremmaks ottaa viereen ja toisekseen ei omaan sänkyyn edes jäänyt ja jos rinnalta nosti niin heräs heti.
no sitten alkoi tilanne helpottaa että lopetti ainaisen valvomispätkänsä, eli heräs kyllä yhtä usein muttei jäänyt valvomaan vaan nukahti ruuan päälle.aa, ihanaa :)mutta edelleen maha vaivas, päivät kaikki huutoa ja 5xkurat vaipassa pvssä- käytiin lekurissa 3kertaa, koliikkkia sanottiin. vein itse asiaa eteenpäin ja aloin maidottomalle, tilanne helpotti muttei loppunut kokonaan, edelleen päivä unia ei nukuttu varasin yksityiselle ajan, heti otettiin tosissaan. jäi myös kananmuna pois ja taas helpotti. yöunet meni niin että nukkui ekan pätkän 3h klo 01 asti ja siitä eespäin heräili tunnin välein, maha vaivasi aamuyöstä.laitoin kapaloon ja koliikikeinuun josaa nukkui 7 asti.
yks kaks mahavaivat helpotti, nyt niitä vielä on mutta ne vaikuttaa normi mahavaivalta, onhan kaikilla ilmavaivoja varmasti, muttei aiheuta itkua yms samalla. samoin suoli ei toiminut niin monasti enää, nyt joka pv kerran. kokeilin kapaloon heti nukkumaan mennes ja kappas vaan nukkuikin ekan kerran koko aikana niin että heräsi 04 ekan kerran, siinäkös äitillä juhlat oli, en ollu nukkunu 3kk pisempää aikaa putkeen kuin 3h ja sekin harvemmin. (kaikista rasittavinta mielestäni yössä oli jatkuva heräily, pääset unenpäähän ja taas ylös) nukkui ehkä neljänä yönä eka kerran heräten vasta 04.
eli nyt vauva tasan 3kk ja tilanne se että, nukkuu vain kapalossa yön 22-07 syö noin 3 kertaa,aamuyöstä keinuun pystympään kun masu vaiva vähän. päivällä nukkuu noin 3 päikkärit, vaihtelee, ei säännöllisiä aikoja, illalla ei oikein nuku ja taistelee väsymystä vastaan, on ihan yli väsyny ja kitisee koko illan, viedään vaunuilla ulos, joissa ei viihdy selällään. siihen konstina turvakaukalo vaunuun, siinä viihtyy. nukkuu sen ajan kun työntää. päivällä syö noin 1/2/3/4 h välein, riippuu tilanteesta, ei siis säännöllistä. rintamaitoa siis pelkästään saa. eliolen maidottomalla ja munattomalla ollut nyt noin 7vkoa. maitoaltistus yksityisellä viikon päästä, sitten selviää oliko koliikkia vai allergiaa. iho oireita ei ole ollut.
ja meidän nukkumisjärjestely mennyt niin että eka nukuttiin mies minä ja vauva parisängyssä mutta mies nukkui niin sikeästi että pelkäsin hänen liiskaavan vauvan koska ei osannut unissaa varoa sitä ja minä jouduin jännittämään hänen sekä itseni puolesta, tilanne ahisti ja minulla oli ahdasta sängyssä ja huono asento kun oltiin kuin sillit suolassa. kunnes keksittiin että mies voisi nukkua vierashuoneessa muutaman yön, ja kuinka ollakkaan minun oli helpompi nukkua kun aijemmin kävi jopa niin että vauva nukkui mutta minä en kun en saanut hyvää asentoa ym ym. no nyt onmies nukkunut erihuoneessa jo monta viikkoa, kokeiltiin yhtenä yönä takas meijän sänkyyn mutta heti oli huono nukkua kaikilla. eli meijän apuna ollu kapalo ja mies eri sängyssä, sekä gracon kaukalo jok alaitetaan matkarattaisiin ja sisällä ajetaan rinkiä, siihen joskus nukahtaa. ja mitähän vielä :) siinähän sitä olikin, toivottavasti jotain vinkkiä sai tuosta, tiedän todella miten raskasta tuo on, ja se et kaikki sanoo et kyl se siitä niin tuntuu et ei paljon lohduta..mutta kyl se siitä ;DD pointtina myös se että kyse voi olla myös allergiasta jonka vuoksi unet pätkäsee kokoajan ym. tsemppiä kaikille unen kanssa taistelijoille ja voimia!Kiitos kaikille vastanneille vinkeistä! Nyt on kolme yötä kulunut ensimmäisen viestin kirjoituksesta. Yöt on menneet paremmin, kun olen sinnikkäästi nukuttanut vauvaa myös päivällä. Kapalossa on rauhoittunut hyvin, mutta nämä saamarin helteet tekevät sen, että alkaa olla tuskallisen kuuma, ja vauvakin hermostuu. Kantoliinaa en osannut laittaa, koska on mielestäni liian pitkä ja leveä solmittavaksi, mutta hyvin vauva on rauhoittunut kantorepussa. Yliväsyneenä vaan reppuun ja nukahtaa sinne. Olen myös parvekkeella (varjossa) laittanut vauvan pelkästää vaippasilleen pyyhekapaloon ja sitteriin ihan makuu asennossa niin on saanut nukkua myös ulkona, eikä ole liian kuuma.
Eilen illalla oli vaikea saada nukahtamaan ja menikin lähemmäksi kahtatoista, koska ei viihtynyt kapalossa, oli liian kuuma. Jouduin sitten käsin nukuttamaan/silittelemään uneen. Kuitenkin heräsi yöllä ihan muuten vain ja itki muutaman kerran oikein kimeällä äänellä, mutta rauhoittui, kun laittoi tutin suuhun. Toisen syötön jälkeen ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan, vaan alkoi itkeä, kun koitti laittaa omaan sänkyynsä ja alkoi heitellä tuttia pois ja sätkiä jaloillaan. Mistähän tuo sätkiminen johtu..? Aivan kuin vauva itsekseen säikähtelisi jotain. Aina kun hän oli pääsemässä uneen, niin alkoi yhtäkkiä heilua ja sätkähdellä.. outoa..
Onneksi on luvattu helteiden loppumista, sillä nyt pienen lapsen äitinä ymmärrän, että se on rasittavaa pienille ja myös eläimille.. - potkiminen
dfrherthd kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille vinkeistä! Nyt on kolme yötä kulunut ensimmäisen viestin kirjoituksesta. Yöt on menneet paremmin, kun olen sinnikkäästi nukuttanut vauvaa myös päivällä. Kapalossa on rauhoittunut hyvin, mutta nämä saamarin helteet tekevät sen, että alkaa olla tuskallisen kuuma, ja vauvakin hermostuu. Kantoliinaa en osannut laittaa, koska on mielestäni liian pitkä ja leveä solmittavaksi, mutta hyvin vauva on rauhoittunut kantorepussa. Yliväsyneenä vaan reppuun ja nukahtaa sinne. Olen myös parvekkeella (varjossa) laittanut vauvan pelkästää vaippasilleen pyyhekapaloon ja sitteriin ihan makuu asennossa niin on saanut nukkua myös ulkona, eikä ole liian kuuma.
Eilen illalla oli vaikea saada nukahtamaan ja menikin lähemmäksi kahtatoista, koska ei viihtynyt kapalossa, oli liian kuuma. Jouduin sitten käsin nukuttamaan/silittelemään uneen. Kuitenkin heräsi yöllä ihan muuten vain ja itki muutaman kerran oikein kimeällä äänellä, mutta rauhoittui, kun laittoi tutin suuhun. Toisen syötön jälkeen ei meinannut millään rauhoittua nukkumaan, vaan alkoi itkeä, kun koitti laittaa omaan sänkyynsä ja alkoi heitellä tuttia pois ja sätkiä jaloillaan. Mistähän tuo sätkiminen johtu..? Aivan kuin vauva itsekseen säikähtelisi jotain. Aina kun hän oli pääsemässä uneen, niin alkoi yhtäkkiä heilua ja sätkähdellä.. outoa..
Onneksi on luvattu helteiden loppumista, sillä nyt pienen lapsen äitinä ymmärrän, että se on rasittavaa pienille ja myös eläimille..on refleksi, vauva tosiaan säikähtää kun on "liikaa tilaa" heilua ja kokee sen turvattomuutena. kokeile laittaa kapalo jostakin ohuemmasta kuin pyyhkeestä, esim kahdesta harsosta niin saat tarpeeksi ison tai lakanasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733