Livialin edut vanhempana

Olen käyttänyt Livialia useita vuosia ja ollut tyytyväinen. Muutama vuosi (4 ? ) sitten tk.lääkäri kehoitti lopettamaan .
Vuosi sen jälkeen alkoi diabetes2 ja vuosi sitten jouduin ohitusleikkaukseen viime hetkellä eli kolme suonta ohitettiin.
Leikkauksen jälkeen jalkani alkoivat oireilla, alkoi valtava kipuilu: Öisin särky on pahinta ja särkylääkettä kuluu. Uni on heikkoa. Särky ja jalkojen kipuilu hidastaa kuntoutumista kun lenkki on hyvin vaatimaton. Osa kivusta johtunee siitä, että jalkoja leikattiin monesta kohdasta laskimosuonta etsittäessä, mutta yhtäkään siirrettä ei saatu jaloista eikä käsistä vaan lopulta rintakehästä. Eniten leikattuun jalkaan jäi turvotustaipumus.
Yllättäen diabetes2 "parani". Sain jättää insuliinin ja tablettihoidon n. puoli vuotta sitten, mutta jalkakipu paheni. Ruokavaliokaan ei ole kovin tiukka.Kokonaiskolesteroli on dietin ansiosta kahden pinnassa
Koska kuntoni huononi aikanaan Livialin poisjättämisen aikoihin, se aloitettiin nyt uudelleen. Koska ikää on 63 v, minua hieman pelottaa lääkkeen aiheuttamat haitat, mutta jo nyt syötyäni lääkettä kuukauden on kävely alkanut sujua, en ole aamulla niin kömpelö ja kankea ja jotenkin mieliala on piristynyt.

Nyt kysellen kokemuksianne Livialista. Itselläni on kaikenlaista sukurasitusta, mutta omaakin elämää ja elämänlaatua pitää arvostaa. Tunteeko joku tapauksia, joissa Livial olisi vakuuttavasti aiheuttanut sydänsairautta tai veritulppia jollakin kehon alueella? Olisin kiitollinen kokemuksistanne. Me naisethan aina autamme toisiamme;)
8669
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat
  • kahden pinnassa. Sehän on jo sairasta! Hormonit tarvitsevat kolesterolia! En ymmärrä.

    Äänestä

  • 17+19 kirjoitti:

    kahden pinnassa. Sehän on jo sairasta! Hormonit tarvitsevat kolesterolia! En ymmärrä.

    tulee. Atorvastatin laskee ja ruokavalio. Lääkäri taputtaa. Täällä joku hämmästelee. Niin, kai joku tolkku ja merkitys sillä kolesterolillakin on.Jostain luin, että matala kolesteroli ja syöpä korreloisivat.

    Äänestä

  • Sanghai mielessäin kirjoitti:

    tulee. Atorvastatin laskee ja ruokavalio. Lääkäri taputtaa. Täällä joku hämmästelee. Niin, kai joku tolkku ja merkitys sillä kolesterolillakin on.Jostain luin, että matala kolesteroli ja syöpä korreloisivat.

    http://www.prometheus.fi/terveys/kole.htm

    http://www.rasalas.fi/RavnskovinLisaluku.pdf

    http://www.esaimaa.fi/Kulttuuri---Kirjat/2008/12/30/Ei+se+mit%E4+sy%F6,+vaan+se+miten+sy%F6/200816371664/173

    http://sundqvist.blogspot.com/2010/05/kirjoittajavieras-kari-salminen.html

    minä olen jättänyt simvastatiini lääkityksen poikkeen.

    Äänestä

  • lukuhetkiä kirjoitti:

    Livial on estrogen-valmiste ja siitä tarvitsisin kokemuksianne. Kolesteroli kiinnostaa luonnollisesti joten kiitos vinkeistä.

    Äänestä

  • lukuhetkiä kirjoitti:

    Todellakaan. Asun alueella (Pohjois-Karjala) jossa väestöä on 1970-luvulta alkaen aivopesty pelkäämään maidon rasvoja. Niin monesti kun olen kuullut ikäisteni naisten huudahtavan, hyi miten rasvaista tai venkoilevan kahvipöydässä uskaltaisiko sen voilla voidellun karjalanpiirakan ottaa, niin en ole ruvennut samalle linjalle ollenkaan.
    Olen syönyt hyvällä omallatunnolla voita ja myös rasvaista lihaa, enkä koe kärsineeni siitä mitään vaivoja, päin vastoin. Olen ikäistäni nuoremman oloinen ja tunnen oloni ihan ok.

    Äänestä

  • 18+6 kirjoitti:

    Todellakaan. Asun alueella (Pohjois-Karjala) jossa väestöä on 1970-luvulta alkaen aivopesty pelkäämään maidon rasvoja. Niin monesti kun olen kuullut ikäisteni naisten huudahtavan, hyi miten rasvaista tai venkoilevan kahvipöydässä uskaltaisiko sen voilla voidellun karjalanpiirakan ottaa, niin en ole ruvennut samalle linjalle ollenkaan.
    Olen syönyt hyvällä omallatunnolla voita ja myös rasvaista lihaa, enkä koe kärsineeni siitä mitään vaivoja, päin vastoin. Olen ikäistäni nuoremman oloinen ja tunnen oloni ihan ok.

    Aiheena ei ollut kolesteroli, jos joku huomasi.

    Äänestä

  • Sylillinen kerrallaa kirjoitti:

    Aiheena ei ollut kolesteroli, jos joku huomasi.

    kolesteroli voiko aiheuttaa kankeutta ja liikumisen vaikeutta? Ainakin kolesterolilääkkeiden siis statiinien syönnissä, sivuvaikutuksena on lihaskivut sekä kankeus, aamulla erityisesti.
    Sikäli tämä liittyy kyllä ap:n aloitteeseen hyvinkin!!! Minusta kolestroliarvo kaksi kuulostaa ehdottoman epäterveelliseltä. Millaisellakahan ruokavaliolla siihen on päästy?

    On käsittämätöntä miten koko kansa on saatu syömään hyvin heppoisin perustein statiineja, joiden syötön vahvin peruste on lääketehtailijoiden tilipussin valtvava pullistuminen. Omassakin tuttavapiirissä on näitä kolesteroli 3:n laihoja maratoonareita joille yllättäen onkin tullut sydänkohtaus.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Syteen vai saveen kirjoitti:

Olen käyttänyt Livialia useita vuosia ja ollut tyytyväinen. Muutama vuosi (4 ? ) sitten tk.lääkäri kehoitti lopettamaan .
Vuosi sen jälkeen alkoi diabetes2 ja vuosi sitten jouduin ohitusleikkaukseen viime hetkellä eli kolme suonta ohitettiin.
Leikkauksen jälkeen jalkani alkoivat oireilla, alkoi valtava kipuilu: Öisin särky on pahinta ja särkylääkettä kuluu. Uni on heikkoa. Särky ja jalkojen kipuilu hidastaa kuntoutumista kun lenkki on hyvin vaatimaton. Osa kivusta johtunee siitä, että jalkoja leikattiin monesta kohdasta laskimosuonta etsittäessä, mutta yhtäkään siirrettä ei saatu jaloista eikä käsistä vaan lopulta rintakehästä. Eniten leikattuun jalkaan jäi turvotustaipumus.
Yllättäen diabetes2 "parani". Sain jättää insuliinin ja tablettihoidon n. puoli vuotta sitten, mutta jalkakipu paheni. Ruokavaliokaan ei ole kovin tiukka.Kokonaiskolesteroli on dietin ansiosta kahden pinnassa
Koska kuntoni huononi aikanaan Livialin poisjättämisen aikoihin, se aloitettiin nyt uudelleen. Koska ikää on 63 v, minua hieman pelottaa lääkkeen aiheuttamat haitat, mutta jo nyt syötyäni lääkettä kuukauden on kävely alkanut sujua, en ole aamulla niin kömpelö ja kankea ja jotenkin mieliala on piristynyt.

Nyt kysellen kokemuksianne Livialista. Itselläni on kaikenlaista sukurasitusta, mutta omaakin elämää ja elämänlaatua pitää arvostaa. Tunteeko joku tapauksia, joissa Livial olisi vakuuttavasti aiheuttanut sydänsairautta tai veritulppia jollakin kehon alueella? Olisin kiitollinen kokemuksistanne. Me naisethan aina autamme toisiamme;)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu