Tuli kevään ensimmäinen helle ja piti laittaa neljä vuotta vanhan zafirani ilmastointi laite puhaltamaan viilea ilmaa.Eipä toiminutkaan,vaan puhalsi lämmintä ilmaa.Vein korjaamolle jospa pitäisi huoltaa ja laittaa uudet nesteet.Löysivät vian että pitää kennot uusia.Hintaa n. 700 euroa.Huh huh ja neljä vuotta vanha auto.Eivät kuulemma vuosihuollossa huolla ilmastointi laitetta vaan pitää itse muistuttaa.Mikäköhän seuraavaksi laukeaa ja tietysti tulee kalliiksi.Ovien lukitukset oli yksi murheenkryyni ja tuli kalliiksi.Kerran jätti tielle kun laturi hajosi, kilometrejä 70000km. Mites muilla zafiristeillä?
Zafiran ilmastointilaite
10
1752
Vastaukset
- 6+4
Itse maksoin maksoin ilmastointilaitteen kennosta 63.99e, tarkastin juuri kuitista. Takaovien katkenneet johdot juotin kiinni itse, eli ei maksanut mitään.
- opelmiessavosta
Kenno maksoi satasen ja laitoin itse paikalleen. Ei paha!
- nwa1875
Oliko kennoston vaihtaminen vaativa tehtävä tai onko mitään erikoista huomioitavaa??
- jääikä
Ilmastointilaitetta pidän päällä kesät talvet, muuten se kuivuu ja hajoo. Ohekirjassakin taidetaan mainita että sitä pitäs käyttää joka kuukausi ainakin vähän että pysyy kunnossa. Johdot juotin itse kiinni kummastakin takaovesta. Alko keskuslukitus ja lasin-nostimet taas pelaan.
- JK
Mistä kohtaa noi johdot oli poikki? Itselläni zafira jossa ei toisen takaoven keskuslukko toimi mutta vika ei lukkomoottorissa joten voisi olla noi johdot...
- sen kurttukumin
JK kirjoitti:
Mistä kohtaa noi johdot oli poikki? Itselläni zafira jossa ei toisen takaoven keskuslukko toimi mutta vika ei lukkomoottorissa joten voisi olla noi johdot...
sisällä ovesta keskipalkkiin.
- JK
sen kurttukumin kirjoitti:
sisällä ovesta keskipalkkiin.
Siellähän se vika oli.
- AC_man
Sinä voit pitää sitä ilmastointia päällä vaikka koko talven... Sellanen pikku juttu vaan, ettei ilmastointi lähde toimimaan ulkoilman ollessa kylmempi kuin 5 astetta. Lukee muuten käyttöohjeissakin, joten eipä taida tuossa tilanteessa hyötyä olla. Muuten tuo kyllä pitää paikkansa, että hyvä on välillä käyttää (jos mahdollista).
- -------------------
Ilmastointilaite tulisi huoltaa automerkistä riippumatta noin 2 - 3 vuoden välein. Ei kuulu normaaliin huolto ohjelmaan. Halvimmillaan huolto hinnat 79 - 99 €. Muuten edessä on kallis korjaus.
- Suoppo
Heh hee,Zafira b 06 ollut 4 v.ja ilmastointi 2v.kaput,Nyt vaihdoin itse etukennon,kaasut laitettu mutta kylmää ei tule,kompura lähtee käyntiin,AC on päällä mutta ei niin ei,edellinen AUTO eli TOYOTA PICNIC toimi hyvin,kertaakaan ei tarvinnut ilmastointi huoltoa tehdä 5 v.!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973