ok, NYT JÄRKYTYIN! :O

ei voi olla näin :'(

Kyllähän tiesin että bernit ovat lyhytikäisiä, mutta kun katselin videoita niistä you tubesta, oli siellä PAALJON kommentteja kuinka hänen koiransa oli kuollut jopa alle 1 vuotiaana!Ja että pelkää koiransa kuolevan jo ennen ensiimmäistä ikävuotta ja ym. :O omg, onko se yleistä että ne niiiin nopeasti kuolla kupsahtavat?!? :'( joku vika niillä varmaan oli(?) (mikä?) pitää kattoo kasvattaja tarkkaan ja etenkin koiran sukupuu luulisin. niin minä ainakin aion tehdä jos bernin (tai minkä muun vaan) otan, minä haluan sellaisen, mutta en nyt tiedä...pelottaa jos kuolee NOIN nuorena! :L
-Onko se yleistäkin? ;O

2

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanat bernit

      Ei kannata huolestua. Ei se ole niin yleistä kuin tarkoitushakuisissa videoissa annetaan ymmärtää. Kuoleehan niitä muidenkin jalostettujen rotujen koiria nuorena. Syöpä lienee yleisin kuolinsyy. Meidän bernit on eläneet yli 8-v ja tällähetkellä on yksi 5-v terve ja virkeä narttu. Nykykoirat on niin jalostettuja ettei ole mikään ihme miksi ne sairastavat niin paljon, mutta asiaahan tutkitaan kovasti ja yritetään saada rotu terveemmäksi. Bernit ovat suosittuja, eikä ihme, onhan se aivan ihana ja upea koirarotu, enkä muuta voisi itselle kuvitellakaan. Valitettavasti on myös kasvattajia, jotka eivät välitä koiran terveydestä pätkääkään, pääasia vaan että saavat paljon pentueita ja bisnes pyörii.

      • olisin .:

        valmis hoitamaan ihan "tunteen kanssa" enkä todellakaan mitään bisneksiä pyörittele. Haluan siitä pitkän ystävän, ja siksi pelottaakin, jos se kuoleekin nuorena :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe