ok, NYT JÄRKYTYIN! :O

ei voi olla näin :'(

Kyllähän tiesin että bernit ovat lyhytikäisiä, mutta kun katselin videoita niistä you tubesta, oli siellä PAALJON kommentteja kuinka hänen koiransa oli kuollut jopa alle 1 vuotiaana!Ja että pelkää koiransa kuolevan jo ennen ensiimmäistä ikävuotta ja ym. :O omg, onko se yleistä että ne niiiin nopeasti kuolla kupsahtavat?!? :'( joku vika niillä varmaan oli(?) (mikä?) pitää kattoo kasvattaja tarkkaan ja etenkin koiran sukupuu luulisin. niin minä ainakin aion tehdä jos bernin (tai minkä muun vaan) otan, minä haluan sellaisen, mutta en nyt tiedä...pelottaa jos kuolee NOIN nuorena! :L
-Onko se yleistäkin? ;O

2

457

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanat bernit

Ei kannata huolestua. Ei se ole niin yleistä kuin tarkoitushakuisissa videoissa annetaan ymmärtää. Kuoleehan niitä muidenkin jalostettujen rotujen koiria nuorena. Syöpä lienee yleisin kuolinsyy. Meidän bernit on eläneet yli 8-v ja tällähetkellä on yksi 5-v terve ja virkeä narttu. Nykykoirat on niin jalostettuja ettei ole mikään ihme miksi ne sairastavat niin paljon, mutta asiaahan tutkitaan kovasti ja yritetään saada rotu terveemmäksi. Bernit ovat suosittuja, eikä ihme, onhan se aivan ihana ja upea koirarotu, enkä muuta voisi itselle kuvitellakaan. Valitettavasti on myös kasvattajia, jotka eivät välitä koiran terveydestä pätkääkään, pääasia vaan että saavat paljon pentueita ja bisnes pyörii.

• olisin .:

valmis hoitamaan ihan "tunteen kanssa" enkä todellakaan mitään bisneksiä pyörittele. Haluan siitä pitkän ystävän, ja siksi pelottaakin, jos se kuoleekin nuorena :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2185
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      63
      781
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      780
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      686
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      508
      678
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      60
      560
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      560
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe