Olen muuttamasta USAsta Suomeen. Sahkolaitteiden verrovirta on erilainen. Toimiiko ne Suomessa muuntajan avulla. Laskin etta meilla on yli 40 sahkovempainta. jokaiselle en tietenkaa ajatellut omaa muuntajaa , mutta jos hankkisi yhden jota voisi kaytaa harvoin kaytettavien laitteiden kanssa. onko kenellakaan kokemusta, vai jatanko kaiken naapureille.
Vastaukset 5
- .ulkosuomi
Millaisista laitteista on kyse? Ja millaisesta aikataulusta? Jos otetaan huomioon niiden rahtaamisesta koituvat kustannukset, niin ovatko laitteet sen arvoisia? Vai kannattaisiko pistää ilmoitus vaikka Craigslistiin?
Kaikenlaiset TV:t, DVD-soittimet ja vastaavat laitteet voidaan heti laskea pois, sähköpuolen lisäksi ongelmana on TV-standardierot. Sitten kaikenlaiset moottorihärvelit voidaan unohtaa myös, kuten sähkövatkaimet ja muut vastaavat kodinkoneet.
Tietokoneen nyt ehkä voisi tuoda, jos halua löytyy. Osiksi vain, jätät vanhan kotelon Amerikkaan ja pistät osat uuteen koteloon Suomessa.
Toisaalta, jotkin laitteet taas toimivat monilla jännitteillä ilman mitään muutoksia. Jos sellaisia löytyy, niin pitää ainoastaan hankkia muutaman taalan adapteri että saa pistokkeen suomalaiseen pistorasiaan.- Regioncodesucks
Ja USA:sta ostetut DVD/BluRay leffat jne. ei myöskään toimi Eurooppalaisissa soittimissa, kiitos aluekoodausten. Jos olisin vastaavassa tilanteessa ja omaisin hyvän kokoelman jenkkilevyjä (kaikkia USA:ssa julkaistuja leffoja kun ei koskaan tulla näkemäänkään Eurooppa-versioina...), niin harkitsisin kyllä DVD/BR soittimen tuomista mukanani. Kyllä sen jollain ilveellä saisi tomimaan, vaikka vähän ehkä vaivaa vaatisikin.
- Canada80
Regioncodesucks kirjoitti:
Ja USA:sta ostetut DVD/BluRay leffat jne. ei myöskään toimi Eurooppalaisissa soittimissa, kiitos aluekoodausten. Jos olisin vastaavassa tilanteessa ja omaisin hyvän kokoelman jenkkilevyjä (kaikkia USA:ssa julkaistuja leffoja kun ei koskaan tulla näkemäänkään Eurooppa-versioina...), niin harkitsisin kyllä DVD/BR soittimen tuomista mukanani. Kyllä sen jollain ilveellä saisi tomimaan, vaikka vähän ehkä vaivaa vaatisikin.
Etta jenkki kamat toimii suomessa. Mutta jos omistat paljon esim niita dvd.ta niin nehan toimii tietokoneella ja jos on jenkki tietokone siis lappari niin se toimii suomessa jos sulla on se adapteri siis pistokkeessa =) Lappari kun muuntaa itse verkkovirran kun topselin seinaan laittaa. Testattu on!
- muuntaja.
Canada80 kirjoitti:
Etta jenkki kamat toimii suomessa. Mutta jos omistat paljon esim niita dvd.ta niin nehan toimii tietokoneella ja jos on jenkki tietokone siis lappari niin se toimii suomessa jos sulla on se adapteri siis pistokkeessa =) Lappari kun muuntaa itse verkkovirran kun topselin seinaan laittaa. Testattu on!
"...en usko, etta jenkki kamat toimii suomessa...." Kyllä vaan toimii.
Me tuotiin esim lamppuja, videolaitteet ( sillon meillä ei vielä ollut DVD'tä,) vohvelikone (ainoa jota käyttäessämme tarvitsemme sitä muuntajaa,) keittiönyleiskone (ostettu Eu'sta, käytettiin muuntajaa sielläpäin,) tietokone meni sinnepäin ja tuli vielä takaisin.
Myimme mm pesukoneen, imurin, jotakin pieniä sähköjuttuja jne.
- Sampy vaan
Ei kannata vieda sahko laitteita Suomeen, muuta kuin lappari tietokone ja i-pod. Ne toimii muuntajan kanssatai tietokoneeseen kytkettyna. Muut vempaimet on turha vieda sinne, koska usein muuntajankin kanssa ne hajoaa nopeesti... Tietokoneeseen voi yleensa ostaa muuntajan, joka kay Suomessakin, taalta Ameriikasta. Myy elktroniikkasi Craig's listalla... tai pida "garage sale"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa611356Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää911028- 164937
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105874Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30863Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25818Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks46760Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu127724- 27714
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.168639VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa44623- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187511sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497