Cavalier Kingcharlesinspanieli

Enyale

Haluaisin kyseisen koiran itselleni, mieluiten blenheim väriltyksellä.. näin netissä kuvia ja on niin söpöläinen että! :)
Mulla ja miehelläni on jo yksi koira, valkoinen toyvillakoira, narttu. Hyväkäytöksinen ja lempeä koira. Joten hyvin sopisi kaveriksi toiselle koiralle. :)

Haluaisin tietää faktoja kyseisestä koirarodusta:
-onko lapsiystävällinen?
-lähteekö paljon karvaa?
-Helppo/Vaikea turkin kunnossapito?
-luonne yleisesti ottaen?
-sopiiko kerrostalossa asusteluun?

KIITOKSIA asiallisista vastauksista!
:)

6

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgkdfjgldks

Itselläni on ollut kaksi cava-urosta ja olivat kuin yö ja päivä! Ensimäinen cava oli lempeä kuin lammas. Totteli ajatuksiakin ja oli kaikille todella ystävällinen ja herkkä koira. Toiselta löytyy luonnetta aivan eri tapaan, mutta ihan sympaattinen koira tämäkin! Kiltti rotu ja yleensä kaikille ystävällinen, mutta itselläni sattunut olemaan molemmat hieman arkoja yksilöitä. Kannattaa silti kouluttaa hyvin, niinkuin kaikki koirat ja totuttaa muihin ihmisiin ja eläimiin. Mitään pahaa sanottavaa rodusta ei ole! Suosittelen.

• ei isotöinen

Vanha ketju,mutta en malttanut olla kysymättä,kun puhuit aroist cavoista,oliko yksivärisiä? Turkinhoitoon ei tarvitse panostaa paljon,kerran viikossa läpikäyminen riittää,ellei sitten lenkkipolulla satu joku takiaispuska kohdalle,ne on syytä kammata heti pois,alkavat nopeasti paakkuunnuttamaan turkkia,mutta sama se on muillaki roduilla

• koirulit

Minun koirani on erittäin ystävällinen tapaus. rakastaa lapsia ja kaikkia ihmisiä. Toisten koirien kanssa oli hieman varovainen, iän myötä tullut rohkeutta puolustaa myös itseään. Meidän pojasta lähtee karvaa, ja valkoisesta karvasta näkyy kaikki, saa olla puunassa ja harjaamassa takkuja, korvien taakse tulee herkästi takkuja ja taipeisiin. valkoisiin karvoihin tarvitsee käyttää vaalentavaa pesuainetta (koirille tarkoitettua) jotta lähtee hiekkatomu pois. Tassukarvoja pitää hieman siistiä ettei tuu anturoihin mitään tulehduksia. Silmät kannattaa katsoa vuotaako ne paljonkin, meidän pojalla on synnynnäisesti pienet kyynelökanavat joten silmät pitää puhdistaa. Luonne on yksilöllinen, toiset on erittäin aktiivisia ja oman pään omaavia toiset taas halauvat mielyttää mahdollisimman paljon, valitse koira tarkoin :) Onnea uuden tulevan pennun johdosta.

• tutuaksokjj

- Meillä cavapoika on lapsiystävällinen, yleensä kaikki koirat ovat jos pennusta asti ovat tottuneet.
      - Karvaa lähtee, vähemmän jos harjaa pari kertaa viikossa turkin läpi.
      - Meidän pojalla suhteellisen helppo, korvien taakse saattaa toisinaan tulla huopuneita tuppoja.
      - Cavalierit yleensä ovat ystävällisiä, uteliaita ja suht rohkeita. Meillä erittäin ihmisrakas tapaus.
      - Sopii kerrostaloon ainakin haukkumisen puolesta.

• cavalierien kasvattaja

Cavoja meillä on kolme. Ne ovat tosi Lapsiystävällisiä ja ei niistä aivan hirveästi karvaa lähde! Hyvin seurallisia ja ovat hyvää lenkkiseuraa! Täydellinen koirarotu :)

• tepeca

Jos haluat maailman sairaimman koirarodun, ota cavalieeri.
      Googleta SUNTUUBI KOIRARODUT ja pelästy pahanpäiväisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6684
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3442
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2770
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2438
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1963
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      358
      1842
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1680
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1548
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1502
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1482
    Aihe