Cavalier Kingcharlesinspanieli

Enyale

Haluaisin kyseisen koiran itselleni, mieluiten blenheim väriltyksellä.. näin netissä kuvia ja on niin söpöläinen että! :)
Mulla ja miehelläni on jo yksi koira, valkoinen toyvillakoira, narttu. Hyväkäytöksinen ja lempeä koira. Joten hyvin sopisi kaveriksi toiselle koiralle. :)

Haluaisin tietää faktoja kyseisestä koirarodusta:
-onko lapsiystävällinen?
-lähteekö paljon karvaa?
-Helppo/Vaikea turkin kunnossapito?
-luonne yleisesti ottaen?
-sopiiko kerrostalossa asusteluun?


KIITOKSIA asiallisista vastauksista!
:)

6

885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgkdfjgldks

      Itselläni on ollut kaksi cava-urosta ja olivat kuin yö ja päivä! Ensimäinen cava oli lempeä kuin lammas. Totteli ajatuksiakin ja oli kaikille todella ystävällinen ja herkkä koira. Toiselta löytyy luonnetta aivan eri tapaan, mutta ihan sympaattinen koira tämäkin! Kiltti rotu ja yleensä kaikille ystävällinen, mutta itselläni sattunut olemaan molemmat hieman arkoja yksilöitä. Kannattaa silti kouluttaa hyvin, niinkuin kaikki koirat ja totuttaa muihin ihmisiin ja eläimiin. Mitään pahaa sanottavaa rodusta ei ole! Suosittelen.

      • ei isotöinen

        Vanha ketju,mutta en malttanut olla kysymättä,kun puhuit aroist cavoista,oliko yksivärisiä? Turkinhoitoon ei tarvitse panostaa paljon,kerran viikossa läpikäyminen riittää,ellei sitten lenkkipolulla satu joku takiaispuska kohdalle,ne on syytä kammata heti pois,alkavat nopeasti paakkuunnuttamaan turkkia,mutta sama se on muillaki roduilla


    • koirulit

      Minun koirani on erittäin ystävällinen tapaus. rakastaa lapsia ja kaikkia ihmisiä. Toisten koirien kanssa oli hieman varovainen, iän myötä tullut rohkeutta puolustaa myös itseään. Meidän pojasta lähtee karvaa, ja valkoisesta karvasta näkyy kaikki, saa olla puunassa ja harjaamassa takkuja, korvien taakse tulee herkästi takkuja ja taipeisiin. valkoisiin karvoihin tarvitsee käyttää vaalentavaa pesuainetta (koirille tarkoitettua) jotta lähtee hiekkatomu pois. Tassukarvoja pitää hieman siistiä ettei tuu anturoihin mitään tulehduksia. Silmät kannattaa katsoa vuotaako ne paljonkin, meidän pojalla on synnynnäisesti pienet kyynelökanavat joten silmät pitää puhdistaa. Luonne on yksilöllinen, toiset on erittäin aktiivisia ja oman pään omaavia toiset taas halauvat mielyttää mahdollisimman paljon, valitse koira tarkoin :) Onnea uuden tulevan pennun johdosta.

    • tutuaksokjj

      - Meillä cavapoika on lapsiystävällinen, yleensä kaikki koirat ovat jos pennusta asti ovat tottuneet.
      - Karvaa lähtee, vähemmän jos harjaa pari kertaa viikossa turkin läpi.
      - Meidän pojalla suhteellisen helppo, korvien taakse saattaa toisinaan tulla huopuneita tuppoja.
      - Cavalierit yleensä ovat ystävällisiä, uteliaita ja suht rohkeita. Meillä erittäin ihmisrakas tapaus.
      - Sopii kerrostaloon ainakin haukkumisen puolesta.

    • cavalierien kasvattaja

      Cavoja meillä on kolme. Ne ovat tosi Lapsiystävällisiä ja ei niistä aivan hirveästi karvaa lähde! Hyvin seurallisia ja ovat hyvää lenkkiseuraa! Täydellinen koirarotu :)

    • tepeca

      Jos haluat maailman sairaimman koirarodun, ota cavalieeri.
      Googleta SUNTUUBI KOIRARODUT ja pelästy pahanpäiväisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe