Jos vanhemmat maksavat

siis morsiammen

jos kolmesta tyttärestä nuorin menee naimisiin ja vanhemmat maksavat suuren osan siitä (esim. 100000 e), niin pitääkö vanhemmille naimattomille ja seurustelemattomille siskoille maksaa "vanhan piian" lisä? Minun vanhempani aikovat tehdä niin ja he eivät näe siinä mitään väärää. Minua kyllä sieppaa; minun "häälahjani" 10000e menee kaikkineen häihin ja vieraiden kurkusta alas, mutta siskot saavat rahan "puhtaana käteen" ja voivat tehdä hankintoja (esim. taulu-tv 20-vuodeksi tai korot säästötilillä). Varsinaiselle hääparlle ei tuosta summasta jää mitään käteen.

Tämä hiertää nyt vanhempieni ja siskojeni välejä ja ajattelin jättää kaikki heidät pois kutsuvieraslistalta. Vanhempieni antamat rahat on jo tilillä, joten voin sen tehdä...

Vanhempani eivät ole varakkaita, eron jälkeen mm. äiti maksaa rivitalo-osakkeensa velkaa ja velka tullee kasvamaan.

6

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateus vie kalatkin

      Vanhemmat käyttävät rahansa niin kuin haluavat. Ilmeisesti molemmissa kohdissa piti olla 10 000 euroa.

      Sinun puoleltasi on törkeeä, jos et yhtään kuuntele vanhempiesi toiveita hääjärjestelyissä, kun he osallistuvat hääkuluihin noin suurella summalla.

      Ottaisitko mieluummin rahat ilman miestä? Eivätkö häät olekaan 10 000 euron arvoiset?

      • ei-vanhapiika

        oletko sinä vanhapiika? viestisi viittaa siihen.

        haluaisin viestejä naimisiinmenijöiltä, jos vanhallepiialle vaan sopii?


    • maaliskuunmorsian

      Mitä tekisit samalla rahasummalla, jos se annettaisiin sinulle "tee tällä mitä haluat" -käyttöön ja muuta avustusta ei tulisi? Etkö käyttäisi rahoja häihinne? Onko ne sisarillesi menevät rahat pois sinulta?
      Entäpä sitten kun sisaresi mahdollisesti menevät naimisiin? Saisivatko he lisää rahaa? Saisitko sinäkin siinä tapauksessa osasi?

      Minua ei ainakaan haittaisi jos vanhempani antaisivat sisarilleni saman summan rahaa mitä minä saan minun ja miehekkeeni häiden järjestämiseen. Minä haluaisinkin käyttää rahani meidän häihin. Mitä sitten vaikka sisareni saisi uuden taulutelkkarin ja kaikkea muuta kivaa sälää, minä saan juhlia avioliittomme alkua läheisten ihmisten ympäröimänä.

      Onnea teille tuleviin häihin ja toivottavasti saatte riidat selvitettyä perheen kanssa. Uskoisin että tulet katumaan, jos perhettäsi et häihisi kutsu. Rahasta on loppupeleissä aika turha riidellä.

    • tasapuolisesti

      Yksi kolmesta lapsestamme meni naimisiin viime kesänä, ja annoimme rahaa häiden järjestämiseen. Muille lapsille sanoimme, että jos menette naimisiin, niin otamme osaa samalla summalla kuin yhdelle naimisiin menevälle (tietysti summa vähän kasvaa, jos seuraavat häät tulossa vasta vaikka kymmenen vuoden kulttua).
      Naimisiin meno on naimisiinmeno, eikä mikään ennakkoperinnön jako.

    • ntigroove85

      tuntuu että sulle ei ole tärkeet nuo häät vaan raha...
      törkeää jos jätät tuon takia vanhempas ja siskos kutsumatta,
      ole onnellinen että sulle maksaa joku häät kuten me maksamme ite
      kaikki omasta pussista. minäki ku olen äitiyspäivärahoilla ja ukko liiton
      rahoilla.
      mieti nyt pikkusen tärkeysjärjestystäs rahat, häät ja perhe

    • thetyhrtyjtyu

      Mitä ihmettä...

      Entäs sitten kun/jos siskosi menevät naimisiin?

      Oletko oikeasti aikuisen ihmisen iässä ja kateellinen rahasta? Eihän teidän ole pakko häitä järjestää 10 000€:n hintaluokassa? O_o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe