Putkistosaneerauksesta painajainen

Keski-Suomi.

Taloyhtiössämme tehtään putkistosaneerausta.

Lvi-yritys käyttää putkien asentamisessa 2. luokalla olevaa ammattikoululaista joka asentaa putket väärin.
Seurauksena iso vesivahinko.Tiskipöydän alla oleva viemäri on kytketty väärin ja vesi valuu lattialle ja alempana olevaan asuntoon.

Mitäs luulette mitenkä onnistuu paikkaus. Keittiön kalusteet osittain revittävä irti, lattiamatot myös tietenkin. Lattia iskuporataan auki. Kuivuri riippuen sanojasta kotiin keittiöön 2 viikkoa - 2 kk.

Asunto on kostea kuin huonosti lämmitetty sauna. Mitä oheisongelmia siitä seuraa. Ovet levällään keskellä kaupunkia olevassa rakennuksessa. Painajainen.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ammattitaidottomista putkiasentajista?

67

10599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse ja itse

aina kannattaa tedä itse.

• aina ja ikuisesti!

Kannattaa tehdä itse jos on siihen luvat. Vesiputkien ja viemäreiden asennus edellyttää alan pätevyyttä joko tekijältä tai sen edustamalta yritykseltä. Merkonomeilla ja muilla sauvakävelijöillä ei ole mitään asiaa kosketella niitä putkistoja.

• er6tvg7yh8uj9i
        aina ja ikuisesti! kirjoitti:

Kannattaa tehdä itse jos on siihen luvat. Vesiputkien ja viemäreiden asennus edellyttää alan pätevyyttä joko tekijältä tai sen edustamalta yritykseltä. Merkonomeilla ja muilla sauvakävelijöillä ei ole mitään asiaa kosketella niitä putkistoja.

Asunto on hyvä sijoitus!

Suomessa omistusasuminen kannattaa, sillä hinnat nousevat nousemistaan eikä loppua näy. Tuoreimpien tilastojen mukaan esimerkiksi vanhojen kerrostaloasuntojen hintaindeksi on jo yli kaikkien aikojen huipussa (ks. alla), joten eihän tästä enää millään voida lähteä alaspäin!...

http://pasi.blogit.uusisuomi.fi/2010/06/10/asunto-on-hyva-sijoitus/

• Kalliiksi tulee!

• Teepeepee

ei luvanvaraisia kuten sähkötyöt

• 18+12

Jos ei kerran tule tarvittavaa määrää veroa maksetuksi että siitä voisi vähentää työn, niin KYLLÄ VOI! Koulutusta kaipaavat ne, joilla oma päänuppissa ei maalaisjärkeä ole suotu. Vai että putkien kanssa vaikeeta XD

Jos puhuisit asiasta että toyotasi jakohihna katkesi ja kansi pitäs irrottaa ja venttiilit katto niin sitten. Niihinkin tosin on olemassa Haynes-kirjasarja sekä muita lukuisia "tee se itse"-oppaita.

• 1+1=???

joo.ja tehän maksatte sille ns.putkimiehelle koko saatanan urakan etukäteen.ja odotatte että se tekis kaiken valmiiks.mutta kuinka ollakaan, tämä aloittaakin uuden urakan joka jääkin yllättäen kesken kuten edellinenkin.näin toimii eestiläiset ja ryssät!!!

• tp my ass!
        Teepeepee kirjoitti:

ei luvanvaraisia kuten sähkötyöt

Voi yrittää tuhertaa itsekin mutta ne tuherrukset pitää hyväksyttää valvojalla, ja nykyisin valvojan vastuu on sen verran suuri ettei varmasti hyväksy minkään merkonomin tuherruksia. Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä :)

• wamic

älä nyt jauha paskaa. minä olen merkonomi ja kävelen vielä sauvojen kanssa, mutta on pinulla luvatkin, että voin näitä paska hommia tehdä

• Nolo moka.....!

6 krs yläpuolella sauna ja sen yhteydessä wc. Luulivat että se wc on eri linjassa kyseisen portaan viemäriverkostosta. Kun putkistot oli avattu ja kuivatus päällä ja asukkaat sai käyttää kyseistä saunan wc:tä niin rupes kellarikerroksen lattiaan ilmestymään pissaa ja kakkia. Isännöitsijä luuli että joku käyttää omaa wc putkea vielä hätäänsä vaikka kalusteet oli jo purettu. Ei ensin uskonut että saunan wc on samassa linjassa. Tais alkuperäiset lvi kuvat olla väärin piirretty.

• Atomin halkaisija

sataa vettä aivan kaameeta karkua kun banderolloit niiden viherpiipertäjiesi kanssa sielä maassa. Kynttiläkauteenkos aattelit meidät palauttaa. Se vahapala ei taida kuitenkaan ladata sun partakonettas, tokko sulla partaa on muuten kuin tekosellanen jouluna, rouvas dildoo tai lastes pleikkaakaan? Siinä vaiheessa kun teillä on esittää varteenotettavia vaihtoehtoja energiapolitiikkaan kasvavan kulutuksen kattamiseksi, minäkin tuun sinne kuralätäkköön pyörimään. Julkisuushakuisten tyrkkyjen joukoissa ei kiinnosta heilua, pikkusta vaille booooring toimintaa. Pitää olla katetta mölylle ennekuin tapahtuu. Ei pahalla, mutta,....

• uraani halkeaa
        Atomin halkaisija kirjoitti:

sataa vettä aivan kaameeta karkua kun banderolloit niiden viherpiipertäjiesi kanssa sielä maassa. Kynttiläkauteenkos aattelit meidät palauttaa. Se vahapala ei taida kuitenkaan ladata sun partakonettas, tokko sulla partaa on muuten kuin tekosellanen jouluna, rouvas dildoo tai lastes pleikkaakaan? Siinä vaiheessa kun teillä on esittää varteenotettavia vaihtoehtoja energiapolitiikkaan kasvavan kulutuksen kattamiseksi, minäkin tuun sinne kuralätäkköön pyörimään. Julkisuushakuisten tyrkkyjen joukoissa ei kiinnosta heilua, pikkusta vaille booooring toimintaa. Pitää olla katetta mölylle ennekuin tapahtuu. Ei pahalla, mutta,....

Luu kurkkuun tollasille saatanan viherpiiperoille jotka luulee elävänsä jossain utopiassa. Sähköä tarvitaan ja tällä hetkellä puhtain keino tuottaa sitä on ydinvoima.

• Kiinnostaako?

ilmoitusluontoista ollut sydämmelläsi?

• Vilijonkka75

Jollakin tarve pukaantua juuri tällä palstalla...tai jurrissa on kirjoitellut ja viesti lentänyt väärälle saitille..heh..

• verkkoveijari

Metsien polttaminen vasta myrkkyä ilmastolle on! Entäs ne tuhat tuulivoimalaa, joita suunnitellaan? Ympäristöhaitta sekin eikä tuota kuin häviävän murto-osan tarvitsemastamme energiasta. Vai ostaisimmeko ydinsähköä Venäjältä? Vai romahdutammeko taloutemme ja siirrymme pohjoiskorealaiseen systeemiin?
        Olen entinen vihreiden kannattaja, mutta nyt olen huomannut heidän aatteittensa onttouden. Maailma siis pelastuisi, jos suomalaiset kuolisivat pois kuluttamasta. Tehdään siis joukkoitsari! Vihreät voisivat näyttää esimerkkiä. Niinhän ne muutkin fanaatikot joissain maissa uhraavat henkensä aatteensa puolesta.

• Ytimessä

Kauan eläköön ydinvoima! Olen erittäin tyytyväinen Suomen hallituksen päätökseen ydinvoiman puolesta. Se on saasteeton, ei päästöjä. Emme ole enää siten riippuvaisia naapureista. Hyvä Suomi!

• kiva kiva

Kyllä vaan. Meillä kun taloyhtiössä tehtiin putkiremonttia, urakoitsija käytti virolaisia ja venäläisiä työntekijöitä. Jälki oli sellaista että ehkä se Uralin takana menettelisi... Kylpyhuone laitettiin sitten uusiksi reilun vuoden kuluttua kun oli vettä päässyt rakenteisiin. Ja asbestipurut jäänyt tekemättä... Eikä ollut ainoa kylppäri joka piti paikata

• tilasitte

Ottakaa aina halvin tarjous niin saatte tasan sitä mitä olette tilanneet eli paskaa. Fiksuinta olisi jättää kallein ja selvästi halvin tajous pois ja valita siltä väliltä. Halvin tarjous on harvoin edullisin. Kallei voin edullisin ollakkin pitkässä juoksussa.

• luota vain itseesi
        tilasitte kirjoitti:

Ottakaa aina halvin tarjous niin saatte tasan sitä mitä olette tilanneet eli paskaa. Fiksuinta olisi jättää kallein ja selvästi halvin tajous pois ja valita siltä väliltä. Halvin tarjous on harvoin edullisin. Kallei voin edullisin ollakkin pitkässä juoksussa.

nykyään ei ole hinta mikään tae laadusta. Sutta ja sekundaa tekee kuka vaan, yleensä ne härskimmät koijarit joita löytyy ovat vielä raha-ahneita paskiaisia. Tällaisesta b-luokan tekemisistä ei päästä eroon kuin erittelemällä tarjouspyynnöt erittäin tarkasti esim. ei hyväksytä ulkomaisia/koulunpenkin työntekijöitä tekemään. Pimeän työn tekemisistä koituu sanktiot ym. Lisäksi jokaisen yhtiön olisi palkattava erillinen vastaava joka on vain ja ainoastaan taloyhtiön puolella seuraamaan töiden tekemistä ja jälkeä.

Isännöitsijät kun näitä tänä päivänä kiireissään touhuaa niin jää monta kiveä kääntämättä. Kaiken maailman kavereille ja muille tutuille venkuloidaan urakoita. Sutkeja on heissäkin vaikka muille jakaa.

• sekari
        luota vain itseesi kirjoitti:

nykyään ei ole hinta mikään tae laadusta. Sutta ja sekundaa tekee kuka vaan, yleensä ne härskimmät koijarit joita löytyy ovat vielä raha-ahneita paskiaisia. Tällaisesta b-luokan tekemisistä ei päästä eroon kuin erittelemällä tarjouspyynnöt erittäin tarkasti esim. ei hyväksytä ulkomaisia/koulunpenkin työntekijöitä tekemään. Pimeän työn tekemisistä koituu sanktiot ym. Lisäksi jokaisen yhtiön olisi palkattava erillinen vastaava joka on vain ja ainoastaan taloyhtiön puolella seuraamaan töiden tekemistä ja jälkeä.

Isännöitsijät kun näitä tänä päivänä kiireissään touhuaa niin jää monta kiveä kääntämättä. Kaiken maailman kavereille ja muille tutuille venkuloidaan urakoita. Sutkeja on heissäkin vaikka muille jakaa.

Halvin tai kallein tarjous ei aina ole se edullisin. Kaikilta tarjopuksen tehneiltä on syytä pyytää referenssitiedot, ja näihin yhteyden ottamaslla saa tietää, miten työt ovat onnistuneet. Referenssitietojen perusteella on hyvä arvioida, onko tarjouksen tekijä kyseiseen työhön pätevä. Työn hinta ei saa olla ratkaiseva vaan työntekijä-urakotsijan pätevyys.

• putkiaivo-
        luota vain itseesi kirjoitti:

Isännöitsijähän se on luonnollisesti syyllinen, kun yhtiön hallitus päättää valita sen halvimman urakoitsijan ja suunnitelmatkin ovat vähän sinnepäin. voivoivoi....

Kun suunnittelijoiden laatimien mukaiset urakkatarjoukset avataan yhdessä hallituksen ja isännöitsijän kanssa, niin ei kai siinä isännöitsijä ole mitenkäänkään päässyt kavereidensa kanssa venkuloimaan.

Haloo herätkää taloyhtiöiden asukkaat: te päätätte!

• Oskari 40 vee

Työvoiman vapaan liikkuvuuden myötä EU:n alueella on syntynyt vääristymää urakointiin. Ne jotka eivät tuota halpatyövoimaa ulkomailta, heimoveljiä lahden takaa, puolalaisia, slovakkeja jne. joutuvat tyytymään ammatikoululaisiin, jokuhan hommat aina kuitenkin tekee. Jotta yritys olisi kilpailukykyinen tarjouskisoissa käytetään kaikki sallitut ja kielletytkin keinot hintojen ruuvaamiseksi. TES:ten mukaisilla palkoilla tarjotessa ei pelkoa ole, että tavitsisi työmaalle vaivaantua. Halpa hinta ja ammattitaito eivät välttämättä ole synonyymeja keskenään. Tällä erää sinun luukkuusi sattuivat tulemaan amiksen pojat, jollekkin muulle putket vääntää huonommin suomea murtava asentaja. Se oikea putkimies nauttii vielä pitkään kotona 500:n päivän ansiosidonnaistaan ja käy ehtoolla kuutamoimassa sen naapurihuushollisi wc:n putkikytkennät. Näin se vaan menee solidaarisuus ja yhteen hiileen puhaltaminen. Ei muuta kun nautitaan työn hedelmistä ja maksetaan lisää veroja.

• kohtalotoveri

meillä tehtiin kans putkiremontti nyt keväällä ja firma käytti kokemattomia poikia, liekkö tosiaan vielä olleet koulussa ja kuinkas sitten kävikään... yläkerrassa aiheuttivat vesivahingon ja osa vesistä tuli mun vessaan ilmastointikanavaa pitkin, nyt yläkerta on kuivattu ja mulle sanottiin että jos ei ala kuivumaan vessan ja keittiön välinen seinä niin keittiön kaapit veks ja seinä auki vessasta ja keittiöstä.

• kateellinen

teitäpä onnisti. normaalisti käytetään 1. luokalla olevia.

• LAITAVIDUITE

Kannattaa varmaan ensi kerralla taloyhtiönkin katsoa että on valvonta ja tutkintopaperit kunnossa.
      T: Satasen säästö...tonnin vaiva

• hdkuhfuif

No vahingonkorvausvaatimusta vaan vääntämään. Ei liene epäselvää että kyseinen firma on moisesta tunaroimisesta täydessä vahingonkorvausvastuussa.

• verot on ilomme

Mutta kun kourakan teki toiminimi baltiasta ilman kuittia. Nämä jutut Hesassa ostaaan. Sieltä sitten tämä vitsaus laajenee pikkuhiljaa säästäjien kskuudessa ympäri Suomea. Mitenkähän on omakotitalossa toi 5 vuoden myyjän vastuu jos rempat on noilla ammattilaisilla teetetty? Asunto-osakeyhtiön hallitukseen lienee jonoa että saa nimensä lappuun jolla on vastuussa moisesta sit ihan henk koht omaisuudella. Suomessa asuu köyhä ja katkera/kateellinen kansa

• Ihan kädetön

Jos firma on ilmaisilla työntekijöillä, ammattikoululaiset olleet todennäköisesti työharjoittelussa, hyvät hillot taskuunsa käärinyt niin eihän ne jää odotteleen takkuaikojen umpeutumisia. Pistetään firma konkkaan ja siinähän kirjoittelette itsellenne vahingonkorvausvaatimuksia. Noin ne pelaavat jotka homman hallitsevat. Työmaiden valvonta on lasten kengissä ja valvojat lahjottavissa olevia vellihousuja kaikki tyyni. Ne jotka eivät hyväksy huonolaatuista työtä ovat ns vittumaisen valvojan maineessa ja ilman työtä.
        Edellisen laman tiimoilta syntynyt asiantuntijakonsulttiporukka kun saatasiin pois työmailta ja maksettas haalariporukan ammattilaisille sekin hukkaan heitetty raha niin ei tarvittis korvausten perään huudella. Halpa ei aina oo hyvän synonyymi

• Kuivatin keittiöö

Kuumailmapuhaltimia riittävästi joihin ottoilma ulkoa. Kuuma ja kostea poistoilma toiselta seinältä ulos, liesituuletinkin ehkä kannattais laittaa päälle, vaikka tuuletusikkunasta.

Mittaajia kyllä on jotka kertovat kun rakenteet ovat kuivaneet.

Putkiasentajan virhe kuuluu urakoitsijan korjata . Hän myös on minusta valvollinen maksamaan kuivatuksen!

Työtä se vain on, ei asuntonne ole pilalla.

• AS oy ongelma

samoilla linjoilla edellisen kanssa. Asuntonne ei suinkaan ole pilalla vertaat vaan sitä 1985 nissan sunnyyn jolla ajeltu on ja huollettu kun jättää tielle. Näinhän taloyhtiöissäkin huollot tehdään. Viimeiselle hetkellä ja silloinkin halvimmalla tarjouksella

Onnea jos kalua saa

• pätevä!
        AS oy ongelma kirjoitti:

samoilla linjoilla edellisen kanssa. Asuntonne ei suinkaan ole pilalla vertaat vaan sitä 1985 nissan sunnyyn jolla ajeltu on ja huollettu kun jättää tielle. Näinhän taloyhtiöissäkin huollot tehdään. Viimeiselle hetkellä ja silloinkin halvimmalla tarjouksella

Onnea jos kalua saa

minä olen koulutukseltani laskentamerkonomi ja tein tein itse käyttövesiputkiremontin talooni jo 7 vuotta sitten, ei ne mitään henkimaailman juttuja ole ne putkityöt, jotkut vaan ei osaa vaikka käyvät koulut ja kaikki...sama juttu autonkorjauksen kannalta kaikki teen itse ja päivääkään ei ole koulutusta talon rakennnuksesta tai autokorjaamisesta, autoja olen entisöinyt jo useamman kappaletta..en päästäisi kämppääni tuhoamaan ketään "ammattimiestä" haluan tasan tarkkaan tietää miten mikäkin paikka on korjattu tai rakennettu, muuten ei mieli lepää

• gfjfg
        pätevä! kirjoitti:

minä olen koulutukseltani laskentamerkonomi ja tein tein itse käyttövesiputkiremontin talooni jo 7 vuotta sitten, ei ne mitään henkimaailman juttuja ole ne putkityöt, jotkut vaan ei osaa vaikka käyvät koulut ja kaikki...sama juttu autonkorjauksen kannalta kaikki teen itse ja päivääkään ei ole koulutusta talon rakennnuksesta tai autokorjaamisesta, autoja olen entisöinyt jo useamman kappaletta..en päästäisi kämppääni tuhoamaan ketään "ammattimiestä" haluan tasan tarkkaan tietää miten mikäkin paikka on korjattu tai rakennettu, muuten ei mieli lepää

Kunhan muistaa säännön, mikä pätee normaalissakin elämässä: paska valuaa aina alaspäin (ei ylöspäin) ;)
        90 asteen mutkia kannattaa välttää ja liian jyrkkiä mäkiä, koska muuten vesi menee liian nopeasti ja paska jää jälkeen...

• ei enää omistusasuja

Omistamisen ihanuudesta puhuttaessa unohtuu helposti toi vastuu. Kun olet vuokrallanostat kytkintä kun tulee liian korkeaksi vastike jota vuokraksi kutsutaan. Kun olet pankin ns omistusasunnossa maksat viulut itse. Jos haluat ja saat mahdollisuuden voit yrittää vierittää ongelman eteenpäin. Eli toiselle omistusasunnosta haaveilevalle ikivelalliselle. Omistajuudessa on kovasti vstuita. Yksi asunnon kunnossapito ja toinen yllättävän kallis asunnon parantelu. Koska haluahaan sitä nyt "omaansa" laittaa

• Jamosta

Nämä putkityöt kannattaa oikeesti jättää alan ammattilaiselle, se on väärin jos antaa ammattikoulupojan tehdä muuta kun olla juoksupoikana tällaisissa kohteissa. Nykyaikana ammattikoulussa ei opita yhtään mitään, meilläkin ollut monta poikaa työharjoittelussa ja noin joka seitsemäs on sellanen josta vois uskoa että kykenee näitä vaativia töitä tekemään.
      Ja ne TEESEITSEmiehet, voi jumalauta! Ei se raha niin tiukassa oo, että tarvii itse räpeltää ja aiheuttaa suuria tuhoja asuntoonsa. Nyt on OIKEESTI kyse alasta, jonka töitä kannattaa teettää vain kokeneilla alan ammattilaisilla.

• NeonK

"Nykyaikana ammattikoulussa ei opita yhtään mitään, meilläkin ollut monta poikaa työharjoittelussa ja noin joka seitsemäs on sellanen josta vois uskoa että kykenee näitä vaativia töitä tekemään."

Ammattikoulussa opetetaan lähinnä perustaidot, varsinainen oppiminen tapahtuu siellä työkohteissa. Ei niissä koulun oloissa voi yksinkertaisesti valmistautua työn todellisuuteen, pitäähän sen nyt järkikin sanoa. Mutta siinä olet kyllä oikeassa, ettei muuhun hommaan aluksi kuin juoksupojaksi tai sitten valvovan & neuvovan silmän alle tekemisiään tekemään.

Nimim. LVI-alan opiskelija, 1. vuosi vasta takana.

• hfyytrutiijjd

Vähällä pääsette , koska kai suurella firmalla on takuu asiat kunnossa, ja voitte takuun piikkiin korjata.

• Voi rähmä

kohde. Älä syytä ammattitaidottomia kolupoikia ammattitaidon puutteesta. Työn valvonta se on mikä ei ymmärrä sitä ettei koulupoika vastaa ammattiosaajaa. Pahin virhe on kuitenkin tapahtunut urakoitsijaa valitessa; halvimmalla kun ei saa aina parasta.
      Oo ihan huoletta kuitenkin. Remontti onnistuu hienosti. Se mikä on jaloin tehty on käsin korjattavissa. Toinen keissi on siten mitä lysti kustantaa ja kuka maksaa. Tuntus sille että urakoitsija vetää lipat mikäli useammassa huushollissa on samoja ongelmia, eli ei kiva.

• fweth

Muistan kun aikoinaan pari kaveriani oli amiksessa raksapuolella ja tekivät oppilastyönä omakotitaloa. Toinen kehuskeli kuseneensa villoihin ja toinen jättäneensä yhden seinänosan villoittamatta. Kun oli kuulemma "hauskaa" tehdä niin.

• kaizq
        fweth kirjoitti:

Muistan kun aikoinaan pari kaveriani oli amiksessa raksapuolella ja tekivät oppilastyönä omakotitaloa. Toinen kehuskeli kuseneensa villoihin ja toinen jättäneensä yhden seinänosan villoittamatta. Kun oli kuulemma "hauskaa" tehdä niin.

pakko olla provo

• Niin mekin
        fweth kirjoitti:

teimme oppilastyönä taloja sähköjä ja putkia myöten. Tosin valvovat opettajamme olivat ammattimiehiä eivätkä hyväksyneett mitään paskajälkeä. Purattivat surutta ja teetättäivät niin monta kertaa uudestaan, että tyhmempikin oppi. Ja mitään ei pistetty umpeen ennen kunnollisia tarkastuksia.

Vaan ehkä nykyään on sitten toisin. Kukaan ei vastaa mistään ja ainoa mikä on tärkeä on oma selusta. Ammattimiehet ovat katoavaa kansanperinnettä työmailla.

• Kiitos Astrid

Täällä ilmoittautuu työtön suomalainen putkimies. Kotona kirjoitan tänne kun ei ole mitään tekemistä. Tein äsken polkupyörälenkin kaupungille ja löysin tyhjiä pulloja 2,50 euron arvosta. Taitaa olla virolaisen tuntipalkka ja minulle päivän palkka.
      Karenssia kärsitty kohta kolme kuukautta ja näkkileipää ei ole enää varaa ostaa.
      Onneksi vuokranantaja ymmärtää tilanteen ja maksan sitten liiton rahoista vuokrarästit.
      Kun liiton 500 ansiosidonnaista päivää joskus loppuu niin taidan hypätä junan alle.

• Höpsistäh

Älä nyt omalla murheellasi häiritse valtiollisen liikennöitsijän toimia, muutenkin kulkevat laitteensa myöhässä. Nauti se 500 päivää pois ja ota vaikka harja kätösees, eihän sen vuoksi että nyt sattuu oleen "vaan" putkimies kannata henkee keneltäkään riistää, saati itseltään. Ryhtiä paltooseen!

• yrjasinen

Niinpä. Turha syyttää opiskelijoita, hehän ovat työharjoittelussa ja nimenomaan OPPIMASSA työhönsä käytännön kautta. Se on ihan normaalia ja hyvin toivottavaa. Harjoittelijoilla pitää aina olla työhön opastaja mukana, joten tuo on yrityksen valvonnan syytä, ei suinkaan opiskelijoiden.

Oliko ensin puhetta, että ammattikoululaiset saat halvemmalla (koska eivät ole palkollisia) ? Aivan varmasti ovat sanoneet ja sinä pihinä sitten otit, etkä valvonut, että joku tarkastaa poikien työt.

• bueono

Remontin tehnyt firma on AINA vastuussa tekemisistään!!!!!

• putkella

taitaa olla niin että oikeasti pätevät putkimiehet ovat kortilla, ja heitä ei saa pieniin urakoihin, koska varauskirja kokoajan täysi. Joten parempi tulee, kun itse tekee, eikä päästä niitä paskanpuhuja ammattilaisia lähellekään omaa projektia.
        Itselläni kun tehtiin putkiremontti, niin niinkauan meni urakka hyvin, kun urakoitsija itse ehti tehdä. Sitten palkkasi avukseen *ammattilaisia* joista ei ollut minkään tekijäksi. Eivät edes päässeet kaivoon laittamaan letkunpäätä yms. mihin nyt ei edes järkeä vaadita. Kyllä ne kaadot osaatehdä kukatahansa, joka osaa letkua käyttää. samoin kosteuseristeet ovat ihan simppeliä hommaa, ja tietoa löytyy, niin purkkienkylestä kuin kirjoistakin. liitoksekin saa kyllä pitämään, ja ainahan ne voi testata etukäteen. Ei tosiaankaan tarvitse olla ruudinkeksijä, jotta pitkihommista selviää. saumat vaan sellaseen paikkaan etteivät voi tehdä vahinkoa, ja suojaputkeä käyttöön yms.

• Oovermars

Sanot että kiinteistösi putket kävi asentamassa ammattikoululaiset ja kyselet onko kukaan nähnyt ammattitaidottomia putkimiehiä. Sano ensin missä sinä niitä olet nähnyt. Kertomasi mukaan niillä ei ainakaan sinun huushollisi putkikatastrofiin ole mitään tekoa. Pojat on poikia ja ammattimiehet miehiä, putkitöissäkin. Ettei vaan olisi taloyhtiön kokouksessa ihastuttu halvimman tarjouksen esittäneeseen yritykseen. Monasti saa sen mitä tilaa, te taisitte saada lisien kanssa.

• j.l-79

ne päänne välillä sieltä omasta perseestä että saatte happea.
        tän päivän rakennustyömailla ei ole yhtä yksittäistä ammaattiryhmää ketä voisi syyttää ongelmista joita työmaalla on.
        vesivahinko se on aina tietty putkimiehen vika, ei pidä paikkansa siihenkin voi olla ja onkin monta syytä usein.
        sähkövika on aina sähkärin vika, sekään ei pidä paikkaansa siihenkin voi olla ja onkin monta syytä
        rakennevika on aina rakennus liikkeen syy, ei pidä paikkaansa siihenkin voi olla ja onkin monta syytä.
        liian tiukat aikataulut on yleisin syy, sit tulee suunnittelijat ja arkkitehdit, ei mutta nehän ei voi virheitä tehdä kun ne on lukenu niin paljon, siinäpä se juuri onkin ne on lukenu ne ei ole eläessään tehneet päivääkään työtä alalla jota suunittelevat tai jos ovat niin laudankantajina suunnilleen.
        nyky aikatauluilla voidaan unohtaa puheet suomalaisesta laatu rakentamisesta ja koska joudutaan tinkimään ajasta se tarkoittaa auttamatta sitä että laadun tarkkailu on olematonta joten ihan yhtälailla ne ongelmat on kaikkien työmaalla koskaan käyneiden syytä.
        ja jos asentaja ilmoittaa jostain ongelmasta vastaus on joo katotaan se si myöhemmin joka taas tarkoittaa että tuskin katotaan tai ehkä jos keretään.
        ja aina pitäs maksaja löytää oli asia mikä oli.
        pääpirteittäin jaksa ja viitsi tarkempaa selittää kun jokju näsäviisas olevinaan keksii kuitenkin jotain fiksumpaa.

• Ammatit tutuksi

Tyypillistä on yleensä rakennusalalla että tehdään "luikku"tarjous ja sitten alkaa rahastus ja vedätys sekä vielä usein työt jätetään tekemättä tai kesken sekä että, tehdään väärin eli huolimattomasti.

Urakat roikkuu ja rahan vedätys jatkuu. Pääurakoitsijat yleenäsä kompuksessa ja manipuloi sähköurakatkin. Halpistavaroilla tehty rämpäisytyö aiheuttaa ja on aiheuttanut valtavat vahingot ja sama jatkuu. Kyse on taloudellinen kupla ja asumisella sekä rakentamisella suoritettu keinotekoinen kupla rahastus.

Nyky talot on noin 10-20 vuotta kestäviä ja senkin ajan ontuen. Hinta on noin kominkertainen todelliseen laatu /hinta suhteeseen.

Remontit on varmimpia keinovedätys kohteita joten ainakin maksua syntyy.
      Kysäiskääpä minkä alan reklamaatiot ovat enemistönä kuluttajille sekä maksajille?

Ihan vaan huomioksi todellisuudesta.

• kuulitko

naapurin juopolta että asentaja oli ammattikoululainen?

• Sitä saa mitä luulee

Putkirempathan tulee tallinnasta suomalaisen urakoitsijan tarjouksen työntekijät halvalla? Taloloyhtijöissä ollaan pöljiä tuomarit ja isännöittijät mukaanlukien..valvova konsultti ynnä muut kokemattomat osaajat
      mukana vastuussa..

• putkimies.....

Putkimiehet hoitivat hommansa hyvin kerrostalon LVIS rempassa, osa oli kotimaisia, osa virolaisia, osa ties mistä... Sen sijaan suomalainen insinööritoimisto teki suunnittelutyöt niin perseelleen, että oli palkattava topinen insinööritoimisto valvomaan suunnitelman korjausta... toista vuotta valua hukkaan tässä, itse kaytännön työ sujui aikataulun mukaan.

• hallooo

Ei syytetä tätä 2. luokalla olevaa ammattikoululaista, syypää on tietenkin se yhtiö joka on laittanut tämän amislaisen töihin!!!

• Jorma 46

Mitä halvemmalla sen parempi...

• putkimies2

Antakaa poikien harjoitella. Ei ne muuten mitään opi. Jos virheitä tulee ne korjataan. Ihme rutinaa moisesta.

• sanallasanoen

Jos haluat minulta neuvon, miten toimit ja pääset ongelmistasi, lähetä minulle meili.
      Olen käynyt läpi itse samanlaisen ongelman hyvällä lopputuloksella.

• söhläillään

Asun vuokra-asunnossa jonne teetettiin kylppäriremontti ennenkuin vuokrasin tämän. Täällä on kaato väärään suuntaan siis lattiakaivo ylempänä kuin lattia. Käy siinä sitten suihkussa. Epäilen että lattia homehtuu ennenpitkää koska käyn jokapäivä suihkussa eikä aamuisin ole aikaa lapaa vettä viemäriin tuntikausia lastalla. Jotenkin ajattelisi että 2000-luvulla osattaisiin tehdä remppaa niin että vedet tulisivat ja menisivät vaivattomasti. Olen asunut vuosisadan alun taloissakin joskus vuokralla ja tuntuu että ne ovat paljon käytännöllisempiä kuin joku 70-luvulla rakennettu asunto jonne on tehty 2000-luvulla remppaa.

• Kaadot oikein...
        söhläillään kirjoitti:

Asun vuokra-asunnossa jonne teetettiin kylppäriremontti ennenkuin vuokrasin tämän. Täällä on kaato väärään suuntaan siis lattiakaivo ylempänä kuin lattia. Käy siinä sitten suihkussa. Epäilen että lattia homehtuu ennenpitkää koska käyn jokapäivä suihkussa eikä aamuisin ole aikaa lapaa vettä viemäriin tuntikausia lastalla. Jotenkin ajattelisi että 2000-luvulla osattaisiin tehdä remppaa niin että vedet tulisivat ja menisivät vaivattomasti. Olen asunut vuosisadan alun taloissakin joskus vuokralla ja tuntuu että ne ovat paljon käytännöllisempiä kuin joku 70-luvulla rakennettu asunto jonne on tehty 2000-luvulla remppaa.

Kylppäriremontti siis tehty ENNEN kuin muutit ko. asuntoon? Ellet ottanut sikaa säkissä niin miten et voinut olla huomaamatta kyseistä asiaa kun kämppää kävit katsomassa? Tyhmyydestä sakotetaa. Uppopumppu pörräämään!

• juuson

Hei

Meidän asuntomme tuhoutui taloyhtiön putkiremontissa. Kaupunki laittoi asunnon asumiskieltoon ja vihdoin 4 vuoden jälkeen taloyhtiö lunasti sen. Jos asuntoon pesiytyy homesienet, sädesienet ja hiiva - on toivo mennyttä. Jos alllergisoidut, on vaatteet ja huonekalut tuhottava.

Asian kanssa ei kannata leikkiä

• söhläilyä

Niin kun asunto vapautui samana päivänä kun muutin sinne en päässyt asuntoa katsomaan. Kyllä yleensä kiinnitän tälläisiin asioihin huomiota. Ja jos sanotaan että asunnossa on tehty vastikään remottin kylppäriin kyllähän sitä on lupa olettaa että asiat ovat kunnossa varsinkin kun kyseessä on kaupungin vuokraama muuta jonkun taloyhtiön omistama asunto. Luulisi että heillekin kuuluu jonkilainen velvollisuus valvoa miten heidän omistamiinsa asuntoihin tehdään remonttia. Eikä ole kyllä ensimmäinen kerta kun tuo remonttifirma on tehnyt noin. Se teki työpaikalleni sairaalaan remontin myös ja siellä oli osastojen kylppäreissä kaadot myöskin ylempänä kuin lattia.

• Ensinnäkin ensimmäiseen viestiin vastaus. 2. luokalla oleva ammattikoululainen ei ole vielä putkiasentaja... Ja viestistä huomaa, että viestin kirjoittaja ei tiedä paljoa rakentamisesta, joka vähentää viestin vakuuttavuutta..

Ja jos jossain lattiakaivo on korkeammalla kuin lattia niin se on laattamiehen moka ei putkimiehen..

Kaikkein pahimmat vahingot yleensä aiheuttavat tee se itse miehet joilla ei mitään hajua asiasta, mutta ite osataan ja halvalla pitää saada. Tuolla kehuskellaan miten putkiasennus on helppoa noh persiilleen asiat osaa tehdä kuka vain, mutta oikein ja siististi harvempi.

Ja isännöitsiät harvemmin ymmärtävät tuon taivaallista talotekniikasta, hoitavat vaan juoksevia asioita konttorissa.

Ja tekemällä oppii ei millään muulla se on huomattu. Joku viisas mies joskus sanonut, että mitä enemmän tietää nii sitä vähemmän tietää tietävänsä.

T: Putkimies, kohta LVI-insinööri ja toivottavasti tuleva LVI-tarkastaja....

• 19+8

työharjottelioita tekemään yhtään mitään jos työn jälki tippaakaan kiinnostaa, Suomen koulujen ja miksei myös kasvatuksenkin taso on nykyään sitä luokkaa että jos tyyppi ei itse omatoimisesti opettele asioita omalla ajallaan niin ei taatusti osaakkaan mitään. Ehkä 20-30% huonoimpien koulujen ohjelmasta käytetään itse työnteon opetteluun.

Mutta mutta kumpikas tuossa tilanteessa on loppuviimein vastuussa? Koulu siitä että on opettanut päin persettä vai firma siitä että antaa tunarin tehdä hommia?

• joku vaan

No, milläpä kuvittelet, että ne ammattikoulussa opiskelevat muuten saavat kokemusta kuin töitä tekemällä... Ja kyllä sillä kakkosluokkalaisella on täytynyt joku valvoja olla joka on tarkastanut työn tuloksen.

Että kannattaa hankkia kaikilla kotivakuutus niin ei tarvi marista jos menee rahaa korjauksiin... Ja ainahan voit itse herra/rouva kaikki osaavana tehdä remontin.

• putkipirkko

ne opettajathan ovat vastuussa työstä jonka opiskelijat tekevät?ei kait ne omin päin olleet sitä putkiremppaa tekemässä?ota yhteys ko.oppilaitokseen ja lääninhallituskin on sitä varten.

• suomalainen asentaj

joo lvi /rakennus ala on kovaa bisnestä ja asiakas valitsee mielyttävimmän tarjouksen joka ei yleensä ole kovin hyvä bisneksen maksimoinmiseksi kulut lvi yrityksessä minimoidaan ja kuinkas muuten kuin hämärin keinoin asiakas on aina se joka kärsii ja se ei lvi yritystä kiinnosta pätkääkään. olen itse asentaja lvi puolella minulla asiat hyvin asiakas kunta löytyy joka arvostaa minua.kannattaa käyttää mielellään tutuksi tullutta asentajaa aina ja mahdollisesti samaa yritystä vaikka olisi kalliimpikin. kaikki ei ole yleensä esim rakkaan virolaisen naapurimaan työtekijöidemme eikä asentajan nuoruudesta johtuvaa viimekädessä lvi yritys on vastuussa,työn valvonnasta. esimerkkinä nykyajasta ja eu:sta meillä on monikansallinen työvoima / yritykset niin minäkin päätin ruveta monikansalliseksi ja osta arlan tuotteita ei kuule siniristi lippu bisneksessä paljoa tunnu )))))))) eli lyhyesti luottakaa vanhoihin tutuiksi tulleisiin asentajiinne

• eivoiollatotta24

koululla on vakuutus ko. vahinkojen varalle vaikkakin kuulostaa olleen kaveri ns. työharjoittelussa.

• sanallasanoen

mistä hitosta nää vastaukset löytyy?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      49
      3601
    2. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      51
      2710
    3. Onko kaivattusi perään

Moni muukin?
      Ikävä
      96
      1891
    4. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      14
      1786
    5. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      84
      1569
    6. Olen aina vain

Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1400
    7. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      341
      1399
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1366
    9. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      13
      1253
    10. Nainen jos pitää sanoa

Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      58
      1157
    Aihe