rokote viikkoa ennen???

PeNaLtY

Tietää kukaan ehtiikö tulla vasta-aineita jos ottaa a ja b hepatiitti rokotteen vain viikkoa ennen lähtöä? Toisin sanoen onko sitä mitään hyötyä, Bulgariaan olisin lähdössä

7

1216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................
    • liian myöhään

      Twinrixia otetaan kolme rokotetta, yhdestä ei vielä juurikaan suojaa tule. Toinen rokote otetaan siitä kuukauden kuluttua, ja siitä saa jo melko hyvä suojan. Kolmas rokote otetaan puolen vuoden kuluttua. Liian myöhään olet liikkeellä.

      • Parempi kait liian myöhään kuin ei lainkaan. Itse sain 1. piikin äkillisen lähdön yhteydessä ns. liian myöhään. Matkalla ei tartuntaa, oli se sitten seuraus otetusta rokotuksesta tai jostakin muusta.


      • liian myöhään
        oipat41 kirjoitti:

        Parempi kait liian myöhään kuin ei lainkaan. Itse sain 1. piikin äkillisen lähdön yhteydessä ns. liian myöhään. Matkalla ei tartuntaa, oli se sitten seuraus otetusta rokotuksesta tai jostakin muusta.

        Itse matkustin 35 vuotta ympäri maailmaa ilman tartuntaa, ei jokainen ei-rokotettu tartuntaa saa! Mutta yksi rokote viikkoa ennen matkaa ei anna juuri mitään suojaa, todennäköisyys saada tartunta on suunnilleen sama kuin ilman rokotetta.


      • PeNaLtY
        liian myöhään kirjoitti:

        Itse matkustin 35 vuotta ympäri maailmaa ilman tartuntaa, ei jokainen ei-rokotettu tartuntaa saa! Mutta yksi rokote viikkoa ennen matkaa ei anna juuri mitään suojaa, todennäköisyys saada tartunta on suunnilleen sama kuin ilman rokotetta.

        Myöhässä tässä vähän ollaan mutta nyt olisi tilaisuus lähteä. Muistan joskus kauan sitten saaneeni gammaglobuliini pistoksen ja käsittääkseni se antaisi muutaman viikon suojan... onko kellään kokemuksia tai tietoa kyseisetä myrkystä?


      • liian myöhään kirjoitti:

        Itse matkustin 35 vuotta ympäri maailmaa ilman tartuntaa, ei jokainen ei-rokotettu tartuntaa saa! Mutta yksi rokote viikkoa ennen matkaa ei anna juuri mitään suojaa, todennäköisyys saada tartunta on suunnilleen sama kuin ilman rokotetta.

        Tartunnatta ja ilman rokotussuojaa olen matkaillut viidellä eri vuosikymmenellä. Näin vanhemmiten sitten alkaa miettiä rokotussuojan merkitystä eri tavalla. Vaikka aloitin rokotusohjelman myöhässä, niin nyt on A B-hepatiittisuoja voimassa ainakin niin kauan kuin kykenen ylipäätään matkoille lähtemään, äkillisestikin.


      • itämisaika
        oipat41 kirjoitti:

        Tartunnatta ja ilman rokotussuojaa olen matkaillut viidellä eri vuosikymmenellä. Näin vanhemmiten sitten alkaa miettiä rokotussuojan merkitystä eri tavalla. Vaikka aloitin rokotusohjelman myöhässä, niin nyt on A B-hepatiittisuoja voimassa ainakin niin kauan kuin kykenen ylipäätään matkoille lähtemään, äkillisestikin.

        Kannattaa ehdottomasti ottaa rokote vielä vaikka lähtöpäivänä. A-hepatiitin itämisaika on 2 viikkoa ja B-hepatiitin 2-3 kuukautta. Parempi tietysti vähän aiemmin, mutta lähtöpäivänäkin vielä kannattaa. Jos tulisi altistus, niin silloinkin vielä ensimmäinen toimenpide on rokotus, jos ei ennestään ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe