Mikä kumma on vikana kun allu -05 ei puhalla enää viileää vaan kuumaa???Olisko aineet karannu kylmäkoneesta?Vähä ikävä ajaa näin kuumalla,on joo automaatti ilmastointi.
Allu saat..na
22
4312
Vastaukset
- kjhgfdjkgh
Laskeeko kierrokset hetkeksi kun laitat ilmastoinnin päälle? Jos ei laske, niin kompressori ei lähde pyörimään. Entä pyöriikö ilmastoinnin tuuletin, joka on jäähdyttimen takana? Jos nuo toimivat, niin ilmeisesti on kylmäaineet karanneet talven aikana. Näin käy helposti jos ilmastointia ei käytä ollenkaan talven aikana. Itse olen käyttänyt ilmastointia aina ilmojen vähänkin lämmetessä, ainakin omassa Allussa ilmastointi toimii jo nollakelillä (manuaalinen laite).
- ei hyvä
Pyörii ja toimii,talvella oli kans päällä mutta ei vaan tule nyt viileää.
- fhshj
ei hyvä kirjoitti:
Pyörii ja toimii,talvella oli kans päällä mutta ei vaan tule nyt viileää.
Joo, täyttöhuoltoon sitten vaan, kylmäaine on varmaankin päässyt vuotamaan tiivisteiden kautta. Kannattaa samalla selvittää ne vuotokohdat huollossa, niin ei ainakaan saman kesän aikana pääse uudelleen tyhjenemään. Hintaa huollolla n. 100 e mahdolliset korjaukset.
- Kuuroko?
fhshj kirjoitti:
Joo, täyttöhuoltoon sitten vaan, kylmäaine on varmaankin päässyt vuotamaan tiivisteiden kautta. Kannattaa samalla selvittää ne vuotokohdat huollossa, niin ei ainakaan saman kesän aikana pääse uudelleen tyhjenemään. Hintaa huollolla n. 100 e mahdolliset korjaukset.
En ole ikinä kuullut, kenenkään sanoneen: "Allu, saatana, kohta tulee jatsaria kylkeen"! Vaikka moni pitää Almeraa ihan paskana muovikotterona halpisosista kasattuna Aasian tekeleenä. Mut eihän se niin mene, paljon hyvää on vielä N15, varsinkin todella kestävä ja takuuvarma kone. N16:ssa, kuten ilmastointilaite kettuillut kirjoittajalla, on kyllä luvattoman paljon pikkuvikaa ja vähän isompaakin. N16 vaihdelaatikko on tehty niin päin helvettiä ja paskoista osista heittämällä kiinni, että ihme, jos saa ajettua 300tkm samalla laatikolla ilman kalliita remontteja. N15 menee leikiten. Siinä on se vissi ero japsiAllun eli N15 ja sitten tämä N16, kun britit pääsivät kostean futismatsi-illan jälkeen aamullakin vielä kunnon tinassa ja mäskissä kasaamaan Almeroita, niin N16:ssa se kaikki on nähtävissä. Samoin osien laatu ja ratkaisevissa paikoissa säästely ja kitsailu on kaikkien luettavissa mistä vaan.
- kokemuksia-
Kuuroko? kirjoitti:
En ole ikinä kuullut, kenenkään sanoneen: "Allu, saatana, kohta tulee jatsaria kylkeen"! Vaikka moni pitää Almeraa ihan paskana muovikotterona halpisosista kasattuna Aasian tekeleenä. Mut eihän se niin mene, paljon hyvää on vielä N15, varsinkin todella kestävä ja takuuvarma kone. N16:ssa, kuten ilmastointilaite kettuillut kirjoittajalla, on kyllä luvattoman paljon pikkuvikaa ja vähän isompaakin. N16 vaihdelaatikko on tehty niin päin helvettiä ja paskoista osista heittämällä kiinni, että ihme, jos saa ajettua 300tkm samalla laatikolla ilman kalliita remontteja. N15 menee leikiten. Siinä on se vissi ero japsiAllun eli N15 ja sitten tämä N16, kun britit pääsivät kostean futismatsi-illan jälkeen aamullakin vielä kunnon tinassa ja mäskissä kasaamaan Almeroita, niin N16:ssa se kaikki on nähtävissä. Samoin osien laatu ja ratkaisevissa paikoissa säästely ja kitsailu on kaikkien luettavissa mistä vaan.
N16 on oikeasti pommi, täällä havaittu seuraavaa, mittarissa 200tkm. Murrosnivel loppu vasemmalta, alusta ruosteessa, katto takaa alkavassa ruosteessa, katon verhoilu roikkuu keskeltä, ilmastointi mykkä, jäähdytysnesteet katoaa johonkin, syö öljyä noin 1L/5000km, sisustus jo todella heikossa kunnossa, muoviosat nitisee ja natisee jatkuvalla syötöllä, ohjauksessa klappia keskialueella ja lisäksi konehuoneesta kuuluu kovaa kolinaa kun ajaa mukulakivellä, joku osa irti ilmeisesti.
- Ees jostain happy
kokemuksia- kirjoitti:
N16 on oikeasti pommi, täällä havaittu seuraavaa, mittarissa 200tkm. Murrosnivel loppu vasemmalta, alusta ruosteessa, katto takaa alkavassa ruosteessa, katon verhoilu roikkuu keskeltä, ilmastointi mykkä, jäähdytysnesteet katoaa johonkin, syö öljyä noin 1L/5000km, sisustus jo todella heikossa kunnossa, muoviosat nitisee ja natisee jatkuvalla syötöllä, ohjauksessa klappia keskialueella ja lisäksi konehuoneesta kuuluu kovaa kolinaa kun ajaa mukulakivellä, joku osa irti ilmeisesti.
Olen saanut niin paljon haukkuja N15 Allusta, että annan mennä monet niistä täysin ohi korvien, kun eivät edes tiedä, mistä puhuvat ja vatipäillä on jokin muistikuva ajalta Datsun 100A ja Cherry ja niitä tosiaan päätyi peltoautoiksi paljon, mutta sehän vaan kertoi jo silloin, että kone kestää, vaikka helmat ja katto tippuisi. Ranskalaisissa ovat molemmat ihan finaalissa noilla lukemilla, joten ne menevät sitten suoraan paalattavaksi, kun todetaan, ettei maksa edes vaivaa alkaa laittaa vanhaa paskaa ja ikinä ei niitä rahoja näe myydessä.
N15:ssa on mitättömän pieniä nitinänatinoita verrattuna tuohon edellä kertomaasi, nuo alkavat olla jo vakavia ja todella kuuppaa himmentäviä. Pelkästään koneen öljyn syönti melkein samaa tahtia tankkausten kanssa kertoo, että koneen tekniikka, poraukset ja tiivisteet ovat aivan perseestä laadultaan, mikä ei tosiaankaan britti-autoissa yllätä. On aivan selvää, että jos kojelauta tehdään halvimmista eli suomeksi paskoista muoviosista, ne tosiaan alkavat melkein uutena huutamaan hoosiannaa pienissäkin epätasaisuuksissa, mutta että kone ryskää tuohon malliin- ei jumalauta, mitä paskaa on tuonaikainen moottoritekniikka, osaaminen, viimeistely ja työnjälki.
Ihan rehellisesti, en ole kertaakaan ajatusleikkiä pidemmälle edes ajatellut vaihtaa japsia brittiin eli N15- N16. Tuolloin aikoinaan jo arvellutti, että jaahans, mitenköhän paskaa palikkaa on tuohonkin laitettu, ainakin kone tuntui selvästi huonommalta kaikinpuolin äänistä tehoihin ja vääntöön ja herkkyyteen. Samoin tuo ohjaus ei tosiaankaan vakuuttanut edes alle 80 km/h, joten minkälainen olisi 140 km/h, jos keskialue ihan tunnoton klappi ja/tai palauttaa huonosti keskittäen tai muuta mukavaa. Joka tapauksessa, joka autossa on useampikin vika, toisilla vain vakavia ja kusipääthän eivät edes huomaa tai huollata tai myönnä itselleen asiantuntijaltakaan kuulleena.
Ruostetta ei pidä pelästyä, KAIKKI-IHAN KAIKKI AUTOT RUOSTUVAT, niin mersut, bemarit, saabit ja nissanit kuin jenkitkin, ne on vaan pakko suojata Suomen vaativaan loskapaskasuolavesisulatus-talveen, mikä syö auton elävältä muutamassa vuodessa alustasta helmoihin ja joissain peräluukusta kattorakenteisiin, jos tykkää roikkua edelläajavien hanurissa.
N16 yleisimpiä ongelmia on huonosti tai ei ollenkaan toimiva ilmastointi. Ja uusi mekanismi maksaa hunajaa plus työt päälle, joten onko se tosiaan sen väärti tuon hintaluokan autossa noilla kilometreillä, kun muutenkin todellakin ihan pommi ja finaalit alkaneet ajat sitten?
Kattoverhoiluja on tullut alas Fordeissa, Opeleissa, ranskiksissa ja italiaanoissa, joten ei uutta auringon alla, mutta siis paskaa osaa ja työn jälkeä, niin vikalistaa riittää.
Olen nähnyt ihan mersuissa ja bemareissa ihan samaa paskaa, että kojelauta ja vaihdelaatikko pitää omaa elämäänsä ja ilmoittelevat aika ajoin, kojelauta natisee kaiken aikaa ja kone mylvii kuin viimeistä päivää, mutta maisemat eivät vaihdu yhtään nopeammin, ventiilit ja sylinterit siellä vaan vetelee viimeisiään ja kaasarin ilmanton säädöissä ihan hiukka toivomisen varaa, välillä käy kolmella pytyllä ja muuta mukavaa ja varustelu karvalakeissa kuin venäläisessä pommikoneessa ja penkit samaa luokkaa. Joten älä huoli omaasi niin hirveästi, ylipäätään ympärillämme on paljon paskoja autoja, harvassa ovat todella hyvät ja takuuvarmat luottovehkeet. Autoteollisuudella ei ole mitään motiivia myydä suomalaiselle urpolle autoa, millä ajetaan 400tkm ja se ei saisi ruostua ja kone ja helmat kestäisi Suomen talven. N16 pystyy edes osia vaihtamaan, kuulin, joten en nyt siis väitä, että jossain uusimmassa tai tulevassa Fordissa on nk. kertakäyttö-osaa eli jos hajoaa, sitä ei voi vaihtaa uuteen tai pitäisi vaihtaa koko tekniikka, joten aika kalliiksi kävisi tuommoisenkin pitäminen. - kokemuksia-
Ees jostain happy kirjoitti:
Olen saanut niin paljon haukkuja N15 Allusta, että annan mennä monet niistä täysin ohi korvien, kun eivät edes tiedä, mistä puhuvat ja vatipäillä on jokin muistikuva ajalta Datsun 100A ja Cherry ja niitä tosiaan päätyi peltoautoiksi paljon, mutta sehän vaan kertoi jo silloin, että kone kestää, vaikka helmat ja katto tippuisi. Ranskalaisissa ovat molemmat ihan finaalissa noilla lukemilla, joten ne menevät sitten suoraan paalattavaksi, kun todetaan, ettei maksa edes vaivaa alkaa laittaa vanhaa paskaa ja ikinä ei niitä rahoja näe myydessä.
N15:ssa on mitättömän pieniä nitinänatinoita verrattuna tuohon edellä kertomaasi, nuo alkavat olla jo vakavia ja todella kuuppaa himmentäviä. Pelkästään koneen öljyn syönti melkein samaa tahtia tankkausten kanssa kertoo, että koneen tekniikka, poraukset ja tiivisteet ovat aivan perseestä laadultaan, mikä ei tosiaankaan britti-autoissa yllätä. On aivan selvää, että jos kojelauta tehdään halvimmista eli suomeksi paskoista muoviosista, ne tosiaan alkavat melkein uutena huutamaan hoosiannaa pienissäkin epätasaisuuksissa, mutta että kone ryskää tuohon malliin- ei jumalauta, mitä paskaa on tuonaikainen moottoritekniikka, osaaminen, viimeistely ja työnjälki.
Ihan rehellisesti, en ole kertaakaan ajatusleikkiä pidemmälle edes ajatellut vaihtaa japsia brittiin eli N15- N16. Tuolloin aikoinaan jo arvellutti, että jaahans, mitenköhän paskaa palikkaa on tuohonkin laitettu, ainakin kone tuntui selvästi huonommalta kaikinpuolin äänistä tehoihin ja vääntöön ja herkkyyteen. Samoin tuo ohjaus ei tosiaankaan vakuuttanut edes alle 80 km/h, joten minkälainen olisi 140 km/h, jos keskialue ihan tunnoton klappi ja/tai palauttaa huonosti keskittäen tai muuta mukavaa. Joka tapauksessa, joka autossa on useampikin vika, toisilla vain vakavia ja kusipääthän eivät edes huomaa tai huollata tai myönnä itselleen asiantuntijaltakaan kuulleena.
Ruostetta ei pidä pelästyä, KAIKKI-IHAN KAIKKI AUTOT RUOSTUVAT, niin mersut, bemarit, saabit ja nissanit kuin jenkitkin, ne on vaan pakko suojata Suomen vaativaan loskapaskasuolavesisulatus-talveen, mikä syö auton elävältä muutamassa vuodessa alustasta helmoihin ja joissain peräluukusta kattorakenteisiin, jos tykkää roikkua edelläajavien hanurissa.
N16 yleisimpiä ongelmia on huonosti tai ei ollenkaan toimiva ilmastointi. Ja uusi mekanismi maksaa hunajaa plus työt päälle, joten onko se tosiaan sen väärti tuon hintaluokan autossa noilla kilometreillä, kun muutenkin todellakin ihan pommi ja finaalit alkaneet ajat sitten?
Kattoverhoiluja on tullut alas Fordeissa, Opeleissa, ranskiksissa ja italiaanoissa, joten ei uutta auringon alla, mutta siis paskaa osaa ja työn jälkeä, niin vikalistaa riittää.
Olen nähnyt ihan mersuissa ja bemareissa ihan samaa paskaa, että kojelauta ja vaihdelaatikko pitää omaa elämäänsä ja ilmoittelevat aika ajoin, kojelauta natisee kaiken aikaa ja kone mylvii kuin viimeistä päivää, mutta maisemat eivät vaihdu yhtään nopeammin, ventiilit ja sylinterit siellä vaan vetelee viimeisiään ja kaasarin ilmanton säädöissä ihan hiukka toivomisen varaa, välillä käy kolmella pytyllä ja muuta mukavaa ja varustelu karvalakeissa kuin venäläisessä pommikoneessa ja penkit samaa luokkaa. Joten älä huoli omaasi niin hirveästi, ylipäätään ympärillämme on paljon paskoja autoja, harvassa ovat todella hyvät ja takuuvarmat luottovehkeet. Autoteollisuudella ei ole mitään motiivia myydä suomalaiselle urpolle autoa, millä ajetaan 400tkm ja se ei saisi ruostua ja kone ja helmat kestäisi Suomen talven. N16 pystyy edes osia vaihtamaan, kuulin, joten en nyt siis väitä, että jossain uusimmassa tai tulevassa Fordissa on nk. kertakäyttö-osaa eli jos hajoaa, sitä ei voi vaihtaa uuteen tai pitäisi vaihtaa koko tekniikka, joten aika kalliiksi kävisi tuommoisenkin pitäminen.Siis periaatteessahan tuo N16 on ihan toimiva ja sillä pääsee edelleen paikasta toiseen, mutta jotenkin osaan aavistella että loppu on lähellä (jos unohtaa täyttää nesteitä tasaisin väliajoin), eikä tuo auto ole edes vanha vielä, 2002 vuosimallia.
Mitä tulee tuohon vääntöön ja tehoon, niin ei viitsi edes puhua tuollaisista asioista 1.5 moottorin yhteydessä, jokainen ymmärtää varmaan että ei ole ihan raketista kysymys. Olen ajanut hetkellisesti mainitsemaasi 140 km/h, nopeutta tuolla N16 almeralla, ja en todellakaan uskalla pitää sitä nopeutta yllä yhtään sen pidempään kun on pakko, tuntuu niinkuin koko auto alkaisi ravistella itseään palasiksi jos jatkaa samalla nopeudella.
Huonoja autoja on tosiaankin paljon liikenteessä, mutta N16 Almera taitaa valitettavasti olla siellä huonojen huonommalla puolella. Jos tuolla nyt aikoo vielä vähän ajella, niin tässä pitää alkaa selvittää jäähdytysnesteen katoamisen mysteeriä. Ei nimittäin valu auton alle, eikä tule korkeista pihalle, mutta johonkin sitä kuitenkin kuluu. Sopii toivoa että ei mene öljyn kanssa sekaisin. - kjkjkjkjkjkj
kokemuksia- kirjoitti:
Siis periaatteessahan tuo N16 on ihan toimiva ja sillä pääsee edelleen paikasta toiseen, mutta jotenkin osaan aavistella että loppu on lähellä (jos unohtaa täyttää nesteitä tasaisin väliajoin), eikä tuo auto ole edes vanha vielä, 2002 vuosimallia.
Mitä tulee tuohon vääntöön ja tehoon, niin ei viitsi edes puhua tuollaisista asioista 1.5 moottorin yhteydessä, jokainen ymmärtää varmaan että ei ole ihan raketista kysymys. Olen ajanut hetkellisesti mainitsemaasi 140 km/h, nopeutta tuolla N16 almeralla, ja en todellakaan uskalla pitää sitä nopeutta yllä yhtään sen pidempään kun on pakko, tuntuu niinkuin koko auto alkaisi ravistella itseään palasiksi jos jatkaa samalla nopeudella.
Huonoja autoja on tosiaankin paljon liikenteessä, mutta N16 Almera taitaa valitettavasti olla siellä huonojen huonommalla puolella. Jos tuolla nyt aikoo vielä vähän ajella, niin tässä pitää alkaa selvittää jäähdytysnesteen katoamisen mysteeriä. Ei nimittäin valu auton alle, eikä tule korkeista pihalle, mutta johonkin sitä kuitenkin kuluu. Sopii toivoa että ei mene öljyn kanssa sekaisin.Meillä lähtee kohta toi paska tuvasta on siinä niin paljon kaikkea pikku vikaa,merkki vaihtuu se on varma.Vaikka kaikki huollot tehty nissanilla niin aina jotain menee paskas,etuvalot 35t,airbag45t,nestettä saa lisätä aika ajoin ym.....60t niin laatikko rupes reistailemaa....Lista on loputon.
- kokemuksia-
kjkjkjkjkjkj kirjoitti:
Meillä lähtee kohta toi paska tuvasta on siinä niin paljon kaikkea pikku vikaa,merkki vaihtuu se on varma.Vaikka kaikki huollot tehty nissanilla niin aina jotain menee paskas,etuvalot 35t,airbag45t,nestettä saa lisätä aika ajoin ym.....60t niin laatikko rupes reistailemaa....Lista on loputon.
Kiitos samoin, se on jo tässä vaiheessa hyvin varmaa, että Nissania ei tässäkään taloudessa suvaita enää tämän N16 vikapesäkkeen jälkeen. Uutta tietoa : Jäähdytysneste kestää siellä missä pitääkin tasan niin kauan kun ei poistu kaupungista...maantietä 100km ja nestettä on hävinnyt jo 2-4 dl...meno eikun paranee vaan...
- Anonyymi
Kuuroko? kirjoitti:
En ole ikinä kuullut, kenenkään sanoneen: "Allu, saatana, kohta tulee jatsaria kylkeen"! Vaikka moni pitää Almeraa ihan paskana muovikotterona halpisosista kasattuna Aasian tekeleenä. Mut eihän se niin mene, paljon hyvää on vielä N15, varsinkin todella kestävä ja takuuvarma kone. N16:ssa, kuten ilmastointilaite kettuillut kirjoittajalla, on kyllä luvattoman paljon pikkuvikaa ja vähän isompaakin. N16 vaihdelaatikko on tehty niin päin helvettiä ja paskoista osista heittämällä kiinni, että ihme, jos saa ajettua 300tkm samalla laatikolla ilman kalliita remontteja. N15 menee leikiten. Siinä on se vissi ero japsiAllun eli N15 ja sitten tämä N16, kun britit pääsivät kostean futismatsi-illan jälkeen aamullakin vielä kunnon tinassa ja mäskissä kasaamaan Almeroita, niin N16:ssa se kaikki on nähtävissä. Samoin osien laatu ja ratkaisevissa paikoissa säästely ja kitsailu on kaikkien luettavissa mistä vaan.
Nissan almeraan ei kuulemma tehdä enää niitä oo tiivisteitä tässä Alko vuotaa keulassa oleva tiiviste.joka menee jähyttäjään.mistä sen löydän.
- Anonyymi
kokemuksia- kirjoitti:
Siis periaatteessahan tuo N16 on ihan toimiva ja sillä pääsee edelleen paikasta toiseen, mutta jotenkin osaan aavistella että loppu on lähellä (jos unohtaa täyttää nesteitä tasaisin väliajoin), eikä tuo auto ole edes vanha vielä, 2002 vuosimallia.
Mitä tulee tuohon vääntöön ja tehoon, niin ei viitsi edes puhua tuollaisista asioista 1.5 moottorin yhteydessä, jokainen ymmärtää varmaan että ei ole ihan raketista kysymys. Olen ajanut hetkellisesti mainitsemaasi 140 km/h, nopeutta tuolla N16 almeralla, ja en todellakaan uskalla pitää sitä nopeutta yllä yhtään sen pidempään kun on pakko, tuntuu niinkuin koko auto alkaisi ravistella itseään palasiksi jos jatkaa samalla nopeudella.
Huonoja autoja on tosiaankin paljon liikenteessä, mutta N16 Almera taitaa valitettavasti olla siellä huonojen huonommalla puolella. Jos tuolla nyt aikoo vielä vähän ajella, niin tässä pitää alkaa selvittää jäähdytysnesteen katoamisen mysteeriä. Ei nimittäin valu auton alle, eikä tule korkeista pihalle, mutta johonkin sitä kuitenkin kuluu. Sopii toivoa että ei mene öljyn kanssa sekaisin.Olet oikeassa hitaita ei ole mitään järkeä ostaa sitä.on kokemusta..
- samavikarahikainen
vika lämmityslaitteen säätimessä, omasta n16 Almerasta hajosi säätimen osa joka ei näy.
Silloin meni vielä takuuseen. Mutta kokeile kun kone on kuuma että muuttuuko ilmavirran lämpötila jos kääntelet lämmönsäätöä.- Edes jostain happy
On ollut todella ikävä kuulla, miten pahasti olette pettyneet Almeran N16 ja olen oikeasti pahoillani, että rahanne ja luottamuksenne on mennyt tuon Almeran jälkimmäisen tekeleen mukana Kankkulan kaivoon ajat sitten. Nyt voi vaan helpottuneena huokaista, että Luojan kiitos, en vaihtanut uudempaan korimalliin tai faceliftiin (eli tässä tapauksessa facefuck). Nyt voi tosiaan verrata kuulemaani sanontaan, että ei kakasta saa konvehtia, ei vaikka siihen kuinka tekisi päälle kivoja koristeita. Kahta karmeammalle sisältö ja totuus tuntuu.
Nyt haluan kuulla mielipiteenne, koska molemmat olette sitä mieltä, että autonne on viittä vaille valmista paaliin tai nuorisolle pariksi viikoksi peltoautoksi, jos kestäisi edes sen hetken ilman vikoja. Kun tällä hetkellä on tarjolla Nissanilta Tiida, Note, Qashqai tai päivitetty Micra, Primerasta en tiedä, tehdäänkö edelleen vai vanhoja varastoja puretaan hitaasti. Voitteko edes leikillänne ajatella näistä itselle seuraajaa tai edes vaimollenne tai kumppanille tai perheeseen ykkös- tai kakkosautoksi?
Miksikö kysyn? Olen itsekin aivan ymmällä näiden brittivehkeiden kanssa, joku Qashqai noista voisi olla laadultaan edes jotain sinne päin, mutta ulkomuoto ja nuo crossoverit eli city-urban-hevonpersemaasturia muistuttavat työmaakopit järjettömillä 18" vanteilla ei ole todellakaan mikään henkilöauto tai minkäänlainen vaihtoehto. Qashqain 4 2 on pelkkää pelleilyä, siellä ei istu kuin ekaluokkalaiset ja penkit vie loputkin perätilasta. Kulutus ei ole kovin taloudellista noilla korimuodoilla ja maavaralla ym. Tiida Sedan on niin ruma kuin automaailma enää kehtaa käsistään laskea tänä päivänä, hatchbackinä menettelee, mutta Peugeotin 307 sata kertaa paremmat muodot, muuten laatu sitten onkin sitä tuttua ranskanpullaa... Note on aivan järkyttävä työmaakoppi ja yhdistetty Beetle-keula ja parakki, niin lopputulos on se.
Itse aion kai pitää N15 jonkin aikaa ja saatan tai ainakin tällä hetkellä kiinnostaa Golfin IV hatchback, tiiä sitten, Seatitkin on nättejä jotkut, mut tekniikka Espanjan tasoa eli ... On tää niin perkeleen vaikeaa välillä valita huonoista vähiten huonoin ja täten ihan pohjaton suo. Ikinä ei tule valmista vastausta, on vain pakko jossain vaiheessa viheltää peli poikki.
Olisi kiva kuulla, mitä aiotte lähi-aikoina muuta kuin ajaa katiskanne järveen. - kokemuksia-
Edes jostain happy kirjoitti:
On ollut todella ikävä kuulla, miten pahasti olette pettyneet Almeran N16 ja olen oikeasti pahoillani, että rahanne ja luottamuksenne on mennyt tuon Almeran jälkimmäisen tekeleen mukana Kankkulan kaivoon ajat sitten. Nyt voi vaan helpottuneena huokaista, että Luojan kiitos, en vaihtanut uudempaan korimalliin tai faceliftiin (eli tässä tapauksessa facefuck). Nyt voi tosiaan verrata kuulemaani sanontaan, että ei kakasta saa konvehtia, ei vaikka siihen kuinka tekisi päälle kivoja koristeita. Kahta karmeammalle sisältö ja totuus tuntuu.
Nyt haluan kuulla mielipiteenne, koska molemmat olette sitä mieltä, että autonne on viittä vaille valmista paaliin tai nuorisolle pariksi viikoksi peltoautoksi, jos kestäisi edes sen hetken ilman vikoja. Kun tällä hetkellä on tarjolla Nissanilta Tiida, Note, Qashqai tai päivitetty Micra, Primerasta en tiedä, tehdäänkö edelleen vai vanhoja varastoja puretaan hitaasti. Voitteko edes leikillänne ajatella näistä itselle seuraajaa tai edes vaimollenne tai kumppanille tai perheeseen ykkös- tai kakkosautoksi?
Miksikö kysyn? Olen itsekin aivan ymmällä näiden brittivehkeiden kanssa, joku Qashqai noista voisi olla laadultaan edes jotain sinne päin, mutta ulkomuoto ja nuo crossoverit eli city-urban-hevonpersemaasturia muistuttavat työmaakopit järjettömillä 18" vanteilla ei ole todellakaan mikään henkilöauto tai minkäänlainen vaihtoehto. Qashqain 4 2 on pelkkää pelleilyä, siellä ei istu kuin ekaluokkalaiset ja penkit vie loputkin perätilasta. Kulutus ei ole kovin taloudellista noilla korimuodoilla ja maavaralla ym. Tiida Sedan on niin ruma kuin automaailma enää kehtaa käsistään laskea tänä päivänä, hatchbackinä menettelee, mutta Peugeotin 307 sata kertaa paremmat muodot, muuten laatu sitten onkin sitä tuttua ranskanpullaa... Note on aivan järkyttävä työmaakoppi ja yhdistetty Beetle-keula ja parakki, niin lopputulos on se.
Itse aion kai pitää N15 jonkin aikaa ja saatan tai ainakin tällä hetkellä kiinnostaa Golfin IV hatchback, tiiä sitten, Seatitkin on nättejä jotkut, mut tekniikka Espanjan tasoa eli ... On tää niin perkeleen vaikeaa välillä valita huonoista vähiten huonoin ja täten ihan pohjaton suo. Ikinä ei tule valmista vastausta, on vain pakko jossain vaiheessa viheltää peli poikki.
Olisi kiva kuulla, mitä aiotte lähi-aikoina muuta kuin ajaa katiskanne järveen.En tosiaan edes ajattele Nissania vaihtoehtona enää. Ajatuksena oli siirtyä johonkin saksalaiseen merkkiin seuraavaksi, tarkoittaa myös VW johdannaisia, Skodaa ja Seatia. Octavia combi on täällä ehkä se seuraava auto jota aletaan tarkkailla ja koska tuosta N16 Nissanista ei saa juuri mitään vaihdossa (kaiken järjen mukaan), niin on pakko katsella käytettyä Octaviaa, sellaisen saa kaksilla renkailla ja noin 20 tuhannella.
- allu tre
Mun täytyy kyllä ihmetellä noita N16 kommentteja. Itselläni on N16 1.8 automaatti ja se on toiminut moitteetta jo 210 tkm. Ainoa osa, joka on pitänyt vaihtaa, on ollut ilmamäärämittari. Normaalit huollot teetetty, tankattu ja ajettu. Ei moitteen sijaa! Varmatoimisin auto, mitä minulla on koskaan ollut.
- Allu05
Jep 2005 allu 140tkm ei vian vikaa.. Täytyy kyllä ihmetellä
- .,,.
2003 allu ja etupyörän laakeri vaihdettu, tuulilasinpyyhkimen moottori vaihdettu, etulamput vaihdettu kaksikertaa takuuseen. Muuten pelannut kiitettävästi.
- Turbo
Almera 2002, 1.5 bensa, ajettu 140 000, eikä mitään vikaa. Ollut meillä 5 vuotta. Jarrupalat, polttimoita ja nesteitä vaihdettu. Huono ajetteva, ei tehoa tietenkään tämmösessä kauppakassissa, mutta sitä varten on V70 ärrä-Volvo pihassa. Nisukan pohjassa alkavaa ruostetta, kolme vuotta vanhemmassa vollessa ei yhtään. Allu on perushyvä käyttöauto, joka on halpa pitää. Vaihdelaatikoita n16:ssa on kuulemma hajonnut, mutta nämä ovat käsittääkseni vm. 2003 uudempia?
- FTT7
Eiköhän täällä mustamaalata turhaan Almeraa. Kaikissa autoissa on kojelauta muovia, eikä minulla ainakaan nitise yhtään, tais Toyota nitistä enemmän. Vaihdelaatikon voi saada rikki ajamalla liian pienillä kierroksilla, varsinkin viitosvaihteella ja öljytkin olis hyvä vaihtaa säännollisesti.
1.5 moottorin tehotkin riittää ainakin suomen maanteillä, koska tehoa on se lähes sata, eli lähes samanverran kuin edellisessä 1.6 L moottorissa.
Äänieristys materiaalit samoissa paikoissa kuin esim. Avensiksessa ja Accordissa. Almerassa tosin yksi kohta huonompi, mutta senkin saa vaimennusmateriaalilla kuntoon. Ruostuminenkaan ei ole ongelma, jos auton käsittelee ruostesuoja aineilla, ennen kuin on liian myöhäistä. - Almeristi
Hankin itte Japski valmisteisen (valmistenumero alkaa JP vai oliko se JPN??) N16 Almeran autokaupasta. Ajettu 218 tkm ja täydellisellä huoltokirjalla( jos siihen on luottamista yhtään). Allu on 1.8 koneella.
Plussat:
- Ajomukavuus, mielestäni siedettävä! Sisusta ei nitise omassa yhtään, eikä ne renkaan äänet sinne koppiin tule mitenkään erityisen häiritsevästi.
- Ajettavuus, auto menee sinne minne ratti osottaa. Hyvillä renkailla myös suht tarkka ohjattava. Teen työkseni autolähettityötä, eli ajelen autoja pitkiä matkoja. Ei tätä voi uusiin autoihin verrata, mutta eihän tämä uusi olekkaan.
- Ulkonäöltään hyvännäköinen perus auto, ei rumimpien joukkoon voi asetella.
- Suorituskyky on riittävä. Koeajoin 1.5 litrasta ennen tämän ostoa ja se koeajo loppui juurikin tehon puutteeseen. 116 hevosta pitäisi kuljettaa mukavasti kauppaan ja takaisin. Ei tätä radalle oo suunniteltu.
- Mun autossa ketjukone erittäin hiljainen ja vaihteet menevät mukavasti silmään ilman vaivaa myös kylmemmällä lähtiessä.
Miinukset:
- Autoliike ei kertonu, että mittariston valot on kaikki pimeenä (paitsi diginäytöt ja vilkut) :D Huomasin vasta auton ostettuani illalla. Menee keskiviikkona selvitykseen.
- Autoliike ei myöskään tohdinnut kertoa, että käsijarru on liian löysä. Keskiviikkona kiristetään myös se.
Jotta autoni pysyisi hyvänä, on sitä myös huollettava. Auto oli mulle niin edullinen, että otin muutamat virheet hinnassa huomioon. Samalla mulle jäi huoltoihin enemmän varaa, joten vaihdatan laatikon öljyt huvinvuoksi. Motin öljyt menee vaihtoon muutaman tuhannen kilsan päästä, riippuu miten sitä kuluu.
Oon kyllästyny lukemaan näitä haukkuja Almeroista, Kyllähän niitä "paskoja" yksilöitä on joka automerkillä. Surettaa kuulla muiden epäonnesta kyseisen auton kohdalla, Itse selvittelin sen verran ennen ostoa, etten aja laatikkoa pilalle suurella vaihteella matalissa vauhdeissa. Otin auton vioista jo ennen ostoa huolellisesti selvää. Jarrut ei jää jumiin. Pohja hyvässä kunnossa. Tutkikaa tuleva auto tarkasti ni välttyy monelta vaivalta.
Asia tiivistettynä, Almera on hyvä auto. Voin suositella autoa siinä vaiheessa, kun olen saanut 300tkm rikki. Katsotaan mitä tällä välillä hajoaa mun ajotyylillä ;)- allu 2004
Massauta pohja, lisää auton ikää 5-7v.
Kone kestää samoin tekniikka, etujarrulevyt joutunet vaihtamaan tuppaavat kulumaan liian ohuiksi.
Imamäärä anturi ja 1-lamda-anturi kannattaa vaihtaa molemmat samalla kertaa.
Vaihtoväli 150-180tkm. Ilmastoinnin nesteitä lisätty 1x 2011. 1 akku uusittu 2012.
Tuossapa meidän Allun murheet, luotettava ja tehokas 1.8l koneella. Öljyt vaihdettu 10-15tkm välein.
Onnittelut hyvän ja luotettavan auton ostosta.
- Anonyymi
Minäkin olen laittanut kylmäilmastoinnin .nyt Alko yksi tiiviste vuotaa..oletko katsonut onko vuotoja niitä tiivisteitä on vaikea löytää.käytetyt ei toimi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313660- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151216- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi301048- 66980
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965