Remontin vaikutus hintaan?

vaikuttaako..?

Ihan mielenkiinnosta kyselisin että miten on porukalla remontit vaikuttanut talon arvoon.. pintaremontit, keittiö, kylpyhuone??
Kannattaako remonttia alkaa tekemään.. Itse tehden se ei edes mahdottomia maksaisi...

38

8195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö ih nöäihk nikh n

Tärkein kai se, että siisti asunto on helpompi myydä.

Mutta enenpi vaikuttaa noit yleiset remontit ja talon ja tontin kunto. Itsse ja melkein kaikki muutkin kun haluavat itse remontoida kämppänsä mieleisekseen. Voivat kantaa ensitöikseen uudet keittiökaapit lavalle kaupan tehtyään. Tietenkin kylppärien jne on oltava ehdottomasti kunnossa. Tässä sekin, että kun joku on just ite tehnyt rempan, epäilys herää, miksi, lahonko takia?

Ite ostin remontoimattoman peruskuntoisen. Nimenomaan siksi, että halusin kaiken tulevan kunnolla ja mieluisasti. Ei ne uudet kaakelit valtavasti hintaan vaikuta, jollei tosiaan ole jotain lux- laatua. Pientä pintaremonttia, maalia pintaan ja ylimääräistä rojua pois, ihan kuin telkkarissakin opetetaan jokaisessa ohjelmassa nykyään...

Aivan turha mun mielestä tehdä myyntiremonttia. Etenkään itse. Ostaja kun on tarkka vaatimaan korvauksia nykyään ja omatekoinen ei kuulosta hyvältä, vaikka varmaan useinkin on paremmin tehty kuin "ammattilaisella" teetetty. Voipi joutua riiteleen pitkäänkin kauppojen jälkeen, jos vikaa löytyy.

Lateksia joku saavi, uuslami lattiaan, perusteellinen siivous. Enenpää ei mun mielestä kannata tehdä, ei näy hinnassa.

• fff.

se piristää ainakin omaa mieltä sitten kun remontti on valmis.(asumis viihtyvyys) Ei kaikkea voi mitata rahassa.Tietenkin hyväkuntoisesta kiinteistöstä saa paremmat rahat.Siksi suosittelen.

• ymmärrysrajotteinen

No ei kai kukaan kysele remontin vaikusta hintaan, ellei olisi myymässä asuntoa?

Ei se juuri tehty remontti paljon piristä omaa mieltä kun ei itse enää asu kämpässä.

• vhögv hgölh.hb jhb
        ymmärrysrajotteinen kirjoitti:

No ei kai kukaan kysele remontin vaikusta hintaan, ellei olisi myymässä asuntoa?

Ei se juuri tehty remontti paljon piristä omaa mieltä kun ei itse enää asu kämpässä.

tuntuu. Joko/tai.

• ei kallis

Tietysti siistiä ja hyväkuntoista asuntoa on aina helpompi myydä kuin rähjäistä.

Hyvin kevyt ja halpa pintaremontti voi helpottaa myyntiä, mutta suuremmalle remontille vanhassa asunnossa ei kyllä oikein saa tekopalkkaa.

Maalausremontti voi olla paikallaan, mikäli seinissä on tahroja, tapetit repeilleet tai vanhat värit ovat vanhentuneet nykymakuun.

Joskus voi löytyä helpommin ostaja peruskuntoiseen asuntoon, johon ostaja saa tehdä mieleisen remontin, eikä koe maksavansa extraa juuri tehdystä oman maun vastaisesta remontista, eikä tule epäilyksiä että remontilla on peitetty vaikka vesivahinkoa tms.

• Ostajana

Saa palkan jos esim kaksion remppaa kuntoon hinta nousee vähintään remontin verran, eikä kannata remontoida sillä periaatteella maalia vaan seinään.Remontoitu asunto hyvällä paikalla on helppo myytävä.

• Sisustussuunnittelij

Saat talon helpommin myytyä, kun se on remontoitu. Nykyiset ostajat haluavat valmista eivätkä jaksa alkaa itse remontoimaan. Remontti nostaa talon arvoa 2000-10 000 eurolla.
      Remontoi mahdollisimman neuraaaleilla väreillä, jos haluat myydä talon.

• jup.

talo on siis rakennettu 80-luvulla ja suurin osa pinnoista alkuperäisen näköisiä..karseet...keltainen koko mökki...Vaaleaa tulee...Toivottavasti saa ainakin paremmin myytyä.. Pitää nyt katsoa vielä millon myyään...Mielenkiinnosta vain kyselin, että onko kokemuksia asiasta...

• voitolle jää.
        jup. kirjoitti:

talo on siis rakennettu 80-luvulla ja suurin osa pinnoista alkuperäisen näköisiä..karseet...keltainen koko mökki...Vaaleaa tulee...Toivottavasti saa ainakin paremmin myytyä.. Pitää nyt katsoa vielä millon myyään...Mielenkiinnosta vain kyselin, että onko kokemuksia asiasta...

Ostimme peruskuntoisen 70-luvun kerrostalokaksion, kaikki pinnat alkuperäisiä. Teimme täydellisen keittiöremontin, uusimme lattiat, maalasimme seinät. Kylppäriin teimme pintaremontin, maalasimme kaakelit ja uusimme kalusteet. Myydessä jäimme voitolle remonttikulujen vähentämisen jälkeen n. 10 000e.

Tietysti suhteellista, jaksaako tehdä itse ja nähdä vaivaa. Meidän mielestä kuitenkin tuolla summalla se kannatti.

• pientä fiksausta

Niin? Jos remontti nostaa hintaa pari tonnia, ja rahaa palaa 15 tonnia, niin kannattaako?

Valkoista maalia seinään ja halvin laminaatti lattiaan, ei maksa paljon, nostaa hintaa hieman enemmän mitä remonttiin meni, mutta helpottaa huomattavasti myyntiä.

Keittiö ja kylppäriremontit maksaa helposti kymmeniä tuhansia ja sen rahan saaminen myyntihinnassa voi olla vaikeaa. Ostajan mielestä uusi upea keittiö tai kylppäri voi olla väärän värinen tms.

Halpa asunto on aina helpompi myydä kuin kallis...

• hinnnan nousu
        voitolle jää. kirjoitti:

Ostimme peruskuntoisen 70-luvun kerrostalokaksion, kaikki pinnat alkuperäisiä. Teimme täydellisen keittiöremontin, uusimme lattiat, maalasimme seinät. Kylppäriin teimme pintaremontin, maalasimme kaakelit ja uusimme kalusteet. Myydessä jäimme voitolle remonttikulujen vähentämisen jälkeen n. 10 000e.

Tietysti suhteellista, jaksaako tehdä itse ja nähdä vaivaa. Meidän mielestä kuitenkin tuolla summalla se kannatti.

"Myydessä jäimme voitolle remonttikulujen vähentämisen jälkeen n. 10 000e."

Milloin ja paljonko kului aikaa... eli paljonkohan se asunnon hinta ehti nousta vaikka ette olisi tehneet mitään?

Äkikseltään tuntuu että remontin kulut tais mennä sukkana läpi seuraavalle ostajalle.

Itse ostin neukkukuution 1998 hintaan 300 tonnia ja tein siihen 80 tonnin remontin ja kolme vuotta myöhemmin sain 440 tonnia... mielestänin en tienannu mitään, mutta sain omani pois ja asuin remontoidussa kämpässä.

• oiuyt
        voitolle jää. kirjoitti:

Maalasimme kaakelit.?

• MW
        oiuyt kirjoitti:

Maalasimme kaakelit.?

Kyllä, kaakelit voi myös maalata. Alan liikkeistä on saatavilla erikoismaaleja siihen tarkoitukseen.

• kpsokpskp

Itse kämppää etsivänä voisin sanoa asunnon tulee olla siisti, mutta liikaa remontoitu saa karttamaan kohdetta, ensinnäkin jo korkeamman hintansa vuoksi ja taatusti jos tehdyt muutokset eivät ole mieluiset.

Hakijoita ja mielipiteitä on varmasti paljon erilaisia, mutta itselleni riittää kunhan keittiö ja kylppäri ovat siistit. Seinät ja lattiat voi helposti itsekin laittaa. Tosin rempatuissa keittiöissä on usein sellaisia perustavanlaisia puutteita, että kaappitilaa ei ole tarpeeksi, tai värimaailma on liian vahva. Esim. kokovalkoinen tai liian tumma. Kylppärissä värimaailma ei saa vaikuttaa liiaksi myöskään, mutta on pienempi paha jos kylppärin värimaailma ei niin viehätä kun että siellä ei olisi tehty mitään.

• kumman otat

Maksatko 10 tuhatta vähän mauttomasta remontoidusta kylppäristä, vai ostatko 10 tonnia halvemman peruskuntoisen ja käytät 10 tuhatta sen remontoimiseen sinulle mieleisillä väreillä?

• Arvonsa ansainnut

Monesti on niin,että asuntojen välittäjät ikäänkuin vähättelevät suoritettuja remontteja eivätkä mielellään nostaisi pyyntihintaa korkeammalle.Ajatteleppa esim 4,8 % myyntihinnasta napsahtaa välittäjälle.Pelkää kusetusta koko touhu. Remonttien hinta tuplana ja itse myyt asuntosi! Kyllä hyvälle asunnolle löytyy ostajia ilman joutavan päiväisiä välistä vetäjiä.

• välittäjät rulaa

Välittäjä saa ruuvattua lähes takuuvarmasti hintaan 10% enemmän kuin sinä itse. Ei se 4,8% siinä vaiheessa kauheasti harmita. Olimme myymässä jokunen vuosi sitten omatoimisesti, mutta välittäjä sai ylipuhuttua kertomalla paljonko hoitaa enemmän hintaa ja niinhän siinä lopulta kävi, että välityspalkkionkin jälkeen meille jäi useampi tonni enemmän kuin jos olisimme myyneet itse.

• 5+20
        välittäjät rulaa kirjoitti:

Välittäjä saa ruuvattua lähes takuuvarmasti hintaan 10% enemmän kuin sinä itse. Ei se 4,8% siinä vaiheessa kauheasti harmita. Olimme myymässä jokunen vuosi sitten omatoimisesti, mutta välittäjä sai ylipuhuttua kertomalla paljonko hoitaa enemmän hintaa ja niinhän siinä lopulta kävi, että välityspalkkionkin jälkeen meille jäi useampi tonni enemmän kuin jos olisimme myyneet itse.

Lehdessä asuntovölittäjä kertoi että remontti nostaa yleensä myyntihintaa puolet remontin hinnasta.

• Ei LKV
        välittäjät rulaa kirjoitti:

Ei varmasti saa. Piste. Olen myynyt 2 asuntoa tällä vuosituhannella aivan itse. Välittäjien apua olen tietenkin käyttänyt, eli olen pyytänyt muutaman välittäjän käymään ja tekemään hinta-arvion. Näistä arvioista olen sitten muodostanut oman hintapyyntini ja myynyt asuntoni suoraan. Ensimmäinen meni noin kuukaudessa ja toinen vajaassa kahdessa kuukaudessa. Kulut olivat muutama kymppi.

• Ei myöskään LKV
        Ei LKV kirjoitti:

Ei varmasti saa. Piste. Olen myynyt 2 asuntoa tällä vuosituhannella aivan itse. Välittäjien apua olen tietenkin käyttänyt, eli olen pyytänyt muutaman välittäjän käymään ja tekemään hinta-arvion. Näistä arvioista olen sitten muodostanut oman hintapyyntini ja myynyt asuntoni suoraan. Ensimmäinen meni noin kuukaudessa ja toinen vajaassa kahdessa kuukaudessa. Kulut olivat muutama kymppi.

Tosta vaan myy pari asuntoa.

Yes.

• nikolajevits
        Ei LKV kirjoitti:

Hei hetkinen ja haloo. Miksi luulet, että lähes kaikki käyttää välittäjiä myydessä, jos heistä ei muka ole mitään hyötyä? Eiköhän todellisuus ole kuitenkin sellainen, että välitetty kauppa on kannattava kauppa sekä välittäjälle että myyjälle. Ihan perus markkinatalouden lait välitystoiminnassakin pätevät.

• omassa
        nikolajevits kirjoitti:

Hei hetkinen ja haloo. Miksi luulet, että lähes kaikki käyttää välittäjiä myydessä, jos heistä ei muka ole mitään hyötyä? Eiköhän todellisuus ole kuitenkin sellainen, että välitetty kauppa on kannattava kauppa sekä välittäjälle että myyjälle. Ihan perus markkinatalouden lait välitystoiminnassakin pätevät.

"Miksi luulet, että lähes kaikki käyttää välittäjiä myydessä, jos heistä ei muka ole mitään hyötyä?"

Koska ylivoimainen osa ihmisistä ei tajua asiasta mitään ja kuvittelee että asunnon myyminen on vaikeaa. Aivan kuten samainen osa kuvittelee ostessa että välittäjän käyttö turvaa jotain vaikka tosiassa lain turva on identtinen ostit yksityiseltä tai välittäjältä.

Erityisesti 1-2 osakkeiden myynti on todella helppoa. Kiinteistöt sitten erikseen, ne voivat olla hankalampia ilman välittäjää.

Myös itse myin ensiasuntoni 2005, meni ensimmäisellä näytöllä ja säästin 3500-4000 euroa.

• harkinnan mukaan
        omassa kirjoitti:

"Miksi luulet, että lähes kaikki käyttää välittäjiä myydessä, jos heistä ei muka ole mitään hyötyä?"

Koska ylivoimainen osa ihmisistä ei tajua asiasta mitään ja kuvittelee että asunnon myyminen on vaikeaa. Aivan kuten samainen osa kuvittelee ostessa että välittäjän käyttö turvaa jotain vaikka tosiassa lain turva on identtinen ostit yksityiseltä tai välittäjältä.

Erityisesti 1-2 osakkeiden myynti on todella helppoa. Kiinteistöt sitten erikseen, ne voivat olla hankalampia ilman välittäjää.

Myös itse myin ensiasuntoni 2005, meni ensimmäisellä näytöllä ja säästin 3500-4000 euroa.

"osa kuvittelee ostessa että välittäjän käyttö turvaa jotain"

Tämä on se syy miksi minä olen käyttäny myynnissä välittäjää... Eikä kyse ole välttämättä edes luulemiseta vaan tunteesta... Tunteellahan nämä kaupat viimekädessä ratkaistaan.

Itse myydessä rajaa melkoisen joukon rahakkaita ostajia ulos kuvioista ja saa tilalle muutaman nuukailijan.

• Remontoija2010

edessä, kannattaa samalla pintaremontoida sisätiloja ja vähän talonkin ilmettä, koska silloin remontin tekeminen kunnolla "näkyy" tulevalle ostajalle. Muuten pelkkä putkiremontti ei välttämättä juuri myyntihinnassa näy, varsinkaan lähiöseudulla tai omakotitaloissa.

• Lukihäiriöinen.

Aina helpompi myydä mutta arvo ei nouse kummosia.

Itse et tee kylpyhuoneremonttia nykyään on oltava sertifioitu kaveri joka sen tekee,lähinnä vesieristys.

Tuollaiseen remonttiin on varattava rahaa reippaasti,riippuen neliöistä ja minkätasoista haetaan.

ei riitä 20000e,ja ostaja ei useinkaan pidä myyjän tekemästä remontista.

• remontoinut.

"Äkikseltään tuntuu että remontin kulut tais mennä sukkana läpi seuraavalle ostajalle. "

Lasken tuon saadun voiton näin;

Asunnon myyntihinta - Asunnon ostohinta ja kaikki kulut remonteista = n. 10 000 voittoa.

Ja ei tosiaan asuntoa pidetty niin kauan, että hinnat olisivat nousseet, päinvastoin, ainakin lehti-juttujen mukaan asuntojen hinnat olivat tuolloin vielä laskujohteisia.

Tuossakin remontoinnissa kannattaa miettiä, riittävätkö omat rahkeet sellaiseen remonttiin, että siitä on myynnissä tosiaan jotain hyötyäkin. Jos oma tyylitaju poikkeaa paljonkin ns. valtavirrasta, kannattaa jättää remontoimatta tai turvautua esim. sisustussuunnittelijaan. Jos asuntoa remppaa puhtaasti oman maun mukaan, maalaa esim. seinät riemunkirjaviksi, laittaa lattiaan kirkkaan punaset linoleumit ja keittiön kaapit keltasiksi, niin myynti voi jopa vaikeutua.

Toinen tärkeä pointti sekin, tekeekö itse vai joutuuko maksamaan töistäkin. Jos työt joutuu teettämään muilla, ei remontointi enää ole järkevää, sillä niin paljon se ei kuitenkaan hintaan vaikuta.

Meillä esim. keittiöremontti oli ehdottomasti järkevä tehdä, kun vaihtoehtona oli alkuperäinen, todella huonokuntoinen 70-luvun toimimaton keittiö. Nyt tilalla tyylikäs, toimiva ja ehdottomasti hintaa nostanut moderni keittiö.

• tee itse mitä osaat.
        remontoinut. kirjoitti:

"Äkikseltään tuntuu että remontin kulut tais mennä sukkana läpi seuraavalle ostajalle. "

Lasken tuon saadun voiton näin;

Asunnon myyntihinta - Asunnon ostohinta ja kaikki kulut remonteista = n. 10 000 voittoa.

Ja ei tosiaan asuntoa pidetty niin kauan, että hinnat olisivat nousseet, päinvastoin, ainakin lehti-juttujen mukaan asuntojen hinnat olivat tuolloin vielä laskujohteisia.

Tuossakin remontoinnissa kannattaa miettiä, riittävätkö omat rahkeet sellaiseen remonttiin, että siitä on myynnissä tosiaan jotain hyötyäkin. Jos oma tyylitaju poikkeaa paljonkin ns. valtavirrasta, kannattaa jättää remontoimatta tai turvautua esim. sisustussuunnittelijaan. Jos asuntoa remppaa puhtaasti oman maun mukaan, maalaa esim. seinät riemunkirjaviksi, laittaa lattiaan kirkkaan punaset linoleumit ja keittiön kaapit keltasiksi, niin myynti voi jopa vaikeutua.

Toinen tärkeä pointti sekin, tekeekö itse vai joutuuko maksamaan töistäkin. Jos työt joutuu teettämään muilla, ei remontointi enää ole järkevää, sillä niin paljon se ei kuitenkaan hintaan vaikuta.

Meillä esim. keittiöremontti oli ehdottomasti järkevä tehdä, kun vaihtoehtona oli alkuperäinen, todella huonokuntoinen 70-luvun toimimaton keittiö. Nyt tilalla tyylikäs, toimiva ja ehdottomasti hintaa nostanut moderni keittiö.

Täällä on kyllä uskomattomia arvioita kylpyhuoneremonteista.. :)) Ehkä voi olla kallista pääkaupunkiseudulla.. Oman kylpyhuoneeni budjetti oli 3000e, josta kalusteisiin meni 1500e..Ja ei tosiaankaan ole tehty pihistelemällä laadusta. Neliöitä kylppärissä 10..
        Kipsilevyjen tilalle vaihdettu kivipinnoitetut levyt yms...
        Ja kun tekee kaikesta tarpeeksi neutraalia, se myy.. Itse tehden voit säästää.. Jos palkkaat ammattilaisen säästö valuu hukkaan...
        Kylpyhuoneremonttiin ei kuitenkaan kannata itse lähteä jos ei asioista tiedä.. Sehän se kalliiksi tulee..

• näin on....

vaikea sanoa koska arvo realisoidaan ja mitataan myyntivaiheessa. Mutta noin karkeasti sanottuna bauhaus-remppa täysin itse tehden ei turskaa tee pikemminkin päinvastoin.

• ar'g

Tuli vaan tästä mieleeni, että kävin katsomassa asuntoa, joka oli rempattu. Samasta taloyhtiöstä oli myös rempattu naapuritalosta asunto. Hintaeroa naapuritaloissa sijaitsevilla asunnoilla oli 18k. Asunnot olivat samankokoisia ja peilikuvapohjalla. Molemmat oli rakennettu samana vuonna ja molemmat olivat ylimmässä kerroksessa. Välittäjänä toimi eri firmat.

Kalliimpi asunto oli remontoitu Ikean lattiamateriaaleilla, keittiöllä ja kylpyhuonekalusteilla. Sattumalta tunnistin kaikki, kun olen itse omaan kämppään samaa keittiötä ja lattioita katsonut. Seinät oli maalattu. Remonttiin oli käytetty suunnilleen 4000 euroa keittiöön, 600 euroa lattioihin (arvioin pinta-alan perusteella verraten Ikean neliöhintaan) ja 800 euroa kylpyhuoneeseen.

Halvempi asunto oli samalla tapaa pintarempattu viime vuoden lopulla. Lattiassa oli samanlainen ponttilukkolautasysteemi, tosin ei näyttänyt Ikean väreiltä. Seinät oli tapetoitu. Keittiön kaapit oli hankittu tietääkseni Puustellista (ainakin näytti yhdeltä Puustellin mallilta, joka kovasti muistuttaa Ikean vastaavaa) ja kylpyhuone oli kaakeleita myöten rempattu uusin kalustein. Parvekekin oli lasitettu.

En tiedä mistä moinen ero.. vaikka Ikean kaapistoilla onkin 20 vuoden takuu, niin minusta vajaan neljän tonnin keittiöpaketin, parin hassun lattian ja kylpyhuonekaappien vaihtaminen ei anna 18000 euron hintaerolle mitään selitystä.

Sen huomion tein, että kalliimpaa asuntoa oli myymässä ikäiseni pariskunta ja halvempaa eläkeikää lähestyvä pariskunta. Liekö ahneus hellittänyt tai nuoriparilla oli tavoitteena kallis asunto keskustasta. Kyseessä kuitenkin oli saman taloyhtiön kaksi eri taloa, joista kumpaankaan ei oltu tehty putkiremonttia eikä kummassakaan ollut suunnitelmissa. Kohtuullista olisi ollut, jos Ikealla sisustettu asunto olisi ollut edes samanhintainen, mutta tämä nuoripari ilmeisesti arvotti tehdyn työn niin korkealle.

Olisi siis suotavaa, että pintaremontin jälkeen ei kuvitella, että puusta olisi tullut kultaa.

Tarjouksen jätin edullisemmasta asunnosta, luonnollisesti. Kalliimman asunnon välittäjälle vihjaisin, että asunto ehkä saataisiin myytyä, jos hinta olisi lähempänä naapuruston tasoa (joulukuussa oli vastapäätä tietä samanikäisestä talosta myyty tarjoamaani asuntoa 10k edullisemmin remontoimaton asunto. Hinta ei laskenut kalliimmassa. Saattaapi olla myynnissä jonkin aikaa ;)

• kysyn vaan

Miksi et linkittäny myynti-ilmoja tänne, olisi voitu itse tutkia asiaa?

• G- rynderi
        kysyn vaan kirjoitti:

Miksi et linkittäny myynti-ilmoja tänne, olisi voitu itse tutkia asiaa?

On se kumma, kun on oikein yrityksiä jotka eivät muuta tee, kuin ostavat, remppaavat ja myyvät kämppiä..

Ei se varmaan nosta arvoa, kyllä Eiranrannassakin ihmiset säästävät ja tekevät remonttinsa itse. Voi jeesus..

• Montako
        G- rynderi kirjoitti:

On se kumma, kun on oikein yrityksiä jotka eivät muuta tee, kuin ostavat, remppaavat ja myyvät kämppiä..

Ei se varmaan nosta arvoa, kyllä Eiranrannassakin ihmiset säästävät ja tekevät remonttinsa itse. Voi jeesus..

No aika vähän taitaa olla yrityksiä jotka ostaa asunnon remppaa ja myy sen. Voisit malliksi mainita muutaman, unohdetaan tässä yhteydessä liikehuoneistot, kun ne eivät kuulu palstan aiheeseen.

Sen sijaan on aika paljon yrityksiä jotka ostaa, remppaa, vuokraa ja sen jälkeen ehkä myy.

• poisen

http://www.munmesta.fi
      Munmesta.fi on sosiaalinen yhteisö, joka antaa sinulle mahdollisuuden pitää yhteyttä ystäviisi, tutustua uusiin ihmisiin, sekä saada tietää mitä muut ajattelevat sinusta.LIITY NYT.

• j323

Jeesus Kristus on Jumala ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää IKUISESTI !!! Lue Raamattua !!

• just joooooooo

On turhaa. Itselle maksoi 4600 Euroa , josta sai vielä työn vähennyksen pois. Eli lähes koko hinnan.. Nyt putket pinnassa ja varmaan 100 vuotta pelittää. Ei ole kallista ei JA kATAISEN jYKKE pitää huolen , että ok asujana kannattaa elellä.

• hahhahhahhaa

Oli sitten käyttövesiputkiremppa vaan. Mikä yleensä kerrostaloissa maksaa hunajaa on se viemäripuoli et ei nyt hirveesti vielä kannata hehkuttaa.

• Vuokranantajana
        hahhahhahhaa kirjoitti:

Oli sitten käyttövesiputkiremppa vaan. Mikä yleensä kerrostaloissa maksaa hunajaa on se viemäripuoli et ei nyt hirveesti vielä kannata hehkuttaa.

Sinulla ei ole varaa omistaa asuntoa teitä varten vuokraamme asutojamme.

• hahhahhahhaa

..itse aiot vielä asustella siinä ja voihan se sitten paremmin mennä kaupaksikin, toisaalta kotitalousvähennys nykyään sen verran hyvä että moni mielellään itse hyödyntäisi sen, minä ainakin. Kokonaisuutta ajatellen jos hinta kohdillaan menee kaupaksi rempattu ja remppaamaton, rempatulle varmaan laajempi ostajakunta kuitenkin olemassa jos on siisti jälki ja hyvällä maulla toteutettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53