Tervetuloa kerhoon

toivotan itselleni.Mulla todettiin eilen isohko syöpäkasvain oikeassa rinnassa.En ole paniikissa vaan pöllämystynyt.Lääkäri sanoi että kasvaimen koon vuoksi koko rinta todennäköisesti poistetaan.Mulla on isot rinnat ja tuli mieleen hirtehinen ajatus;Jos toinen poistetaan,paino putoaa sopivasti kesäksi,eikä itse tarvitse tehdä mitään.Pelottaa kaikki mahdolliset etäpesäkkeet.Lääkäri puhui niistä jotain,mutta suurin osa meni ohi korvien.Kai tähän tottuu???Kiva kun löysin tämän palstan.Tuli mieleen,että tälläinenkin voi Suomi24;llä olla.

14

579

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerhoon minäkin liityin n. vuosi sitten, kuulun tähän lyhytsuolisten alajaostoon. Ensi viikolla tulee tasan vuosi siitä kun suolesta nipsaistiin pätkä pois. Nyt on kaikki hoidot ohi ja seuraava kontrolli on elokuussa. Tunnistin kirjoituksestasi itselläni olleen vastaava olotila silloin kun syöpä todettiin. Taudin tiesi vakavaksi mutta paniikintunnetta en tuntenut ja sana "pöllämystynyt" kuvaa ensireaktiota. Sitä ajatusta alkoi aika nopeasti työstämään päässään, ja ainakin mulla ajatus oli se, että tauti voitetaan. Syövän toteamisesta meni n. 6 viikkoa kun olin jo leikkauspöydällä. Monenlaista kuvausta tehtiin ja etsittiin etäpesäkkeitä etsittiin mutta niitä ei löytynyt. Lyhyt sädehoito edelsi leikkausta. Huumoria kannattaa pitää yllä jos sitä vain löytyy, ja Sinulta tuntuu löytyvän ;-). Olin töissä tuosta kuudesta viikosta viisi ennen leikkausta ja töissä kaikki tiesivät sairaudestani ja hoidoista. Muistan kerran sanoneeni työkavereille töissä kun olin tehnyt jotain hölmöä, että on se tainnut kuitenkin jonkin etäispesäkkeen tuonne päähän tehdä. Taisi olla työtovereillekin vapauttava tunne kun sitä yhdessä nauroimme. Eipä muuta kuin VOIMIA Sinulle ja siitä lähdetään, että Sinunkin syöpä voitetaan.

• muidenkin kokemuksia näistä jutuista.Ollaan näköjään aika samoilla linjoilla.Ajattelin itsekin olla työssä suunnilleen leikkaukseen saakka ja höpötin tän heti työkavereilleni.Hassua,mutta muutamat läheiseni on ahdistuneet tästä enemmän kuin minä itse.Joo,siitä lähdetään liikkeelle että tämä on nyt tätä ja käydään läpi ja minkäänlaista tappiomielialaa ei aleta elättelemäänkään.Positiivisesti ja reippaasti eteenpäin.Asenne ei ehkä aina pelasta,mutta ei siitä haittaakaan ole!Tämä pöllämystynyt olo johtuu varmaa siitä,että nää on just niitä juttuja,joita sattuu vaan muille.Ei niinkun tajua että hei mulla,siis ihan oikeesti MULLA on syöpä.Mua kiinnostaisi muuten suuresti tietää,lähtikö sulla hiukset sädehoidon jälkeen ja kauanko olit sairaslomalla varsinaisen leikkauksen jälkeen?

• sh.
        KIZZ3 kirjoitti:

muidenkin kokemuksia näistä jutuista.Ollaan näköjään aika samoilla linjoilla.Ajattelin itsekin olla työssä suunnilleen leikkaukseen saakka ja höpötin tän heti työkavereilleni.Hassua,mutta muutamat läheiseni on ahdistuneet tästä enemmän kuin minä itse.Joo,siitä lähdetään liikkeelle että tämä on nyt tätä ja käydään läpi ja minkäänlaista tappiomielialaa ei aleta elättelemäänkään.Positiivisesti ja reippaasti eteenpäin.Asenne ei ehkä aina pelasta,mutta ei siitä haittaakaan ole!Tämä pöllämystynyt olo johtuu varmaa siitä,että nää on just niitä juttuja,joita sattuu vaan muille.Ei niinkun tajua että hei mulla,siis ihan oikeesti MULLA on syöpä.Mua kiinnostaisi muuten suuresti tietää,lähtikö sulla hiukset sädehoidon jälkeen ja kauanko olit sairaslomalla varsinaisen leikkauksen jälkeen?

yleensä vaikuta hiusten kuntoon, sen tekee sytot. Toki jos pään alueelle sädetetään niin tilanne on toinen.

Tsemppiä!!

• KIZZ3 kirjoitti:

muidenkin kokemuksia näistä jutuista.Ollaan näköjään aika samoilla linjoilla.Ajattelin itsekin olla työssä suunnilleen leikkaukseen saakka ja höpötin tän heti työkavereilleni.Hassua,mutta muutamat läheiseni on ahdistuneet tästä enemmän kuin minä itse.Joo,siitä lähdetään liikkeelle että tämä on nyt tätä ja käydään läpi ja minkäänlaista tappiomielialaa ei aleta elättelemäänkään.Positiivisesti ja reippaasti eteenpäin.Asenne ei ehkä aina pelasta,mutta ei siitä haittaakaan ole!Tämä pöllämystynyt olo johtuu varmaa siitä,että nää on just niitä juttuja,joita sattuu vaan muille.Ei niinkun tajua että hei mulla,siis ihan oikeesti MULLA on syöpä.Mua kiinnostaisi muuten suuresti tietää,lähtikö sulla hiukset sädehoidon jälkeen ja kauanko olit sairaslomalla varsinaisen leikkauksen jälkeen?

sädehoito ei hiuksia vie ellei sitä pään alueelle anneta. Ne on ne solumyrkyt jotka hiukset vie. Itse jouduin syömään leikkauksen jälkeen Xeloda-merkkistä solumyrkkyä n. puoli vuotta eikä niilläkään ollut vaikutusta hiuksiini. Mullahan oli syöpä siis peräsuolessa, jota on hankala vertauttaa rintasyöpään. Minut leikattiin vuosi sitten, eli toukokuun lopulla ja töihin palasin elokuun alussa ja tuohon taukoon sisältyi jo kolmen viikon kesäloma. Tai siinä kävi vielä niin, että lääkäri oli laittamassa mua töihin jo heinäkuun alussa mutta sain tingittyä viikon lisää sairauslomaa, että sain kesäloman siihen perään. Ei per.., siis takamus olis vielä silloin kestänyt kokopäiväistä istumatyötä. Vielä tuohon hiustenlähtöön, jotenkin musta tuntuu, että jos Sinulta hiukset lähtee, ei sekään sinua hetkauta. Toivottavasti saat täällä kommetteja myös rintasyövän kokeneilta. Täysi tuki täältä Sinulle.

• MTJ kirjoitti:

sädehoito ei hiuksia vie ellei sitä pään alueelle anneta. Ne on ne solumyrkyt jotka hiukset vie. Itse jouduin syömään leikkauksen jälkeen Xeloda-merkkistä solumyrkkyä n. puoli vuotta eikä niilläkään ollut vaikutusta hiuksiini. Mullahan oli syöpä siis peräsuolessa, jota on hankala vertauttaa rintasyöpään. Minut leikattiin vuosi sitten, eli toukokuun lopulla ja töihin palasin elokuun alussa ja tuohon taukoon sisältyi jo kolmen viikon kesäloma. Tai siinä kävi vielä niin, että lääkäri oli laittamassa mua töihin jo heinäkuun alussa mutta sain tingittyä viikon lisää sairauslomaa, että sain kesäloman siihen perään. Ei per.., siis takamus olis vielä silloin kestänyt kokopäiväistä istumatyötä. Vielä tuohon hiustenlähtöön, jotenkin musta tuntuu, että jos Sinulta hiukset lähtee, ei sekään sinua hetkauta. Toivottavasti saat täällä kommetteja myös rintasyövän kokeneilta. Täysi tuki täältä Sinulle.

Mulla on nämä säteet ja sytot vielä ihan sekaisin,kun asia on mulle ihan uusi.Olen aina kuvitellut,että kun joku sää sädehoitoa hiukset tippuu!Mutta näinhän tämä tietämys pikkuhiljaa kasvaa...Mukavat illan jatkot kaikille!

• HRO
        KIZZ3 kirjoitti:

Mulla on nämä säteet ja sytot vielä ihan sekaisin,kun asia on mulle ihan uusi.Olen aina kuvitellut,että kun joku sää sädehoitoa hiukset tippuu!Mutta näinhän tämä tietämys pikkuhiljaa kasvaa...Mukavat illan jatkot kaikille!

minunkin puolesta kerhoon, vaikka ikävä asia ,että sairastuit
        Tästä lähdetään liikkeelle ,että myös sinä olet selviäjä,ja meitähän on monia jotka toipuilevat
        Ihan oikeesti huumori auttaa paljon eteenpäin
        Puolestani toivon isot tsempit ja paljon taistelutahtoa kirjoittehan kuulumisia

• HRO
        HRO kirjoitti:

minunkin puolesta kerhoon, vaikka ikävä asia ,että sairastuit
        Tästä lähdetään liikkeelle ,että myös sinä olet selviäjä,ja meitähän on monia jotka toipuilevat
        Ihan oikeesti huumori auttaa paljon eteenpäin
        Puolestani toivon isot tsempit ja paljon taistelutahtoa kirjoittehan kuulumisia

viestiä sinulle
        katso http://www.docrates.com/etsimme vapaaeh...ksee/164 tutustu
        kun en tiedä missäpäin asustelet tsempit

• Raspikurkku
        MTJ kirjoitti:

sädehoito vaikuttaa ainoastaan sädetettävälle alueelle, minullakin on pieni alue kaulalla jossa partakarvat eivät kasva. Tosin nyt on vähän kaikki karvat kadoksissa jopa huolella vaalimani kolme rintakarvaa.
        Mutta aloittajalle: tänne mahtuu ja tänne on tervetullut jokainen joka syöpäläisen arjesta haluaa jutella. Rintsaripotilaitahan täällä on suurin osa mutta on meillä myös tämä lyhytsuolisten pieni mutta sitäkin sitkeämpi joukko :-) .
        Olenkohan minä tulossa vanhaksi kun tuntuu että tiputukset heikentää oloa enemmän kuin ennen. Onneksi vaan muutamaksi päiväksi.

• ira¤
        Raspikurkku kirjoitti:

sädehoito vaikuttaa ainoastaan sädetettävälle alueelle, minullakin on pieni alue kaulalla jossa partakarvat eivät kasva. Tosin nyt on vähän kaikki karvat kadoksissa jopa huolella vaalimani kolme rintakarvaa.
        Mutta aloittajalle: tänne mahtuu ja tänne on tervetullut jokainen joka syöpäläisen arjesta haluaa jutella. Rintsaripotilaitahan täällä on suurin osa mutta on meillä myös tämä lyhytsuolisten pieni mutta sitäkin sitkeämpi joukko :-) .
        Olenkohan minä tulossa vanhaksi kun tuntuu että tiputukset heikentää oloa enemmän kuin ennen. Onneksi vaan muutamaksi päiväksi.

pääset ikuisesta parranajosta.Ei tule haavoja leukaan,tai kaulaa.Sytojen aikaan minäkin olin täysin pois pelistä sen viikon,seuraava oli vähän helpompi ja 3 viikko jo melkein normaali,ja sitten taas tiputukseen.Säteet olivat helpot n.1-2minuuttia,ainoastaan reissaaminen 25 päivänä peräkkäin alkaa väsyttämään.Hoitojen jälkeen oli vielä muutaman viikon normaalia väsyneempi.Ihana kun pienetkin haivenet alkavat kasvamaan päähän.

• Älä luovuta

Ei maailma ja elämä syöpään lopu.
      Minullakin oli rintasyöpä. Toinen rinta poistettiin. Siltikin elämä jatkuu ja on jatkunut useita vuosia. Hiuksetkin siinä hoitojen aikana hävisivät, mutta ne kasvavat takaisin, entistä ehompina tai vaikka kiharaisina niinkuin mulla kävi piikkisuoran tukan omistajana.
      Oli mieten oli elämä jatkuu ja tsemppiä, älä luovuta.

• ira¤

joukkoon tummaan.Minulta leikatti 2007 toinen rinta pois.Lääkäri kyllä pienetää toista rintaa vastaavaksi.Kyllä kaikki menee hyvin,usko vaan.Syto tiputukset kolmen viikon välein,niin ekan viikon on pelistä poi,sitten helpottaa.Ps.Kyllä yksirintaisenakin voi elää.Saat maksusitumuksen sairaalasta jolla saat silikooni rinnan ja rintsikat,eivät maksa mitään.Voimia sinulle hoitoputkeen.

• p
        ira¤ kirjoitti:

joukkoon tummaan.Minulta leikatti 2007 toinen rinta pois.Lääkäri kyllä pienetää toista rintaa vastaavaksi.Kyllä kaikki menee hyvin,usko vaan.Syto tiputukset kolmen viikon välein,niin ekan viikon on pelistä poi,sitten helpottaa.Ps.Kyllä yksirintaisenakin voi elää.Saat maksusitumuksen sairaalasta jolla saat silikooni rinnan ja rintsikat,eivät maksa mitään.Voimia sinulle hoitoputkeen.

Hoito oli kolmen viikon välein yhteensä 6x. Parin viikon päästä sitten alkaisi sädehoidot. En vielä tiedä, onko siitä sivuvaikutuksia. Minulta leikattiin osa rintaa puolivuotta sitten ja käytän nyt osa proteesia. Odotan nyt rinnankorjausleikkausta muutaman kuukauden sisällä,ehkä. En tiedä, miten korjaus tehdään.

• Surullinen rs

Tässä mukavaa luettavaa,kuinka syöpäpotlaat kertovat miten heillä menee hoitojen aikana ja tukevat toisiaan.Mihin tälläinen keskustelu tyyli on hävinnyt?

• Yhdessä vahvat

Mikä estää kirjoittamasta? Voisitko laittaa heille vaikka yksityistä postia ja kysyä. Aloita sinä rohkeasti ketju ja kysy vointeja. Kirjoita omalla tyylilläsi, jos vaikka saat kirjoittajia mukaan?.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      94
      1669
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1549
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1355
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1272
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      123
      1098
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1001
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      998
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      967
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      848
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      773
    Aihe