Elikkä tarkoitus olisi mennä naimisiin ilman kirkkohäitä,vihkiminen maistraatissa tuomarin vihkimänä tai sitten tossa seurakuntakeskuksessa papin vihkimänä.
Ongelmaa löytyy nyt:kutsutaanko vihkimistilaisuuteen kummankin vanhemmat ja sisarukset?
Voi olla ettei kutsuta...mutta pidetäänkö sitten yleensä juhlat tai kahvitilaisuus? vaikkas sitten myöhemmin?
Kuinka tuonne siviilivihkimiseen yleensä pukeudutaan?en toki ajatellutkaan verkkareissa mennä....mutta en kai mä nyt mitään hääpukuakaan laita?
ei kirkkohäitä
3
825
Vastaukset
- Urkujen takaa
Jos teidät vihitään srk-keskuksessa papin toimesta, niin se vihkiminen ei sisällöltään eroa millään tavalla kirkossa toimitetusta vihkimisestä. Papin toimittama vihkiminen on aina kirkon käsikirjan mukainen riiippumatta siitä, missä se tapahtuu.
Pakolliset läsnäolijat ovat kaksi todistajaa, jotka voivat olla teidän pyytämiänne tai sitten ns. viran puolesta paikalla olevat, joko maistraatin tai srk:n henkilökuntaa.
Se, ketä kutsutte paikalle on täysin teidän oma asianne, mitään virallista systeemiä ei ole vieraiden, hääjuhlan tai tarjoilunkaan suhteen. Moni pari halutessaan välttää kaikkea "hössötystä" menee vihille ihan vaan kaksin, todistajien läsnäollessa eikä kutsu ketään muuta, eikä myöskään järjestä juhlia. Vaatetuskin voi olla semmoinen, minkä itse katsoo sopivaksi. Tavallisesti siviilivihkimisessäkin parilla on jotain selvästi parempaa päällään, osa tulee täydessä häätällingissä, mutta jotkut saapuvat ihan arkivaatteissaankin.
Tehkää niin kuin teistä hyvältä tuntuu! - love*
Me ollaan kanssa menossa naimisiin maistraatissa, ihan vaan kahdestaan. Tietysti todistajat pitää olla ja ollaan nekin pyydetty maistraatin henkilökunnasta. Ajateltiin, että kun ollaan jo melkein 10 vuotta oltu yhdessä, niin emme halua mitään "hössötystä". Myöhemmin kahvitellaan sitten lähimmät; sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat. Jokainen pari tekee niinkuin itselle tuntuu parhaimmalta. Mielestäni ei ole mitään sellaista mitä kuuluisi tehdä tai jättää tekemättä.
Onnea teille!- morsio090909
tunnettu miehen kanssa 4 vuotta ja sitten päätettiin mennä naimisiin. kirkos pidettiin oli sukulaisia ja tuttavia kutsuttuna n.60 ja kirkon jälkeen oli sitten juhlatilaisuus, pitopalvelu ja bändi. hyvin meni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882