Hei! Olen ajatellut, että hakisin seuraavaksi AMK:n Medianomi-puolelle viestinnän koulutusohjelmaan.
Epäilyttää vaan, että onko ihan turha hakea koska koulutuksena minulla ei ole lukiota eikä media-assistenttin tutkintoa vaan ihan muun alan ammattikoulututkinto. Numerotkin ovat melko keskinkertaisia.
Olen kuitenkin aina tykännyt kovasti kirjoittamisesta ja vaistoni vaan jotenkin sanoo että se olisi minulle oikea ala. Tiedän kyllä että työllistymismahdollisuudet ovat aika heikot.
Kysyisin että käsitelläänkö viestinnän suuntautumisvaihtoehdossa paljon televisio- ja radiojuttuja? Kun itseäni kiinnostaa eniten kirjoittaminen, eikä niinkään nuo muut jutut.
Onko myöskään järkeä opiskella neljää vuotta ammattiin, mille ei ole töitä.
Haluaisin muutenkin lisätietoa viestinnän koulutusohjelmasta, jos joku voisi kertoa? :)
Kysyttävää medianomista
2
467
Vastaukset
- oeiurtiouieowuieor
tykkäät, medianomi on täysin väärä ala sulle. Se on enemmän teknistä näpertelyä kuin kirjoitustyötä. Toisaalta taas ongelma on kirjoittamista ajatellen se, että sulla ei ole ylioppilastutkintoa. Kirjoitustyöhän viestintäalalla vaaditaan yleensä hyvä yleissivistys ja mielellään ylempi korkeakoulututkinto.
Siinä on olet oikeassa että työllistymismahdollisuudet ovat nyt huonot, mutta toisaalta kuka tietää neljän vuoden päästä?- Marie78
Medianomin koulutus ei ole väärä ala, jos tykkää kirjoittamisesta. Esimerkiksi Haaga-Heliassa on nimenomaan journalismin koulutusohjelma, jossa nimensä mukaisesti kirjoitetaan ja kirjoitetaan. Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412705Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4162217Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212116Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171875Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221176Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01142- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935