Hei! Saako Sao Migelin (Ponta Delgan) kalaravintoloista tuoretta hummeria? Jos saa, niin vinkkejä ravintoloista olisi kiva saada!
Hummeria?
3
554
Vastaukset
Azorien tyypillisimpiä äyriäisia ovat polvo (mustekala), lula (kalmari), lapa (engl. limpets), craca (engl. Azorean barnacle), lagosta (hummeri), cavaco (engl. slipper lobster), caranguejo (useita rapulajeja), sapateira (engl. rock crab), santola (engl. common spider crab) ja camarão (engl. common prawn, hietakatkarapu). Niistä ravintolassa tavallisimpia ovat lapas, joita tarjoillaan yleisimmin grillattuina, useimmiten alkuruokana ja mustekala, joka on yleinen kansanruoka. Hummeri- ja rapusaalit ovat pieniä ja niiden ravintolahinnat sitä luokkaa, että niille löytyy varsin vähän paikallista asiakaspotentiaalia. Menekki on siten pieni. Kannattaa siksi varmistautua, että hummeri on tuoretta, jos sitä listalta löytyy.
Hummeria on mm. ravintola Mercado do Peixe:n ruokalistalla: (http://www.mercadodopeixe.com/). Portas do Marin satamakeskuksessa Ponta Delgadassa on pari ravintolaa vierekkäin, 100 espinhas ja Marinheiro, joissa hummeria saattaisi olla tarjolla. Ravintola a Colmeia hotelli Colégion yhteydessä voisi olla yksi mahdollinen paikka, kenties restaurante São Pedro ja Largo da Igreja, mahdollisesti Mariserra ja Cais 20 São Roquessa.
Mikään äyriäismekka Ponta Delgada ja Azorit eivät siis ole. Sen sijaan kalaa on tarjolla runsaasti. Käytännössä kaikki ravintolat tarjoavat sekä kalaa että lihaa.
Kotisivuillani (Azorit/minun Azorini /FAQ) on muutamia ravintolavinkkejä ja kuvaus azorilaisesta/portugalilaisesta ravintolakulttuurista.- lähdössä_24.5.
Kiitos, Masseur! Olen vuoden päivät lueskellut sivujasi kun olemme Azorien reissua suunnitelleet. Ihanaa, kun ehdit ja viitsit jakaa informaatiota meille muille! Saatamme tulla moikkaamaan sinua ensi viikolla mikäli olet maisemissa. :)
lähdössä_24.5. kirjoitti:
Kiitos, Masseur! Olen vuoden päivät lueskellut sivujasi kun olemme Azorien reissua suunnitelleet. Ihanaa, kun ehdit ja viitsit jakaa informaatiota meille muille! Saatamme tulla moikkaamaan sinua ensi viikolla mikäli olet maisemissa. :)
Lämpimästi tervetuloa tervehtimään! Viiden päivän sääennuste näyttää hyvältä, http://tempo.sapo.pt/local/ponta_delgada. Lopultakin olemme saaneet nauttia kuivemmasta säästä epätavallisen sateisen talven jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082535
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401664Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431305Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971121Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3151085Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561032Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen221030- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12845Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21843