Hummeria?

lähdössä_24.5.

Hei! Saako Sao Migelin (Ponta Delgan) kalaravintoloista tuoretta hummeria? Jos saa, niin vinkkejä ravintoloista olisi kiva saada!

3

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Azorien tyypillisimpiä äyriäisia ovat polvo (mustekala), lula (kalmari), lapa (engl. limpets), craca (engl. Azorean barnacle), lagosta (hummeri), cavaco (engl. slipper lobster), caranguejo (useita rapulajeja), sapateira (engl. rock crab), santola (engl. common spider crab) ja camarão (engl. common prawn, hietakatkarapu). Niistä ravintolassa tavallisimpia ovat lapas, joita tarjoillaan yleisimmin grillattuina, useimmiten alkuruokana ja mustekala, joka on yleinen kansanruoka. Hummeri- ja rapusaalit ovat pieniä ja niiden ravintolahinnat sitä luokkaa, että niille löytyy varsin vähän paikallista asiakaspotentiaalia. Menekki on siten pieni. Kannattaa siksi varmistautua, että hummeri on tuoretta, jos sitä listalta löytyy.

Hummeria on mm. ravintola Mercado do Peixe:n ruokalistalla: (http://www.mercadodopeixe.com/). Portas do Marin satamakeskuksessa Ponta Delgadassa on pari ravintolaa vierekkäin, 100 espinhas ja Marinheiro, joissa hummeria saattaisi olla tarjolla. Ravintola a Colmeia hotelli Colégion yhteydessä voisi olla yksi mahdollinen paikka, kenties restaurante São Pedro ja Largo da Igreja, mahdollisesti Mariserra ja Cais 20 São Roquessa.

Mikään äyriäismekka Ponta Delgada ja Azorit eivät siis ole. Sen sijaan kalaa on tarjolla runsaasti. Käytännössä kaikki ravintolat tarjoavat sekä kalaa että lihaa.

Kotisivuillani (Azorit/minun Azorini /FAQ) on muutamia ravintolavinkkejä ja kuvaus azorilaisesta/portugalilaisesta ravintolakulttuurista.

• lähdössä_24.5.

Kiitos, Masseur! Olen vuoden päivät lueskellut sivujasi kun olemme Azorien reissua suunnitelleet. Ihanaa, kun ehdit ja viitsit jakaa informaatiota meille muille! Saatamme tulla moikkaamaan sinua ensi viikolla mikäli olet maisemissa. :)

• lähdössä_24.5. kirjoitti:

Kiitos, Masseur! Olen vuoden päivät lueskellut sivujasi kun olemme Azorien reissua suunnitelleet. Ihanaa, kun ehdit ja viitsit jakaa informaatiota meille muille! Saatamme tulla moikkaamaan sinua ensi viikolla mikäli olet maisemissa. :)

Lämpimästi tervetuloa tervehtimään! Viiden päivän sääennuste näyttää hyvältä, http://tempo.sapo.pt/local/ponta_delgada. Lopultakin olemme saaneet nauttia kuivemmasta säästä epätavallisen sateisen talven jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4145
    2. 66
      3403
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3054
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2529
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2336
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      199
      2105
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2051
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      850
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      756
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      70
      755
    Aihe