ilman paitaa

farkut ja t-paita

ootteko ajaneet MP ilman paitaa?

ja

eikös kaupunkiajossa voi ajella hieman keveämmässä asussa
kun nopeudetkaan ei ole mopon nopeuksia korkeammat
etenkin jos vielä poikkeaa jäätelölle tai kauppaan ?

38

3684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman paitaa

      Ilman paitaa ajaessa pitää olla tosi lämmin keli, shortsit/sandaalit/T-paita päällä sujuu matka-ajokin, kun lämpöä on yli 25 C , se on kaikkein nautittavinta ajelua.

      Jokaisen oma asia millaisissa kamppeissa ajelee, mutta ihmettelen miksi monet ajaa kesäkuumalla mustat nahkakamppeet, tai sateenpitävät goret päällä, kun pikkulikatkin ajelee skodeilla samoja vauhteja toppi ja shortsit päällä taajama-aluella, sekä maaseudun pikkuteillä.

      Kaksipyöräisellä pitää ajaa aina kuin olisi riistaeläin, jonka jokainen autoilija haluaa nitistää, erityisesti kevyemmissä varusteissa huolellisuus ja varovaisuus on entistäkin tärkeämpää.

      • Neiti Bling

        No niiiiin, täältä ääntä kanssa tähän aiheeseen... Joo, ajakoon jokainen miten tykkää, mutta täytyy sanoa, että ne näyttää olevan noita just kortin saaneita pojankloppeja yleensä, jotka esiintyy kylillä shortseissa ja t-paidassa. Heillä on vankka luulo omasta ajotaidostaan ja tunne, ettei mitään voi sattua. Jokainen itsestään vähääkään välittävä motoristi pitää suojakamppeet päällä ja ymmärtää, että liikenteessä on paljon muitakin kuin minä itse. Vaikka luottaisi omaan ajotaitoonsa kuinka, aina on munapäitä, jotka yllättävät meidät motoristit omalla typerällä käytöksellään siten, että me joudumme kärsimään...

        Iloisia ajokelejä säässä kuin säässä tamineista riippumatta.


    • Sklibo

      huomata yli 100 km/h:n nopeudessa että kyllä se six pack löytyy itseltäkin, kun ilmavirta vie läskit selän puolelle! Jipii!!!

      • nahat aina !

        Aina on nahat päällä ajossa ja ainakin hanskat kädessä vaikka kioskilla kävis..olen nähnyt kuinka kesä meni pilalle mätänevien käsien takia, kun maahanlasku mopolla kioskin pihaan ne raapi.
        Ihminen, kun pistää kädet eteensä myötäsyntyisesti.


      • zzzzzztttttoooooopp
        nahat aina ! kirjoitti:

        Aina on nahat päällä ajossa ja ainakin hanskat kädessä vaikka kioskilla kävis..olen nähnyt kuinka kesä meni pilalle mätänevien käsien takia, kun maahanlasku mopolla kioskin pihaan ne raapi.
        Ihminen, kun pistää kädet eteensä myötäsyntyisesti.

        Kioskin pihaan voi tulla hillityn arvokkaastikin. Siinä olet oikeassa, että hanskat on tärkein varuste asfaltti-ihottumaa vastaan.


      • mr. Rupi
        zzzzzztttttoooooopp kirjoitti:

        Kioskin pihaan voi tulla hillityn arvokkaastikin. Siinä olet oikeassa, että hanskat on tärkein varuste asfaltti-ihottumaa vastaan.

        Yllättävän aloittelijatasoisia avauksia täällä...

        Kukaan kokenut motoristi ( jo rähmällään liukunut) ei vakavissaan pohtisi ajamista ilman paitaa ja hanskoja.


      • mr.Rupi
        mr. Rupi kirjoitti:

        Yllättävän aloittelijatasoisia avauksia täällä...

        Kukaan kokenut motoristi ( jo rähmällään liukunut) ei vakavissaan pohtisi ajamista ilman paitaa ja hanskoja.

        Shortsitkin voi unohtaa.

        Omakohtaisesti siirsin kerran juuri ajosta tullutta pyörää pihassa shortseissa ja onnistuin työntämään paljaan pohkeeni hehkuvaan pakokäyrään...Kipeää tekee vieläkin kun edes muistelee tapausta.


      • .
        mr.Rupi kirjoitti:

        Shortsitkin voi unohtaa.

        Omakohtaisesti siirsin kerran juuri ajosta tullutta pyörää pihassa shortseissa ja onnistuin työntämään paljaan pohkeeni hehkuvaan pakokäyrään...Kipeää tekee vieläkin kun edes muistelee tapausta.

        palovammat ja ruhjeet ovat kesäkuumalla vaikeita hoitaa.


      • Kokemusta on
        . kirjoitti:

        palovammat ja ruhjeet ovat kesäkuumalla vaikeita hoitaa.

        Ja kesäkuumalla kutiaa ja hikoo nahka kipsin alla inhasti.


      • vielä lisäys
        Kokemusta on kirjoitti:

        Ja kesäkuumalla kutiaa ja hikoo nahka kipsin alla inhasti.

        Meitä on joukko motoristeja, jotka ajelemme vain kaatuaksemme ja sitä odotellen.


      • weetijawellut
        nahat aina ! kirjoitti:

        Aina on nahat päällä ajossa ja ainakin hanskat kädessä vaikka kioskilla kävis..olen nähnyt kuinka kesä meni pilalle mätänevien käsien takia, kun maahanlasku mopolla kioskin pihaan ne raapi.
        Ihminen, kun pistää kädet eteensä myötäsyntyisesti.

        tarkoitit varmaan että ne jotka ei osaa ajaa ja kaatuilevat pitävät turvapuvun päällänsä.

        Ne jotka osaa ajaa voi tehdä sen miellyttävästi eli jos on helle niin hellekamat eli shortsit ja t-paita.


    • kelvar-farkut

      seitsemänkymmentäluvulla
      oli yleistä ajella vähemmissä vaatteissa
      saunan jälkeen hiukset sai nopeasti kuivaksi ilman kypärää ajaessa :)
      myös takkuiseksi

      kypärän käyttöpakko on ok

    • ilman muuta

      voi tietenkin pitää pahvilaatikkoa kypäränä??? tyhmästä päästä raapiintuu koko ruumis asfalttiin/hiekkaan.
      Lähes kaikilla meillä on kivuliaita muistoja rupisista polvista lapsuuvuosilta jolloin fillarilla tuli mulkattua,
      vaikkakin vauhtia ei ollut lähes yhtään. * mutta jokainen omalla tyylillään*

      • käpä.-

        HURJALLA 70- luvulla tuli ajeltua täysin alasti ja melkein selvinpäin. Silloinhan se kypäräpakko tais tulla, oli se ahdistavaa kun yhteiskunta puuttui joka asiaan.

        muuten..ihmeellistä tuo pakonomainen tarve ajaa nykyään paitasillaan, mitähän hienoa siinä on ?


      • uikkari/laki
        käpä.- kirjoitti:

        HURJALLA 70- luvulla tuli ajeltua täysin alasti ja melkein selvinpäin. Silloinhan se kypäräpakko tais tulla, oli se ahdistavaa kun yhteiskunta puuttui joka asiaan.

        muuten..ihmeellistä tuo pakonomainen tarve ajaa nykyään paitasillaan, mitähän hienoa siinä on ?

        Mitähän se paikallinen vallesmanni esimHERRA HAAPALA sanoisi jos näkisi sinut pelkissä uikkareissa ja kypärässä tien päällä? Varmaan kortti,pyörä ja uikkarit valtiolle ja eikun konnunsuolle ojan kaivuun. Eli mitä laki todella sanoo motoristin asusteista ja kengistä?
        Asialliset vastaukset ovat tervetulleita ja tietenkin varkauden "seriffi " HAAPALAN kommentit.


      • ertyukjhgfd
        käpä.- kirjoitti:

        HURJALLA 70- luvulla tuli ajeltua täysin alasti ja melkein selvinpäin. Silloinhan se kypäräpakko tais tulla, oli se ahdistavaa kun yhteiskunta puuttui joka asiaan.

        muuten..ihmeellistä tuo pakonomainen tarve ajaa nykyään paitasillaan, mitähän hienoa siinä on ?

        Ei kai kellään ole pakonomaista ihmeellistä tarvetta, mutta kommenteista päätellen monella tuntuu olevan pakko hauduttaa itseään kuumassa ja hiostavassa puvussa kesähelteellä. Se vasta kummallista onkin ja helvetin epämukavaa.


      • mika2
        ertyukjhgfd kirjoitti:

        Ei kai kellään ole pakonomaista ihmeellistä tarvetta, mutta kommenteista päätellen monella tuntuu olevan pakko hauduttaa itseään kuumassa ja hiostavassa puvussa kesähelteellä. Se vasta kummallista onkin ja helvetin epämukavaa.

        .... , mutta kovin mukavalta ei tunnu myöskään kon satasen vauhdissa napsahtaa joku koppakuoriainen reiteen;-) no niin tai näin tietty epämukavuus nyt vaan kuuluu moottoripyöräilyyn. Jos oikein mukavasti ja vaivattomasti haluaa mennä niin se onnistuu ilmastoidulla autolla.

        Sanoisin silti, että alastomuuden ja täyden tällingin välillä on myös välimuotoja. Ajokamppeet on yleensä tehty sillä tavoin, että niitä voi vähän keventää (ensin irroittaa vuoret ja helteellä myös kainalokiilat) avaa pikkuisen kaulusta ja hihan suita, että ajoviima pääsee sisään niin kyllä siinäjotenkuten jaksaa, mutta pysähtyessä motoristit on yleensä aika punakoita tapauksia helteellä;-) ainakin itse olen.


      • Hikinen jätkä !
        mika2 kirjoitti:

        .... , mutta kovin mukavalta ei tunnu myöskään kon satasen vauhdissa napsahtaa joku koppakuoriainen reiteen;-) no niin tai näin tietty epämukavuus nyt vaan kuuluu moottoripyöräilyyn. Jos oikein mukavasti ja vaivattomasti haluaa mennä niin se onnistuu ilmastoidulla autolla.

        Sanoisin silti, että alastomuuden ja täyden tällingin välillä on myös välimuotoja. Ajokamppeet on yleensä tehty sillä tavoin, että niitä voi vähän keventää (ensin irroittaa vuoret ja helteellä myös kainalokiilat) avaa pikkuisen kaulusta ja hihan suita, että ajoviima pääsee sisään niin kyllä siinäjotenkuten jaksaa, mutta pysähtyessä motoristit on yleensä aika punakoita tapauksia helteellä;-) ainakin itse olen.

        Joo, liikennevaloissa huomaa, että villahousut oli vähän liikaa. Mutta hikoileehan jotkut lenkkeilijätkin...ihan huvikseen, luulen ?


      • TimoEv
        ertyukjhgfd kirjoitti:

        Ei kai kellään ole pakonomaista ihmeellistä tarvetta, mutta kommenteista päätellen monella tuntuu olevan pakko hauduttaa itseään kuumassa ja hiostavassa puvussa kesähelteellä. Se vasta kummallista onkin ja helvetin epämukavaa.

        Keväällä ja syksyllä on kuulemma niin viileää, että on käytettävä kunnolla suojaavia ajoasuja. No kesäkuumalla kaatuminen ei sitten satu yhtään, kun kuumalla ei tarvitse / halua / viitsi käyttää ajoasua.
        Siis kuumalla asfaltilla T-paidassa selällään liukuminen ei satu yhtään? Ja vaikka ei olisi koskaan kaatunut, niin se kesäautokuski, joka sattui katsomaan ohi menevää kimulia, tökkää motoristia perään...

        Jos haluat kokeilla miksi kesälläkin tarvitsee ajoasua, niin pukeudu shortseihin ja T-paitaan ja aja jonkin tuuhean orapihlaja-aidan läpi vaikkapa mopolla. Siitä saa esimakua aiheeseen...


      • silloin nuorena...
        TimoEv kirjoitti:

        Keväällä ja syksyllä on kuulemma niin viileää, että on käytettävä kunnolla suojaavia ajoasuja. No kesäkuumalla kaatuminen ei sitten satu yhtään, kun kuumalla ei tarvitse / halua / viitsi käyttää ajoasua.
        Siis kuumalla asfaltilla T-paidassa selällään liukuminen ei satu yhtään? Ja vaikka ei olisi koskaan kaatunut, niin se kesäautokuski, joka sattui katsomaan ohi menevää kimulia, tökkää motoristia perään...

        Jos haluat kokeilla miksi kesälläkin tarvitsee ajoasua, niin pukeudu shortseihin ja T-paitaan ja aja jonkin tuuhean orapihlaja-aidan läpi vaikkapa mopolla. Siitä saa esimakua aiheeseen...

        Muistanette vielä nuo 1970-luvulla muodissa olleet jättikokoiset silmälasit. Semmoiset lentäjänlasimalliset teelautaset, jotka oli tehty jostain sellofaanikuttaperkasta. Oikein upeet...silloin.
        No mulla oli sellaiset kakkulat ja lainassa ysi-Kawa. Vuosi oli kait 1973 tai 1974.

        Hyvin kulki Z1 kantatiellä ja mittarissa oli ehkä 160 km/h. Kypärää ei sattunut olemaan matkassa joten paljain päin annoin koneelle happea. Sitten tuli rekka vastaan.

        Juuri kun rekka oli kohdallani, tunsin jotain irtoavan päästäni ja näkö sumeni. Saatuani ysi-Kawan hillittyä sillä yhdellä etujarrulevyllään, lähdin kävellen taaksepäin etsimään silmälasejani. Löytyiväthän se, toinen puolikas 200 m ja toinen 250 metrin päästä asfaltilta.
        Tuhannen päreinä?
        Ei suinkaan. Linssit olivat ehjät, mutta sangat olivat nätisti katkenneet siitä nenän yläpuolelta kahteen osaan. Lähtivät lentoon kahden puolen päätä, kun rekan paineaalto osui paljaaseen nuppiini.


      • ertyuiokjhgf
        TimoEv kirjoitti:

        Keväällä ja syksyllä on kuulemma niin viileää, että on käytettävä kunnolla suojaavia ajoasuja. No kesäkuumalla kaatuminen ei sitten satu yhtään, kun kuumalla ei tarvitse / halua / viitsi käyttää ajoasua.
        Siis kuumalla asfaltilla T-paidassa selällään liukuminen ei satu yhtään? Ja vaikka ei olisi koskaan kaatunut, niin se kesäautokuski, joka sattui katsomaan ohi menevää kimulia, tökkää motoristia perään...

        Jos haluat kokeilla miksi kesälläkin tarvitsee ajoasua, niin pukeudu shortseihin ja T-paitaan ja aja jonkin tuuhean orapihlaja-aidan läpi vaikkapa mopolla. Siitä saa esimakua aiheeseen...

        Taidetaan olla eri sarjoissa, ajele sinä vaan orapihlaja-aitojen läpi ja harrasta näyttäviä liukuja kioskin pihaan.


      • entinen hippi
        silloin nuorena... kirjoitti:

        Muistanette vielä nuo 1970-luvulla muodissa olleet jättikokoiset silmälasit. Semmoiset lentäjänlasimalliset teelautaset, jotka oli tehty jostain sellofaanikuttaperkasta. Oikein upeet...silloin.
        No mulla oli sellaiset kakkulat ja lainassa ysi-Kawa. Vuosi oli kait 1973 tai 1974.

        Hyvin kulki Z1 kantatiellä ja mittarissa oli ehkä 160 km/h. Kypärää ei sattunut olemaan matkassa joten paljain päin annoin koneelle happea. Sitten tuli rekka vastaan.

        Juuri kun rekka oli kohdallani, tunsin jotain irtoavan päästäni ja näkö sumeni. Saatuani ysi-Kawan hillittyä sillä yhdellä etujarrulevyllään, lähdin kävellen taaksepäin etsimään silmälasejani. Löytyiväthän se, toinen puolikas 200 m ja toinen 250 metrin päästä asfaltilta.
        Tuhannen päreinä?
        Ei suinkaan. Linssit olivat ehjät, mutta sangat olivat nätisti katkenneet siitä nenän yläpuolelta kahteen osaan. Lähtivät lentoon kahden puolen päätä, kun rekan paineaalto osui paljaaseen nuppiini.

        ei hassumman näköinen tuo kawasaki 900
        liekö minkälainen ajaa
        kypärä päässä ? :) http://z900a4.kola.nu/graphics/derry.jpg


      • TimoEv
        ertyuiokjhgf kirjoitti:

        Taidetaan olla eri sarjoissa, ajele sinä vaan orapihlaja-aitojen läpi ja harrasta näyttäviä liukuja kioskin pihaan.

        Ollaan todellakin eri sarjassa! Minä ajan kunnolla suojautuneena aina. Tosin en aja juurikaan yli 25´000 km / vuosi, mutta tuollakin matkalla voi vahinko sattua. En myöskään ajele kioskin ympärillä, minun pyörä on siihen liian iso ja painava.

        Mutta siinä olen Sinua huonompi, että ihoni ja kroppani ei todellakaan kestäisi asfaltilla liukumista T-paidassa - ei edes kesäkuumalla.
        Mutta ajele Sinä vaikka munasillasi, toivottavasti et joudu katumaan.
        Äläkä sitten joudu mihinkään onnettomuuteen, sillä asenteesi on yksi syy vakuutusmaksujen nousuun. Myös piikkien kohdalla.


      • kuin liukumalla
        TimoEv kirjoitti:

        Ollaan todellakin eri sarjassa! Minä ajan kunnolla suojautuneena aina. Tosin en aja juurikaan yli 25´000 km / vuosi, mutta tuollakin matkalla voi vahinko sattua. En myöskään ajele kioskin ympärillä, minun pyörä on siihen liian iso ja painava.

        Mutta siinä olen Sinua huonompi, että ihoni ja kroppani ei todellakaan kestäisi asfaltilla liukumista T-paidassa - ei edes kesäkuumalla.
        Mutta ajele Sinä vaikka munasillasi, toivottavasti et joudu katumaan.
        Äläkä sitten joudu mihinkään onnettomuuteen, sillä asenteesi on yksi syy vakuutusmaksujen nousuun. Myös piikkien kohdalla.

        Älä nyt itkuun pillahda, vaan ajattele asiaa järjellä. Kyse on samasta ilmiöstä, kun polkupyöräkypärää käyttävät kyttäävät ja pelottelevat niitä jotka eivät käytä, syynä on tietysti se, että kypärää käyttävä tuntee itsensä nynnyksi ja noloksi. Aiheutuneesta alemmuudentunteesta syntyy viha.

        Eiköhän sinunkin kannattaisi ottaa nämä tunnepuolen asiat haltuun, koohottaa muutakin kuin asfaltilla liukumista ja miten elämääsi tulee vaikeuksia, vakuutusmaksut nousee jne, jos joku ajaa T-paidassa ja nauttii niin harvinaisesta lämpöisestä tuulenvireestä suomen suvessa .


      • jeffer
        kuin liukumalla kirjoitti:

        Älä nyt itkuun pillahda, vaan ajattele asiaa järjellä. Kyse on samasta ilmiöstä, kun polkupyöräkypärää käyttävät kyttäävät ja pelottelevat niitä jotka eivät käytä, syynä on tietysti se, että kypärää käyttävä tuntee itsensä nynnyksi ja noloksi. Aiheutuneesta alemmuudentunteesta syntyy viha.

        Eiköhän sinunkin kannattaisi ottaa nämä tunnepuolen asiat haltuun, koohottaa muutakin kuin asfaltilla liukumista ja miten elämääsi tulee vaikeuksia, vakuutusmaksut nousee jne, jos joku ajaa T-paidassa ja nauttii niin harvinaisesta lämpöisestä tuulenvireestä suomen suvessa .

        Muutama kesä sitten pysähdyttiin autolla yhden sortsihousuisen mopoukon taakse liikennevaloissa. Vähän auton sisällä naureskeltiin, kun äijä laski toisen jalan jalkatapilta
        maahan. Samalla nimittäin lahkeesta pulahti näkyville kunnon vanhanajan riippukellit.
        Siihen ne jäi lepattamaan reiden syrjälle valojen vaihtuessa ja matkan jatkuessa.


      • Voivoih
        ertyuiokjhgf kirjoitti:

        Taidetaan olla eri sarjoissa, ajele sinä vaan orapihlaja-aitojen läpi ja harrasta näyttäviä liukuja kioskin pihaan.

        Olet ilmeisesti taas joku näitä teinejä jotka kuvittelee olevansa niin loistava kuski kun on ajanut viritetyllä mopolla ja sen jälkeen tt-kevarilla. Olen itse ajanut rr ja sm vuodesta 02 lähtien, nyt ikää mittarissa 19 ja voin kertoa, että kyllä niitä ajopukuja kannattaa käyttää. Sitä ei koskaan tiedä millon sattuu ja itselläkään ei olisi jalkaa enään, kun vähän kevari-iässä hyppy epäonnistu, kaaduin ja ajopuku ihan pillun päreinä. Kyllä sitä ajopukua kannattaa käyttää, vähintään ainakin takkia ja hanskoja myös kaupunkiajossa.


      • voi voi..
        Voivoih kirjoitti:

        Olet ilmeisesti taas joku näitä teinejä jotka kuvittelee olevansa niin loistava kuski kun on ajanut viritetyllä mopolla ja sen jälkeen tt-kevarilla. Olen itse ajanut rr ja sm vuodesta 02 lähtien, nyt ikää mittarissa 19 ja voin kertoa, että kyllä niitä ajopukuja kannattaa käyttää. Sitä ei koskaan tiedä millon sattuu ja itselläkään ei olisi jalkaa enään, kun vähän kevari-iässä hyppy epäonnistu, kaaduin ja ajopuku ihan pillun päreinä. Kyllä sitä ajopukua kannattaa käyttää, vähintään ainakin takkia ja hanskoja myös kaupunkiajossa.

        19 vuotias pikkupoika tuli palstalle haukkumaan muita teineiksi. Huvittavaa, mutta suurin osa on varmasti ajanut jo moottoripyörää, ennen kuin sinä synnyit.

        On sinun mielipiteesikin kuin lapsen suusta, mieti hengentuotteesi sisältöä "itselläkään ei olisi jalkaa enään, kun vähän kevari-iässä hyppy epäonnistu, kaaduin ja ajopuku ihan pillun päreinä"


      • TimoEv
        Voivoih kirjoitti:

        Olet ilmeisesti taas joku näitä teinejä jotka kuvittelee olevansa niin loistava kuski kun on ajanut viritetyllä mopolla ja sen jälkeen tt-kevarilla. Olen itse ajanut rr ja sm vuodesta 02 lähtien, nyt ikää mittarissa 19 ja voin kertoa, että kyllä niitä ajopukuja kannattaa käyttää. Sitä ei koskaan tiedä millon sattuu ja itselläkään ei olisi jalkaa enään, kun vähän kevari-iässä hyppy epäonnistu, kaaduin ja ajopuku ihan pillun päreinä. Kyllä sitä ajopukua kannattaa käyttää, vähintään ainakin takkia ja hanskoja myös kaupunkiajossa.

        Minä teinikäinen poika aloitin mp:llä ajamisen silloin, kun 16v sai ajella Tuuttia ilman kypärää - laillisesti. Tuutti oli silloin suurin markkinoilla oleva pyörä. Munc TTS oli suurempi, mutta ei ollut Suomessa myynnissä.
        Silloin ei äly riittänyt suojavarusteiden ajatteluun.
        Nykyisin - viritetyllä mopolla ajamisen jälkeen - on älyä sen verran ( edes! ) kasaantunut, että ilman kunnon ajovarusteita en aja. On kuitenkin todettava, että en aja radalla enkä kilpaa. Ja vuotuinen km-määräkin jää alle 25´000. Yleensä noita kilsoja tulee kuitenkin >20´000 vuosittain.

        Se ihmetyttää, että joidenkin mielestä kesähelteellä kaatuminen sattuu vähemmän kuin kylmällä ilmalla.


      • virkamies too
        TimoEv kirjoitti:

        Minä teinikäinen poika aloitin mp:llä ajamisen silloin, kun 16v sai ajella Tuuttia ilman kypärää - laillisesti. Tuutti oli silloin suurin markkinoilla oleva pyörä. Munc TTS oli suurempi, mutta ei ollut Suomessa myynnissä.
        Silloin ei äly riittänyt suojavarusteiden ajatteluun.
        Nykyisin - viritetyllä mopolla ajamisen jälkeen - on älyä sen verran ( edes! ) kasaantunut, että ilman kunnon ajovarusteita en aja. On kuitenkin todettava, että en aja radalla enkä kilpaa. Ja vuotuinen km-määräkin jää alle 25´000. Yleensä noita kilsoja tulee kuitenkin >20´000 vuosittain.

        Se ihmetyttää, että joidenkin mielestä kesähelteellä kaatuminen sattuu vähemmän kuin kylmällä ilmalla.

        Davidson taisi kuitenkin olla silloin suurin 1200 kuutioisena. Tuotiin Suomeen vaan en tiedä tuliko virallisen maahantuojan kautta. Ja toisiksi suurin sama 900 kuutioisena?
        Ja t-paita asiaan: kyllä koppakuoriainen 50 km vauhdissa tuntuu paidan läpi ja ilman kypärää se on kuin kunnon luunappi otsaan. Luunappiahan ei saa antaa - pahoinpitely! Asfaltti ihottuma kivulias ja hitaasti paraneva, saattaa koko ajokausi olla ohi pienestä kaatumisesta. No näillä t- paita kuskeilla kausikin taitaa kestää pari päivää juhannuksena...


      • Voivoih
        voi voi.. kirjoitti:

        19 vuotias pikkupoika tuli palstalle haukkumaan muita teineiksi. Huvittavaa, mutta suurin osa on varmasti ajanut jo moottoripyörää, ennen kuin sinä synnyit.

        On sinun mielipiteesikin kuin lapsen suusta, mieti hengentuotteesi sisältöä "itselläkään ei olisi jalkaa enään, kun vähän kevari-iässä hyppy epäonnistu, kaaduin ja ajopuku ihan pillun päreinä"

        Noh, ainakin jos luulet että kaatuminen lämpimällä sattuu vähemmän sun muuta niin ei sua viisaaks voi syyttää. Sitten kun kaadut 100km/h vauhdista edes ajopuvun kanssa ja tuut sanomaan mulle sen jälkeen kun kypärä hajonnut ja ajopuvun toppaukset mennyt puhki että kyllä sitä ilman ajopukua voi ajaa eihän se kaatuminen edes satu niin sitten uskon. Itsellä kasaantunut järkeä sentää sen verran että aina ajopuku ja jos joku kyydissä niin sille kanssa. Empä tiedä, vähän vaikuttaa toi teidän suhtautuminen semmoselta teinisuhtautumiselta noihin ajopukuihin koska yleensä ne on näitä 16-25v jotka dissaavat näitä ajopukuja. Tokihan niitä voi helvetin tyhmiä vanhempiakin olla.


      • uikkari/laki kirjoitti:

        Mitähän se paikallinen vallesmanni esimHERRA HAAPALA sanoisi jos näkisi sinut pelkissä uikkareissa ja kypärässä tien päällä? Varmaan kortti,pyörä ja uikkarit valtiolle ja eikun konnunsuolle ojan kaivuun. Eli mitä laki todella sanoo motoristin asusteista ja kengistä?
        Asialliset vastaukset ovat tervetulleita ja tietenkin varkauden "seriffi " HAAPALAN kommentit.

        Pakolliset ajovarusteet on kypärä.


    • gwegwegwe

      Kunnon kyykky alle ja vaatteet kokonaan veks... olis näky takana tuleville ;~)

    • Anonyymi

      Vr junassa konnari tuli huutaan ettei saa olla ilman paitaa

    • Anonyymi

      Se on tietty vähän niinkin, että moottoripyörällä ajetaan yleensä sen takia, että se nyt vaan on mukavampaa kuin autolla ajo. No jos kesäkeli alkaa lähennellä 30 astetta, muuttuu ajo ilmastoidussa autossa huomattavasti mukavammaksi kuin kaikki turvavarusteet päällä moottoripyöräily. Siinä sitä sitten voi itse kukin päättää mennäänkö rantasandaaleissa shorseissa ja t-paidassa moottoripyörällä vai otetaanko auto hellepäiviksi. Itse olen valinnut tuon kevennetyn varustuksen. Saa toki valita myös moottoripyörän kanssa täyden turvavarustuksen, mutta ainakin itseltäni puuttuu sen verran mustan miehen geenejä, että pelkkä ajatus saa hien pintaan.

    • Anonyymi

      Ajoin pappa tunturilla ilman paitaa. Naiset tykkäsi. Silloin sain.

      • Anonyymi

        Tunturi-lippiksellä saa paremmin pillua kuin kaljamahalla. Suosittelen kokeilemaan.


    • Anonyymi

      Kyllä sellainen isolla mopolla ajava lihaksikas ja yläkroppa paljaana ja rasvattuna ajava Freddie Mercuryn tyyppinen nahkahousuinen ja iso liukkaripullo takataskussa vetoaa jokaiseen motoristiin "sillä tavalla".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe