Olen 22 vuotias nuori 5kk ikäisen pojan äiti. Minua on jo vuoden verran vaivannut jonkin sorttinen yleisten paikkojen pelko. Asumme rivitalossa lähiössä, esimerkiksi roskapussin vieminen tien toiselle puolelle roskalaatikkoon vaatii äärimmäistä henkistä valmistautumista ennenkuin uskallan. Sama on kävelylle lähtö, kaupassa yksin käynti, oikeastaan kaikki nimenomaa yksin tekeminen. En osaa sanoa mikä siinä pelottaa, mutta esimerkiksi jos vien roskapussia ajattelen että kaikki naapurit katsovat ikkunasta ja ajattelevat "kyllä tuokin on tyhmä kun noin tekee.. jne" Sama on autolla ajo, vältän sitä viimeiseen asti. Pelkään että esim teen jonkun väärän kaistanvaihdon ja joku tulee huutamaan. Mistäköhän voisi johtua? Nämä ongelmat liittyvät vain tilanteisiin jos pitää mennä yksin jonnekkin tai tehdä jotai yksin. Kotona SISÄLLÄ viihdyn yksin todella hyvin, mutta olen ulkoilma- ja luontoihmisiä ja olisi niin kiva päästä välillä täältä neljän seinän sisältä pois. Kaverin/miehen kanssa voin tehdä normaalisti kaikkia asioita. Mutta mies joka päivä 14-23 töissä joten ei paljon aikaa jää.
Harmittaa pojan vuoksi, kun olemme kaiket päivät kotona, eden omalle takapihalle en "uskalla" mennä. Jos olen pihalla tupakalla ja kuuluu auton ääni, menen äkkiä sisälle.
Nytkin mittari näyttää  29, menisin mielelläni ulos mutta istun sisällä. Olisi kiva viettää normaalia elämää.
En uskalla!
3
455
Vastaukset
- toinen pelokasSama täällä. Olen 20-vuotias nainen ja pelkään tehdä yksin asioita. Kaupassa käyminen ja vaikka pelkkä kävelylenkin tekeminen tuntuu ahdistavalta. Ajokorttia en ole edes hankkinut juuri sen takia, että ajaessani pelkäisin vain koko ajan tekeväni jonkin mokan. Olen aina ajatellut tämän johtuvan suunnattomasta ujoudestani, mutta en tiedä sitten... Helpottavaa kuulla, että jollakulla muullakin on samanlaisia ongelmia! 
- mökkihöperölleOpi perustelemaan asiat itsellesi, jotta ihmisten keskellä vedät hyväksymääsi muuttumatonta linjaa. Niin oman kuin muitten tekemisten suhteen, mitä kovahampaisempi kriitikko susta tulee, sitä enemmän jauhaat löperöt jutut palasiks. 
- Uskaltanut mennä synnyttään, kun kerra pelkäät arkipäivää noin paljon. 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset738094
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti905737
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut443882
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu913642
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät413300
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi553262
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112975
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään212960
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k462839
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral972833