iframe

iframe

Minulla on työn alla sivusto, johon tulee paljon kuvia. Näille kuville pitäisi tehdä valikko, missä olisi pikkukuvat joita klikkaamalla pääsisi eri näyttelyihin, missä on sitten isoja kuvia. Ajattelin ensin laittaa valikon ihan vaan scrollattavaan diviin, mutta sitten tajusin, että aina jos haluan lisätä sivuille uuden kuvan niin minun täytyy käydä lisäämässä pikkukuva jokaiselle sivulle erikseen ja siinä on paljon hommaa jos kuvia/kuvasivuja on vaikkapa 100. Mietin iframea, mutta en ole kovin tuttu sen kanssa. Tein erillisen pikkukuvat.htm tiedoston ja linkitin sen iframeen. Mutta pikkukuvat.htm:n linkit aukeaa nyt tähän valikoksi tarkoitettuun iframeen. Miten saisin sivun toimimaan niin, että siinä iframessa olevat linkit eivät aukea iframen "sisään" vaan niistä aukeaa omat sivunsa?

Kiitos avusta (en tiedä osasinko selittää asian tarpeeksi selkeästi :D ...)

3

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

linkkiin target="_blank" niin aukeaa uudessa ikkunassa.

• alias Ylermi K.

Monet tavat aukaista kuva omaan ikkunaan. Käytä 'div'ejä En varsinaisesti suosittele iframe'ä.

Pienet kuvakkeet suurentuvat kehyksettömään ikkunaan tällä koodilla:

Toivottavasti tää koodi toimii tässä keskustelussa:
      olen poistanut väkäset  < > ja tilalle / \

/ head \
      style type=text/css
      / --

. show {width:800px; height:600px; position: center; left:200px; top:250px; margin-left:0px; margin-top:0px;}
      img {border: 0px solid #ffffff; padding:0}
      img.noborder {border:0}
      \
      // head \

/ body \

/ div style="position: justify; width:800; height:600; background color: #ffffff; border:1 inset #000000" align="center" \ / img src=" kuvakansio/kuva.jpg" width=160 height=120 onclick=" ShowBigPic('kuvakansio/kuva.jpg')" \

Linkki sivulleni Sivu on ruotsiksi koska asun ruotsissa. ylläolevat koodit olen käytänyt omilla sivuilla monet vuodet. Toimii hyvin, yleisillä selaimilla IE 7 & 8 - Firefox 3.6 ja Safarissa
      Sivussa on kaksinainen koodi Javascriptiä ja Div' ejä. Jos napsautat minikuvaa se aukeaa suurempana jos napsautat minukuvan linkkiä Javascripti aukaisee rajoitettu kuva selaimessa.
      http://www.lsn.se/mezzo/casgallery.html

Jos iframe'ä halutaan käyttää niin tässä on vaihtoehdollinen koodi joka on helppo tehdä laajentuvassa iframe'ssä
      Linkkien tilalle (expander 1... jne) voit tehdä monta minikuvaa jotka aukaisee ikkunan suuremmaksi http://www.lsn.se/mezzo/castrella/iframe_height.html
      Ei laajentuva iframe
      http://www.lsn.se/mezzo/castrella/twoiframes.html

tää koodi toimii tehokkaasti viimeiseksi päivitetyillä selaimilla, eteenkin IE8 ja FF3.6.3

Tulen muokkaamaan Suomaiset sivut osoitteessa http://www.lsn.se/mezzo/castrella/start.html

• Ylermi K.

iframen valikkon laitat tämän koodin niin iframe päivittyy takaisin alkuperäiseen valikkoon. /a href="alituinen-kuva.html" target="_top"\ //a \ /center\

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2605
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1785
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      146
      1387
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      340
      1290
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      345
      1244
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1166
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1103
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1002
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      976
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      883
    Aihe