Kaljottelu kuriin lapsilla

anon3589238

Yksinkertainen ja tehokas keino:

Lasten juopottelu loppuu äkkiä, kun juopottelusta kiinnijääneen lapsen vanhemmille lähetetään AINA sakko. Sakon suuruus kasvaisi joka kerralla, kun lapsi jää kiinni alkoholilla leikkimästä. Ensimmäinen sakko voisi olla 50-100€ suuruinen ja kasvaisi muutamalla kympillä per kiinnijäänti. Putkaan viemisestä tulisi bonuksena esimerkiksi kaksinkertainen sanktio.

Kyllä alkavat kovapäisimmätkin vapaakasvattajat taipumaan Suomen lain edessä, kun omat pikku viina-niinat 11vee ja viski-viljamit 16vee alkavat käydä tuntuvasti kukkaron ja elintason päälle!

Eikä yhteiskunnan tarvitse erikseen laittaa tuomiota lapselle; kyllä alkaa vanhempien motivaatio kasvatukseen nousta, kun mukava poliisisetä ojentaa sievästi parinsadan euron suuruisen sakkolappusen
hämmästyneen vanhemman kätöseen.

Samaa kaavaa voitaisiin soveltaa muihinkin epäkohtiin, joihin jotkut vanhemmat eivät suhtaudu vakavasti: koulusta lintsaamiseen, jne...

Tämä idea on saanut hyvän vastaanoton.
Ajatusta saa levittää eteenpäin!

PS. Argumentum ad hominem -virheeseen sortuville sellaisia terveisiä, että tämän jutun takana ei ole
a) uskonnollinen kiihkoilija, b) kukkahattu, c) naapurin mummo, vaan ihan tavallinen suomalainen, joka
on tympääntyneenä seurannut kasvatuksen rappioitumista ("vanhempi on frendi") ja nuorten pahoinvointia.

2

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilja17

      Joo ihan hyvä idea! varmasti omatkin vahemmat katsoisi aika todella tarkkaan tollasten laskujen jälkeen, ettei alkoholiin kosketa! :)

      Tässä on vaan pieni epäkohta. Monet nuoret ei oo jääny alkoholin juomisesta ollenkaan kiinni poliiseille, vaikka sitä aika usein tekevätkin, välillä myös julkisilla paikoilla! Elävä esimerkki minä. Juomista takana 3 vuotta. Poliiseille olen jäänyt kiinni 0 kertaa.

      Ja toisaalta en ymmärrä miksi se alkoholin käyttö niin hirveän kamalaa on vaikka 16 vuotiaana. 11 onkin aivan eri asia, mutta 16. Keski-Euroopassahan saa laillisesti juoda sen ikäinen!

      • vilja17

        Ja vielä lisäys. Itse voin ihan hyvin :) ja tuskin olen kovinkaan suuri poikkeus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe