Väärinkäsitykset asumisessa

vaan onko pakko

En nyt tiedä muuta palstaa johon kirjoittaa, joten laitan viestini tänne.
Asumme puolison ja lasten (10 ja 8v) kanssa omakotitalossa vähän kaupungin laidalla. Talo on alunperin ollut enemmän teollisuuskiinteistö, mikä on remontoitu myöhemmin asuinkäyttöön. Mutta edelleen, aiemman käytön merkkejä on runsaasti. Kivijalka nousee yli metrin päähän maanpinnasta, autotalli käsittää vaatimattomat 120 neliömetriä (ja siinä on automonttu!). Piha on melko tilava, mutta sinne ei ole mahdollista laittaa istutuksia tms. Muitakin kotikutoisia ratkaisuja on.
Vanhempi lapsi on kertonut koulussa muutaman asian meidän asumisesta mikä on kaikesta päätellen pohjana aika perustavaa laatua olevalle väärinkäsitykselle. Kiertovesipumppua ohjaa taajuusmuuttaja, tällöin voidaan säätää tarpeen mukaan paljonko lämpöä tulee. Sitten meillä on miehen tekemä, keskuslämmitystyyppinen ilmalämpöpumppu jossa on viisi sisäyksikköä ja kaksi ulkoyksikköä, joista toinen isommassa lämminvesivaraajassa. Ideana se että saadaan myös varsin kylmää vettä kiertoon, mistä on iloa varsinkin helteenä. Nyt asioista päätellen on tullut väärinkäsitys ettei lämmitys pelaa ollenkaan ("välillä tulee kuumaa, välillä kylmää").
Tämä esimerkkinä, muutama muukin vastaava löytyy.
Nyt sossu haluaa tulla käymään kotonamme tutustumaan lasten elinolosuhteisiin. Koska mitään vääryyttä ei ole tapahtunut niin ei aiota päästää sisään, ja teemme rikosilmoituksen jos ne tulee omiin nimiin (tonttia ympäröi puolitoistametriä korkea teräsverkkoaita ja sisäänkäynnin tukkii tukeva portti).

12

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      No siis tota, jos kaikki kerran on ok, niin mikset päästäisi katsomaan?

      Loppupeleissähän he haluavat samaa kuin sinäkin, eli että lapsillasi on kaikki hyvin. Jos mitään ongelmia ei teillä ole ja itse suhtaudut ystävällisesti ja auttavaisesti niin tuskin sitä sen kummempaa. Jos taas heti aluksi olet riidanhaluinen etkä suostu päästämään sisäänkään, niin voit varmaan ajatella, vaikuttaako heidän mielestään hyvältä tilanteelta?

      Vai oliko nyt joku syy sitten kuitenkin miksi teillä ei voisi katsoa paikkoja...?

      • vaan ei ole pakko

        En päästä tänne ketään ylimääräistä. En tee mitään mihin ei voida velvoittaa tai mitä on oman ja perheen edun vastaista.
        Joten edelleen, miksi päästäisin?


      • Hyvää tarkoittavat
        vaan ei ole pakko kirjoitti:

        En päästä tänne ketään ylimääräistä. En tee mitään mihin ei voida velvoittaa tai mitä on oman ja perheen edun vastaista.
        Joten edelleen, miksi päästäisin?

        Hyvä syy päästää heidät katsomaan tilannetta, että saat mainitsemasi väärinkäsitykset korjattua.
        Jos joku on väärinkäsityksen perusteella tehnyt ilmoituksen, on heidän käytävä tilanne katsomassa. Eivät he pahaa tarkoita, tekevät vaan työtänsä.


      • vaan ei ole pakko
        Hyvää tarkoittavat kirjoitti:

        Hyvä syy päästää heidät katsomaan tilannetta, että saat mainitsemasi väärinkäsitykset korjattua.
        Jos joku on väärinkäsityksen perusteella tehnyt ilmoituksen, on heidän käytävä tilanne katsomassa. Eivät he pahaa tarkoita, tekevät vaan työtänsä.

        En päästä tänne ketään ulkopuolista mistään syystä. Vaihtoehtoja ei ole. Olen minä muutaman muunkin, ihan laillisella asialla olleen ajanut pois täältä.
        Vaan mitä (jos mitään) sanktioita ne pystyy minulle antamaan?


      • Isosysteri
        vaan ei ole pakko kirjoitti:

        En päästä tänne ketään ulkopuolista mistään syystä. Vaihtoehtoja ei ole. Olen minä muutaman muunkin, ihan laillisella asialla olleen ajanut pois täältä.
        Vaan mitä (jos mitään) sanktioita ne pystyy minulle antamaan?

        ei mitään sanktioita ole tulossa.
        Anteeksi nyt vaan, tulee tässä kohtaa mieleeni oma lapsuus ja se miksi äitini oli ehdottomasti sitä mieltä että meidän asiat eivät kenellekään kuulu. Periaatteessa perheessäni oli silloin kaikki ok. Rahasta oli tosin tiukkaa. Jonkun kerran tuli koulusta kutsu ottaa yhteyttä opettajiin, kun osa sisaruksistani lintsasi koulusta, en tiedä syytä miksi. Nyt aikuisena ajattelen että ehkä tulivat kiusatuiksi raha-asioiden takia. Yritin puhua isälle ja äidille järkeä, mutta eihän se perille mennyt. Olin silloin lapsi. Nyt olen aikuinen ja olen edelleenkin sitä mieltä että isän ja äidin olisi pitänyt olla yhteyksissä koluun, vaan eivätpä koskaan olleet, eivät koskaan käyneet vanhempainilloissa tai muissakaan jutuissa. Elelivät vaan itseksensä ja meidän lasten tuli sopeutua systeemiin. Harmittaa vieläkin, että lintsareita nämä mainitsemani sisarukset olivat kouluaikana ja nyt aikuisena luusereita. Oliskikohan heidän elämänsä toisin, jos vanhempani olisivat ottaneet minun keskenkasvuisen (noin 12 v) jutut tosissaan.
        Toivon, että sinulle ja perheellesi ei kävisi näin.
        Sinä äitinä olet tässä asiassa avainasemassa takaamassa lapsillesi hyvän elämän ilman koulukiusaamisia ja samalla myös hyvän tulevaisuuden. Sillä ei óle merkitystä missä elätte ja asutte, jos asiat ovat kunnossa.
        Ota ihmeessä vastaan nämä virkailijat positiivisella mielellä, niin annat lapsillesi mahdollisuuden.


      • vaan ei ole pakko
        Isosysteri kirjoitti:

        ei mitään sanktioita ole tulossa.
        Anteeksi nyt vaan, tulee tässä kohtaa mieleeni oma lapsuus ja se miksi äitini oli ehdottomasti sitä mieltä että meidän asiat eivät kenellekään kuulu. Periaatteessa perheessäni oli silloin kaikki ok. Rahasta oli tosin tiukkaa. Jonkun kerran tuli koulusta kutsu ottaa yhteyttä opettajiin, kun osa sisaruksistani lintsasi koulusta, en tiedä syytä miksi. Nyt aikuisena ajattelen että ehkä tulivat kiusatuiksi raha-asioiden takia. Yritin puhua isälle ja äidille järkeä, mutta eihän se perille mennyt. Olin silloin lapsi. Nyt olen aikuinen ja olen edelleenkin sitä mieltä että isän ja äidin olisi pitänyt olla yhteyksissä koluun, vaan eivätpä koskaan olleet, eivät koskaan käyneet vanhempainilloissa tai muissakaan jutuissa. Elelivät vaan itseksensä ja meidän lasten tuli sopeutua systeemiin. Harmittaa vieläkin, että lintsareita nämä mainitsemani sisarukset olivat kouluaikana ja nyt aikuisena luusereita. Oliskikohan heidän elämänsä toisin, jos vanhempani olisivat ottaneet minun keskenkasvuisen (noin 12 v) jutut tosissaan.
        Toivon, että sinulle ja perheellesi ei kävisi näin.
        Sinä äitinä olet tässä asiassa avainasemassa takaamassa lapsillesi hyvän elämän ilman koulukiusaamisia ja samalla myös hyvän tulevaisuuden. Sillä ei óle merkitystä missä elätte ja asutte, jos asiat ovat kunnossa.
        Ota ihmeessä vastaan nämä virkailijat positiivisella mielellä, niin annat lapsillesi mahdollisuuden.

        Perheen asiat kuuluu sossulle siinä määrin kun lasten hyvinvoinnin varmistaminen vaatii.
        Menen vanhempainiltoihin ja vastaan opettajien kutsuihin kun niitä tulee, tosin yksittäisten kutsujen kanssa tiedän suurinpiirtein asian ennenkun ilmestyn paikalle.
        Meidän perheen raha- ja muutkin asiat on raiteillaan.
        Ketään turhaa en edelleenkään meille laske, en sossua enkä ketään muutakaan. Ne joutuu kyllä keksimään jotain muuta tämän asian kanssa.


    • heihaloo...

      no eiköhän ne sitten joka tapauksessa tule sisään,luultavasti poliisien kanssa koska lapsen etua ajatellaan eikä mitään vanhempien yksityisyyttä.helpommalla pääsisit kun päästäisit sisään.jos ei mitään vääryyttä kerran ole tapahtunut...

      • vaan ei ole pakko

        En edelleenkään päästä tänne ketään turhaa.
        Sossu tulee poliisin kanssa paikalle, ja minä sanon että "täällä pelittää lämmitys loistavasti, ja lisäksi nyt helteen aikana on mahdollisuus jäädyttää lämminvesivaraaja ja pumpata sitä kautta kylmää vettä kiertoon. Tästä pojat kertoi koulussa, ei siitä ettei täällä ole lämmitystä, ja tämä väärinkäsitys olisi ollut oikaistavissa minuutin puhelulla. Sensijaan että sossutädit olisi soittanut, ne lähetti pari uhkauskirjettä ja lopulta vedättiteidät mukaan."
        Mitäs luulet? Kumpi lähtee sen jälkeen asemalle perustelemaan tekemisiään?


      • heihaloo...
        vaan ei ole pakko kirjoitti:

        En edelleenkään päästä tänne ketään turhaa.
        Sossu tulee poliisin kanssa paikalle, ja minä sanon että "täällä pelittää lämmitys loistavasti, ja lisäksi nyt helteen aikana on mahdollisuus jäädyttää lämminvesivaraaja ja pumpata sitä kautta kylmää vettä kiertoon. Tästä pojat kertoi koulussa, ei siitä ettei täällä ole lämmitystä, ja tämä väärinkäsitys olisi ollut oikaistavissa minuutin puhelulla. Sensijaan että sossutädit olisi soittanut, ne lähetti pari uhkauskirjettä ja lopulta vedättiteidät mukaan."
        Mitäs luulet? Kumpi lähtee sen jälkeen asemalle perustelemaan tekemisiään?

        no ei se sossu tee kuin työtään eli eivät he ainakaan mihinkään asemalle ole lähdössä selvittelemään mitään.uskon sinua että kyseessä on väärinkäsitys ja varmasti aiheeton käynti,mutta en ymmärrä asennetta että miksi et päästä sisään...nolompaa se on naapureiden kannalta jos ne tädit tulevat poliisien kanssa kolkuttelemaan ja et päästä sisään....


      • vaan ei ole pakko
        heihaloo... kirjoitti:

        no ei se sossu tee kuin työtään eli eivät he ainakaan mihinkään asemalle ole lähdössä selvittelemään mitään.uskon sinua että kyseessä on väärinkäsitys ja varmasti aiheeton käynti,mutta en ymmärrä asennetta että miksi et päästä sisään...nolompaa se on naapureiden kannalta jos ne tädit tulevat poliisien kanssa kolkuttelemaan ja et päästä sisään....

        Melko varmasti lähtee ainakin puhutteluun jos on vedättänyt tuolla tavalla mukaan.
        Ei niiden tarvitse tulla paikalle asian takia, riittää kun soittaa sen puhelun. Ne soittaa, en minä.
        En tarvitse perustella kieltoa kenellekään. Tämä koskee aivan kaikkia, ei pelkästään sossua, ja tästä on ollut muutamaan otteeseen aikalaillakin haittaakin. Talossa on tehty ennen meitä osittainen putkiremontti, ja kun loput putkista oli tiensä päässä niin jouduimme itse ne vaihtamaan. Sähköt laitettiin sentään ajantasalle kun muutettiin sisään, eli niitä varten ei tarvitse tilata sähkömiestä vähään aikaan.


      • hehaloo...
        vaan ei ole pakko kirjoitti:

        Melko varmasti lähtee ainakin puhutteluun jos on vedättänyt tuolla tavalla mukaan.
        Ei niiden tarvitse tulla paikalle asian takia, riittää kun soittaa sen puhelun. Ne soittaa, en minä.
        En tarvitse perustella kieltoa kenellekään. Tämä koskee aivan kaikkia, ei pelkästään sossua, ja tästä on ollut muutamaan otteeseen aikalaillakin haittaakin. Talossa on tehty ennen meitä osittainen putkiremontti, ja kun loput putkista oli tiensä päässä niin jouduimme itse ne vaihtamaan. Sähköt laitettiin sentään ajantasalle kun muutettiin sisään, eli niitä varten ei tarvitse tilata sähkömiestä vähään aikaan.

        vai luulet että sossu tekee puhelun perusteella päätöksen että onko lapsilla hyvät olot???mieti nyt itsekin...narkkiäideillekin soitettaisiin vaan ja kysyttäis että voiko sun lapset hyvin...joo hyvän kuvanhan siitä varmasti saa.miten ihmeessä sossun tädit voi puhelimen kautta tarkistaa että onko teillä nyt kuumaa vai kylmää?????eivät he sitä voi tietää,että mikä juttu nyt on.pakko heidän on tarkistaa....


      • vaan ei ole pakko
        hehaloo... kirjoitti:

        vai luulet että sossu tekee puhelun perusteella päätöksen että onko lapsilla hyvät olot???mieti nyt itsekin...narkkiäideillekin soitettaisiin vaan ja kysyttäis että voiko sun lapset hyvin...joo hyvän kuvanhan siitä varmasti saa.miten ihmeessä sossun tädit voi puhelimen kautta tarkistaa että onko teillä nyt kuumaa vai kylmää?????eivät he sitä voi tietää,että mikä juttu nyt on.pakko heidän on tarkistaa....

        Ei sillä merkitystä ole millä perustein ne tekee päätökset. Tänne ne ei tule. Vaihtoehtoja ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1509
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1133
    3. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1018
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      880
    Aihe