Mistä löytyisi kunnolliset ja tukevat reunapehmusteet pinnasänkyyn? Kaikki kokeilemani rullaantuvat alas myttyyn ja jalkoja ja käsiä viuhuaa pinnojen välistä.
Tukevat reunapehmusteen pinnikseen?
9
3330
Vastaukset
- ryttyyn?
Siis... kiinnitä pinnasuoja sängyn ylälaitaan. Siellä se on kohdallaan silloin, kun sängyn pohja on ylempänä. Sitten kun pohja lasketaan ihan alas, ei sitä pinnasuojaa muutenkaan enää tarvita - lapsi istuu ja seisoo sängyssään, se on ihan sama oliko sitä suojaa vaiko eikö.
- odottelija
Tarviiko niitä? ekaa odottelen enkä aatellu hankkia?
- aluksi..
Iso pinnasänky on suuri ja pelottava paikka pienelle vauvalle. Ensinnäkin sitä kannattaa aluksi "pienentää" rullaamalla peittoa tms. reunoille ja päätyihin, jolloin sinne keskelle tulee pienempi pesä ja olo on pienellä turvallisempi. Alkuun se pinnasuoja tekee vähän tätä samaa; koko suuri maailma ei näy pinnojen takaa vaan sänky on turvallinen kolo. JA ne kädet ja jalat, jotka alkavat viuhua, ne todella jäävät pinnojen rakoon, kyllä se pinnasuoja senkin tähden hyvä on.
- odottelija
aluksi.. kirjoitti:
Iso pinnasänky on suuri ja pelottava paikka pienelle vauvalle. Ensinnäkin sitä kannattaa aluksi "pienentää" rullaamalla peittoa tms. reunoille ja päätyihin, jolloin sinne keskelle tulee pienempi pesä ja olo on pienellä turvallisempi. Alkuun se pinnasuoja tekee vähän tätä samaa; koko suuri maailma ei näy pinnojen takaa vaan sänky on turvallinen kolo. JA ne kädet ja jalat, jotka alkavat viuhua, ne todella jäävät pinnojen rakoon, kyllä se pinnasuoja senkin tähden hyvä on.
mihin asti tota suojaa sitten tarvii? aattelin aluksi 1-3kk(?) nostaa beibin isossa pärekopassa sängyn viereen, jaa siihen tein kyllä pehmusteen. Mulla on aika pieni pinnasänky litteillä ja tiuhoilla pinnoilla, pohja on jotain 50x100 cm sitten myöhemmäksi. Tosin pianhan sellaisen ompelee jos osoittautuu tarpeelliseksi.
- peppi***
odottelija kirjoitti:
mihin asti tota suojaa sitten tarvii? aattelin aluksi 1-3kk(?) nostaa beibin isossa pärekopassa sängyn viereen, jaa siihen tein kyllä pehmusteen. Mulla on aika pieni pinnasänky litteillä ja tiuhoilla pinnoilla, pohja on jotain 50x100 cm sitten myöhemmäksi. Tosin pianhan sellaisen ompelee jos osoittautuu tarpeelliseksi.
Meillä pinnasuoja ollut käytössä kummallakin lapsella niin kauan kuin sänkykin eli reilu 2-v. asti. Ompelin sen aikanaan itse kun en löytänyt mieleistä, Etolasta sain määrämittaan leikattua vaahtomuovia, josta tuli napakampi kuin kaupan valmiit vaikka on ohuempi, narut meillä on kiinni suojan yläreunassa eikä pääse rullautumaan.
- pois..
odottelija kirjoitti:
Meillä sängyssä oli pohja, jota saattoi pitää eri kokeuksilla. Aluksi ihan ylhäällä, jolloin pinnasuoja täytti koko pinnan pituuden. Ja kun pohjaa laskettiin alemmaksi, jätin pinnasuojan paikoilleen sinne yläreunaan.
Pohja laskettiin puolen vuoden tietämissä, kun lapsi alkoi liikkua enemmän eli ryömiä. Nousi viikoissa konttaamaan ja istumaan ja seisomaan, joten hyvä olikin vähän ennakoida. Ja pinnasuojan poistin vähän tämän jälkeen.
- kumpi parempi????
Ostin pinnasänkyyn kyllä reunasuojuksen, mutta ajattelin nukuttaa vauvaaa ensin äitiyslaatikossa. Kysynkin, mitä olette laittaneet pehmusteeksi laatikon reunoihin? Pelkkä pahvi näyttää kolkolta. Olisiko helpompi panna vauva vaan suoraan sinne pinnasänkyyn ja jättää laatikkovaihe pois?
- hanna..
Meillä vauva oli äitiyspakkauksen laatikossa 2kk. Meillä ei ollut siellä mitään reunapehmusteita. Se pakkauksen patja oli tosi kova ja ohut, niinpä meillä laitettiin patjan päälle vielä pieni fleezepeitto lisäpehmusteeksi, ja lämmikkeeksi. Laatikko oli sopivan kokoinen sänky vauvalle juuri tuon 2kk, sitten kädet ja jalat alkoi huitoa laatikon reunoja liikaa.
Meillä pidetään pinnasängyssä reunasuojia vieläkin vaikka pohja jo alhaalla. Nythän (9kk) vauva eniten pyörii sängyssään ja saa kädet ja jalat pinnojen väliin ilman suojia. Minä en siinä pikkuvauvaiässä pehmusteita edes käyttänyt, ennenkun alkoi liikkua unissaan.
- lissuliini
Minä laitoin pinnasuojan niin että kierrätin sen noin joka neljännen pinnan takaa koko matkalta. Näin pysyi tukevasti paikallaan eikä liukunut alas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 60689
- 52680
- 52657