Kohtutulehdus, kokemuksia?

huolestunut n20

Kellään kokemuksia kohtutulehduksesta?

Kyseinen vaiva ahdistaa minua. Olen sen sairastanut nyt kahdesti. Olen 20-vuotias vasta ja tulehdus tuntuu uusivan kuukauden välein nyt, en käytä kierukkaa, ei ole sukupuolitauteja, papa-kokeessa kaikki näytteet oli puhtaat, ei virtsassa mitään... Käytän aina kondomia sekä pillereitä seksiä harrastaessa, on vakikumppanikin. Kukaan ei tiedä mistä tämä kohtutulehdus minulle on tullut. Ensimmäisellä kerralla menin lääkäriin, teki gynekologisen tutkimuksen minulle, ja otti tulehdusarvot verestä. Oireideni (järkyttävä alavatsakipu, tärinäkipu, sattui painaessa, ei pystynyt suorassa käveleen) perusteella sanoi että on kohtutulehdus. Ei kertonut mitään muuta. Ei mistä tämä tulee, ei paranemisennustetta, ei siis MITÄÄN. Sain kymmenen päivän kuurin Kefexiniä. Okei, oireet häipyivät. Sitten tulehdus uusi. Lääkäri oli puulla päähän lyöty ja antoi samat antibiootit taas. Tutkittiin papa, virtsa ja sukupuolitaudit. Eikä mitään. Nyt alavatsaa nippailee taas pahanenteilevästi.

Olen suunniltani huolesta. Missään ei näy vikaa mutta tulehdus uusii kuitenkin. Voiko kyseessä olla vaan tosi itsepintainen tulehdus? Mietin jos antibiootit eivät ole olleet riittävän tehokkaita. Ensi kerralla menen varmaan eri lääkärille varmuuden vuoksi. Pelkään oman hedelmällisyyteni puolesta, jos tämä nyt vaan uusii ja uusii kerta toisensa jälkeen eikä kukaan tiedä miksi.

Onko kellään ollut? Miten hoidettu, millaiset oireet jne?

6

9773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JiiAaAa

oli kohtutulehdus ja samanlaiset oireet kuin sinulla, lisäksi oli vain myöskin veristä vuotoa, sillä tulehdus oli myös kohdunkaulankanavassa, näin lääkäri sanoi. Sain kuurin Kefexiniä Flagyliä, sillä lääkäri sanoi, ettei tuo Kefexin yksin välttämättä riitä!

Hyvin lähti noilla, nyt kuukauden terveenä olleena! Mene toiselle lääkärille ja kerro ettei lääke ollut mielestäsi riittävä!

• kysyn minä

endometrioosi poissuljettu?

• poooooooooooooooooo

millähän ihme lääkärillä olet käynyt, kefexin ei riitä yksin tuohon tulehdukseen siihen pitää olla lisäksi flagyl kuuri yhtäaikaa. itse olen kärsinyt vaivoista jo 3kk melskein ja koska tulehdus arvot eivät nouse niin en saa uutta lääkekuuria. ensimmäine kuuri meni oksentaessa ja ripuloinnissa joten tehokkaat antibiootit menivät hukkaan. myöskin lääkäri määräsi ukolle flagyl 5pv kuurin.

• miettiväinen

Luukekohan kukaan tätä vielä.. Riittääkö flagyl yksin kohtutulehdukseen?

• Ujuna

Ei riitä pelkkä Flagyl, lisäksi pitää saada esim. Kefexin.

• ???=?

Kohtutulehdus? Mikäs se sitten synnytyksen jälkeen tuppaa naisilla olemaan, joka nostaa kovan kuumeen, aiheuttaa rankan verisen vuodon, ja yleiskunto laskee, crp nousee rajusti?
      Sitä sanottiin kohtutulehdukseksi ainakin vielä vähän yli 20 vuotta sitten- ja voin kertoa että hoidetaan osastolla antibioottitipassa. Josko nykyisin on käytäntö toinen? Miten potilas siinä tapauksessa seurataan paraneeko vai saako äkkiä sepsiksen?
      Valitettava lisäriesa, että paino putoaa äkkiä, maito kuihtuu että vaavi joutuu pullolle.

Mikään Flagyl ei kohtu/kohtu-munasarjatulehdusta korjaa. Sotkeekohan nyt joku bv.n ja muun emätintulehduksen tuohon tosirajuoireiseen kohtutulehdukseen?
      Kohtutulehdus on pahimmillaan hengenvaaralliseen sepsikseen johtava tila. Itellä oli silloin hyvä kun pääsi sairaalaan ajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe