Ootteko saaneet

jukka 72

Mitä elämältä odotitte? Ja miksette? Minä en ainakaan oo,lapsia kaks ,vaimoja yks eikä kukaan ooonnellien-lapsille ei viittis valehdella.

34

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haluttaisi enemmänkin tuottaa kuin kuluttaa. Aika on pysähtynyt ja ainoat paikat missä harrastaa sosiaalista kanssakäymistä keskustelun muodossa ovat tämä netti jossa ei juurikaan saa asiaansa sanotuksi, sekä ravintolat. Mikään asia ei oikein tunnu tärkeältä. Tärkeältä tuntuvat päämäärät on torpedoitu.
      Tässä sitä ollaan läjhtökuopissa valmiina lähtemään jos vaikka vielä kerkeäisi jotakin hyödyllistä saada aikaiseksi.

      • järjestelmällinen

        Kyselit ovatko ihmiset saaneet mitä ovat elämältä toivoneet. Olen saanut melkein kaiken mistä nuorena haaveilin. Halusin ammatin ja siinä samassa ammatissa olen ollut valmistumisestani lähtien enkä ole vieläkään kyllästynyt siihen. Halusin miehen, lapsia ja omistusasunnon. Sain miehen (ja kirkkohäät), terveet lapset vasta avioitumisen jälkeen ja nykyään asuntokin on maksettu. Avioero on ollut elämäni pahin takapakki. Nykyään minulla on ihana miesystävä rinnallani - juuri sellainen ihminen, josta nuorena haaveilin. Ystäviä on sopivasti ja muutenkin suhteet naapureihin, työkavereihin, sukulaisiin ovat hyvät. Terveenä olen ollut. Maailmaa on jonkin verran tullut kierreltyä ja reissuistani viisatuneena totean, että Suomessa on ollut hyvä asua: turvallista ja rauhallista. Nyt nelikymppisenä kun kaikki on tärkeät asiat on saavutettu en oikein osaa haaveilla mistään isosta. Saisi vaan pitää nämä asiat, joita on elämässä saavuttanut.


    • nuuh

      että tietyt pääkohdat, jotka kuuluivat elämänsuunnitelmaan on nyt käyty. Harmittaa, että tää viimeinen juttu ei mennyt ihan nappiin. Siltä musta ainakin tuntuu. Se siitä valaistumisesta. Oon monessa mielessä niin lukossa, että en pääse eteenpäin tässä elämässä sen takia. Oikeasti jos haluaisin onnistua niin pitäisi syntyä uudestaan niin ettei ole näitä kuluneita käsityksiä mielessä.

    • voi, voi

      haaveilin lapsena miehestä, joka on taitava käsistään ja hänen kanssaan asuisin maalla. Sain sen ja sen lisäksi ihanat lapset ja liuta eläimiä.
      En vaan osannut haaveilla ammatista, ystävistä, kyvystä oppia uusia asioita ja terveydestä. Nyt sitä eletään neljän kympin "kriisiä" ja katsellaan elettyä elämää. Että sitä on ollutkin naivi. Jotenkin tyhjä olo, ei vaan löydy itsestä tarpeeksi paukkuja tekemään jotain. Sitä vaan möllöttää ja rypee mukamas itsesäälissä, kun on olevinaan niin kamalan vanha ja tyhmä. Säälittävää.

    • Perhe, koti ja puutarha - kaikki nuo haaveet on jossain mielessä saavutettu.
      Koti on sopiva minulle ja lapsille, puutarha riittävän pieni, jotta sen jaksaa töiden ohella hoitaa.
      Jossain vaiheessa lapset joutuivat maksamaan kovaa hintaa siitä, että pidin kiinni "ehjästä kodista". Eihän se ehjä ollut... Eli tästä yksinhuoltajan osasta en kyllä haaveillut!

      Nuorena haaveilin miehestä, jonka kanssa harrastaisi lavatansseja ja ehkä vähän lattareitakin. Koskaan ei sellaista kohdalle osunut... Mutta eivätpä kaikki haaveet taida ollakaan tehty toteutettaviksi.

      Tyytyväinen elämään; välillä huolissaan, välillä turhautunut, välillä äärettömän väsynyt... ja välillä onnen murusiakin on osunut matkalle.

    • suht onnellinen

      mitä ihmiset yleensä odottavat elämältä. itse olen saanut hyvän miehehn, ihanan tyttären ja talokin on maksettu. Valitettavasti sain myös viisi vuotta sitten aivoverenvuodon joka heitti minut liian aikaisin työkyvyttömyyseläkkeelle. Elämä antaa mutta saattaa ottaakin. nyt sitten hoitelen päätoimisesti taloa ja koiraa ja katson, että murkulla ja miehellä on ruoka valmiina kun tulevat päivän päätteeksi kotiin. Ja käyn kutomassa mattoja. Ei sen elon ihan näin silti pitänyt mennä.

      Jos Jukka72 et ole onnellinen parisuhteessasi niin tee oma ratkaisusi. Meillä on kuitenkin vain tämä yksi ja aika ainutkertainen elämä.

    • minä vaan

      kaikenhan saa mitä haluaa,jos on vain varaa maksaa täysi hinta.se on vain ongelmana ettei elämällä ole kuluttajan suojaa,joka sentti peritään korkojen kera eikä vaihto ja palautusoikeutta tunneta.

    • nöff, nöff

      Ei tää aivan ole mennyt, niin kuin olisi pitänyt. Vastamäkeä on ollut ja paljon!
      Mut toisaaltaan elämänvastukset opettavat ja kasvattavat!
      Jos elämäni olisi mennyt suunnitelmieni mukaan, niin tuskin se olisi ollut näin opettavaista ja rikasta.
      Ei elämänvaikeuksia tarvitse pelätä, niihin sisältyy aina myös mahdollisuus! Juotuu vain luopumaan tutusta ja turvallisesta ja hyppimään välillä vähän aitojenkin yli. Ainakin mä olen oppinut tuntemaan itseni ja omat rajani! Eikä enään elämänvastukset mua heiluta, eikä ihmisten kierous horjuta minua. Kun on paljon kokenut, niin on helpompi "säveltää" tilanteen mukaan ;))

    • 5+5=11

      Tähän asti (yli nelikymppinen) en ole odottanut elämältä mitään. Olen vain elänyt ja mennyt virran mukana. On talo, lapsia, vaimo ja kaikki se normi mitä "pitääkin" olla. Jotain kuitenkin puuttuu ja mä tiedän mikä se on. Se on asia jota olen vasta viime aikoina ymmärtänyt kaivata. Kun on ollut aikaa edes hiukan pysähtyä ja tutkia omaa elämää niin huomaan olevani melko onneton. En viihdy työssäni, en viihdy vaimoni seurassa ja mikä pahinta, mikään ei innosta. Tuntuu että kaikki on jo koettu. Sitä vaan odottaa että tulisi joku henkilö tai asia omaan elämään mikä antaisi tarkoituksen loppuelämälle. Voi sitä toki itsekin etsiä ja yritettykin on, mutta tuloksestta.
      Joten mä odotan loppuelämältä tarkoitusta elää. Tällä hetkellä koen olevani tarkoitukseton, autiomaahan eksynyt, keidasta etsivä yksinäinen susi.

    • Putkivalo

      Ala unelmoimaan minkälaista elämää haluaisit elää, siitä se lähtee.
      Se on ihan totta että lapsetkin kärsii jos vanhemmilla ei ole mitään annettavaa. Jää ilo ja rakkaus puuttumaan elämästä, mikä on tärkein voimavara. Jos sulla siis riittää energiaa selvittää perheesi ongelmat, kaikki voittaa.

      Omalta osalta olen tyytyväinen. Ainakin tällä hetkellä :)) Välillä elämä on yhä raadantaa, kun työvuoro loppuu alkaa toinen kotona :) Mutta, ain laulain työtäs tee, eiköhän se antaa vähän balsamia.

      http://www.youtube.com/watch?v=CBN5ZrwRalY&feature=related

      Se on siis jäänyt täyttymättä, että olisin hankkinut työn joka samalla olisi intohimo. Mutta kyllä ilman sitäkin voi olla onnellinen. Mitäs olin niin laiska opiskelemaan ;)) Joskus olin samassa tilanteessa kuin sinä, hukkasin kyvyn nauttia elämän pienistä asioista, ja oli se nauru ja ilokin jossain vaiheessa poissa. Nyt on ongelmat takanapäin, ja nautin uudeta tasapainosta. Eikä tätä enää hevillä horjuteta.

      Jonain päivänä sinäkin olet onnellinen, kun olet saanut teidän solmut aukeamaan. Uskotko. Tämä on vaan yksi vaihe sun elämässä.

      • K.Liimaxi

        Vaihtakaa nyt kuitenkin edes nukkekotinne palikoita edes eri paikkoihin ehkä siitä piristystä. Erotkaa äijästä siitä ei saa jännittystä edes haarojenvliin, intohimo loppu esikosen jälkeen jo kuitenkin. Eroa työpaikasta rutiinit työhön on sitä luokkaa että osaa sen unissaan, 10 vuoden paahtamisen jälkeen. Lapset hyvä kun ne ovat jo isoja, ei ehkä iltatähteä hankkia, koira parempi sitä on pariskunnan silitellä vuoronperään eri huoneissa siinä on sitä läheisyyttä enemmän kuin puolisossa. Olispa jo 80-vuotias kuoli pois.

        Nyt HERÄTYS uteliaisuutta ja innostumista uusiin asioihin. Niin loppuu tuo ihme vollotus ei me olla tuommosia ruikuttajia ja periksi antajia. Ihminen ei voi olla nelikymppisenä tuommonen, että oksat lakkaa puussa kasvamasta. Ylös ja silmät auki ulos. Käyttäkää aistejanne mitä tulee. Tässä ollaan vielä hyvässä kunnossa ja looking good, rinta rottingille ja kantakaa itseänne ilolla.


    • Miia*

      sain lapset työn ohessa, - sain kokea sellaisia vaikeuksia, joita en olisi uskonut etukäteen
      olevan olemassakaan, mutta kestin kaiken, lapseni ovat onnistuneita ja hyviä.

      Mutta mieheni jollain tavalla muuttui.

      Tuli avioero, mies meni heti uusiin naimisiin ja lakoi tehä lapsia lisää.
      Nyt on kauhea riita meidän lasten ja niitte toisten välillä, elämä on aivan kamalaa.
      Uuden vaimon vanhemmat vielä sortavat näitä lapsia silloin, kun heidän siellä pittää olla.

      Jos olisin tiennyt, en ikinä olisi tuon miehen kosintaan suostunut.
      Elämä on aivan pilalla kaikilta meiltä.
      Ainoa lohtu on miesystäväni, joka oikeasti ja aidosti rakastaa minua.
      Lasten osa on kaikkein pahin, yhtä helvettiä.

      • xym

        Minkä ikäisiä Miia nämä lapsesi ovat? Onko heidän pakko olla isällään sorrettavana? Jos nuoria, juttele perheneuvolassa, jos jo toisellakymmenellä, mitä niitä sinne edes lähetät? Isänsä jos haluaa tavata niin menkööt lapset ja isä jonnekin muualle kuin uusperheen kotiin laatuaikaa viettämään. Eikö lapsille olisi oma mummula tarjolla viikonloppupaikaksi? Tee jotakin niille asioille, joille voit tehdä jotakin, ja loput jätä mielestäsi Herran huomaan. Hyvää kesää teille!


      • ei ollut mitenkään tarkoitettu sinulle


    • että kaikki rypee jossain itsesäälissä?
      sul on waimo ja lapsia?
      etkä ole onnellinen :=)
      olet walinnut wäärin tjn
      se on sun ongelma ei meidän :=)
      ole ensin itsellesi rehellinen niin siinä samalla woit olla lapsillesikin...............

      dorka

      • Ystävä *

        Ainakin nikki "Miia*" on nainen,
        jonka mies luuli saavuttavansa onnen erotessaan vaikeuksien eteen tullessa,meni uudelleen heti naimisiin ja teki toisia lapsia ja nyt kaikki ovat onnettomia,
        paitsi
        ex-vaimo, jolla on hyvä rakkaussuhde parempaan mieheen.

        Hänen entiselle miehelleen lähetän viestin nyt:
        "Kun sulla on tyhmä pää, niin siitä kärsii koko vartalo."


      • Ystäväkö muka olet?

        Valehtelet ,olet juoppo ja jopa käyt naisiin käsiksi.A.donis olet todella sairas mies.


      • automaattisesti
        Ystäväkö muka olet? kirjoitti:

        Valehtelet ,olet juoppo ja jopa käyt naisiin käsiksi.A.donis olet todella sairas mies.

        kuuluu valehtelu ja väkivälta viinan lisäksi.


      • Ystävä * kirjoitti:

        Ainakin nikki "Miia*" on nainen,
        jonka mies luuli saavuttavansa onnen erotessaan vaikeuksien eteen tullessa,meni uudelleen heti naimisiin ja teki toisia lapsia ja nyt kaikki ovat onnettomia,
        paitsi
        ex-vaimo, jolla on hyvä rakkaussuhde parempaan mieheen.

        Hänen entiselle miehelleen lähetän viestin nyt:
        "Kun sulla on tyhmä pää, niin siitä kärsii koko vartalo."

        kenelle sinun mielestä tarkoitin?
        en ole lukenut wielä muiden wastauksia tjn
        mutta ilmeisesti pitää lukea :=)


      • Ystäväkö muka olet? kirjoitti:

        Valehtelet ,olet juoppo ja jopa käyt naisiin käsiksi.A.donis olet todella sairas mies.

        aika raju syytös puskalta :=)
        siitä waan kerro jos pystyt missä ja milloin olen naiseen käynyt käsiksi?


      • Ystäväkö muka olet? kirjoitti:

        Valehtelet ,olet juoppo ja jopa käyt naisiin käsiksi.A.donis olet todella sairas mies.

        tiesinkin et puskis ei pysty wastaa :=)
        ja sitä ihmettelen että wakawan syytöksen pysyy esittää mut siihen se jää tjn

        sä olet säälittäwä
        wainoharhainen?
        peräkammarista?
        muuten waan mulle kade :=)


    • Jepjepjippii

      Ihminen vain on sellainen ettei osaa arvostaa saavutettua vaan menetettyä tai sitten tavoittelemisen arvoiseksi luulemaansa.

      Kun menetät omaisesi, puhut toisin kuin nyt.

      Jos haikailet vapautta ja saavutat sen jollakin keinoin, arvostatkohan sittenkään sitä.

      Tavoittelit jo kertaalleen perhettä, sait sen ja et enää arvosta sitä.
      Näetkö nyt dilemman?

    • hidasko?

      eihän tässä olla vasta kuin neljäkymppisiä eihän se elämä ole ennättänyt vielä edes kunnolla alkamaan niin tehdään jo testamenttiä.

    • Syvällinen huokaus

      Jopas olitte saaneet masentuneiden ihmisten ketjun aikaiseksi. Loppupäässä ketjua oli jo vainoharhaisuutta ja paikallisia keittiöpsykologejakin paikalla arvioimassa tilanteita.

      Kukakohan se kissan hännän nostaisi jollei kissa itse?
      Ei auta itku markkinoilla?
      Vai onko markkinoita.

      En edes yritä positiivisuutta se lienee masentuneelle merkki käydä näyttämään mallia itse olevansa oikeassa tai halua jakaa sanomaansa tyyliin jotta kyllä minä tiedän kaiken ja autan tähän tilaan kernaasti muitakin vuosien kokemuksella.

      Hellittäkää täydellisyydestänne ja antakaa muidenkin vihdoin loistaa rinnallanne.

    • naikkonen 48

      onnellinen???? Miten sen ottaa! Oma koti, perhe - missä kaksi ihanaa lasta, työpaikka ja mikä kaikkein tärkeintä, suht koht hyvä terveys. Romantiikka vaan on kadonnut ja läheisyys aviomehen kanssa. Sitä ollaan vaan ja möllötellään kun ukkoa ei huvita "mikään". No...jotain PIENTÄ menemistä...näin näön vuoksi. Joskus ajattelen ihan "jotain" muutakin tekemistä, mutta se on vain ajatuksissa. Enhän sitä kuitenkaan tee. Olis ollut tosi mahtavaa omistaa mies joka rakastaa tanssimista, mutta ei! Sitä on koettu avioliitossa joskus pahatkin nöyryytykset ja v-ttuilut...myöskin parisenkymmentä kertaa avioero uhkaukset, nyt en sellaisia sietäisi!!! Nyt olen noussut niskan päälle!!! Mutta....kun en enää alistu mihinkään entiseen niin tässä taaperellaan tasaiseen tahtiin joka päivä vaikka jotakin puuttuu...tällä iällä pitäisi mennä ja kulkea tukka putkella mutta...kaikkeen tottuu... Tsemppiä kaikille!!!!

      • että se romantiikka katoaa tosi nopeasti :=(


      • Romantikko aina vaan
        A.DONIS kirjoitti:

        että se romantiikka katoaa tosi nopeasti :=(

        pitäis tehdä asialle jotain jos se romantiikka on kadoksissa?


      • jiweXXX
        Romantikko aina vaan kirjoitti:

        pitäis tehdä asialle jotain jos se romantiikka on kadoksissa?

        pitäisi tehdä?
        sen josta tuntuu siltä.............
        waiko sen joka ei sitä huomaa :=)


      • ei
        jiweXXX kirjoitti:

        pitäisi tehdä?
        sen josta tuntuu siltä.............
        waiko sen joka ei sitä huomaa :=)

        naikkonen 48 huomannut, ettei mies tanssi ja miksi kummassa olet hakemassa mieheltä sitä puhtia, jos itse olet pirteä piristä sitä ukkorähjääsikin ja haluaa siltä reilusti mitä haluat.

        Minua inhottaa ihmiset, jotka vähän aikaa jonkun kanssa oltuaan alkavat marmattaa ja voihkimaan.
        Nykyaikana on kaikkea yhteiskunnankin taholta.
        Saa jopa opiskellakin vielä vaikka kuinka paljon.

        On sitten paskan moista, että ihmiset jotka ovat saaneet elämänsä hyvään jamaan ja lasten vartuttua voivat tehdä paljonkin omien ja toisenkin toimien hyväksi, sitten alkavat vain ulisemaan jostain tyhjänpäiväisestä esm. tanssista.

        Mene tanssiryhmään tai esiintymisryhmään ja ota mies mukaan, hemmetti, mahdollisuuksia on pilvin pimein, mutta ei ne tule luokse marisemalla.

        Tulee meille kaikille aika, kun jäykistytään ja kipeydytään, ettei edes voi tehdä mitään vaikka kuinka haluaisi.
        On hyvä pitää mielessä tämä ja nauttia kuin on terve.


      • gghhkk
        ei kirjoitti:

        naikkonen 48 huomannut, ettei mies tanssi ja miksi kummassa olet hakemassa mieheltä sitä puhtia, jos itse olet pirteä piristä sitä ukkorähjääsikin ja haluaa siltä reilusti mitä haluat.

        Minua inhottaa ihmiset, jotka vähän aikaa jonkun kanssa oltuaan alkavat marmattaa ja voihkimaan.
        Nykyaikana on kaikkea yhteiskunnankin taholta.
        Saa jopa opiskellakin vielä vaikka kuinka paljon.

        On sitten paskan moista, että ihmiset jotka ovat saaneet elämänsä hyvään jamaan ja lasten vartuttua voivat tehdä paljonkin omien ja toisenkin toimien hyväksi, sitten alkavat vain ulisemaan jostain tyhjänpäiväisestä esm. tanssista.

        Mene tanssiryhmään tai esiintymisryhmään ja ota mies mukaan, hemmetti, mahdollisuuksia on pilvin pimein, mutta ei ne tule luokse marisemalla.

        Tulee meille kaikille aika, kun jäykistytään ja kipeydytään, ettei edes voi tehdä mitään vaikka kuinka haluaisi.
        On hyvä pitää mielessä tämä ja nauttia kuin on terve.

        Voi helvetti. Minä en ole alastonta naista nähnyt kuuteen kuukauteen.
        Ei kai tässä enään kiinnosta kuin raha.

        Olen luovuttanut noista kahvioistakin. Baareihin en mene.
        (paskat)


      • enkeksi..

        hyvänen aika tuohan on kuin minun suustani.olen 35 vuotias ja tällaisia olen pohtinut jo pari vuotta.kaikkeen tosiaan tottuu.eteepäin vain sanoi mummo lumessa.


      • gghhkk kirjoitti:

        Voi helvetti. Minä en ole alastonta naista nähnyt kuuteen kuukauteen.
        Ei kai tässä enään kiinnosta kuin raha.

        Olen luovuttanut noista kahvioistakin. Baareihin en mene.
        (paskat)

        näin alastoman naisen eilen :=)
        mut en luowu toiwosta koskaan tjn :=)
        rahaa ei ole kylwätä ympäriinsä ja mitä se auttais?


    • eversti Holm

      Kunhan taas saat pimppaa, niin huolet unohtuvat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      35
      2811
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1985
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1443
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe