Dalai Lama marxisti/kommunisti

sitaatteja

Dalai Laman yllätyskommentti: Olen marxilainen!
21.05.2010


Neljän päivän vierailulla New Yorkissa oleva Dalai Lama yllätti lausunnollaan.

- Olen marxisti, Dalai Lama sanoi, vaikka hänen mukaansa jotkut hänen ystävän kieltävät häntä asiaa mainostamasta.

Dalai Laman mukaan marxismilla on "moraalista etiikkaa, kun taas kapitalismissa on kyse vain voittojen tekemisestä". Siksi hän tuomitsee kapitalismin.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/dalai-laman-yllatyskommentti-olen-marxilainen/179454

4

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • budai

      Ei ole uusi lausunto mikäli on miehen kirjoja lukaissut.

    • DalaiLama alas!

      Marxismissa voittoja tekevät puoluejohto ja korkeimmat virkalijat. Muut näkevät nälkää.

      • arjuuna

        Ei ole vielä missäänn toteutunut maailmassa
        On tapahtunut vallankumouksia, joissa päämääränä on ollut kommunismi, mutta kaikki nuo vallankumoukset ovat syöneet omat lapsensa, ja se johtuu ihmisen psykologisesta perimästä, joka on toisen hyväksikäyttämista, sekä taloudellisesti,että henkisesti, ja ihminen toteuttaa sitä oli järjestelmä mikä tahansa.
        Vain valaistuneet, jotka ovat ymmärtäneet tuon perimän ja vapautuneet siitä voivat toteuttaa tuon unelman, mutta se on vielä kaukana tulevaisuudessa
        Esim. venäjällä jossa vallankumouksen jälkeen tulivat Leninin kuoleman jälkeen tsaarin byrograatit, jotka stalinin johdolla puhdistivat rehelliset kommunistit pois puolueesta, ja palauttivat tsaarismin ja toteuttivat sitä kommunismin nimissä
        SAma meno jatkuu myös nykyisen johdon toimesta uskonnon nimissä


    • gybo-g-gero

      Kommunismi on kansan kapitalismia.

      Ajattelu joka pohjaa materiasta saatavaan tyydytykseen johtaa materian arvostukseen ja haluun-->siitä kärsimykseen.
      Jos ajatellaan ja kysytään näin päin että; "Kukapa sitä ei haluaisi mennä koisimaan täysin vatsoin?" ja lisää ajateltavaa ja realiteettiä; "Kukapa sitä ei haluaisi mielummin ajaa talvella lämpöisellä(sessä) ja varmalla(massa) autolla(tossa) asioilleen mielummin, kuin palella ulkona pakkasessa"?

      No nyt on kuitenkin täysin eri asia se että mm. kristiusko perustaa kaiken juuri materiasta saatavalle nautinnolla ja rahan tuottamalle mahdollisuudelle onneen.
      Perinteinen kristiusko on levittänyt tavaraan ja kauppaan perustuvaa ideologiaa ympäri maailmaa syrjäisempiä alku-asukas-kyliä myöden. Jopa taivas on kultainen ja helvetti ryysyinen.
      Länsimainen elämäntapa on kristiuskon mukaan onnenmitta.
      Tietty kaikki tyo "siunauksellisuus" ilman niitä "saatanan juonia" eli ahneudesta johtuvia seurauksia, jotka eivät tietenkään johdu länsimaisen kapitalistisen mallin tavasta tuhota kaikki sitä vastustavat tieltään.

      Sinisilmäiseltä länsimaiselta jeesukselta ei puutu kuvista enää kuin rolsroyce pihalta ja kahitiiliomatalo taustalta, niin siinähän se länsimaisen uskovan karrikoitu ihanne-ajatus kuvana olisi.
      Eli näiden jeesus-menestyjien, eli pastoridollarien joukkoineen voi kyllä ymmärtää halveksivan budhalaista vaatimattomuutta ja halu-karsasta elämän tapaa.
      Ja mitä tulee väkivaltaan, niin kritiuskossa hierarkisena uskontona se väkivallan siemen juuri piilee. Hedelmistä?
      Tarvitseeko minun edes mainita kristiuskon tuottamista hedelmistä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe