Koira söi

gril.kananluun

Mitä neuvoja "ensiavuksi", kun ihmiset jättävät ulkona kaikki roskat maahan leiriytyessään ottamaan aurinkoa ja koira löysi gril br jämät, oli luita mukana ja söi ne. Annoin kotona tankoparsaa ja öljyä normaalia enemmän ruoan mukana, mitä muuta voin tehdä?

15

343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdeh

en usko, että oikeastaan muuta, kuin tarkkailla koiraa. Jos on ihan normaali ja ulostaa normaalisti on teillä käynyt hyvä tuuri!

• ihmiset sotkee aina

Kakka on ollut hyvää, eikä muutakaan ongelmaa. Huh!

Keräisitte ne jätteenne!

• Colliee

Ei kannata päästää koiraansa tonkimaan roskia. Kaikki ei voi tietää että kananluut on vaaraksi koirille.

• djwkdl

kävelimme yleisellä ulkoilutiellä ja joku kus...pää oli jättänyt eväänsä sinne nurmikolle.

Koiraihmisenä tietänet, että koira haistaa kaiken ja ennenkuin mitään ehdit, vahinko käy.

Onko maailmassa todellakin vielä niin tyhmiä ihmisiä, että eivät muka tiedä tuollaisten ruokien olevan koirille hengenvaarallisia!?

Ja vaikka olisivat niin tyhmiä, niin ei niitä eväitään silti tarvisi luontoon jättää. Kersatkin voivat syödä niitä. Lokit, varikset, rotat jne ei tarvine kertoa enempää?

• Colliee

Kaikki eivät ole koiraihmisiä ja tiedä kaikkea koirista. Onhan se toki törkeää ihmisten roskaaminen mutta ei kananluiden ja muun syötävän jättäminen luontoon kovin ikävää ole. Koiraihmisenä tiedän että koiran voi myös opettaa olemaan syömättä mitään mitä maasta löytää, se on erittäin kätevää varsinkin kun liikkuu koirien myrkyttäjiä.

• nvadfiupnhvipu

Meillä on myös koira opetettu, ettei mitään saa syödä maasta. Juurikin näiden myrkyttäjien takia se pitäisi edes yrittää opettaa omalle koiralle.
        Joskus kun vastaan tulee oikein herkullinen jämä esim. hampurilaisesta, koira kysyy jopa lupaa syödä se. En tietenkään anna. Mutta edes tämmöisiä herkkuja koirani ei sieltä maasta syö, koska opetettu.
        Että koulutuksella tuostakin ongelmasta voi välttyä.

• lokit, rotat ym

Sinun mielestäsi kananluut ja muut ruoantähteet saa siis jättää luontoon?

Kiva ajatusmaailma...

• Kyllähän sinne
        lokit, rotat ym kirjoitti:

Sinun mielestäsi kananluut ja muut ruoantähteet saa siis jättää luontoon?

Kiva ajatusmaailma...

luontoon kuolee moni lintu tai rotta, orava yms. eikä kukaan kerää niitäkään/niiden luita pois :) Ruoan tähteet ei todellakaan ole mikään uhka luonnolle :DD Maatuvat kumminkin ja saa eläimet ne syödä. Se että jättää ruoan käärepaperit yms roskat luontoon on erittäin tuomittavaa. Olen todella luonnon roskaamista vastaan mutta ruoka on ihan eri asia :)

Kivat jutut joillakin...O_o

• järki älä jätä
        Kyllähän sinne kirjoitti:

luontoon kuolee moni lintu tai rotta, orava yms. eikä kukaan kerää niitäkään/niiden luita pois :) Ruoan tähteet ei todellakaan ole mikään uhka luonnolle :DD Maatuvat kumminkin ja saa eläimet ne syödä. Se että jättää ruoan käärepaperit yms roskat luontoon on erittäin tuomittavaa. Olen todella luonnon roskaamista vastaan mutta ruoka on ihan eri asia :)

Kivat jutut joillakin...O_o

paistettu, keitetty, grillattu vai mitä?

Jos luut heitettäisinkiin ympäriinsä raakoina niin mikäs siinä. Mutta kai ymmärrät, että paistetut, keitetyt ja grillatut luut ovat eläimille vaarallisia?

• ei tietäisi
        järki älä jätä kirjoitti:

paistettu, keitetty, grillattu vai mitä?

Jos luut heitettäisinkiin ympäriinsä raakoina niin mikäs siinä. Mutta kai ymmärrät, että paistetut, keitetyt ja grillatut luut ovat eläimille vaarallisia?

keitettyjen, paistettujen yms. luiden olevan vaarallisia? Mutta kaikki eivät sitä tiedä, joten se ei ole heidän vikansa vaan koiranomistajan joka ei opeta koiraansa olemaan syömättä mitä löytää, kai ymmärrät? :)

• jo on tyyppi!
        ei tietäisi kirjoitti:

keitettyjen, paistettujen yms. luiden olevan vaarallisia? Mutta kaikki eivät sitä tiedä, joten se ei ole heidän vikansa vaan koiranomistajan joka ei opeta koiraansa olemaan syömättä mitä löytää, kai ymmärrät? :)

Ai että koirattomat ihmiset saavat jättää ruoan tähteensä luontoon!? Koska eivät (muka) tiedä, että se ei ole suositeltavaa, voi olla vaarallista, lisää rottia, lokkeja jne

Kyllä meillä odotetaan jonkinlaista käyttäytymistä ihan kaikilta ihmisiltä. Näköjään riippuu missä asutaan.

Ole onnellinen, jos olet sata% varma, että koirasi ei sinun näkemättä esim vapaana metsässä, kun et todellakaan ole kokoajan näkemässä, pistä jotakin kiellettyä suuhunsa.

• on ihmisiä jotka
        jo on tyyppi! kirjoitti:

Ai että koirattomat ihmiset saavat jättää ruoan tähteensä luontoon!? Koska eivät (muka) tiedä, että se ei ole suositeltavaa, voi olla vaarallista, lisää rottia, lokkeja jne

Kyllä meillä odotetaan jonkinlaista käyttäytymistä ihan kaikilta ihmisiltä. Näköjään riippuu missä asutaan.

Ole onnellinen, jos olet sata% varma, että koirasi ei sinun näkemättä esim vapaana metsässä, kun et todellakaan ole kokoajan näkemässä, pistä jotakin kiellettyä suuhunsa.

eivät voi tajuta että kaikki eivät tiedä koirista kaikkea :O Toivon nyt ihan todella että vitsailet. Koiraihmisiä ja heidän (kouluttamattomia) koiriaan pitäisi osata kokoajan varoa ja tietää kaikki koirista vaikkei niistä juuri perusta? Tiedätkö itse kaiken hamstereiden, kissojen ja liskojen hoidosta? Vertaa siihen ;) Olen koiraihminen mutta että nyt kaikkien pitäisi varoa minua ja piskiäni, huhhuh. Kyllä itse suojelen koiraani :)

• ai
        on ihmisiä jotka kirjoitti:

eivät voi tajuta että kaikki eivät tiedä koirista kaikkea :O Toivon nyt ihan todella että vitsailet. Koiraihmisiä ja heidän (kouluttamattomia) koiriaan pitäisi osata kokoajan varoa ja tietää kaikki koirista vaikkei niistä juuri perusta? Tiedätkö itse kaiken hamstereiden, kissojen ja liskojen hoidosta? Vertaa siihen ;) Olen koiraihminen mutta että nyt kaikkien pitäisi varoa minua ja piskiäni, huhhuh. Kyllä itse suojelen koiraani :)

tarkkaile koiraa vähintään päivä jos se ei ole normaali vielä.

• jngchf

Koiraa ei kannata päästää syömään roskia.

• + -

Kyllä minunkin mielestä koiran ulkoiluttajan täytyy ottaa vastuu siitä ettei koira ota suuhunsa mitä sattuu.
        Ylipäätään ei mitään, mutta kaikki koirat ei sitä opi ja ovat niin nopeita ettei ehdi tehdä mitään kun eväät on jo koiran vatsassa. Siihen ei auta muu kuin olla kahta tarkempi missä koiran kuono menee, että ehtii nykäistä pois. Omani ei ota mitään, mutta ottipa kerran muutamia vuosia sitten. Maassa oli kesähelteellä vähän jäässä oleva iso lihapulla. Onneksi alkoi pureskella niin että aika väännön jälkeen sain otettua pois suusta. Ihme herkku kun oli niin vaikea luovuttaa. Todennäköisesti myrkkypala.
        Tuollaisen grilliaterian jälkeen on varmasti hyvä juuri öljy ja paljon vettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe