Kultsulta lähtee hirveästi karvaa ..

Kultsun karvanlähtö

Koira on 3,5 vuotias ja tuli meille aikuisena kolmisen kk:tta sitten. Kävimme heti eläinlääkärissä hakemassa rokotukset ja siinä yhteydessä lääkäri kiinni huomiota koiran tummaan ihoon ja pieneen lähes karvattomaan kohtaan kyljessä -> epäili kilpirauhasen vajaatoimintaa. Karvaa tosiaan alkoi lähteä todella paljon, ihan tukkoina ja erityisesti molemmista kyljistä. Tumma iho näkyy selvästi läpi. Kävimme taas lekurissa, kilpirauhaskokeet olivat normaalit. Myöskään allergiaa kuulemma ei voi olla koska iho on hilseetön ja siisti eikä koira rapsuttele itseään mitenkään paljoa. Eli mitään varsinaista "vikaa" ei ole löydetty. Lohiöljyä annamme koiralle mutta ainakaaan vielä ei ole näkynyt turkin kunnossa muutosta parempaan. Kyljet edelleen aika paljaat, muutenkin turkki on ohentunut kauttaaltaan (pään ja rintakehän alue häntä näyttää edelleen tuuhealta ja hyväkuntoiselta). Soitin ed. omistajalle ja hänen mukaansa koirasta on lähtenyt aina karvoja paljon ja tukkoina, karvanlähtöaikaan. Nyt tätä karvan ohentumista on ollut jo 2 kk, kohta ressulla ei ole karvoja ollenkaan. Mitä ihmettä voisi vielä kokeilla ? Voiko "stressi" kodin vaihtumisesta vaikuttaa tällä tavalla ja näin pitkään. Muuten koira kyllä voi hyvin, syö normaalisti ja on iloinen ja sosiaalinen tapaus. Harvinaisen herttainen ja ihana kultsu :)

2

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riituliini----------

Stressi kyllä vaikuttaa moneen asiaan. Ootko antanut matokuurin. ( Axilur hyvä) Mnkämerkkistä kuivamuonaa syötät? ( vehnätön paras) Viacutan tai eforion öljyä kannattaa antaa karvanlähtöaikaan. Hyvä johtaja antaa varmuutta koiralle ja poistaa stressiä ym .

• Elvis labris

Hei.Meillä samanmoisia ongelmia.Kyseessä on n.4vuotias labradorinnoutaja ja karvanlähtöä on aika paljon.Molemmista kyljistä alkaa paistamaan tumma iho läpi,muuten karvaa on hyvin kaikkialla.Alkaa vaan huolestuttamaan..minkään näköstä kutiamista ei ole eli koira ei raavi itseään.Ruokavalioon ollaan myös kiinnitetty huomiota,eli allergiaruokia on syötetty.koira on myös aktiivinen ja leikkisä.Stressi on käynyt myös mielessä..voiskohan stressata muista perheenjäsenistä kun on kaksi hyvinkin pientä poikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      22
      6606
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      27
      4110
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      31
      2982
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2973
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1848
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1744
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1614
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1612
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1478
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1440
    Aihe