vagifemin aloitus

väärä annostus

Gynekologini määräsi minulle vagifemia. Piti aloittaa kahden viikon kuurilla. Jostain syystä käytin vagifemia vain viikon ja nyt sitten otin kaksi viime viikon aikana. Jotenkin vain "luin väärin" ohjeet. Voikohan nyt sitten ottaa sitä taas viikon putkeen?
Käytän myös progynovaa, sekin minulle uusi tuttavuus.

8

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikallisesti

      Minusta kyllä voit ottaa, jos susta tuntuu, että et ole tarpeeksi saanut vielä apua kuivuuteen tms. Itse käytän Ovestinpuikkoja ja silloin, kun aloitin niin käytin kolme viikkoa joka ilta, että estrogeenipitoisuus nousi tarpeeksi. Luin jostain, että paikallishoitoa voikin välillä käyttää useimmin, vaikka esim viikon joka ilta ja sitten palata normaaliin annostukseen. Itselläni oli virtsavaivoja, jotka ovat pysyneet nyt poissa. Gyneltä sain myös Vagifemreseptin ja hän sanoi, että voin hyvin käyttää 3puikkoa viikossa. Vaihdoin kuitenkin Ovestiniin, koska se on miedompaa ja tuntuu auttavan mulle. Ovestinia voi käyttää, vaikka olis sairastanut syövän, mutta Vagifemiä ei.

      • väärä annostus

        Ajattelin tosiaan käyttää tuota Vagifemia nyt viikon yhteen menoon. Sen jälkeen kaksi kertaa viikossa. Minä sain sitä virtsavaivoihin. Mitä eroa Vagifemilla ja Ovestinilla on? Miksi Vagifemia ei voi käyttää, jos olis sairastanut syövän? Onko Ovestinkin reseptilääke?

        Minulta on poistettu kohtu muutama vuosi sitten. sen vuoksi tulen kai toimeen pelkällä estrogeenihoidolla, niin olen ymmärtänyt. Onkohan myös niin, että pelkkä estrogeenihoito ei ole niin "vaarallista" kuin se jos kohtu olisi tallella ja joutuisi käyttämään muutakin?


      • edellinen
        väärä annostus kirjoitti:

        Ajattelin tosiaan käyttää tuota Vagifemia nyt viikon yhteen menoon. Sen jälkeen kaksi kertaa viikossa. Minä sain sitä virtsavaivoihin. Mitä eroa Vagifemilla ja Ovestinilla on? Miksi Vagifemia ei voi käyttää, jos olis sairastanut syövän? Onko Ovestinkin reseptilääke?

        Minulta on poistettu kohtu muutama vuosi sitten. sen vuoksi tulen kai toimeen pelkällä estrogeenihoidolla, niin olen ymmärtänyt. Onkohan myös niin, että pelkkä estrogeenihoito ei ole niin "vaarallista" kuin se jos kohtu olisi tallella ja joutuisi käyttämään muutakin?

        Ovestin ei ole reseptilääke, vaan sitä saa apteekista ilman reseptiä. Vagifem on vahvempaa ja siinä on eri vaikuttava estrogeeni estradiol 25mikrogramma(2,5milligr). Ovestinin sisältämä estriol on miedompaa 0,5milligramma. Gynet määräävät sitä mieluummin, kuin suosittelevat Ovestinia. Onhan se tietenkin siistimpää laittaa ja käyttää, mutta itse käytän silti mieluummin Ovestinia, niin kauan, kuin se mulle piisaa.

        Pitää paikkansa, että et tarvii progesteronikuureja, kun kohtusi on poistettu, mutta pelkkää paikallishoitoa käyttävä ei tarvii progekuureja, vaikka kohtua ei olis poistettu.


    • Hikoiluttaa

      Voinko aloittaa fagifem kuurin ilman gynellä käyntiä?
      Noin vuosi sitten viimeksi käytin ja nyt tuntuu että tarvitsen jotain hoitoa.
      Kuulin myös Ovesten lääkkeestä.
      Kumpi on parempi kun kohtu on poistettu?

    • itsehoito

      Vagifemia saa nykyään apteekista ilman reseptiä. Lääkärit eivät edes kirjoita siihen reseptiä, koska se ei vaikuta hintaan.
      Voit siis käyttää Vagifemia tarpeen mukaan. Kannattaa aloittaa käyttö parin viikon päivittäisellä käytöllä ja sitten harventaa pariin kertaan viikossa. Voit myös lopettaa käytön milloin tahansa.

    • fdsfdssfd

      Kyllä lääkärit kirjoittavat Vagifemiin reseptin. Iso pakkaus on hivenen edullisempi reseptillä kuin jos ostaisi apteekista suoraan ilman reseptiä. Juuri eilen sain uuden reseptin Vagifemiin.

      • mikkuopi

        Lääkäri kirjoittaa reseptin isompaan pakkaukseen, ilman reseptiä saa pienempiä.


      • köyhä2017

        Ei ole enää. Kelakorvaus on viety pois, kuten monesta muustakin lääkkestä. P:mäistä touhua. Kyllähän yhden suht' kalliin Kelakorvauksettoman kestää köyhänkin talous, mutta kun korvaus on viety monesta lääkkeestä samanaikaisesti, menee ruokarahat. Eli köyhät, miettikää muita vaihtoehtoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3400
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2574
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1909
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1797
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      39
      1699
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1552
    Aihe