vagifemin aloitus

väärä annostus

Gynekologini määräsi minulle vagifemia. Piti aloittaa kahden viikon kuurilla. Jostain syystä käytin vagifemia vain viikon ja nyt sitten otin kaksi viime viikon aikana. Jotenkin vain "luin väärin" ohjeet. Voikohan nyt sitten ottaa sitä taas viikon putkeen?
Käytän myös progynovaa, sekin minulle uusi tuttavuus.

8

2184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikallisesti

Minusta kyllä voit ottaa, jos susta tuntuu, että et ole tarpeeksi saanut vielä apua kuivuuteen tms. Itse käytän Ovestinpuikkoja ja silloin, kun aloitin niin käytin kolme viikkoa joka ilta, että estrogeenipitoisuus nousi tarpeeksi. Luin jostain, että paikallishoitoa voikin välillä käyttää useimmin, vaikka esim viikon joka ilta ja sitten palata normaaliin annostukseen. Itselläni oli virtsavaivoja, jotka ovat pysyneet nyt poissa. Gyneltä sain myös Vagifemreseptin ja hän sanoi, että voin hyvin käyttää 3puikkoa viikossa. Vaihdoin kuitenkin Ovestiniin, koska se on miedompaa ja tuntuu auttavan mulle. Ovestinia voi käyttää, vaikka olis sairastanut syövän, mutta Vagifemiä ei.

• väärä annostus

Ajattelin tosiaan käyttää tuota Vagifemia nyt viikon yhteen menoon. Sen jälkeen kaksi kertaa viikossa. Minä sain sitä virtsavaivoihin. Mitä eroa Vagifemilla ja Ovestinilla on? Miksi Vagifemia ei voi käyttää, jos olis sairastanut syövän? Onko Ovestinkin reseptilääke?

Minulta on poistettu kohtu muutama vuosi sitten. sen vuoksi tulen kai toimeen pelkällä estrogeenihoidolla, niin olen ymmärtänyt. Onkohan myös niin, että pelkkä estrogeenihoito ei ole niin "vaarallista" kuin se jos kohtu olisi tallella ja joutuisi käyttämään muutakin?

• edellinen
        väärä annostus kirjoitti:

Ajattelin tosiaan käyttää tuota Vagifemia nyt viikon yhteen menoon. Sen jälkeen kaksi kertaa viikossa. Minä sain sitä virtsavaivoihin. Mitä eroa Vagifemilla ja Ovestinilla on? Miksi Vagifemia ei voi käyttää, jos olis sairastanut syövän? Onko Ovestinkin reseptilääke?

Minulta on poistettu kohtu muutama vuosi sitten. sen vuoksi tulen kai toimeen pelkällä estrogeenihoidolla, niin olen ymmärtänyt. Onkohan myös niin, että pelkkä estrogeenihoito ei ole niin "vaarallista" kuin se jos kohtu olisi tallella ja joutuisi käyttämään muutakin?

Ovestin ei ole reseptilääke, vaan sitä saa apteekista ilman reseptiä. Vagifem on vahvempaa ja siinä on eri vaikuttava estrogeeni estradiol 25mikrogramma(2,5milligr). Ovestinin sisältämä estriol on miedompaa 0,5milligramma. Gynet määräävät sitä mieluummin, kuin suosittelevat Ovestinia. Onhan se tietenkin siistimpää laittaa ja käyttää, mutta itse käytän silti mieluummin Ovestinia, niin kauan, kuin se mulle piisaa.

Pitää paikkansa, että et tarvii progesteronikuureja, kun kohtusi on poistettu, mutta pelkkää paikallishoitoa käyttävä ei tarvii progekuureja, vaikka kohtua ei olis poistettu.

• Hikoiluttaa

Voinko aloittaa fagifem kuurin ilman gynellä käyntiä?
      Noin vuosi sitten viimeksi käytin ja nyt tuntuu että tarvitsen jotain hoitoa.
      Kuulin myös Ovesten lääkkeestä.
      Kumpi on parempi kun kohtu on poistettu?

• itsehoito

Vagifemia saa nykyään apteekista ilman reseptiä. Lääkärit eivät edes kirjoita siihen reseptiä, koska se ei vaikuta hintaan.
      Voit siis käyttää Vagifemia tarpeen mukaan. Kannattaa aloittaa käyttö parin viikon päivittäisellä käytöllä ja sitten harventaa pariin kertaan viikossa. Voit myös lopettaa käytön milloin tahansa.

• fdsfdssfd

Kyllä lääkärit kirjoittavat Vagifemiin reseptin. Iso pakkaus on hivenen edullisempi reseptillä kuin jos ostaisi apteekista suoraan ilman reseptiä. Juuri eilen sain uuden reseptin Vagifemiin.

• mikkuopi

Lääkäri kirjoittaa reseptin isompaan pakkaukseen, ilman reseptiä saa pienempiä.

• köyhä2017

Ei ole enää. Kelakorvaus on viety pois, kuten monesta muustakin lääkkestä. P:mäistä touhua. Kyllähän yhden suht' kalliin Kelakorvauksettoman kestää köyhänkin talous, mutta kun korvaus on viety monesta lääkkeestä samanaikaisesti, menee ruokarahat. Eli köyhät, miettikää muita vaihtoehtoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe