työkaveri salaa naimisiin

neuvoja kaivataan

Kertokaapas mitä tehdä. Tilanne on tämä, että työkaveri on menossa viikon päästä naimisiin. Kukaan muu työpaikalla ei siitä tiedä ja itsekin kuulin asian ihan muualta kautta kuin henkilöltä itseltään. Olen tiennyt asiasta n. 1½ kuukautta, mutta en ole uskaltanut siitä kertoa kenellekään. Hiukan kiusasin morsianta heti tiedon saatuani, mutta niin hienovaraisesti, että hänkin jäi epätietoisuuteen, tiedänkö vai en. Ilmeisesti morsian haluaa pitää asian todella salassa, koska ei ole minulta uskaltanut suoraan kysyä, tiedänkö asiasta, yritti ilmeisesti kerran vähän udella, mutta käänsin asian ihan muille raiteille. Toki nyt kun hän jäi lomalle, toivotin hänelle ihanaa juhlapäivää, koska halusin kuitenkin edes jotain sanoa.
Miten toimin muiden työkavereiden kanssa, voinko kertoa heille päivää ennen vihkimistä, että hei työkaverimme on menossa naimisiin. Tiedän, että jokainen meistä haluaa häntä muistaa yhteisellä lahjalla ja siitä tulee ihan hirveä hössötys ja vähän nolokin tilanne, jos kaikki saavat vasta jälkeenpäin tietää ja sitten kiireessä pitäisi keksiä joku lahja. Vai annanko hänen itse töihin palattuaan kertoa ilouutisen. Vai olisiko sittenkin fiksuinta kysyä häneltä itseltään, voinko kertoa asiasta muille?

93

5341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vaan

      jos työkaveri haluis et kerrot kaikille, ni kyl se ois siulle asiasta maininnu tai kertois ite. Tuskin se ihan huvikseen on salaa menossa naimsiin. Ei varmaan vaa halua sitä hössötystä, mikä tiedosta seuraa. Miusta ei oo siun asia kertoo yhtään mitään, vaikka asiasta tiiätkii. Eihä ne siu häät oo. Miks pilaisit toiselta ilon kertoa oman ihanan uutisen ite työkavereilleen? Vai poltteleeko se tieto siulla nii paljon että se on pakko saaha kertoa?

      Kyl sitä ihmistä voi muistaa sitte myöhemminki, jos siltä tuntuu.

      • nickneim

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Ei ole sinun tehtävä kertoa asiaa eteenpäin.
        Enkä menisi mitään lahjaa hänelle laittamaan, ainakaan ennen kun hän on itse saanut kerrottua asian.


      • suu kiinni
        nickneim kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Ei ole sinun tehtävä kertoa asiaa eteenpäin.
        Enkä menisi mitään lahjaa hänelle laittamaan, ainakaan ennen kun hän on itse saanut kerrottua asian.

        ole sinun asiasi puuttua asiaan millään tapaa. Työkaverisi haluaa jostain syystä mennä salaa vihille ja sinun asiasi on pitää suusi kiinni. Ethän halua olla juoruakka(ukko?)


      • JJK3
        suu kiinni kirjoitti:

        ole sinun asiasi puuttua asiaan millään tapaa. Työkaverisi haluaa jostain syystä mennä salaa vihille ja sinun asiasi on pitää suusi kiinni. Ethän halua olla juoruakka(ukko?)

        Ei voi muuta sanoa kuin, että on taas NAISILLA isot ongelmat. Tyyliin "Merja menee salaa naimisiin... voi ei minun tekee niin paljon mieli kertoa siitä kaikille."

        Mikä ihme siinä on, että toisten asiat voi niin paljon kiinnostaa. Järkyttävää kaakatusta varmasti naisvaltaisilla työpaikoilla. Kaikki asiat jokaisen tiedossa, kun kanalauma supisee.

        Muuta neuvoa en voi antaa kuin, että pidä asia omana tietonasi! Tarviiko tälläistä edes kysyä?


      • toinen miä vaan

        Komppaan nimimerkkiä "mie vaan"

        Hän kertoo kyllä sitten, kun on valmis. Lahjaa teidän ei tarvitse hankkia, koska hän ei juhlastaan ole kertonut.


      • dr6t7vyu8bi

      • urp urp
        JJK3 kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa kuin, että on taas NAISILLA isot ongelmat. Tyyliin "Merja menee salaa naimisiin... voi ei minun tekee niin paljon mieli kertoa siitä kaikille."

        Mikä ihme siinä on, että toisten asiat voi niin paljon kiinnostaa. Järkyttävää kaakatusta varmasti naisvaltaisilla työpaikoilla. Kaikki asiat jokaisen tiedossa, kun kanalauma supisee.

        Muuta neuvoa en voi antaa kuin, että pidä asia omana tietonasi! Tarviiko tälläistä edes kysyä?

        No voi ITKU sentään! menisit ite muualle nalkuttamaan. Aloittaja halusi työkavereiden kanssa muistaa tätä yhtä lahjalla. Onko olemassa yhtään ketjua, ettei joku katkera naistenvihaaja olisi heti kärppänä paikalla itkemässä, että hyi kun EPÄMIEHEKÄSTÄ. No kannattaako TOSIMIEHEN lukea vittu häälahjatpalstaa, mitä?


      • rekku007
        urp urp kirjoitti:

        No voi ITKU sentään! menisit ite muualle nalkuttamaan. Aloittaja halusi työkavereiden kanssa muistaa tätä yhtä lahjalla. Onko olemassa yhtään ketjua, ettei joku katkera naistenvihaaja olisi heti kärppänä paikalla itkemässä, että hyi kun EPÄMIEHEKÄSTÄ. No kannattaako TOSIMIEHEN lukea vittu häälahjatpalstaa, mitä?

        aloittaja haluaa vaan toimia juorukellona. kyllähän sen lahjan sitten ehtisi, kun se lahja ei kuitenkaan voi ehtiä itse tilaisuuteen.

        ompahan taas akoilla huolet..voi kumpa MINÄ saisin taas ekana kertoa. huoh.


      • lomalllaaaaa
        rekku007 kirjoitti:

        aloittaja haluaa vaan toimia juorukellona. kyllähän sen lahjan sitten ehtisi, kun se lahja ei kuitenkaan voi ehtiä itse tilaisuuteen.

        ompahan taas akoilla huolet..voi kumpa MINÄ saisin taas ekana kertoa. huoh.

        Ja mikäs sinä sitten oot, juorukellopoliisi? Ukot juoruaa työpaikoilla ihan yhtä lailla, mutta jostain syystä siihen ei kiinnitetä mitään huomiota. Tämä on aina ihmetyttänyt mua suuresti.


    • vinkula

      mitäpä jo hankkisit itelles alämän? Mitä helvettiä se sulle kuuluu, milloin ystäväsi kertoo naimisiin menostaan muille. Toisten asioihin puuttumisella ei yleensä koskaan ole hyviä seurauksia, pidä asia omana tietonasi.

    • Yksityisyys

      Asia ei kuulu sinulle tippaakaan. Hanki oma elämä!

      • 23456789

        ole osoitus oman elämän puutteesta. Sairaalloinen tarkkailu saattaa sitä olla,mutta aloitus ei vielä indikoi sitä.

        Pohdipas miksi otat noin kiihkeää kantaa asiaan?


      • juoruakat pannaan
        23456789 kirjoitti:

        ole osoitus oman elämän puutteesta. Sairaalloinen tarkkailu saattaa sitä olla,mutta aloitus ei vielä indikoi sitä.

        Pohdipas miksi otat noin kiihkeää kantaa asiaan?

        toisesta välittämisestä kun juoru polttelee suupielissä!


    • LJK.

      En voi ymmärtää miksi tällaista täytyy edes kysyä. Jos avioon menevä henkilö ei ole asiasta sinulle mitään maininnut, niin minkä helvetin takia sinun pitäisi tietoa työpaikalla levittää. Juuri tällaiset juoruilijat aiheuttavat paljon ikäviä tilanteita työpaikoilla. Oletko muuten varma, että työkaverisi on menossa naimisiin vai onko se huhupuhetta vain?

    • aivot on keksitty

      ihan täysi pösilö!!! " Vai olisiko sittenkin fiksuinta kysyä häneltä itseltään, voinko kertoa asiasta muille? "
      Jos kyseinen henkilö olisi halunnut kertoa asian, niin se olisi sen jo tehnyt ja ihan ITSE, ei varmaan tarvitse siihen sinunlaistasi juoruilijaa. Mieti omalta kohdalta asiat ensin, ennen kuin lähdet levittelemään yhtään mittän juttuja, jos sulla olisi jokin asia minkä haluat pitää salassa, niin oisko kivaa, jos jokuu työkaverisi julistaisi asian kaikkien tietoon. Kohtele toisia niinkuin haluaisit itseäsi toisten kohtelevan.

      • älämölöttäjä

        Mutta jospa aloittaja onkin niitä tyyppejä jotka itse haluavat olla aina ja joka paikassa huomion keskipisteenä? Silloinhan hän haluaisi että häntä kohdeltaisiin juuri niin, kuin hän aikoo nyt työkaveriaan kohdella. Aloittaja haluaisi nytkin ryöstää morsiammelta yksityisyyden ja olla kinginä kun tietää toisen avioliittosuunnitelmista. Ajatella, kuinka hän olisi hetken se joka tietää suunnilleen kaiken:-/


    • .......

      Sentään .Miks sua kiinnostaa noin paljon.Hällä on varmaan syynsä olla kertomatta.
      Eipä velvoita teitä reakoimaan asiaan .

    • Yualle

      Koska morsiuspari haluaa pitää asian salassa, ei siihen pidä mennä sorkkimaan omilla "tiedoillasi". Kertovat sitten, kun kertovat. Taidat muuten olla varsinainen juoruämmä ;)

      • Yksityisyys kunniaan

        Samaa mieltä, kuulut niihin kaupungin kuuluisien juoruämmien joukkoon, joille kukaan ei halua kertoa mitään, koska seuraavan puolen tunnin kuluttua asian tietää koko kaupunki.


    • työkaveri

      ole sinun asiasi ruveta muille kertomaan.kyseinen henkilö olisi sen varmasti itse tehnyt jo näin halutessaan!

    • kjfiasjfoisutbno

      Selvästikään morsian ei halua kuuluttaa ja kailottaa häitänsä kaikille/työkavereilleen. Heidän naimisiin menonsa on kahden kauppa, ei teidän asianne. Mieheni ja minä menimme myös hyvin matalalla profiililla avioliittoon. Ei ollut mitään polttareita, pirskeitä, hääjuhlaa...vain maistraatissa ja sieltäkin todistajina toimivat maistraatin työntekijät. Tuskinpa hänen kaikki työkaverinsa tietävät vieläkään hänen avioitumisestaan. Jne... jne...
      Luulisin että morsian, eli työkaverisi arvostaa sinua enemmän kun pidät tiedon omanasi. Vai mitä luulet, onko hän sitä tyyppiä joka todellakin odottaisi jotain yllätysjuhlia teidän puoleltanne.

    • MööÖÖÖ

      Täh????????????

      Hanki oma elämä!!!!!

    • mieli tekis kertoa

      Kauheen tekopyhiä vastaajia, oon ite ollut työelämässä on kymmenet vuodet ja kyllä ne aivan harvat jutut, joita ihmiset on omina tietoinaan pitäneet, jos on tollain sattumalta saaneet selville eli valtaosa meistä ihmisistä nuoruaa (miehistäkin). Ja ymmärrän, muakin polttelis saada kertoo MUTTA onhan häät ja semmoset immeisen niitä omimpia ja kauneimpia juttuja että siinä mielessä vois antaa morsiamen ite sitten kertoa. Kyllä ne kahvit ja kakut ja lahjat voidaan hankki myöhemminkin. Jännä, että on noinkin, ettei kerro, kun tuntuu, että kaikki kertoo nykyään asiansa ja melkein jo liikaakin.

      • Härpätihää

        onnistunut pääsemään kaltaistesi pariin työelämässä. Katsos, kaikki ihmiset eivät ole niin kuin te siellä sun duuneissas tai sun ammattiryhmässäsi. Ihmisiä on muuallakin. Onhan se tosi "jännää", kun vastaajat ovat mielestäsi tekopyhiä! No, sulla on semmoinen elämä, maailmankuva ja omat totuutesi!


      • hassu vastaus
        Härpätihää kirjoitti:

        onnistunut pääsemään kaltaistesi pariin työelämässä. Katsos, kaikki ihmiset eivät ole niin kuin te siellä sun duuneissas tai sun ammattiryhmässäsi. Ihmisiä on muuallakin. Onhan se tosi "jännää", kun vastaajat ovat mielestäsi tekopyhiä! No, sulla on semmoinen elämä, maailmankuva ja omat totuutesi!

        Suu vaahdossa kirjotit: "Omat totuutesi!" jne...

        Ei toi sunkaan viesti mitään hirveetä älykkyyttä tai toisten suvaitsemista osoita...

        Toi kirjoittaja jonka viestiin vastasit, oli oikeassa siinä että hienoinen tekopyhyyden haju täällä leijuu. Siis sinänsä on ihan oikein neuvoa että ei asia sinulle kuulu, mutta kyllä se vaan niin on että moni ois sen jo mennyt möläyttämään. Puheet eivät aina kohtaa tekoja. Tai toisinpäin.


    • Onnen lähettiläs

      Miten on edes mahdollista, että aikuinen ihminen kysyy tuollaista asiaa? Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, jos on, miten on heidän moraalisen/eettisen kasvatuksensa laita?

      Mikä ihme siinä on, että joillekkin tulee noin kova halu jauhaa ja kuuluttaa toisten yksityisasioita koko maailmalle, vaikka toiset haluavat niitten pysyvän salassa, ja sinä varsin hyvin sen tiedät?

      Ihanko oikeasti et vastausta tiedä tai keksi, kun täytyy tulla sitä vielä muilta kysymään? Mitä oikein odotit saavasi täältä vastaukseksi? Tiedät itsekkin, ettei se, mitä haluat tehdä, ole oikein, mutta toivoit saavasi täältä muitten hyväksyntää asialle jotta olisit sen voinut tehdä?

      Ei sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin nöyrtyä nyt siihen, että he haluavat yksityisasioittensa pysyvän yksityisinä. Heidän asiansa eivät kuulu sinulle, niinkuin sinunkaan asiasi eivät kuulu muille. Kuvittele itsesi heidän paikalleen. Ja kuvittele sitten miltä tuntuisi, kun työpaikalla juorukello kuuluttaisi asiaa jonka haluaisit pitää itselläsi. Ja voit sitten vielä vähän kuvitella, miten mukavan maineen saat itsellesi. Tai niin, eihän se haittaa mitään jos kaikki työpaikallanne ovat mielekkään elämän omaamattomia, typeriä juorukelloja, mutta en halua uskoa asian näin olevan. Tee fiksu teko ja pidä suusi kiinni, ja ole onnellinen heidän puolestaan.

    • moninainen-

      tietysti annat hänen itse kertoa kun tulee töihin...Mikä into sinulla on puuttua toisten asioihin, vai haluatko ehkä vain näyttää muille että tiedät *salaisuuden*.....Olet todella typerä jos menet kertomaan ja pilaat toisen ilon kertoa asioistaan itse. Mitä lahjaan tulee, niin toki voitte kerätä yhteisen lahjan jälkikäteenkin, eiköhän työkaverinne tarjoa kakkukahvit kun palaa töihin ja kertoo häistään, joten pidähän kielesi kurissa jos suinkin voit.

      • piirun pää

        Ei tartte tarjota morsiammen mitään kakkukahveja! Jos haluaa olla huomiotta, niin taatusti ei tarvitse ruveta koko revohkaa kahvittamaan ja kakuttamaan. Oottakoon vaan aloittaja kakkuja vaikka lopun ikänsä. Mikään sääntö ei käske kestitsemään työkavereita, eikä siitä kannata ottaa ämmien eikä äijien nokkiinsa.


    • EI HELVETTI!

      VITTU MIKÄ AASI SÄ OLET!!! OIKEA JUORUKELLO! JUURIPA EHKÄ SINUN TAKIASI HÄN EI HALUA ASIAA JULKI KUN TIETÄÄ, ETTÄ JOUTUISI JUMALATTOMAAN KYSELYN TULVAAN! PIDÄ TURPASI KIINNI JA HANKI E-L-Ä-M-Ä!!!!!!!!! OLET JUURI NIITÄ LUOTETTAVIA IHMISIÄ,JOILLE VOI KERTOA SALAISUUDEN JA MEET HETI LAULAMAAN KAIKILLE TYYLIIN "ÄLÄ KERRO KELLEKÄÄN, MUTTA..." HÄPEISIT!

      • Kysymys45678

        joutua kyselyjen kohteeksi? Yleensä silloin, kun ihminen kokee asian kiusalliseksi ja häpeää sitä. Onko tässä tapauksessa jotain hävettävää naimisiin menossa (liian vanha/nuori/ruma/vähän koulutettu/lihava/tms puoliso).


    • ruyth

      JOSTA VOIT KERTOA TYÖPAIKALLA!!!!

    • mk

      Ei kerro kun sitten pitäisi kaikki työkaverit kutsua häihin ja sehän ei käy koska naimisiin meno on yksityisasia ja jos on naispuolinen työkaveri niin pomot voi pelästyä että nyt se rupeaa lapsia tekemään ja kaikkea muuta. Älä missään nimessä kerro muille että hän on menossa naimisiin ja hän itse kertoo jos näkee sen tarpeelliseksi jan niin edelleen.

    • 7+6

      Ei ole sinun asiasi kertoa kenellekään tässä vaiheessa, vasta sitten kun työkaverisi on julkistanut naimisiinmenonsa, voit asiasta puhua, joten pidä vaan suusi supussa koska asia ei kuulu sinulle.

    • Just just

      Näinhän se on, että pidät omana tietonasi, ei ole sun asia missään nimessä asiaa levitellä, leviää se kuitenkin, mutta tartteeko sun olla heti turpavärkki väärälläs sitä kertomassa. Jos hääpari haluaa olla hissun kissun, se on heidän asiansa, ei kenenkään muun. Käytä maalaisjärkeä, älä täältä kysele. Samaista itsesi vastaavaan tilanteeseen. Jos jotain et halua että kerrotaan, kerrot jollekin, hän kertoo jollekin, hän taas jollekin, tykkäisitkö??? Haloo, kaikkea sitä kuulee ja näkee!!! Lahjan ehtii ostaa myöhemminkin! Viimeinen lauseesi oli ainut järkevä koko tekstissä!!!

      • ellunkanalat

        vitalis.


    • kesämorsian 16.7.

      Itse olen juurikin SE työkaveri, joka on jäänyt lomalle ja menossa salaa kaikilta naimisiin. Yksi työkaverini tietää, oli pakko jonkun nimi saada maistraatin paperiin ja pyysin veljeäni ja yhtä luotettavaa työkaveriani siihen hommaan. Ihan täysin salassa sekään ei siis onnistu ;)

      Itse en todellakaan halua enkä odota mitään pippaloita tai lahjoja keneltäkään! En halua juhlia edes häiden jälkeen. Tosin olisi ihan kiva, jos työkaverit keräisivät esim.1€ per lärvi ja sillä rahalla ostaisivat jonku lahjan. Heille tarjoasisin sitten kakkukahvit. Eipä tässä naimisiin mennä lahjojen tai juhlien takia. Vaikka ymmärrän senkin, että kiva olisi muistaa työkaveria kunnolla heti =)

      Koitahan vaan pitää suu supussa, vaikka suuren salaisuuden tiedätkin ;)

      • Näin meillä

        Ne nimet siihen maistraatin paperiin saa muuten myös maistraatista ;)


    • wamic

      no olethan ihme lumppu. hanki saatana oma elämä, ettei tarvitse työkaverisi elämää elää. kait se oli kaikille kertonut jos olisi halunut sen julki tuoda. voi kristus mitä ihmisiä täällä on

    • Itse ainakin menin juuri siksi salaa naimisiin, että juuri niin halusimme aviomieheni kanssa; ei julkisia juhlia, ei kakkuja, ei kippoja, joita emme tarvitse, ei juoruilua ym hösötystä. Koimme, että se on meidän päätös ja juhla, emmekä tarvitse siihen esim. sukulaisia, joita ei ole nähnyt miljoonaan vuoteen. Olen todella onnellinen ratkaisusta ja auta armias jos joku juorukello olisi sen mennyt työpaikalla juoruamaan! Suurin osa työpaikalla tai sukulaisista ei tiedä vieläkään ja sillä ei ole mitään merkitystä enää. Jos asia jossain luonnollisessa yhteydessä tulee ilmi niin ihan ok. Mutta nyt se on jo vanha juttu, kenenkään ei tarvitse olla kiusaantunut tai muistaa millään tavalla. En laita pahakseni, päinvastoin. Asia on just hyvä näin ja tietoinen päätös.

      • mielihaluja.

        Sitä ihmisillä riittää. Jospa keskittyisit siihen olennaiseen,eli työntekoon. Jätät työkaverisi henkilökohtaiset asiat hänelle itselleen ja hoidat omat asiasi ja elämäsi itse.


      • 4567890

        Ehkä asiaa kannattaa kysyä ihmiseltä itseltään, koska hääpari ei halua sukulaisten kuulevan asiasta. Häiden pimittämisestä jää valitettavasti työpaikalla kuva, että hääpari ei halua ketään töistäkään tilaisuuteen. Se ei tietenkään välttämättä auta hoitamaan hyviä suhteita työpaikalla.

        Kipot ja kupit on helposti vältettävissä, jos pyyttää vain rahaa ja ilmoittaa olevansa iloinen euronkin lahjoituksista eli tämä osio on vain tekosyytä.


    • Rosa Munda

      Minä menin työkavereiltani salaa naimisiin. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä minä vapaa-ajallani teen. En myöskään mainosta syntymäpäiviäni tai lasteni syntymäpäiviä. Lapsien syntymästä olen joutunut ilmoittamaan linjapäällikölleni n. 2kk aikaisemmin, joka sitten on ilmoittanut koko linjalle jääväni isyyslomalle. Erakkoluonne on erakkoluonne, minkä minä sille mahdan. Kahvitunnillakin minua suoraansanoen v*tuttaa, kun joudun kuuntelemaan työkavereiden tarinoita omasta elämästään. Jos minulla ei olisi perhettä ja kahta pientä lasta, asuisin varmaan sosiaalituen varassa pienessä rintamamiestalossani ja kasvattelisin rosamundia takapihalla täysin eristäytyneenä yhteiskunnasta. Työnteko ja työkaverit ovat välttämätön paha nykytilanteessa.

      Netissä on mukava kirjoittaa, koska tämä on tarpeeksi anonyymi paikka minulle.

      • Ole hyvä!!!

        on yleensä merkki henkilökohtaisista ongelmista. Jos ei halua kertoa mistään asioistaan, niin ei ole mistää oikealla tavalla ylpeä. Terapia varmaan auttaisi tällaisissa tapauksissa...


    • Hanki oma elämä

      Mitä ihmettä se asia Sinulle kuuluu! Jos työkaverisi olisi halunnut asian tietoisuuteen, olisi hän varmaankin itse siitä kertonut. Kaikki eivät halua kaikkia yksityisasioitaan muiden tietoon. Kunnioita työkaverisi yksityisyyttä.

    • Järkikulta

      Mitä itse pitäisit tilanteesta, haluat pitää häät salassa ja kertoa kun itselle sopii, niin sitten työporukasta joku saa tietää ja kertoo kaikille se siitä sitten!!! Niin että asia Ei sinulle kuulu!!! Jos nyt täysin palat halusta tietää kuka tämä toinen Onnen osapuoli on, missä häämatka, ketä vieraana jne., niin kysy itse hienovaraisesti ja pidä tieto omana tietona. PISTE

      Eiköhän tieto tule työpäikalle kun itse juhlakalu tulee lomalta Jos haluaa kertoa..

      Ja lahja: kiireessä jotain koko porukalla-> Lahjakortti!!! Siinä ei tarvitse antajan pähkaillä ja saaja saa mieleistä.

    • oot kyllä aika vitun retardi jos ees mietit pitäskö tosta kertoa. mistä näitä kusipäitä sikiää joilla kauhea tarve kertoo ja kuuluttaa muitten yksityis asioita..

    • JuoruJorma

      Varmaan haluaisit myös itse ilmoittaa välittömästi kaikille työpaikalla mahdollisessa omassa avioerotilanteessasi? Ei muiden tarvitse työpaikalla välttämättä tietää juuri mitään yksityiselämästäsi. Itse en kertonut avioerostani, en myöskään kiistänyt kun kysyttiin. Kesti 3 vuotta ennen kuin kukaan muu kuin esimieheni tiesi asiasta työpaikalla.

      Ja se mistä sait asian tietää lienee myöskin harmillinen vuoto tässä tapauksessa. Joku juoruämmä/ukko ilmeisesti ollut asialla. Ja tästä näemme juuri miksi kannattaa pitää suu supussa asioista joita ei halua koko maailman tietoon. Joku sen juoruaa kuitenkin.

      • Näin on!!!!

        muidenkin työyhteisössä. Yleensä avioero vaikuttaa ko. henkilön työtehoon, eikä ole näin ollen pelkästään yksityisasia...


    • kertoisit?

      Jos asianomainen ei ole halunnut siitä mitään ilmoittaa,niin älä missään ihmeessä sekaannu asiaan!!!!haluaisitko itse omat asiasi julki,jos et olisi halukas asioistasi kenellekkään puhumaan?Ei ole sinun tehtäväsi kertoa toisten asioita muille,jokainen hoitaa omat asiat niinkuin parhaakseen näkee.jos nyt menet ja juoruat asian eteenpäin,voit olla varma,että asia ja ihmiset kääntyvät sinua vastaan ja saat sellaisen maineen,että olet aina ulkopuolella kaikista asioista ja sinulle kerrotaan kaikki aina viimeiseksi,jos on pakko!

    • et kerro!!!!

      Olet kyllä täysi paskiainen jos kerrot asiasta. Turha sitten odottaa mitään kiittelyjä tältä työkaverilta. Hän ei kerro koska hän ei halua mitään lahjaa! Sellaista ei tarvitse jälkikäteenkään hössöttää! Mun yksi työkaveri meni maistraatissa naimisiin, me kyllä tiesimme siitä mutta koska hän ei mitään hääjuhlaa pitänyt (oli vain vanhemmat todistajina ja kävivät syömässä ravintolassa), joimme vain kakkukahvit seuraavalla viikolla.
      Ei ole sun asiasi kertoa hänen asioistaan, huolehdi sinä vain omista asioistasi ja anna työkaverisi huolehtia omista asioistaan.

    • TänäänNeiti

      Heheh, varmaan tuli jo kysyjälle selväksi.

      Että nykyään tärkeintä on ns. oma elämä.

    • NaimatoN

      sanoa hyvästi ystävyydellenne, jos menet ennen asianomaista itseään kertomaan asiasta. Aikanaan tiesin hyvissä ajoin työkaverini vihkimisestä ja kun olin luvannut etten kerro, niin en kertonut. Voi sitä arvailujen määrää ja energian tuhlausta kun työyhteisön juorukellot kuhisivat nurkissa. Olen tyytyväinen että olin luottamuksen arvoinen. Toivottavasti sinäkin ymmärrät olla asiasta hiljaa.

    • Ard

      Hänen oma asiansa, elä työnnä nokkaasi paikkoihin minne se ei kuulu.Hän on varmaan ihan syystä jättänyt työpaikalla kertomatta, jopa sinulle joka postauksesta päätellen pidät itseäsi kaiketi hänen erityisen hyvänäkin ystävänä.Anna aikuisen ihmisen itse päättää.Jos jää niin kaivelemaan niin kysele joskus häiden jälkeen tai kun hän on julkistanut asian että miksi ei kertonut.

      • Ai mää vai......

        Ei ole sinun asiasi kertoa mitään. Mutta voit laittaa ilmoitus taululle isolla tekstillä viestin ja kaverin nimellä.


    • elämä on ihanaa

      työkaverisi ei ole puhunut asiasta itse,ei sinunkaan kuulu siitä mitään kenellekään sanoa!!!!!!!!!!!! En itsekään puhu omista henkilökohtaisista asioista töissä, niin ymmärrän työkaverisi kannan.En ymmärrä tollasia juoruilioita....Kannattaa ihan hankkia se oma elämä..

    • närkästynyt

      onko sun asias juoruta muiden elämästä?

    • khjkauiotu

      Oo ihiminen hilijaa! Älä oo ämmä! Sun juttus on pelkkää teiniskeidaa! Ei kuulu sulle kenenkään avioliitot! Ymmärrätkö? Hyvä kun kuitenkin kysyt edes täältä, kun ei oma ymmärrys riitä! Kuinka moni on ollut sillä kannalla että sun pitäis, että saisit tms. kälkättää asiasta????

      • tattirauta

        kyllä on ihmisillä ongelmat. Voi kysyä että puuttuuko omasta elämästä sisältöä kun täytyy muiden tekemisistä noin vouhkata?


    • 123654789258

      enää jauhetaan! Aloittaja on tehnyt kysymyksensä jo toukokuussa, yli kuukausi sitten! Työkaveri on ehkä päässyt jo onnellisesti naimisiin ja toivotaan vaan että aloittaja on pitänyt leipäläpensä kiinni kuten toukokuulla vastanneet ovat neuvoneet. Mutta jospa joku muu kälkättäjä punnertelee saman ongelman kanssa (kertoako vai eikö) niin näistä vastauksista voi vaikka viisastua.
      Otsikko "työkaveri salaa naimisiin" on perseestä! Mitä halvatun salaamista se on, jos ei halua koko maailman asiaa tietävän. Salaaaaaaaa!!!!!! Tsiisus!

    • "JA KENENKÄÄN EI..

      ..TARVI TIETÄÄ TÄSTÄ" Minä ja mieheni olemme taasen minun päätöksestäni salaa avioeroamassa, ja emme kerro siitä kenelläkään viranomaisia lukuunottamatta. Ja kaikki tuo edellinen johtuu tämän valtion epätasa-arvoisesta kohtelusta työttömyyspäivärahojen maksamisessa jne. muustakin loasta, mitä on tuolta tietyiltä suunnilta saannut kohteluineen ja lakipykäleineen mutustella. Nyt riitti mulle, sorto loppuu ja sassiin.
      Sormukset sormissa aiomme jatkaa edelleen, ja tätä ihanaa avioelämää, vaikkemme virallisesti enää avioliitossamme jatkakaan, mutta koska alkaa nyppimään tää tarveharkinnainen työttömyyspäiväraha nolla toleransseineen niin paljon, että pakkohan tässä on vuokrattava toinen pikkunaimakämppä, noh, vaihteluhan on kivaa, ja mukava reissuta kahden kämpin väliä; ajattelimme kylläkin opiskelukämpäksi antaa ton toisen kämpin lapsellemme.

    • diiibadiibafasdfasf

      Joo-o. Omat kokemukseni yli 10 vuoden takaa. Olin menossa naimisiin eikä tätä asiaa haluttu kertoa kuin muutamalle valitulle etukäteen. Jouduin vapaapäiväjärjestelyjen vuoksi kertomaan asiasta kahdelle pomolleni ja vannotin etteivät hiisku asiasta KENELLEKÄÄN. Lupasivat olla hiljaa.

      Kuitenkin jo ennen hääpäivääni paljastui, että koko 30 henkinen työryhmä tiesi asiasta. Pomot olivat kertoneet. Kyselin heidän lupauksien perään olla kertomatta asiasta. Asia kuitattiin että kyllä nämä asiat täällä kaikille kerrotaan vaikka toisin luvataankin.

      Vitutti silloin ja kun asiaa muistelee niin kyrsii vieläkin. Siinä sain hyvän käytännön esimerkin kahdesta naisesta esimiesasemassa :P

      • Hyvä henkinen työ?

        Mikä oli syynä salaa naimisiin menoon ja mikä haitta tuli asian julkiseksi tulosta? Sukulaisten vai työtovereiden välttäminen? Vai ihan vain silkka periaatteellinen halu pitää asia salaisuutena(, joka tosin pääsääntöisesti kiertyy haluksi välttää työkavereita ts. työpaikan huono henki)?


    • Anna toisille rauha!

      Onko se nyt ihan pakko aina toisten asioita kuuluttaa joka paikassa? Kyllä hän varmasti itse olisi asiasta muillekin kertonut jos olisi halunnut.

      Perkele kun kaikkien pitää aina olla työntämässä turpaansa toisten asioihin.

    • vastarannalta

      Ihme negatiivisia vastauksia oot saanut! Kyllä työpaikalla tiedetään toisten asioista aina jotain, monet työporukat ovat olleet vuosikausia yhdessä ja paljon yhdessä kokeneet niin töissä kuin vähän vapaa-ajallakin. Mulle työporukka on jonkunlainen perhe, mutta sellainen etäisempi versio, joka ei niin läheisesti osallistu yksityiselämään, mutta kun he tietävät vähän jotain, he osaavat suhtautua hienotunteisesti siihen, miten vaikka itse joskus duunissa ei jaksa tai keskittyminen on heikkoa. Esimerkiksi vakava sairaus itsellä tai lähipiirissä on sellainen, mistä en jättäisi sanomatta sitä vähääkään, sillä muuten herättäisi kovasti närää ja ihmettelyä. Työkaverisi on häittensä takia varmasti ollut vähän enempi poissa tai hoitanut järjestelyitä työajalla, mikä on yhteisestä työtuloksesta pois - se näkyy kyllä aina ja jos on kiireinen työ..... toiset joutuvat kirittämään ja soppa on valmis. Onkohan täysin viisasta tältä naimisiin menossa olevalta työkaverilta olla kertomatta kenellekään? Minusta se on vähän... jotenkin... outoa. Mielestäni on itsekästä olla kertomatta, jos on käyttänyt työaikaansa siihen (tietenkin pikainen maistraattikeikka kahdella todistajalla on aina eri juttu). Aina voi sanoa reilusti ja sitten, ettei missään nimessä halua mitään häslinkiä, että haluaa pitää sen matalalla profiililla. Kyllä ihmiset sitä toivomusta osaavat kunnioittaa.

      • Herra XXX

        Juuri näin! Mutta vastaajien taustalla lienee matala asema työpaikalla ja työpaikan kokeminen "pakkopullaksi". Silloinhan haluaa pitää työkaverit mahdollisimman kaukana.


    • Matti Viikate

      Parastahan se on hanelta itseltaan kysya. Jos joku haluaa olla kertomatta kelleen, niin se olisi ikavaa jos kuitenkin kerrotaan. http://mattiviikate.newsvine.com

    • hihhuli-hei

      Eikös vihkiminen ole palkallinen vapaapäivä? Tämä kannattaisi varmaan tämän naimisiin menijän tietää ja kertoa työpaikallaan edes palkanlaskijalle niin saisi palkan siitäki päivästä :D

      • hirressä

        kiinnostaa,vedä ittes hirteen.


    • ;,?

      Voihan j-lauta!!! On sullakin kauheat ongelmat!
      Suosittelen, että hirtät ittes!

    • 6915

      Ihmiset hei tään on pakko olla provo!! älkää hiiltykö :D Kukaan ei oikeesti oo NOIN tyhmä mitä alottaja antaa ymmärtää...

    • p-a-t-u

      Wittuux-se-sulle-kuuluu? Hei-haloo? Köpsä!" *Jokainen taaplaa vaan oman pinonsa! Sä omas ja naapuri ihan vaan omas!

    • tyttö tuollainen

      Ois hyvä muistaa, että työssä käydään työasioiden hoitamisen takia eikä työkavereiden kanssa seurustelun tai juoruilun takia. Toki työkavereista voi tulla jopa ystäviä, mutta itse olen sitä mieltä että kaikille ei missään nimessä kannata kaikkea kertoa. Jotkut vaan eivät ymmärrä kun yrittää tyhmiin kysymyksiin vastata suurpiirteisesti, kun haluaa pitää jotkut asiat omina asioina. Ihan nolottaa joskus sellaisen kysyjän puolesta, kun hänellä ei ole mitään herkkyyttä toisen olotilalle. On tosiaan outoa, että joku kyselee tuollaista kuin yllä. Jos joku on noloa niin se, että menis asiasta kertomaan. Mistä tiedät, ettei kukaan muu tiedä asiasta. Voihan olla, että joku tietääkin, mutta on luotettava! Monet ihmiset pyörittelee liikaa toisten asioita. Miten voit sanoa että harva salaa asioita, mistä voi tietää mitä ja kuinka vaikeita ja kuinka paljon ihminen salaa asioita jos niistä ei ole tosiaankaan ole kerrottu. Kaikki ihmiset ei elä kuin salkkareissa tai ole edes siinä veisbuukissa tai mikä ihme se nyt olikaan.

    • happyhappy

      Tarkoitus on mennä naimisiin tässä jossain vaiheessa. Mutta tarkoitus on mennä niin, ettei siitä kukaan tiedä.
      Kellä onni on, se onnen kätkeköön. Tietysti maistraattiin pari todistajaa tarvitaan, mutta ei muille tartte kertoo. On se sitten kiva töissä katsella työkavereiden naamoja, kun ne yrittää keksiä, että kuka toi *uusi* työntekijä on työvuoro listoilla :D

      • KysyjäKysyjä

        Ihan vilpitön kysymys sinulle. Mikä on motiivisi? Pelkäätkö, että joku vie sulhasesi, jos aikeenne paljastuvat etukäteen???


    • Mies16398

      Ei ole mikään rikos kertoa eteenpäin asiasta, ethän ole hänelle mitään luvannut. Ymmärrän hyvin pohdintasi, koska hyväähän sinä tarkoitat. Ehkä kuitenkin on parasta kysyä henkilöltä ja kertoa, että olet kuullut asiasta ja joku muukin saattaa olla kuullut ts. asia on jo lähes julkinen.

      Tällä palstalla esiintyvä kritiikki perustuu siihen, että työpaikalla on paha olla ja henki on huono. Hyvähenkisellä työpaikalla on täysin normaalia jakaa tuollainen tieto muiden kanssa. Minusta olisi hyvin outoa pitää asia salassa.

      Voivatko kaikki todella noin huonosti, kun kiihkeät kommentit antavat ymmärtää...?

    • fsalkfjonteoti

      siis oletko pikkuisen tyhmä ?
      Jos tuo kaveri olisi halunnut että kaikki asiasta tietää niin eiköhän se olis siitä ihan itse puhunut ???
      Siis miten voi näin tyhmä olla........

    • bggbb ggfs

      jäseniä polttelevaa, että on ihan pakko suutaan aukasta, "pidä vaan omana tietonas"
      ehkä hän vaan halua kaikkea hössötystä ympärilleen.

    • 12345...

      Tää on just tätä mitä en ole ymmärtänyt ja uskonut että tälläistä olis oikeassa elämässä mutta näköjään on..nämä kuuluu samaan lahkoon kuin kyläpoliisit ym. tää asia ei kuulu sulle ja varmaan sielussa riipii kun ei pääse tekemään paljastuksia..iha kauheeta!!

    • outo olettaja

      Miksi oletat että hän heti häiden jälkeen kertoisi asiasta kun ei ole kertonut etukäteenkään? Mun yksi työkaveri meni keväällä naimisiin ja meille hän kertoi sen melkein puoli vuotta häiden jälkeen. Ostimme peräti kortin ja lauloimme hänelle laulun. Ei tullut kenellekään hössötystä eikä kiirettä hankkia lahjaa, ilmiselvästi hän ei sellaista halunnut kun ei asiaa kertonut. Toinen työkaveri meni kihloihin, ja huomasimme asian sormuksesta. Sama asia, ostimme kortin ja lauloimme laulun (oli yhteislaulu tuon naimisiin menneen kanssa kun tapahtuivat samoihin aikoihin).

    • yx waan

      kun hän palaa töihin,ehditte sitten ostaa hänelle jotakin tai kerätä jonkun pienen raha summan jonka hän voi käyttää puolisonsa kanssa yhetisesti.ajattele asiaa omalta kantilta?

      • minäkitiiän

        Voi wittu että ihmiset on thmiä!


    • voi helvetti

      hanki oma elämä

      • xcxcx

        Minun kaverini menivät eilen naimisiin, salaa. Toki minä tiesin sen, kun tarvitsivat todistajan. Ja ei, he eivät halunneet kertoa työkavereille, sukulaisille tms, vaan aloittivat lomansa maistraattivihkimisellä ja varmasti lomailevat tyytyväisinä kuukauden.
        Kertovat sitten kun tahtovat, ei kuulu minulle.


      • Ei pakkopullaa
        xcxcx kirjoitti:

        Minun kaverini menivät eilen naimisiin, salaa. Toki minä tiesin sen, kun tarvitsivat todistajan. Ja ei, he eivät halunneet kertoa työkavereille, sukulaisille tms, vaan aloittivat lomansa maistraattivihkimisellä ja varmasti lomailevat tyytyväisinä kuukauden.
        Kertovat sitten kun tahtovat, ei kuulu minulle.

        haluaako pitää isot kekkerit vai ei.
        Olen viettänyt HÄÄNI, 50-vuotis juhlani ilman monen kuukauden hössötystä, vain lähimpien sukulaisteni ja ystävieni kanssa, enkä tiedä mitään mistä olisin jäänyt paitsi.
        Ole sinä kunnon työkaveri ja pidä tietosi, kertovat jos haluavat.


    • 2

      juoruämmä!

    • Höh.

      ASIA EI TODELLAKAAN KUULU SINULLE!!!

    • sdöfjk

      Eikö akat osaa pitää suutaan kiinni asioista, jotka ei niille kuulu.
      Sit monasti jälkeenpäin selitellään, et en mä mitään pahaa tarkottanu.

    • Mulla oli sama tilanne. En missään tapauksesssa kertonut kellekään, että työkaveri menee naimisiin. Hän on luonteeltaan sellainen ettei halua hirveetä huomiota. Joten kunnioita työkaveriasi äläkä kerro kellekään naimisiin menosta.

      • sitä joutavista

        erehdyksistä kertomaan. Parin vuoden päästä sekin avioliitto kuitenkin päättyy eroon ja verisiin riitoihin.


    • Juuuri Näin

      Just tuollasten ihmisten takia jotka juoruaa _ihan kaiken_ mitä ne toisista työkavereista kuulee tai kuvittelee kuulleensa, mä en keskustele juurikaan muiden samassa työpaikassa työskentelevien ihmisten kanssa. Korkeintaan työasioista mutta mistään muusta en. Jos alottaja haluaakin esitellä kaiken elämänsä työkavereille ja kaikille muille mahdollisille, niin ehkä alottajan työkaveri ei halua. Alottajan työkaverina en edes tervehtisi jos alottaja juoruaa työkaverin asiat eteenpäin. (en muuten omassa työpaikassani irl tervehdi muutamaa juorukelloa)

    • Työ on työtä

      TYÖ on TYÖTÄ ja elämä on jossain muualla. TYÖKAVERIT on TYÖkavereita, oikeat ystävät muualla.

      Tajusitko? Eli anna ihmisen pitää oma elämänsä. Hän EI HALUA kertoa omia henkilökohtaisia asioitaan TYÖpaikalla TYÖkavereilleen. Enkä yhtään ihmettele, jos siitä nousisi kuvailemasi "hössötys".

      Anna siis asian olla ja keskity OMAAN elämääsi!

    • Kerro jo.....

      Tässä vaiheessa keskustelua olisi jo mielenkiintoista kuulla miten teit ja miten tilanne eteni. Hääthän on jo pidetty vai mitä. Kerroitko kenties työkaverillesi millaisiin sisäisiin ponnisteluihin olet hänen häidensä takia joutunut. Ehkä jopa onnittelit häntä. Palamme halusta kuulla miten kävi !?

    • odotetaan

      Malttamattomana olit halukas kertomaan mutta mihin hiipui intosi vastata miten kävi ja miten asia eteni, kun naimisiin mennyt työkaveri saapui töihin. Tai kerroitko kenties asiasta ennenkuin hän palasi, saitko kiitosta asiasta... Vai kävikö kenties niin onnellisesti, että opit jotain itsestäsi ja siitä miten kaikkea saatua tietoa ei tarvi olla hölöttämässä kaikilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe