ALLERGIA >:(

allergiaeste :'(

aiheuttavatko bordercolliet helpostikin allergisointia ihmisille, jotka ovat koirille allergisia? :o
jos, niin onko muita sellaisia ihania,älykkäitä, keski -tai suuri kokoisia koirarotuja jotka eivät allergisoisisi?

5

3943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaiiin

Itse omistan koiran ja olen allerginen, mutta ei ole oireita.. Se nyt tietenkin riippuu onko allergia miten paha, yleensä omalle koiralle siedättyy.

..ja villakoirat ja vehnäterrierit voisivat olla hyvä rotu allergisille, ne eivät allergisoi niin paljon kuin muut koirat.

• Ger-bii-li

Bordercollie on mielestäni mailman ihanin koirarotu ja olen lukenut siitä paljon tietoa ja kysellyt omistajilta. En ole kuitenkaan varma uskallanko ottaa sitä, sillä olen pahasti allerginen kissoille, hevosille, erilaisille siitepölyille ja ruoka-aineille. Koiralle en ollut testeissä allerginen, mutta voiko se kehittyä ajan myötä?
        Jos otan koiran en halua joutua luovuttamaan sitä allergian takia.

• riippuuitsestäsi

hankkiudu rodun seuraan, niin asia selviää.

• Nakut

Koiralle allergia voi kehittyä koiran muutettua taloon, kun ihminen herkistyy sille päivittäin. Meillä päädyttiin karvattomiin koiriin juuri allergian takia alunperin. Perunkarvaton ja meksikonkarvaton ovat keskikokoisia (kummastakin rodusta löytyy kolme eri kokoluokkaa) älykkäitä ja omaa kotiväkeään jumaloivia, todella mahtavia harrastuskoiria mm. agilityyn. Ovat ns. puhtaita koiria (ei koiran ominaistuoksua, helppo suihkauttaa puhtaaksi) ja vaikka monet vierastavat karvattomuutta, niiden iho on todella lämmin ja pehmeä. Ja mikään ole parempi lämminvesipullo peiton alla, kuin kerälle viereen käpertynyt perulainen tai meksikolainen ;o) Suosittelen allergisille lämpimästi tutustumista ko. rotuihin, esim. Pemekan sivuilla ( http://www.pemeka.fi/ )

• kojjjkkkm
        Nakut kirjoitti:

Koiralle allergia voi kehittyä koiran muutettua taloon, kun ihminen herkistyy sille päivittäin. Meillä päädyttiin karvattomiin koiriin juuri allergian takia alunperin. Perunkarvaton ja meksikonkarvaton ovat keskikokoisia (kummastakin rodusta löytyy kolme eri kokoluokkaa) älykkäitä ja omaa kotiväkeään jumaloivia, todella mahtavia harrastuskoiria mm. agilityyn. Ovat ns. puhtaita koiria (ei koiran ominaistuoksua, helppo suihkauttaa puhtaaksi) ja vaikka monet vierastavat karvattomuutta, niiden iho on todella lämmin ja pehmeä. Ja mikään ole parempi lämminvesipullo peiton alla, kuin kerälle viereen käpertynyt perulainen tai meksikolainen ;o) Suosittelen allergisille lämpimästi tutustumista ko. rotuihin, esim. Pemekan sivuilla ( http://www.pemeka.fi/ )

Minulta allergia lähti, kun koira astui taloon... Mutta minä suosittelen allergiselle kokeiluksi irlanninvesispanielia, lagotto romagnoloa, spinonea, airedalenterrieriä, vehnäterrieriä, snautseria (mukaan lukien suur- ja kääpiösnautseri), maltankoiraa, bouvieria, villakoiraa tai bichon friceä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      58
      4118
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      126
      2944
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      43
      2643
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2197
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      437
      1797
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1277
    7. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      72
      1266
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      57
      1170
    9. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259