ALLERGIA >:(

allergiaeste :'(

aiheuttavatko bordercolliet helpostikin allergisointia ihmisille, jotka ovat koirille allergisia? :o
jos, niin onko muita sellaisia ihania,älykkäitä, keski -tai suuri kokoisia koirarotuja jotka eivät allergisoisisi?

5

3408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaiiin

      Itse omistan koiran ja olen allerginen, mutta ei ole oireita.. Se nyt tietenkin riippuu onko allergia miten paha, yleensä omalle koiralle siedättyy.

      ..ja villakoirat ja vehnäterrierit voisivat olla hyvä rotu allergisille, ne eivät allergisoi niin paljon kuin muut koirat.

      • Ger-bii-li

        Bordercollie on mielestäni mailman ihanin koirarotu ja olen lukenut siitä paljon tietoa ja kysellyt omistajilta. En ole kuitenkaan varma uskallanko ottaa sitä, sillä olen pahasti allerginen kissoille, hevosille, erilaisille siitepölyille ja ruoka-aineille. Koiralle en ollut testeissä allerginen, mutta voiko se kehittyä ajan myötä?
        Jos otan koiran en halua joutua luovuttamaan sitä allergian takia.


    • riippuuitsestäsi

      hankkiudu rodun seuraan, niin asia selviää.

      • Nakut

        Koiralle allergia voi kehittyä koiran muutettua taloon, kun ihminen herkistyy sille päivittäin. Meillä päädyttiin karvattomiin koiriin juuri allergian takia alunperin. Perunkarvaton ja meksikonkarvaton ovat keskikokoisia (kummastakin rodusta löytyy kolme eri kokoluokkaa) älykkäitä ja omaa kotiväkeään jumaloivia, todella mahtavia harrastuskoiria mm. agilityyn. Ovat ns. puhtaita koiria (ei koiran ominaistuoksua, helppo suihkauttaa puhtaaksi) ja vaikka monet vierastavat karvattomuutta, niiden iho on todella lämmin ja pehmeä. Ja mikään ole parempi lämminvesipullo peiton alla, kuin kerälle viereen käpertynyt perulainen tai meksikolainen ;o) Suosittelen allergisille lämpimästi tutustumista ko. rotuihin, esim. Pemekan sivuilla ( http://www.pemeka.fi/ )


      • kojjjkkkm
        Nakut kirjoitti:

        Koiralle allergia voi kehittyä koiran muutettua taloon, kun ihminen herkistyy sille päivittäin. Meillä päädyttiin karvattomiin koiriin juuri allergian takia alunperin. Perunkarvaton ja meksikonkarvaton ovat keskikokoisia (kummastakin rodusta löytyy kolme eri kokoluokkaa) älykkäitä ja omaa kotiväkeään jumaloivia, todella mahtavia harrastuskoiria mm. agilityyn. Ovat ns. puhtaita koiria (ei koiran ominaistuoksua, helppo suihkauttaa puhtaaksi) ja vaikka monet vierastavat karvattomuutta, niiden iho on todella lämmin ja pehmeä. Ja mikään ole parempi lämminvesipullo peiton alla, kuin kerälle viereen käpertynyt perulainen tai meksikolainen ;o) Suosittelen allergisille lämpimästi tutustumista ko. rotuihin, esim. Pemekan sivuilla ( http://www.pemeka.fi/ )

        Minulta allergia lähti, kun koira astui taloon... Mutta minä suosittelen allergiselle kokeiluksi irlanninvesispanielia, lagotto romagnoloa, spinonea, airedalenterrieriä, vehnäterrieriä, snautseria (mukaan lukien suur- ja kääpiösnautseri), maltankoiraa, bouvieria, villakoiraa tai bichon friceä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe