Tulvat Puolassa, onko Gdanskissa turvallista?

lähtö viikon sisällä

Uutisissa on Pulan tulvista, monia on kuollut ja tuhansia evakuoitu. Nuo uutiset ovat lähinnä Varsovasta. Tietääkö kukaan vaikuttaako tulvat Gdanskiin? Onko sinne nyt turvallista matkustaa?

Meillä on lennot maksettu Gdanskiin ja lähtö parin päivän päästä. En saa mistään uutisista selvää, kärsiikö Gdansk noista tulvista ja sateista.

5

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wisla

Veiksel on uhkana lähinnä alueille Gdanskin itäpuolella, joen vieressä olevalle alangolle. Gdanskin kautta kulkee ns. "Vanha Veiksel" tai "Kuollut Veiksel" ja päävirta kulkeekin kaupungin ohitse keinotekoisen kanavan kautta. Gdanskissa on tulva tapahtunut vuonna 2001, silloin kuitenkin paikallisten rankasateiden takia, eikä Veiksel ole tulvinnut lainkaan. Tällä kertaa rankkasateet ovat tapahtuneet eteläisen Puolan alueella, Gdanskissa ei pahempia sateita edes ollut.
      Käytännössä siis vain jos aiotte mennä Malborkiin (ritarilinnaan Veikselin itäpuolella n. 40km Gdanskissa) kannattaa kysyä pääseekö sinne.

• ap

Kiitos vastauksesta. Yksin, tai pelkästään miehen kanssa lähdettäisiin kyllä; aina me ollaan pärjätty -periaatteella. Mutta nyt on mukana meidän pieni lapsi, plus että olen aika pitkällä raskaana. Lennämme Gdanskiin ja menemme Sopottiin, joka siis meren rannalla.

En tosiaankaan oikein mistään löydä tietoa, kun emme puolaa osaa. Kiitos siis paljon vastauksestasi. Ihan sinun oma mielipiteesi kiinnostaa; lähtisitkö itse perheen kanssa? Lennothan ei paljoa maksaneet, joten menetys ei ole suuri. En halua viedä lasta paikkaan jossa täytyy pelätä, tai olla vaarassa. Ja tiedän toki, että auton alle voi jäädä vaikka kotikadulla, mutta entinen matkustusreippaus on hieman hilliintynyt tämän perheentymisen myötä, ja turvallisuus ennen kaikkea. Varsinkin kun en ole oikein terässä tämän tilani takia.

Tiedätkö, onko tuolla Gdanskin suunnalla esim. sähkökatkoja tai muita tulvista aiheutuneita ongelmia? Toimiiko yleinen liikenne normaalisti?

• Wisla
        ap kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Yksin, tai pelkästään miehen kanssa lähdettäisiin kyllä; aina me ollaan pärjätty -periaatteella. Mutta nyt on mukana meidän pieni lapsi, plus että olen aika pitkällä raskaana. Lennämme Gdanskiin ja menemme Sopottiin, joka siis meren rannalla.

En tosiaankaan oikein mistään löydä tietoa, kun emme puolaa osaa. Kiitos siis paljon vastauksestasi. Ihan sinun oma mielipiteesi kiinnostaa; lähtisitkö itse perheen kanssa? Lennothan ei paljoa maksaneet, joten menetys ei ole suuri. En halua viedä lasta paikkaan jossa täytyy pelätä, tai olla vaarassa. Ja tiedän toki, että auton alle voi jäädä vaikka kotikadulla, mutta entinen matkustusreippaus on hieman hilliintynyt tämän perheentymisen myötä, ja turvallisuus ennen kaikkea. Varsinkin kun en ole oikein terässä tämän tilani takia.

Tiedätkö, onko tuolla Gdanskin suunnalla esim. sähkökatkoja tai muita tulvista aiheutuneita ongelmia? Toimiiko yleinen liikenne normaalisti?

Lähtisin kyllä. Oma tyttäreni on tullut sieltä tänään, kaikki OK.

Lentokenttä on korkealla paikalla, Sopot ei missään varsinaisissa maantieteellisissä yhteyksissä Gdanskin kanssa, niiten välillä ylänkö/merenranta, kentältä pääsee Sopottiin myös Gdynian kautta jos haluaa eikä tarvitse edes Gdanskin keskustan kautta mennä.

Gdanskissa 18 astetta, aurinko paistaa.

• ..
        ap kirjoitti:

juttelin juuri myös Gdanskissa asuvan kaverini kanssa ja tulva ei ole vaikuttanut mitenkään sinne. Eli turvallisin mielin lähtisin matkaan.

• ap
        .. kirjoitti:

juttelin juuri myös Gdanskissa asuvan kaverini kanssa ja tulva ei ole vaikuttanut mitenkään sinne. Eli turvallisin mielin lähtisin matkaan.

Ihanaa, kiitos vastauksista! Pelot hälveni, kun saa tietoa. Eli alan pakata laukkuja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe