Tulvat Puolassa, onko Gdanskissa turvallista?

lähtö viikon sisällä

Uutisissa on Pulan tulvista, monia on kuollut ja tuhansia evakuoitu. Nuo uutiset ovat lähinnä Varsovasta. Tietääkö kukaan vaikuttaako tulvat Gdanskiin? Onko sinne nyt turvallista matkustaa?

Meillä on lennot maksettu Gdanskiin ja lähtö parin päivän päästä. En saa mistään uutisista selvää, kärsiikö Gdansk noista tulvista ja sateista.

5

863

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wisla

Veiksel on uhkana lähinnä alueille Gdanskin itäpuolella, joen vieressä olevalle alangolle. Gdanskin kautta kulkee ns. "Vanha Veiksel" tai "Kuollut Veiksel" ja päävirta kulkeekin kaupungin ohitse keinotekoisen kanavan kautta. Gdanskissa on tulva tapahtunut vuonna 2001, silloin kuitenkin paikallisten rankasateiden takia, eikä Veiksel ole tulvinnut lainkaan. Tällä kertaa rankkasateet ovat tapahtuneet eteläisen Puolan alueella, Gdanskissa ei pahempia sateita edes ollut.
      Käytännössä siis vain jos aiotte mennä Malborkiin (ritarilinnaan Veikselin itäpuolella n. 40km Gdanskissa) kannattaa kysyä pääseekö sinne.

• ap

Kiitos vastauksesta. Yksin, tai pelkästään miehen kanssa lähdettäisiin kyllä; aina me ollaan pärjätty -periaatteella. Mutta nyt on mukana meidän pieni lapsi, plus että olen aika pitkällä raskaana. Lennämme Gdanskiin ja menemme Sopottiin, joka siis meren rannalla.

En tosiaankaan oikein mistään löydä tietoa, kun emme puolaa osaa. Kiitos siis paljon vastauksestasi. Ihan sinun oma mielipiteesi kiinnostaa; lähtisitkö itse perheen kanssa? Lennothan ei paljoa maksaneet, joten menetys ei ole suuri. En halua viedä lasta paikkaan jossa täytyy pelätä, tai olla vaarassa. Ja tiedän toki, että auton alle voi jäädä vaikka kotikadulla, mutta entinen matkustusreippaus on hieman hilliintynyt tämän perheentymisen myötä, ja turvallisuus ennen kaikkea. Varsinkin kun en ole oikein terässä tämän tilani takia.

Tiedätkö, onko tuolla Gdanskin suunnalla esim. sähkökatkoja tai muita tulvista aiheutuneita ongelmia? Toimiiko yleinen liikenne normaalisti?

• Wisla
        ap kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Yksin, tai pelkästään miehen kanssa lähdettäisiin kyllä; aina me ollaan pärjätty -periaatteella. Mutta nyt on mukana meidän pieni lapsi, plus että olen aika pitkällä raskaana. Lennämme Gdanskiin ja menemme Sopottiin, joka siis meren rannalla.

En tosiaankaan oikein mistään löydä tietoa, kun emme puolaa osaa. Kiitos siis paljon vastauksestasi. Ihan sinun oma mielipiteesi kiinnostaa; lähtisitkö itse perheen kanssa? Lennothan ei paljoa maksaneet, joten menetys ei ole suuri. En halua viedä lasta paikkaan jossa täytyy pelätä, tai olla vaarassa. Ja tiedän toki, että auton alle voi jäädä vaikka kotikadulla, mutta entinen matkustusreippaus on hieman hilliintynyt tämän perheentymisen myötä, ja turvallisuus ennen kaikkea. Varsinkin kun en ole oikein terässä tämän tilani takia.

Tiedätkö, onko tuolla Gdanskin suunnalla esim. sähkökatkoja tai muita tulvista aiheutuneita ongelmia? Toimiiko yleinen liikenne normaalisti?

Lähtisin kyllä. Oma tyttäreni on tullut sieltä tänään, kaikki OK.

Lentokenttä on korkealla paikalla, Sopot ei missään varsinaisissa maantieteellisissä yhteyksissä Gdanskin kanssa, niiten välillä ylänkö/merenranta, kentältä pääsee Sopottiin myös Gdynian kautta jos haluaa eikä tarvitse edes Gdanskin keskustan kautta mennä.

Gdanskissa 18 astetta, aurinko paistaa.

• ..
        ap kirjoitti:

juttelin juuri myös Gdanskissa asuvan kaverini kanssa ja tulva ei ole vaikuttanut mitenkään sinne. Eli turvallisin mielin lähtisin matkaan.

• ap
        .. kirjoitti:

juttelin juuri myös Gdanskissa asuvan kaverini kanssa ja tulva ei ole vaikuttanut mitenkään sinne. Eli turvallisin mielin lähtisin matkaan.

Ihanaa, kiitos vastauksista! Pelot hälveni, kun saa tietoa. Eli alan pakata laukkuja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      53
      1087
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      23
      1069
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      842
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      824
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      735
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      659
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      615
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      62
      609
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      38
      562
    Aihe