Työ pikaruokalassa

PikaruokaPete

Olen ajatellut meneväni McDonaldsiin tai Hesburgeriin töihin. Minulla on muutamia kysymyksiä:

1. Millainen työntekijä menestyy firmassa?

2. Mitä on osattava jo ennen töihin tuloa?

3. Mitkä ovat työn suurimmat haasteet?

4. Olen kuullut huhua että vain kaikkein tavallisimpien hampurilaisten teko opetetaan (esim. Big Mac / juustohampurilainen) Miten sitten voi itse oppia muiden hampurilaisten / salaattien teon? Saako työpaikalta jotkut ohjeet jolla voi opetella näiden tekoa kotona tms.?

5. Pahimmat virheet mitä työssä voi tehdä?

6. Onko McDonaldsilla ja Hesburgerilla eroa työpaikkana?

7. Menisitkö itse pikaruokalaan töihin? Miksi / miksi et?

7

3904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäkkkiduunari

      1. työtekijän pitää olla oma-aloitteinen ja reipas, tarttua itse töihin, eikä kaataa hommia muitten niskaan.olla muille työntekijöille ja asiakkaille mukava.hotaa kaikki paperi jutut ajallaan, esim, salmonella todistus, verokortti, saikku laput yms. antaa sinusta paljon täsmällisemmän ja luotettavan vaikutuksen.

      2. ei oikeastaan mitään erityistä, hygieniapassikin suoritetaan paikan päällä jo töissä ollessa, kaiken oppii suht nopeasti.

      3. Omasta mielestäni vaativat ja vittumaiset asiakkaat, on pakko palvella ystävällisesti vaikka mielessään tekis mieli haistattaa pitkät asiakkaalle, jos on keittiössä duunissa, niin työ on tosi rankkaa... painavien laatikoiden ja korejen kantamista, mutta siihenkin tottuu ajan myötä....

      4. kaikkien hampurilaisten teko opetetaan ihan kädestä pitäen, koulutus kestää kolme päivää, aluksi opetellaan tavalliset burgerit sitten kamppanja tuotteet yms. meillä on aina myös ohjeet jossain siinä "dressi pöydän", (jolla tuotteet valmistetaan) lähellä .. koulutuksessa saat myös kaikki ohjeet kotiin, ja ne voi harjotella vaikka ulkoa.

      5. virheitä sattuu ja sen tietty kaikki ymmärtävät, mutta ehkä pahimpia virheitä, mitä työntekijä voi tehdä on esim sairaslomalla baariin meneminen, eräs työntekijämme sai juuri tästä syystä potkut, kännissä töihin tuleminen (uskomatonta kyllä tätä sattuu harvasen päivä),myös darrasia työntekijöitä ei hyvällä katsota.

      6. ei niillä työnä paljoa eroa ole mutta hesessä on pienempi palkka, eikä ole tupakka taukoja.

      7. olen ollut 2-vuota mäkkärissä töissä ja ihan hyvin viihtynyt, saa aina työvuoroja silleen että sopii omaan elämän tilanteeseen, sosiaalisena ihmisenä viihdyn tiimityössä. eihän se mikään kovin hehkeä homma ole, mutta kyllä siitä ihan kelpo palkkaa saa. Mielummin olen tuolla töissä kun teen oman alani töitä :) suosottelen

    • McDonalds....

      Vastailen tähän vaikka oletkin jo luultavasti tehnyt oman valintasi, mutta kuitenkin..

      3. Työn suurimmat haasteet minulle on ollut McDonalds ravintolassa kaiken sen paskan kestäminen, mitä työnantajapuolella tehdään tai jätetään tekemättä. Pahinpana on sisälämpötilat, jotka ovat yli neljäkymmentä astetta ja suuremmat grillin edessä. Taukoja ei kuitenkaan pidetä neljän tunnin vuoroissa, hyvä jos pääset kuuden tunnin jälkeen 15min tauolle hotkimaan nopeasti välipalaa. En ymmärrä, miksi asiaan ei puututa, vaikka ihmisiltä meinaa mennä taju?! Asioista on turha sanoa vuoropääliköille, sillä heidän vastaus oli "Tervetuloa mäkkiin" ja kaunis hymy päälle...

      5. Pahin virhe oli edes ottaa työpaikka vastaan. Etsi jotain muuta, mitä tahansa muuta kuin pikaruokalaan.

    • JOopdsgao

      Muita kokemuksia? Ois kiva kuulla!

    • jeauuuu

      1. Millainen työntekijä menestyy firmassa?
      Oma-aloitteinen, reipas, huolehtii tavaroiden riittävyydestä, iloinen kaikille ja ei ota ressiä.

      2. Mitä on osattava jo ennen töihin tuloa? Hmm. Ei varmaan mitään kummosempaa, kyllä kaiken oppii tekemällä.

      3. Mitkä ovat työn suurimmat haasteet? Pitää pää kylmänä kun on ruuhkaa ja säilyttää maltti.

      4. Ei mulle mitään opetettu. Ohjeet näkyi seinällä ja siinähän sitä oppii pikku hiljaa helpoimman hampparin, ja siitä toisen, kolmannen....

      5. Hosua ja panikoida.

      6. Siitä en osaa sanoa.

      7. Minä olen siellä ihanien työkaveriden takia :)

    • ?!?!

      8. Ja se tärkein taisi unohtua ! eli paljonko noista hommista maksetaan palkkaa noin yleensä? Vai aijoitko ainoastaan mennä harjoittamaan hyväntekeväisyyttä suuryrityksen eduksi jolla on jo valmiiksi liikaa rahaa ?

    • differentburger

      Ja edelleen teille kaikille voisi sanoa et perehtykäähän nyt hyvät ihmiset niihin oikeuksiinne ja työsuojelu ja liitot on olemassa juuri tuota varten et ihmisille väitetää jotain mitälie paskaa? ai tervetuloa mäkkäriin kun ilmastointi puuttuu tai on rikki? no voi haloo ei ketään voi pakottaa olemaan töissä 40asteessa ihan tiedoksi vain et lakikin on olemassa syystä (kuumat, kylmät ja muuten vain poikkeukselliset työolosuhteet) itse olen toista kertaa elämässäni Mäkkärin palkkalistoilla ja voin sanoa ett meillä ainaki suhtaudutaan vakavasti tollasiin puutteisiin eikä kukaan edes ole niin urpo että suostuu työskentelemään ilman taukoja missään saunaolosuhteissa! liittykää liitoon ja lukekaa tes:siäoli se ala mikä hyvänsä! pitäkää oikeuksistanne huoli!

    • jepu

      Onpas lyhyt viestiketju, mielestäni yllättävää. Sen verran haluan lisätä tähän, että yksikkö, johon haluat töihin, kannattaa valita huolella. Ero työntekoon vaihtelee aivan älyttömästi eri toimipaikoissa. Kärjistettynä kannattaa välittää yrittäjäpaikkoja, koska ainakin oman kokemukseni perusteella vähintään joka toinen yrittäjä on pikkutarkka paskiainen ja he ovat myös lähes aina oman paikkansa ravintolapäälliköitä. Ketjun paikoissa on paljon rennompi meininki. Tavallaan sen ymmärtää, kun onhan kyse heidän omasta leivästään ja näin ollen pienikin lepsuilu saattaa merkitä tulojen putoamista.

      Käytännössä et siis saisi olla koskaan sairaslomalla, sinulla pitäisi aina olla valmius jäädä pitempään töihin jos tarvitaan, tulet aina vapaapäivänäsi töihin jos tarvitaan ja kaiken sen päälle sinun pitää pystyä myymään jokaiselle asiakkaalle jotain ekstraa tilauksen päälle (jälkiruokaa, majoneesia, kahvia yms). Tulosta tuijotetaan helvetin tarkkaan ja se on joskus todella rasittavaa. Pahimmillaan tiedän erään tapauksen, joka oli paikan parhaita työntekijöitä ja oli seuraavana ylennysvuorossa, mutta sitten oli kaksi päivää sairaslomalla - sen yhden ainoan kerran ja ylennystä ei koskaan tullut, joten hän lähti lätkimään ja ylennettiin saman tien vuoropäälliköksi uudessa yksikössään.

      Ylläolevaan lämpötilakeskusteluun lisään sen verran, että jos työpaikan lämpötila ylittää 29 astetta (muistaakseni), niin joka tunti pitäisi olla 10 minuutin tauko - vaan ei sellaisesta yleensä niin välitetä. Hyvä esimerkki jokin hillittömän iso tapahtumaravintola, jossa olen joskus paistanut pihvejä yhdeksän tuntia hillittömän kuumissa olosuhteissa. Välissä oli yksi puolen tunnin tauko ja kerran kävin veskissä. Tärkeintä tietty juoda koko ajan paljon, muuten ei pärjää.

      Sen verran monta vuotta tuli näitä hommia aikoinaan tehtyä, että asiaa olisi sivutolkulla, mutta jätetään nyt tällä kertaa tähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe