Olis kiva tietää

Tunisia is the best

Kuinka moni oikeesti pitää tunisiasta ja hammametista. Ja miks kaikki haukkuu Tunisiaa huonoksi tai sitten hammamettia likaiseksi. Kertokaa mukavia kokemuksia koska huonoja kokemuksia on tylsä lukea. Itse olen käynyt kaksi kertaa Tunisiassa ja joka kerta se on ollut mukavaa.

25

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunisiaan-haaveileva

      .... tosi paljon koko maasta. Asenne ratkaisee.... maasta joko pitää tai inhoaa ja Hammametista samoin... itse olen päättänyt muuttaa heti Tunisiaan kun lapset kasvaa ja rahaa löytyy....

      • Woman;))

        Olen ollut ainakin kymmenen kertaa Tunisiassa ja pääasiassa Hammametissa - minä pidän ja paljon - ei mitään moitittavaa - jos jotakin,niin La Paix hotellin taso sekä baarijäppisten alituinen rasittavuuksiin käyvä "vonkaaminen" - palaan kuitenkin aina takaisin kuin muutolinnut ja miksi en palaisikaan,paikalliset ihmiset ystävällisiä ja aitoja,niitä harvoin enää tapaa missään maailmankolkassa - siis hyvä paikka :)


    • kokematon matkaaja..

      Mutta lähden syksyllä ensimmäistä kertaa ja ihan yksin. Muutama kaveri on käynyt maassa ja kehuivat sitä mukavaksi paikaksi. Toki jokaisessa paikassa on huonoakin mutta "asenteellahan" sitä selviää joka paikasta.

    • Taiah

      Olen käynyt tunisiassa lukemattomia kertoja..ja kiertänyt lähes joka kolkan ko. maassa :) Ja joka paikasta olen löytänyt jotain positiivista. Douzissa käydessäni oli ihana istuskella Saharan hietikolla ja katsella auringonlaskua..näyttää ihan uskomattomalta! Matmatassa suosittelen käymään..siellä ihmiset elävät ihka oikeissa luolissa. Ainakin minut asia sai muuttamaan näkemystä ihmisyydestä aika paljon. Täällä me ollaan hemmoteltu piloille kaikenmaailmaan ylellisyydellä, joista siellä asuvat ihmiset eivät tiedä mitään, eivätkä kaipaa mitään. Bizerte on vienyt mun sydämen ihan täysin upeilla rannoillaan, joista voi melkein nähä Sisiliaan ja uskomattomalla satamallaan. Juurikaan mitään negatiivista en keksi, paitsi noiden turistirysä-paikkojen (Sousse-Hammamet-Tunis) osalta..itseäni ei bilettäminen ja muiden turistien shoppailu, saati pilvissä olevat hinnat juurikaan kiinnosta. Joten suosittelen liikkumaan Tunisiassa muuallakin, kuin vain turistille tehdyissä kulisseissa! :)

    • Sussu&Mussu

      Laitoit hyvän kysymyksen. Ollaan menossa kohta puolin Hammametiin ihka ensimmäistä kertaa, ja ylipäänsä koko Tunisiaan. Matkaoppaissa ja netists on mielestäni ollut positiivista juttua Hammametissa, aivan liian moni tuttava on käynyt tuossa supersuosion saaneessa Soussessa joten kun vertailtiin noita paikkoja (Djerba, Monastir, Sousse, Port El Kantoui) niin Hammamet oli paras vaihtari, hyvät etäisyydet pääkaupunkiin ja muihin paikkoihin missä haluaa käydä tutustumassa. Hammamet tuntuikin sopivan kokoiselta paikalta, eikä siellä ole ehkä liikaa kaikkea. Eli saa syyn lähteä pois välillä Hammametista =D

      Ihanaa kohta tullaaan! Yihaa! =)

      • Taiah

        Hammametissa on se, että se on hyvinkin pitkälle vaan turisteille rakennettu keskus, josta ette saa mitään kuvaa oikeasta Tunisiasta...
        Mutta hotellipaikkana hyvä varmasti jos tosiaan meinaatte reissata myös muualla. Vähän liian moni vaan tuppaa aina jämähtämään hotelliin ja matkaa korkeintaan hotellin ylläpitämälle rannalle.. :( ikävää..


      • IINA ;)
        Taiah kirjoitti:

        Hammametissa on se, että se on hyvinkin pitkälle vaan turisteille rakennettu keskus, josta ette saa mitään kuvaa oikeasta Tunisiasta...
        Mutta hotellipaikkana hyvä varmasti jos tosiaan meinaatte reissata myös muualla. Vähän liian moni vaan tuppaa aina jämähtämään hotelliin ja matkaa korkeintaan hotellin ylläpitämälle rannalle.. :( ikävää..

        Olen samaa mieltä kanssasi,sillä Hammamet on pieni turistirysä,mutta oiva hotellipaikka,ei sinne saa eikä kannata jäädä,vaan matkustelemaan muualle ja katsomaan aitoa maaseutua,puhdasta kaunista merenhiekkaa ja ihastuttavia pikkukyliä,kas' joka paikkaan pääsee bussilla ja takseilla ja junallakin,turhaa ajanhukkaa pilata lomansa rannoilla ja hotellien uima-altailla makoillen,sitä voi tehdä kotomaassamme kesällä :D


      • hamssu
        IINA ;) kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi,sillä Hammamet on pieni turistirysä,mutta oiva hotellipaikka,ei sinne saa eikä kannata jäädä,vaan matkustelemaan muualle ja katsomaan aitoa maaseutua,puhdasta kaunista merenhiekkaa ja ihastuttavia pikkukyliä,kas' joka paikkaan pääsee bussilla ja takseilla ja junallakin,turhaa ajanhukkaa pilata lomansa rannoilla ja hotellien uima-altailla makoillen,sitä voi tehdä kotomaassamme kesällä :D

        kertoisin omista totuuksistani.... minäpä tykkään jämähtää tuonne hammametiin, nykyisin yasminen puolelle. aikoinani olen maan keirtänyt poikki ja pitkittäin niinpä nykyisin vain lomailen. menen aamuisin aikaisin poolille tai beachille jossa makoilen raukeasti ihmeitä miettimättä, korkeintaan sitä mitä ehkä tekisin seuraavaksi. shoppailen paljon, aina löytyy jotain uutta mitä viime kerralla ollut tai en löytänyt, syön ja juon hyvin, tunisialaiset valkkarit ovat hyviä, rentouttaa sekin osaltaan. jos huvittaa lähden illalla huutamaan kylille niinkuin sanotaan tai sitten jään kiusaamaan muita ihmisiä hotelliin,puhun ranskaa joten aina on ollut helppoa luoda kontakteja. eli hippa hoppa, menen lomalle jotta palaisin taas työhön suht pirteänä ja tietty ruskeana. se on minun luksusta elämääni. ensi viikolla lähden taas, ehkä tapaillaan tunisian ystävät....kertoilen kuulumisia....


      • Sussu&Mussu
        Taiah kirjoitti:

        Hammametissa on se, että se on hyvinkin pitkälle vaan turisteille rakennettu keskus, josta ette saa mitään kuvaa oikeasta Tunisiasta...
        Mutta hotellipaikkana hyvä varmasti jos tosiaan meinaatte reissata myös muualla. Vähän liian moni vaan tuppaa aina jämähtämään hotelliin ja matkaa korkeintaan hotellin ylläpitämälle rannalle.. :( ikävää..

        Juu, tarkoitushan ei ole jämähtää Hammametiin, siitä on vaan hyvät etäisyydet joka paikkaan. Tarkoitus on kyllä myös rentoutua ja maata altaalla ja rannalla, mutta yritämme kuukauden aikana myös tutkia Tunisiaa, ainakin nuo paikat mitä kartalta löytyy (itse autolla, junalla, bussilla sekä matkanjärjestäjän retkillä). En ole kyllä menossa rinkkamatkalle puuduttamaan itseäni rauhottumislomani aikana. En ole kauheasti matkaillut, ja minusta on hyvä aloittaa/jatkaa paikasta jossa tunnetaan jo jonkun verran turistien olemassaolo. Ja etenkin haluan olla ihmisten ilmoilla, on mukava tavata erilaisia ihmisiä sekä paikallisia että turisteja.


    • ON

      Ytimekkäästi ja lyhyesti HYVÄ PAIKKA.

      Likaista totta,mutta katsokaa omia nurkkianne.

    • tytteli 85

      hammamedissä 4 kertaa käyneenä voin sanoa ettei siellä todellakaan ole likaista ja paikka on todella ihana ,suosittelen lämpimästi. ihmiset jotka eivät tajua ettei ulkomailla ole samanlaista ,kuin suomessa, esim jätehuolto, bakteerit, ruoat , rannat, ihmiset, eläimet, kaupan käynti yms . heidän pitää pysyä kotona valittamassa. ulkomailta haetaan kokemuksia. eikö matkailu olisi erittäin tylsää jos joka paikassa olisi samanlaista ,kuin meillä täällä suomessa. hammamet on erittäin siisti , ihmiset ystävällisiä, rannat mahtavia, ruoka hyvää, kaupan käynti kivaa jos jaksaa tingata... itse jaksan :) joten valittajat pysykää suomessa ja älkää pilatko toisten intoa lähteä maailmalle. mukavaa lomaa sinulle :)

      • Woman;))

        Tunisiassa lukuisia kertoja käyneenä ja Hammametissa kymmenisen,voinen kertoa,että likaistahan siellä joissakin paikoissa on,kuten kotimaassamekin,pysytään kuitenkin totuuksissa,tarkoitus ei kuitenkaan liene kenenkään kirjoittajan "pilata" lomafiiliksiä,vaan vastata alkuperäisten kirjoittajien kysymyksiin ;))

        Halpa lomapaikka muihin Välimerenmaihin verrattuna,kaukaa löytyy sitten kalliimpaa,kuten Mauritius ja Malta yms.

        ;)) Sinne vaan Tunisiaan ja Hammametiin!!


      • Tunisia is the best
        Woman;)) kirjoitti:

        Tunisiassa lukuisia kertoja käyneenä ja Hammametissa kymmenisen,voinen kertoa,että likaistahan siellä joissakin paikoissa on,kuten kotimaassamekin,pysytään kuitenkin totuuksissa,tarkoitus ei kuitenkaan liene kenenkään kirjoittajan "pilata" lomafiiliksiä,vaan vastata alkuperäisten kirjoittajien kysymyksiin ;))

        Halpa lomapaikka muihin Välimerenmaihin verrattuna,kaukaa löytyy sitten kalliimpaa,kuten Mauritius ja Malta yms.

        ;)) Sinne vaan Tunisiaan ja Hammametiin!!

        Kyllä on kivaa kun muutkin tykkää. Ja todellakin ruoka on hyvää.


      • håkkan
        Tunisia is the best kirjoitti:

        Kyllä on kivaa kun muutkin tykkää. Ja todellakin ruoka on hyvää.

        toi ei ole totta sapuska on ihan peestä ja koko paikka paitsi lammaspojat.


    • perhe Porista

      Oltiin pari viikkoa Hammametissa ja toista kertaa ei tarvitse mennä,paikka on suttuinen,rannat ruokottomat,medinan soukin myyjät kiinni kuin takiaiset ja hotellin henkilökunta epäasiallista,olemme todella pettyneitä :(

      • ................

        näettikö matkalane myöskin lammaspaimenia ja katteja pomppimassa ruokapaikkojen pöyillä ja suttuisia puskia rannoilla,joissa roikku muovipusseja "koristeena".


      • perhe Porista
        ................ kirjoitti:

        näettikö matkalane myöskin lammaspaimenia ja katteja pomppimassa ruokapaikkojen pöyillä ja suttuisia puskia rannoilla,joissa roikku muovipusseja "koristeena".

        Lampaita näimme matkallamme Yasmineen,mutta emme paimenia,roskia sitäkin enemmän ja haisevia pikku kuppiloita joissa paikalliset miekkoset lipittävät teetään,kaikenkaikkiaan kuva jonka saimme oli erittäin negatiivinen,rantakausi alkaa varmaan kesäkuussa,koska kaikki oli niin surkean suttuista,ei mitään baari/kuppilaa rannalla,josta olisi saanut pientä purtavaa ja juotavaa ja hotellimme oli siitä surkeimmasta päästä,perustuen palveluun,koska sellaista ei ollut ja matka oli Finnmatkojen,emme suosi.


      • tunisia is the best
        perhe Porista kirjoitti:

        Lampaita näimme matkallamme Yasmineen,mutta emme paimenia,roskia sitäkin enemmän ja haisevia pikku kuppiloita joissa paikalliset miekkoset lipittävät teetään,kaikenkaikkiaan kuva jonka saimme oli erittäin negatiivinen,rantakausi alkaa varmaan kesäkuussa,koska kaikki oli niin surkean suttuista,ei mitään baari/kuppilaa rannalla,josta olisi saanut pientä purtavaa ja juotavaa ja hotellimme oli siitä surkeimmasta päästä,perustuen palveluun,koska sellaista ei ollut ja matka oli Finnmatkojen,emme suosi.

        mikäköhän hotelli oli teillä. ja miks kirjotit tähän keskusteluun jos et pidä tunisiasta


      • mie222222
        perhe Porista kirjoitti:

        Lampaita näimme matkallamme Yasmineen,mutta emme paimenia,roskia sitäkin enemmän ja haisevia pikku kuppiloita joissa paikalliset miekkoset lipittävät teetään,kaikenkaikkiaan kuva jonka saimme oli erittäin negatiivinen,rantakausi alkaa varmaan kesäkuussa,koska kaikki oli niin surkean suttuista,ei mitään baari/kuppilaa rannalla,josta olisi saanut pientä purtavaa ja juotavaa ja hotellimme oli siitä surkeimmasta päästä,perustuen palveluun,koska sellaista ei ollut ja matka oli Finnmatkojen,emme suosi.

        en ymmärrä miksi lähdettee pois suomesta jos ette käsitä ettei arabimaat ole samssa tasossa suomen siisteyden kanssa


      • Tunisia is the best
        mie222222 kirjoitti:

        en ymmärrä miksi lähdettee pois suomesta jos ette käsitä ettei arabimaat ole samssa tasossa suomen siisteyden kanssa

        Toi on kyl totta


      • perhe Porista
        tunisia is the best kirjoitti:

        mikäköhän hotelli oli teillä. ja miks kirjotit tähän keskusteluun jos et pidä tunisiasta

        Kirjoitin siksi kun tämä "palsta" ja foorumi on kaikkien vapaassa käytössä,miksi ei siis minun?

        Oma kokemuksemme oli kuvaamani,mutta se ei todista sitä etteikö olisi oltu ns. Arabikulttuuri kohteissa aiemmin,olemme toki ja useasti,viime keväänä olimme Egyptissä,josta saimme erittäin ihastuttavan kuvan,samaten olemme mieheni duunin puolesta asuneet noin viitisen vuotta Dubaissa,elikkä mitään pahaa sanottavaa heidän kulttuuristaan ei ole,tämä Tunisia oli vaan nyt niin huono mesta meille,monelle todella hyvä ja kiva paikka,makuasia josta ei voi kiistellä :)

        En silti aikuisena ja fiksuna ihmisenä ala "mollaamaan" Hammametia,vaan suosittelen kaikille,mutta kerron oman kokemukseni,...niin se vaan menee :)


      • tunisia is the best
        perhe Porista kirjoitti:

        Kirjoitin siksi kun tämä "palsta" ja foorumi on kaikkien vapaassa käytössä,miksi ei siis minun?

        Oma kokemuksemme oli kuvaamani,mutta se ei todista sitä etteikö olisi oltu ns. Arabikulttuuri kohteissa aiemmin,olemme toki ja useasti,viime keväänä olimme Egyptissä,josta saimme erittäin ihastuttavan kuvan,samaten olemme mieheni duunin puolesta asuneet noin viitisen vuotta Dubaissa,elikkä mitään pahaa sanottavaa heidän kulttuuristaan ei ole,tämä Tunisia oli vaan nyt niin huono mesta meille,monelle todella hyvä ja kiva paikka,makuasia josta ei voi kiistellä :)

        En silti aikuisena ja fiksuna ihmisenä ala "mollaamaan" Hammametia,vaan suosittelen kaikille,mutta kerron oman kokemukseni,...niin se vaan menee :)

        vastaan ''perhe porista'' EI OLE MUN ONGELMA!!!!!!!!!!!!!!!


      • Opas 37-v
        tunisia is the best kirjoitti:

        vastaan ''perhe porista'' EI OLE MUN ONGELMA!!!!!!!!!!!!!!!

        nyt pitää kylläkin puolustaa perhettä Porista,asiallinen kommentti,heidän kuvansa Tunisiasta,mutta muut kommentit,kuten "the bestin" kummastuttavia!!! :((


      • EKI H:KI
        mie222222 kirjoitti:

        en ymmärrä miksi lähdettee pois suomesta jos ette käsitä ettei arabimaat ole samssa tasossa suomen siisteyden kanssa

        Kyllähän nyt jokaiset jotka matkustavat paljon tietävät,että maassa maan tavalla ja jokaisessa maassa oma kulttuuri,ei nyt siitä ole kyse?!


      • marko polonen
        EKI H:KI kirjoitti:

        Kyllähän nyt jokaiset jotka matkustavat paljon tietävät,että maassa maan tavalla ja jokaisessa maassa oma kulttuuri,ei nyt siitä ole kyse?!

        minä en pitä hamametista musta kun marko polonen ravintolasta ja lampasta,en mene enä menen sousse,sielä vipinä enempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe