Hei! Näistä on varmasti ollut keskustelua ja luinkin jotakin, mutta kysyn nyt vielä uudelleen ehkä samoja asioita, anteeksi siitä :D
Asiaan, haluaisin ensi kesänä kielimatkalle Usa:han. Kannattaako mennä ennemmin EF:n toimesta vai STS:n ?
Paljonko tarviin rahaa ihan koko reissuun, eli siis kaikki junaliput helsinkiin ja lento usa:han ja sitte siellä varmaan pitää ostaa ruuat yms... Ja jos haluaa vähän varmaan shoppailla? Pitääkö ne varata jo nyt vai pystyykö varata syksyllä, tai keväällä? Englannin kielitaito on luokkaa 6... Että voiko noinkin huonolla kielitaidolla lähteä? :D Ja jos viel kerrotte teijän mahdollisesta matkasta jne, en ole koskaan ottanu näistä mitään selvää, eli en tiedä näistä jutuista mitään. Mutta ku luin yhden mainoksen asiasta ja rupesin miettimään kuinka hauskaa olisi olla joku muutama viikko siellä. Olen kyllä kiinnostunut, mutta raha asia kyllä on varmaa aika vaikea järjestää minulla jos se maksaa monta tonnia (?) Kiitos jos vaan voisitte vastailla!
Kielimatka
2
1033
Vastaukset
- miemie^^
Olin itse kielimatkalla Englannissa, ja se reissu maksoi jo lähemmäs 2000€. Olin kolme viikkoa. Kun varaat kielimatkan, siihen sisältyy lennot ja matkat kohde lentokentältä majoitukseen (isäntäperhe tai asuntola, riippuu paikasta ja mitä valitset). Kaikentasoisella kielitaidolla voi lähteä, eikö ole tarkoitus kuitenkin kielitaitoa parantaa ja nähdä maailmaa? Rahaa paikan päällä menee juuri niin paljon kuin sitä tuhlaat--shoppailu on yksi niistä suurimmista. Itselläni kuului isäntäperheessä aamiainen, lounaspaketti ja illallinen "hintaan", mutta söin muuallakin ja kävin elokuvissa ja bussikortti maksoi jne. Kannattaakin katsoa, mitä retkiä sisältyy hintaan ja mitä maksetaan vasta paikan päällä! Mikäli olet menossa kesällä 2011, voi matkan varata syksyllä, talvella jopa vielä keväällä 2011. Mutta jos varaat ajoissa, saat nopean varaajan etua. Kannattaa katsoa ihan ef.fi tai sts.fi ja omalla päätöksellä sitten päätät, minne menet ja minkä järjestäjän kautta! Järjestäjiä on toki muitakin, nuo lienevät suurimmat kaupalliset järjestäjät. Myös rotary clubit järjestävät nuorille erilaisia mahdollisuuksia kansainvälistyä, ja heidän kauttaan ulkomaille lähteminen onkin huomattavasti edullisempaa kuin esim. sts tai ef--mutta he valitsevan jokusen lähtijän, ef:n ja sts:n kautta pääsee, mikäli on rahaa! Myös erilaisia EU hankkeita on olemassa, joista voit kysyä koulustasi.
Itselleni kielimatka oli suuri rahanmeno, mutta oli myös tosi tosi tosi mukavaa! - matkaan lähtevälle
Kielitaito ja arvosana 6 ei haittaa. Oppimaanhan sinä sinne menet : )
Suosittelen EF kautta menemistä. Kielimatkat 2-4 viikkoa paikasta riippuen ja hinta 2500-3700e. Siihen sisältyy matkat helsingistä kohteeseen ja takas, opetus, majoitus ja jotain ruokia, mutta ei kaikkia päivän aterioita. Tuon hinnan lisäksi lisäksi vakuutus on hyvä olla, joka on noin 120e luokkaa. Jos koulussa vaaditaan koulupuku, niin se sinun tulee maksaa itse. Jos sinulla on erityisruokavalion tarvetta, niin sen saa lisämaksua vastaan. Bussimatkat paikan päällä asunnolta kouluun tulee maksaa itse, joten jo siihen tulee varata noin 20e per viikko. Suositeltava rahamäärä käytettäväksi on noin 100-150e per viikko, riippuen mitä haluat tehdä ja kuinka paljon kuluttaa.
Joihinkin kohteisiin voi varata jo 2011 kesän matkoja, mutta viimeistään elokuussa pystyy varaamaan. Varausmaksu tulee varaamisen jälkeen ja on noin 150e. Lopun voi sopia eriin ainakin EF:llä ja tulee tietysti olla maksettuna noin kuukautta ennen lähtöä.
Päätätpä sitten valita minkä järjestön hyvänsä, niin hinnat on suht samat kaikissa, joten kovin halvalla tuonne Usaan ei pääse. Kysy reilusti lisää, jos jotain haluat tietää : ))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen
Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.1802705Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä
Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin222304kukaan ei pakota kasteeseen..
Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot4001085Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!
Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!1541012Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä392901- 64900
- 67898
- 102777
Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni
Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure48734Euroviisuhuitelua
En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka35694