Tilailen lähiaikoina kattoristikot ja on askarruttanut räystäiden pituus tiilikatteelle. Kattokaltevuus on 1:2,5 ja olen ajatellut laittavani räystäsaluslautoja 5kpl. Kuinka pitkät pitää olla kattoristikkojen räystäs pituudet?
Onko väliä lapepituudella ja voiko tiiliä tarvittaessa lyhentää harjalla?
Miten yleensä menee tuo tiilikaton suunnittelu ja tiilijako?
Tiilikaton lapepituus
2
685
Vastaukset
- mun mielpide
ota seinämitta ja ilmoita kattotuolifirmaan et mikä kattokaltevuus ja muut toiveesi, kyllä asiantunteva kattotuolifirma oikeat toimittaa. Eikö 5 räystäslautaa ole aika piikaisesti? Itse laittaisin hiukan enemmän. Suojaakin paremmin seinää sateelta.
...reilummat räystäsmitat - esimerkiksi 800 mm. Sitten kun ristikot asennetaan, määritetään räystään lopullinen pituus siten, ettei tarvi räystäänaluslautoja halkoa. Normaaleilla puuverhouksilla ja 6:lla aluslaudallakin tuosta 800 mm:stä joutuu sitten pikkuisen katkaisemaan, mutta kun katkaisu tehdään linjalangan avulla, tulee räystäästä suora.
Tiilikaton ruoteet jaetaan lapemitan mukaan, joten tiilikaton jako täsmää kaikille lapemitoille. Tuosta jakolaskusta löytyy yksityiskohtaiset ohjeet tiilikaton asennusohjeesta, jonka saatte tiilikattotoimituksen mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991536Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131196- 2271179
Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen2641032Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81989- 141960
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179943Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15909Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie33792- 71787