Mitkäs tunnelmat jäi kokeesta? Itse olin aika yllättynyt, että esseekysymys pohjautui aika suppeaan alueeseen, mutta kyllä kait se ihan hyvin meni.
Mikäs muuten oli se "seini"-sanan muuttamisjohdos (vai mikä lie olikaan)? Ite laitoin "sienentyä" - vähän niinku "pienentyä", mutta vähän oudolta kuulosti kyllä :D.
Laittakaahan kommenttia kokeesta!
Suomen kielen pääsykoe 2010, Oulu
10
661
Vastaukset
- ...
Eikös se ollut muuttamisjohdos, mikä piti laittaa. Sanasta sieni se on mielestäni "sienestää". Suhteellisen helppo koe mielestäni, mutta Hiidenmaan kirjasta on vaikeaa saada järkevää esseetä.
No 1.6 saa onneksi kuulla tulokset.
PS. koe oli mielestäni jonkin verran vaikeampi kuin viimevuotinen koe!- erias
Seini tai sieni, miten vaan :) Tais tulla mietittyä tuo muuttamisjohdos vähän liian monimutkaisesti, mutta tuskinpa se kokeen tulos yhdestä kohdasta romuttuu.
- ...
erias kirjoitti:
Seini tai sieni, miten vaan :) Tais tulla mietittyä tuo muuttamisjohdos vähän liian monimutkaisesti, mutta tuskinpa se kokeen tulos yhdestä kohdasta romuttuu.
Ei millään malttais odottaa, että sais kuulla tulokset! Luulen kyllä vähän, että en pääse, vaikke ne soveltavat tehtävät meni mun mielestä hyvin.
- erias
... kirjoitti:
Ei millään malttais odottaa, että sais kuulla tulokset! Luulen kyllä vähän, että en pääse, vaikke ne soveltavat tehtävät meni mun mielestä hyvin.
Pidetään peukkuja! Itellä jäi kokonaisuutena ihan hyvä kuva, mutta jotenkin sitä aina pelkää, että onko ymmärtänyt jonku kysymyksen aivan väärin tai unohtanu kokonaan vastata johonkin tehtävään, vaikka sen sata kertaa tarkistaiskin... :P Noh, viikon päästä ollaan viisaampia!
- ...
erias kirjoitti:
Pidetään peukkuja! Itellä jäi kokonaisuutena ihan hyvä kuva, mutta jotenkin sitä aina pelkää, että onko ymmärtänyt jonku kysymyksen aivan väärin tai unohtanu kokonaan vastata johonkin tehtävään, vaikka sen sata kertaa tarkistaiskin... :P Noh, viikon päästä ollaan viisaampia!
Mulla jäi hirveenä vaivaamaan se, että tajusinko niitä viimisen sivun TEKIJIJÄ juttuja oikein. Musta vähän tuntuu, että en tajunnu x) Sitten aloin ajattelemaan, että onkohan "sänkyni edessä" postpositiolauseke.. :D Ei sais miettiä tällasia :S
- erias
... kirjoitti:
Mulla jäi hirveenä vaivaamaan se, että tajusinko niitä viimisen sivun TEKIJIJÄ juttuja oikein. Musta vähän tuntuu, että en tajunnu x) Sitten aloin ajattelemaan, että onkohan "sänkyni edessä" postpositiolauseke.. :D Ei sais miettiä tällasia :S
Mäkin oon ajatellu paria kohtaa jälkikäteen vähän liiankin paljon, ihan niinku ne siitä miksikään muuttuisivat :D. Niin siinä tekijä-tehtävässähän piti joku esimerkkilause keksiä missä on adjektiivimäärite, eikö se sellainen ollut? Mulla tais olla "Komea poliisi otti roiston kiinni". Miten söpö lause! :D
- ...
erias kirjoitti:
Mäkin oon ajatellu paria kohtaa jälkikäteen vähän liiankin paljon, ihan niinku ne siitä miksikään muuttuisivat :D. Niin siinä tekijä-tehtävässähän piti joku esimerkkilause keksiä missä on adjektiivimäärite, eikö se sellainen ollut? Mulla tais olla "Komea poliisi otti roiston kiinni". Miten söpö lause! :D
Niillä tarkistajilla saattaa tulla tylsää, sillä mä laitoin, että "kaunis poliisi antoi minulle sakot" :D Siihen toiseen laitoin jotenkin, että Markku antoi Jukalle viisi euroa käteisellä" tms. En kyl tiiä, et onko se vastaanottaja jossa on substantiivi jälkimääritteenä :D
No ei se mulle mitenkään yllätyksenä sinänsä tulis, vaikka en pääsis sisään, sillä kirjotin äikästä vaan C:n, tosin se lähti YTL:ään 15 pistettä parempana! - erias
... kirjoitti:
Niillä tarkistajilla saattaa tulla tylsää, sillä mä laitoin, että "kaunis poliisi antoi minulle sakot" :D Siihen toiseen laitoin jotenkin, että Markku antoi Jukalle viisi euroa käteisellä" tms. En kyl tiiä, et onko se vastaanottaja jossa on substantiivi jälkimääritteenä :D
No ei se mulle mitenkään yllätyksenä sinänsä tulis, vaikka en pääsis sisään, sillä kirjotin äikästä vaan C:n, tosin se lähti YTL:ään 15 pistettä parempana!Kävittekö kyselemässä tai soititteko tuloksista? Itelle pamahti 23,25 elikkä eiköhän niillä sisään päästä... meen vaikka väkisin :D Eihän se proffa voinu vielä mitään luvata, mutta sanoi kuitenkin, että hyvät mahikset on :) Mites teillä?
- Milla_S
erias kirjoitti:
Kävittekö kyselemässä tai soititteko tuloksista? Itelle pamahti 23,25 elikkä eiköhän niillä sisään päästä... meen vaikka väkisin :D Eihän se proffa voinu vielä mitään luvata, mutta sanoi kuitenkin, että hyvät mahikset on :) Mites teillä?
Mä ite sain 22.25 ja se oli 24. paras tulos. En taida päästä sisään siis ku ei oo niin hyvä toikkari.
- erias
Milla_S kirjoitti:
Mä ite sain 22.25 ja se oli 24. paras tulos. En taida päästä sisään siis ku ei oo niin hyvä toikkari.
Mulla tuo 23,25 oli 18. paras. Eipä sitä tosiaan vielä tiedä miten käy, itelläkään ei oo ihan parhaimmasta päästä todistus mutta eiköhän sitä ainakin varasija irtoa jos ei muuta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184631Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982437Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181909- 811586
- 1461505
- 121186
- 102984
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839