Hei. Minulla on 10 viikon ikäinen Saksanseisojanarttu ja penturuokana on jahti&vahti pentu eli vaalean sininen säkki. Kysynkin, että kuinka paljon annetaan tuon ikäiselle pennulle ruokaa grammoina/pvä? Muistaakseni pussissa oli ohje, että 250-300g jos aikuispaino kyseisellä koiralla n.25kg. tuntuu vain niin isolta määrältä jos noin pienelle pennulle annetaan esim. 3x~100g päivässä turvotettuna. Onkohan nappuloiden paino oltava tuo kuivana vai turvotettuna esim veteen?
10vk Saksanseisojanartun ruokinta
2
412
Vastaukset
- ohjetta
Pentujen ja aikuistenkin koirien aineenvaihdunta ja ruokahalu vaihtelee yksilötasolla. Aloita tuolla ohjeella, joka ruokapussin kyljessä on ja seuraa pennun kehittymistä. Jos alkaa kylkiluut näkyä, lisää annosta tai ruokintakertoja - ja jos lihoo, vähennä. Idioottivarmaa jokaiselle yksilölle sopivaa ohjetta grammoina kun ei ole.
Tuo grammapaino on nimenomaan kuivapaino eikä veden kanssa. Jos turvotat annoksen desilitralla vettä niin jo se pelkkä vesi painaa 100 grammaa - eikös?- Panu/Ulvila.
Kiitoksia vastauksesta. Tämä selvensi paljonkin. Ei muuta kuin ruokaa nassuun ja tarkkaillaan tilannetta :)
Aurinkoista kesää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941659
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261539Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras761345- 301272
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1201088Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks422991Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46988- 22967
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66848- 46773