Sisu MB:n hytillä?

nousevatelirulla

Huhu kertoo että olisi Sisun teko taas alkamassa, ja että olisi tulossa Mersun kajuuttaa rellulaisen tilalle.


Asiasta mitään tietäviä liikkeellä?

68

5352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukkirekka

      näin on ja detroitdiesel kajuutan alla, kuin myös mersuun tulossa sama kone.

      • Örkki Öhkönen

        ihme soutamista. hyvä jos ny jotai keksisivät.
        oon huomannu et monet entiset sisuautoilijat on ostaneet mersuja tai volvoja. muttei koskaan esim scaniaa. mistähän SE johtuu. ehkäpä siitä että ei vastaa sisuun tottuneiden kriteerejä!


      • ei sisua
        Örkki Öhkönen kirjoitti:

        ihme soutamista. hyvä jos ny jotai keksisivät.
        oon huomannu et monet entiset sisuautoilijat on ostaneet mersuja tai volvoja. muttei koskaan esim scaniaa. mistähän SE johtuu. ehkäpä siitä että ei vastaa sisuun tottuneiden kriteerejä!

        Samaa kans miettiny. Syy on varmaan se että Scan-Autolla ei mitään Sisunromuja oteta vaihdossa, tai vaikka otettaisiinkin niin ei niistä mitään makseta. Sisumiehet muutenkin haukkuvat varsinkin juuri Scaniaa mutta Volvo tuntuu kyllä kelpaavan.


      • tukkirekka
        ei sisua kirjoitti:

        Samaa kans miettiny. Syy on varmaan se että Scan-Autolla ei mitään Sisunromuja oteta vaihdossa, tai vaikka otettaisiinkin niin ei niistä mitään makseta. Sisumiehet muutenkin haukkuvat varsinkin juuri Scaniaa mutta Volvo tuntuu kyllä kelpaavan.

        niin rakas puheenaihe tuo Sisun kelpaamattomuus, eräille. Mitä taas tulee tuohon, ettei kaaniaa vaihdeta Sisulla, ei ihan taida olla tosi, oli Sisuja hetki sitten Scanialla vaihdokkina. Ps. minä en huolisi kaaniaa, mikä ei tarkoita, etteikö joku muu huolisi.


      • ukko vaan
        ei sisua kirjoitti:

        Samaa kans miettiny. Syy on varmaan se että Scan-Autolla ei mitään Sisunromuja oteta vaihdossa, tai vaikka otettaisiinkin niin ei niistä mitään makseta. Sisumiehet muutenkin haukkuvat varsinkin juuri Scaniaa mutta Volvo tuntuu kyllä kelpaavan.

        Scania on vähän niinku ulkomaalaiset ihmiset suomessa varsinkin tuon V8:n takia. Ja erillaisuutta ei hyväksytä ja sen takia varsinki suomalaiset(eli sisulaiset) pilkkaa scaniaa sen minkä ehtii koska kaaniassa on "männät sikinsokin" ja sisussa ei.


      • tukkirekka
        ukko vaan kirjoitti:

        Scania on vähän niinku ulkomaalaiset ihmiset suomessa varsinkin tuon V8:n takia. Ja erillaisuutta ei hyväksytä ja sen takia varsinki suomalaiset(eli sisulaiset) pilkkaa scaniaa sen minkä ehtii koska kaaniassa on "männät sikinsokin" ja sisussa ei.

        väittely ei lopu koskaan, ajatteleppa jos männät takoo samaan suuntaan tai erisuuntiin, koetappa vetää narusta erisuuntaan kun kaveri ja sitten lähdette samaan suuntaan, kumpi ompi parempi?


      • ukko vaan
        tukkirekka kirjoitti:

        väittely ei lopu koskaan, ajatteleppa jos männät takoo samaan suuntaan tai erisuuntiin, koetappa vetää narusta erisuuntaan kun kaveri ja sitten lähdette samaan suuntaan, kumpi ompi parempi?

        aivan. Eli nyt löytyi syy miksi v8 on huono. Pakko myöntää et olet kyllä asiantuntija näissä jutuissa


      • ohhoh hoijaa
        tukkirekka kirjoitti:

        väittely ei lopu koskaan, ajatteleppa jos männät takoo samaan suuntaan tai erisuuntiin, koetappa vetää narusta erisuuntaan kun kaveri ja sitten lähdette samaan suuntaan, kumpi ompi parempi?

        nyt kyllä tuli selitysten äiti...siis nyt en tiedä itkeäkö vai nauraa. Miten männät ja narut liittyy toisiinsa?


      • johtotähti kuski
        tukkirekka kirjoitti:

        väittely ei lopu koskaan, ajatteleppa jos männät takoo samaan suuntaan tai erisuuntiin, koetappa vetää narusta erisuuntaan kun kaveri ja sitten lähdette samaan suuntaan, kumpi ompi parempi?

        on tuon mersun v8:n laita. Mitäs siitä tykkäät? Jos sisuun tulee mersun hytti, eikös se silloin ole sama ottaa mersun Voima-kasi sinne pellin alle... Silloin saatais sisustakin kuorma-auto, eikä mikää lelu


      • tukkirekka
        johtotähti kuski kirjoitti:

        on tuon mersun v8:n laita. Mitäs siitä tykkäät? Jos sisuun tulee mersun hytti, eikös se silloin ole sama ottaa mersun Voima-kasi sinne pellin alle... Silloin saatais sisustakin kuorma-auto, eikä mikää lelu

        siitä tulisi kuorma-auto, vaan pulttipussin jäljitelmä, etkö tiennyt, että mersukin luopuu vanhasta ja väsyneestä vinkkelistä ja tulee se detroitti siihenkin. Ps. mites se samaan suuntaan veto? Miksi vinkkelimiehet on niin tosikkoja?


      • yrittäjä40
        ei sisua kirjoitti:

        Samaa kans miettiny. Syy on varmaan se että Scan-Autolla ei mitään Sisunromuja oteta vaihdossa, tai vaikka otettaisiinkin niin ei niistä mitään makseta. Sisumiehet muutenkin haukkuvat varsinkin juuri Scaniaa mutta Volvo tuntuu kyllä kelpaavan.

        syy voi olla se että volvossa ollu perinteisesti kestävämpi voimalinja ja runko kuin scaniassa,ja siksipä se on sopivampi vaihtoehto sisulle. sisu miehet tottuneen kestäviin periin ja jäykkään runkoon...
        ja ennenku scania miehet innostuu tästä,niin voin kertoa että mulla on ollu näitä kaikki kolmea merkkiä,joten kokemusta on.
        ja mitä taas tulee tuohon vaihtoarvoon,niin samanlain sisu kelpaa vaihdossa niin volvolle,kuin scanialle. mutta sen voi kyllä myöntää että ei sen vaihtoarvo nykysin ole läheskään sitä mitä joskus ennen...


      • puhuttaisko faktoja
        tukkirekka kirjoitti:

        siitä tulisi kuorma-auto, vaan pulttipussin jäljitelmä, etkö tiennyt, että mersukin luopuu vanhasta ja väsyneestä vinkkelistä ja tulee se detroitti siihenkin. Ps. mites se samaan suuntaan veto? Miksi vinkkelimiehet on niin tosikkoja?

        vinkkelistä sulla on ihan omakohtaista kokemusta? Sen verran tuntuu juttua tulevan sen huonoudesta on tainnu ihan omakohtaista kokemusta tulla, ei kuulopuheita. Eli montako vinkkeliä olet omistanut tai monellako vinkkeli-autolla olet ajanut. Ja niillä kaverit kertoi-jutuilla voit pyyhkiä perseesi heti kättelyssä


      • johtotähti kuski
        tukkirekka kirjoitti:

        siitä tulisi kuorma-auto, vaan pulttipussin jäljitelmä, etkö tiennyt, että mersukin luopuu vanhasta ja väsyneestä vinkkelistä ja tulee se detroitti siihenkin. Ps. mites se samaan suuntaan veto? Miksi vinkkelimiehet on niin tosikkoja?

        mersu työntää kätensä paskaan jos se vinkkelistä luopuu. No hyvä syy sitte lopettaa autoilu ku minä en näillä pystykoneilla ala ajaan. Se on paskapuhetta et pystykone olis parempi ku vinkkeli, vitut ole. Vinkkelillä pääsee helposti 1,5 mlij. kilsaa ilman koneremonttia ku pystypaskan saa avata jo 900 000 jälkeen. Et jos se joku on väsyny niin suora kutonen.


      • amispojalle
        johtotähti kuski kirjoitti:

        mersu työntää kätensä paskaan jos se vinkkelistä luopuu. No hyvä syy sitte lopettaa autoilu ku minä en näillä pystykoneilla ala ajaan. Se on paskapuhetta et pystykone olis parempi ku vinkkeli, vitut ole. Vinkkelillä pääsee helposti 1,5 mlij. kilsaa ilman koneremonttia ku pystypaskan saa avata jo 900 000 jälkeen. Et jos se joku on väsyny niin suora kutonen.

        Vinkkelikoneiden ongellmista jos tietäisit jotain, niin et tuollaisia kirjoittaisi.


      • amispoikanen
        amispojalle kirjoitti:

        Vinkkelikoneiden ongellmista jos tietäisit jotain, niin et tuollaisia kirjoittaisi.

        niistä ongelmista kun tunnut tietävän. Pistäppä oikein kunnon lista. Katotaan monessako kohdassa valehtelet.


      • amispoikanen
        amispojalle kirjoitti:

        Vinkkelikoneiden ongellmista jos tietäisit jotain, niin et tuollaisia kirjoittaisi.

        et nytkin on alla Mercedes-Benz Actros 2554, mittarissa 1,1 milj.km eikä ole konetta avattu. Normaalit huollot tehty, et tässä ei ainakaa oo onkelmia. Kaveri ajaa 164-580 Scaniaa jossa on 1,4milj.km ja sama homma, ei oo koneremonttia tehty. Mut kuten sanoin, niin laitas pitkää listaa vinkkeleiden ongelmista. Katotaan montako osuu kohdalleen. Meinaan et neljäs vinkkeli-mersu on nyt alla, ja kyllä nämä on toiminu moitteetta


      • tukkirekka
        puhuttaisko faktoja kirjoitti:

        vinkkelistä sulla on ihan omakohtaista kokemusta? Sen verran tuntuu juttua tulevan sen huonoudesta on tainnu ihan omakohtaista kokemusta tulla, ei kuulopuheita. Eli montako vinkkeliä olet omistanut tai monellako vinkkeli-autolla olet ajanut. Ja niillä kaverit kertoi-jutuilla voit pyyhkiä perseesi heti kättelyssä

        yhtään omistanut, kolmella eri kaanialla ajanut, lippa nokka ja v8, kestää kait ne vinkkelit saman kuin suorat, en muuten vaan tykkää lyhyestä vedosta, se totisuus on vinkkelimiehen ominaisuus, ei vika.


      • asentaja75
        yrittäjä40 kirjoitti:

        syy voi olla se että volvossa ollu perinteisesti kestävämpi voimalinja ja runko kuin scaniassa,ja siksipä se on sopivampi vaihtoehto sisulle. sisu miehet tottuneen kestäviin periin ja jäykkään runkoon...
        ja ennenku scania miehet innostuu tästä,niin voin kertoa että mulla on ollu näitä kaikki kolmea merkkiä,joten kokemusta on.
        ja mitä taas tulee tuohon vaihtoarvoon,niin samanlain sisu kelpaa vaihdossa niin volvolle,kuin scanialle. mutta sen voi kyllä myöntää että ei sen vaihtoarvo nykysin ole läheskään sitä mitä joskus ennen...

        joka työskentelee auton kanssa viitsii vastailla poikasten juttuihin. Ei mikään näistä ropposista viaton ole. Lattioilla pyörii Sisun ja Volvon vaihteistoja ja Sisun peräremontti on tehty useampaan kertaan. Entäs ne propelirungot. Sisun teli nousee...


      • autoilija98
        tukkirekka kirjoitti:

        väittely ei lopu koskaan, ajatteleppa jos männät takoo samaan suuntaan tai erisuuntiin, koetappa vetää narusta erisuuntaan kun kaveri ja sitten lähdette samaan suuntaan, kumpi ompi parempi?

        miksi olet jäänyt autokuskiksi. Sinulla ei ole hajuakaan fysiikasta.


      • puuyrittäjä53
        yrittäjä40 kirjoitti:

        syy voi olla se että volvossa ollu perinteisesti kestävämpi voimalinja ja runko kuin scaniassa,ja siksipä se on sopivampi vaihtoehto sisulle. sisu miehet tottuneen kestäviin periin ja jäykkään runkoon...
        ja ennenku scania miehet innostuu tästä,niin voin kertoa että mulla on ollu näitä kaikki kolmea merkkiä,joten kokemusta on.
        ja mitä taas tulee tuohon vaihtoarvoon,niin samanlain sisu kelpaa vaihdossa niin volvolle,kuin scanialle. mutta sen voi kyllä myöntää että ei sen vaihtoarvo nykysin ole läheskään sitä mitä joskus ennen...

        Sisulla, Volvolla ja vinkkeli-Scanialla puut metsästä tuodaan. Ei niissä suuria eroja, kulutus on sellainen jossa eroja tulee. Nyt puuta kuskataan kahdella sisulla sekä volvolla ja scanialla. Kaikilla tulee työt tehtyä. Ja hyvin on autot toimineet. Kumpikin sisu on Catin koneella, scania vinkkelillä ja volvo on FH16-mallia. Voimalinjat kestäny, tosin meillä ajetaakin napaperäisillä eikä akseliperäisillä.


      • Ruotsin Kruunu
        johtotähti kuski kirjoitti:

        on tuon mersun v8:n laita. Mitäs siitä tykkäät? Jos sisuun tulee mersun hytti, eikös se silloin ole sama ottaa mersun Voima-kasi sinne pellin alle... Silloin saatais sisustakin kuorma-auto, eikä mikää lelu

        Mersu ei V8:ia osaa tehdä oikein. Johan se nähtiin SK ja Actros malleissa. Mersun V8 syö öljyä, Kone tehoton, äänet ei ole oikeat, kampiakseli ei kestä. Scania osaa tehdä V8:in. Äänet ne ainoat oikeat, tehokas, taloudellinen, luotettava. Sisun alamäki alkaa tuon mersun V8:in myötä. Oikea osoite näille Mersun V8:eille on Kuusakoski.


      • tukkirekka
        autoilija98 kirjoitti:

        miksi olet jäänyt autokuskiksi. Sinulla ei ole hajuakaan fysiikasta.

        sulle tampio kertonut, että mie pelkkä autokuski, yksityisyrittäjä mie oon, vaikka joskus tuntuu, että kuskin homma olisi paljon helpompi, saisi täällä haukkua isäntiä ja olla niin helvetin pätevää. Ps. voin kertoa, ettei teistä maailmanparhaista autokuskeista olisi ikinä autoilijoiksi.


      • ainoat oikeat?
        Ruotsin Kruunu kirjoitti:

        Mersu ei V8:ia osaa tehdä oikein. Johan se nähtiin SK ja Actros malleissa. Mersun V8 syö öljyä, Kone tehoton, äänet ei ole oikeat, kampiakseli ei kestä. Scania osaa tehdä V8:in. Äänet ne ainoat oikeat, tehokas, taloudellinen, luotettava. Sisun alamäki alkaa tuon mersun V8:in myötä. Oikea osoite näille Mersun V8:eille on Kuusakoski.

        Haloo!!! Kuorma-auton yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on siis äänet? Kyllä minun mielestäni tuon edelle menee aika moni muu asia... Menkääs lapset hiekkalaatikolle leikkimään jä päristelemään huulillanne. Autoon tarttee laiittaa pyyhkimet teille märkäkorville sisäpuolellekkin!

        "Hyvät äänet" = paljon melua tyhjästä! Mee niine rosterisine suorine putkinesi ja vinkkelikaanioinesi ajamaan vaikka Itävaltaan niin tiedät minkälaiset on oikeat äänet... Ne on nimittäin polizei-volkkarin pillin äänet...


      • makieks
        Ruotsin Kruunu kirjoitti:

        Mersu ei V8:ia osaa tehdä oikein. Johan se nähtiin SK ja Actros malleissa. Mersun V8 syö öljyä, Kone tehoton, äänet ei ole oikeat, kampiakseli ei kestä. Scania osaa tehdä V8:in. Äänet ne ainoat oikeat, tehokas, taloudellinen, luotettava. Sisun alamäki alkaa tuon mersun V8:in myötä. Oikea osoite näille Mersun V8:eille on Kuusakoski.

        se mersun öljyn syöminen. siinä on se syy miksi ne kestää niin paljon. Voitelee männät hyvin kun ne vähän falskaa. Huoltomies sanoi että uusissa mersun vinkkeleissä ei enää syö öljyä niin niitä on tarvinnu availla jo alle miljoonan kilsan. vanhoja ei!!


      • Siilo
        Ruotsin Kruunu kirjoitti:

        Mersu ei V8:ia osaa tehdä oikein. Johan se nähtiin SK ja Actros malleissa. Mersun V8 syö öljyä, Kone tehoton, äänet ei ole oikeat, kampiakseli ei kestä. Scania osaa tehdä V8:in. Äänet ne ainoat oikeat, tehokas, taloudellinen, luotettava. Sisun alamäki alkaa tuon mersun V8:in myötä. Oikea osoite näille Mersun V8:eille on Kuusakoski.

        Ehkä sun kannattas alakaa opetella autolla ajamaan oikein. Ensinnäkin nyky autoilla ajellaan väännöllä pienillä kierroksilla kuten MB:llä, ei ole tarkotus huudattaa V koneen ääniä pitkin Ikkeläjärven rantoja vaan edetä arvokkaasti :)
        Mitä tulee öljyn kulutukseen niin 53:set veivät öljyä se on totta ja asia korjattiin tehtaan toimesta. Jos taas puhutaan kampiaksilasta niin en ole koskaan kuullut aiemmin että Scania mies uskaltaa moista asiaa ottaa puheeks.

        PS: autossa pitää olla muutaki kuin poistettu äänen vaimennin.

        Kuusankosken tarpeisiin en ota kantaa ;)


    • voi hyvänen aika

      ei vissiin sisulla muisteta millaiseen paskaan kädet työnnettiin näitten jenkki-viritelmien kans. Pysyisivät vaan volvon koneissa niin homma toimisi.

      • mörsu

        Mersu valmistaa jenkeissä Freilight merkillä autoja detroit koneella,On osakas kyseisessä moottori yhtiössä.Vähän niinkuin omia koneita mersulle


      • mersuman2234
        mörsu kirjoitti:

        Mersu valmistaa jenkeissä Freilight merkillä autoja detroit koneella,On osakas kyseisessä moottori yhtiössä.Vähän niinkuin omia koneita mersulle

        tekstissä virheitä?


    • Ponssekuski

      tekemissä ei ole kahta samanlaista. Sisun valmistus on pysynyt lähtökuopissaan. Einarikin rakensi Ponssen aikoinaan jäteosista.

    • uunipaa

      Tulee niittikoppaohjaamo joka nostetaan Perkins-dieselin koneen päälle,tasainen laattia jossa voi jopa tauoilla humppaa tai tankoa liftarin kaa vääntää.Tilauksia jo kuulemma noin sata!

    • työn tekijä

      Alotus jutun luettuani ihmettelin vastauksia.Tässähän kysyttiin tietääkö joku tämmösestä asiasta mitään?Niin muut rupee laittaan autoja paremmuus järjestykseen.Tottakai jokaisella on oikeus sanoa mieli piteensä mut kuinka joku voi perustella jonkun paremmaksi kun joku toinen.Eiköhän joka merkki käy jollekin.Yleensä ne jotka haukkuu jotain merkkiä ei oo ees ajanut sillä tai jos oot tierahtari scanian tai jonkun muun merkin kannattaja vaiha esim. maansiirto allelle niin sanotko samaa enää?En kehu mitään merkkiä koska kaikki on hyviä aina jonkun mielestä.Yleensä ne on renkiä jotka täällä kehuu jotain koska ne ajaa sitä minkä isäntä on niille antanut.

      • volvo v8

        ei tule mitään sisua Mb osilla.(jos ei veronmaksajat rahota puuhastelua)
        Keskittykää työntekoon!


      • tukkirekka
        volvo v8 kirjoitti:

        ei tule mitään sisua Mb osilla.(jos ei veronmaksajat rahota puuhastelua)
        Keskittykää työntekoon!

        orota nyt vähän, ettei tarvi sanoa, mitä minä sanoin.


      • tukkirekka
        tukkirekka kirjoitti:

        orota nyt vähän, ettei tarvi sanoa, mitä minä sanoin.

        ei toki tulekkaan, kun mersun hytti ja detroit dieselin motta.


      • Sisu R500
        tukkirekka kirjoitti:

        ei toki tulekkaan, kun mersun hytti ja detroit dieselin motta.

        Toivon että ei jää huhu puheeksi, itsekkin kullut saman ja aika luotettavista lähteistä...
        MB Hytti kone ja loota....
        Itse ainakin tulen ostamaan kyseisen laitteen jos myyntiin tulee.
        Sisun ominaisuudet: Vahva vääntöjäykkä runko (naapurin serkun SR:ssä voi olla runko poikki mut vittu se on 20v. vanha....) vahva nousuteli (ketteryyttä ja etenimiskykyä ja vähemmän ketjusavottaa)
        yleensä huomattavasti kevyempi vastaavaaviin autoihin nähden.... Teliveto nousevana onko muilla vastaavaa??? ( en tarkoita että naapurin Sepi on laittanut rungon välit täyteen palkeita...vaan alkuperäisenä??? )
        VITTU SUOMALASTA TYÖTÄ!!!

        Ps. En väitä että muut merkit ovat huonoja, muuta ajan mielummin omat työni KOTIMAISELLA SISULLA...


      • tukkirekka
        Sisu R500 kirjoitti:

        Toivon että ei jää huhu puheeksi, itsekkin kullut saman ja aika luotettavista lähteistä...
        MB Hytti kone ja loota....
        Itse ainakin tulen ostamaan kyseisen laitteen jos myyntiin tulee.
        Sisun ominaisuudet: Vahva vääntöjäykkä runko (naapurin serkun SR:ssä voi olla runko poikki mut vittu se on 20v. vanha....) vahva nousuteli (ketteryyttä ja etenimiskykyä ja vähemmän ketjusavottaa)
        yleensä huomattavasti kevyempi vastaavaaviin autoihin nähden.... Teliveto nousevana onko muilla vastaavaa??? ( en tarkoita että naapurin Sepi on laittanut rungon välit täyteen palkeita...vaan alkuperäisenä??? )
        VITTU SUOMALASTA TYÖTÄ!!!

        Ps. En väitä että muut merkit ovat huonoja, muuta ajan mielummin omat työni KOTIMAISELLA SISULLA...

        mieltä, niin kauan, kun suomessa tehdään kuorma-autoja, niin kauan meille tulee suomalainen kuorma-auto.


      • patriootti 84
        Sisu R500 kirjoitti:

        Toivon että ei jää huhu puheeksi, itsekkin kullut saman ja aika luotettavista lähteistä...
        MB Hytti kone ja loota....
        Itse ainakin tulen ostamaan kyseisen laitteen jos myyntiin tulee.
        Sisun ominaisuudet: Vahva vääntöjäykkä runko (naapurin serkun SR:ssä voi olla runko poikki mut vittu se on 20v. vanha....) vahva nousuteli (ketteryyttä ja etenimiskykyä ja vähemmän ketjusavottaa)
        yleensä huomattavasti kevyempi vastaavaaviin autoihin nähden.... Teliveto nousevana onko muilla vastaavaa??? ( en tarkoita että naapurin Sepi on laittanut rungon välit täyteen palkeita...vaan alkuperäisenä??? )
        VITTU SUOMALASTA TYÖTÄ!!!

        Ps. En väitä että muut merkit ovat huonoja, muuta ajan mielummin omat työni KOTIMAISELLA SISULLA...

        Miten sisua voi enää hyvällä omalla tunnolla kutsua suomalaiseksi kun kotimaisuus-aste on maximissaan 50%. Onko sisussa muuta suomalaista enää kuin nimi ja valmistusmaa? Ja en sano tätä haukkuakseni sisua vaan surullisena katson kun suomalainen huipputuote pilataan näillä etelä-euroopan hömpötyksillä


      • mb 2640
        patriootti 84 kirjoitti:

        Miten sisua voi enää hyvällä omalla tunnolla kutsua suomalaiseksi kun kotimaisuus-aste on maximissaan 50%. Onko sisussa muuta suomalaista enää kuin nimi ja valmistusmaa? Ja en sano tätä haukkuakseni sisua vaan surullisena katson kun suomalainen huipputuote pilataan näillä etelä-euroopan hömpötyksillä

        siitähän tulis oikein hyvä kuorma vaunu jos sellainen toteutuu.sora ja puumiesten unelma auto.hyvä alusta hyvä hytti tosiaankin kuorma auto eikä mikään lelu.toivottavasti sattuisi vielä hyvä moottori valikoima. hyvä suomi.jess


      • Vulleri
        Sisu R500 kirjoitti:

        Toivon että ei jää huhu puheeksi, itsekkin kullut saman ja aika luotettavista lähteistä...
        MB Hytti kone ja loota....
        Itse ainakin tulen ostamaan kyseisen laitteen jos myyntiin tulee.
        Sisun ominaisuudet: Vahva vääntöjäykkä runko (naapurin serkun SR:ssä voi olla runko poikki mut vittu se on 20v. vanha....) vahva nousuteli (ketteryyttä ja etenimiskykyä ja vähemmän ketjusavottaa)
        yleensä huomattavasti kevyempi vastaavaaviin autoihin nähden.... Teliveto nousevana onko muilla vastaavaa??? ( en tarkoita että naapurin Sepi on laittanut rungon välit täyteen palkeita...vaan alkuperäisenä??? )
        VITTU SUOMALASTA TYÖTÄ!!!

        Ps. En väitä että muut merkit ovat huonoja, muuta ajan mielummin omat työni KOTIMAISELLA SISULLA...

        Nåniin pojjaat , ostoksille kun kauppa aukoo syssyllä !!


    • Sanon jo heti, että menee off topic. Sori siitä.

      Joskus kuullut tällaisen huhun, että mersun ilmoittamat hevosvoimat (mitä siis oviin laitettu...) olisi mitattu kardaanilta? Kun taasen muut kuorma-auto valmistajat ovat mitanneet hepat pyöriltä?

      • usir

        tehot silloin kun auto suostuu toimimaan. Pajakokemusta on ja Sisun ohjaus, siinä olisi jutun aihe!


      • mb 2640
        usir kirjoitti:

        tehot silloin kun auto suostuu toimimaan. Pajakokemusta on ja Sisun ohjaus, siinä olisi jutun aihe!

        mersu kyllä vetää paremmin kun muut merkit vastaavan kokoisella koneella olevat


      • usir
        mb 2640 kirjoitti:

        mersu kyllä vetää paremmin kun muut merkit vastaavan kokoisella koneella olevat

        ovista ja ikkunoista. Mersu 1413, siinä malli jhosta mersu ei pääse irti.


      • aasi 1
        usir kirjoitti:

        ovista ja ikkunoista. Mersu 1413, siinä malli jhosta mersu ei pääse irti.

        Jos tulee mersun hytti niin toivottavasti myös aasinkorva mallina että saatais ajaa korvat pystyssä


    • totaallinen tosikko

      Sisumiehet on onnesta sokeana. Voi poloiset kun tietäisitte mitä kristallipallo kertoo niin ette todellakaan riemuitsisi. Ja nim. Tukkirekkakin olis vinkkelin ostossa etunenässä.(vähän huumoria mukaan) En oo puolustamassa tai kehumassa vinkkeliä/Scaniaa vaan aattelin kertoo julmaa faktaa tulevasta. Eli aloitetaan:

      Vanha kunnon totuushan on se, jopa Scaniamiehen mielestä että ainoa oikea puuauto on Sisu, on ollut ja tulisi olemaan. Kyllähän sitä muillaki puuta ajelee mutta Sisu on aina osannut sen puuauton teon. Jokainen kyllä rahtiauton rakentaa, mutta suomessa merkkien suosio ja oikeastaan maine perustuu siihen millainen merkin kuningas eli se puuauto on. Jos ei pärjää puunajossa, tuskin tielläkään koska metsässä se auton hyvyys mitataan. Sisu teki kauan aikaa sitten viisaan ratkaisun kun periaatteessa luopui rahtiautojen, rekkaveturien ja akseliperien valmistuksesta. Eli sisultahan tarjottiin tietääkseni rellua rahtiautoksi ja rekkaveturiksi. No kuitenki, Sisulla ymmärsivät, et pienenä merkkinä eivät pysty kilpailemaan suurien kanssa rahtiautoista ja ns. perus-maantie autoista joten Sisun aseeksi muodostui puu- maansiirto- ja muut areikoisajoneuvot ja ennenkaikkea kyseisten autojen "modifointi" eli esim. tehdasvalmiit puuautot. Ja niissä sisu on oikeasti paras. No, tuli lama ja sisu pienenä valmistajana joutui ahdinkoon ja siviiliautojen valmistuskin lopetettii. Tarvittin apua pelastaamaan suomalaisuuden perikuva.

      Mersu oli näistä suurista se viisas ja päätti aloittaa yhteistyön sisun kanssa. No miksi? No kuten mainitsin, puuauto on se jolla merkin maine suomessa mitataan. Mersu on myynyt puuautoja mukavasti ja mutta on kuitenkin aina ollu Volvon, Sisun ja Scanian takana. Volvo ja Scania on ollut edellä myös rahtiautoissa. Aloittamalla yhteistyön sisun kanssa, mersu saa sisun tietotaidon puuautojen valmistukseen. Eli mersun selkeä tavoite on nousta puuautomarkkinoiden ykköseksi ja samalla markkinajohtajaksi koko raskaankaluston saralla.

      Mutta mitäs luulette jos käykin niin että Sisuja myydään enemmän puuautoksi entä Mersuja... Luuletteko te oikeasti että mersulla sitä kauaa katsotaan läpi sormien. No EI TODELLAKAAN. Ja niinhän siinä käy. Käsi ylös: Kuinka moni sisumies ostaa mersun jos sisu on tarjolla? Ei kukaan.. Eli se kauhukuva: Siinä tapauksessa että sisu myy paremmin, mersu ostaa sisun kokonaan (kuten on ostanut huoltoverkoston jo... Sisuthan huolletaan ja myydään nykyään Veholla, ei Sisulla)vie tietotaidon, rakentaa puuauton joka on yhtä hyvä tai parempi kuin sisu ja pikku hiljaa lopettaa Sisujen valmistuksen vedoten huonoon menekkiin ja kannattamattomuuteen koska oma merkki "myy paremmin".Ja kuten keskustelussa mainittiin, sisun ja mersun yhteistyönä syntyy täydellinen puuauto. Arvatkaapa minkä merkkinen se on? No ei se ole Sisu...

      Todellisuudessa tämä on sisulle lopun alku. Mersu käyttää säälimättä sisun tietotaidon hyväkseen, rakentaa sen täydellisen puuauton ja kaikessa hiljaisuudessa lakaisee sisun maton alle.

      • MR.rusakko

        Ihan kiva salaliitto teoria..


    • kikkarapää kille

      hedelmänä syntyy Frechheit(saksaksi sisu). Saapi tukkirekkki kehua ostaneensa uuden Frechheitin Detroitin 16 litraisella 600 heposella mjoottorilla.

      Mikäs muuten olis mallimerkintä, varmaan Frechheit 2660(eli kuten MB:llä, paino ja teho)

      • M.Shumacher

        Sisua myös ulkomaille? Renaulthan sai myytyä sisua parisataa kpl ulkomaille.Se on
        elinehto.


    • JJ
      • totaalinen tosikko

        Luitko JJ ite tuota. Niin sekava ku olla voi. Sisu keskittyy vaativiin olosuhteisiin kehitettyihin siviili- ja sotilasajoneuvoihin. No se on hyvä, siinä sisu on elementissään. "Mersun laajan komponenttivalikoiman avulla saavat enemmän mahdollisuuksia tuotekehitykseen"... SALLIKAA MUN NAURAA tuolle lauseelle!!

        Se valikoima jonka Sisu saa käyttöönsä on aika suppea, ehkä hytti, pari erilaista askia ja pari pataa valikoiman alkupäästä. Miettikääpä rellun ja volvon yhteityötä- Rellu käyttää samaa 13 litran konetta ku volvo, mutta onko volvon 16 litraista rellussa, ei ole... edes Magnumissa. Joten jos pölliautoon haluaa voimaa, joutuu ostaan Mersun. Jos mökkiin haluu luxusta, joutuu ostaa mersun.

        Ottakaa huomioon se tosiasia et nyt sisu tekee yhteistyötä sellaisen tahon kanssa joka on sille kilpailija. Catin kanssa sisu sai suurimmat koneet ja parhaan palvelun koska oli ainoa merkki johon catti toimitti koneet ja Cat ei ollu kuorma-auton valmistaja. Rellun kanssa oli se ero et sisu ei varsinaisesti kilpaillut rellun kanssa koska rellu teki maantieautot ja sisu erikoisautot eli esim puu- ja maansiirtoautot. Alkuunhan sisu teki vielä rahtivehkeitä mut sitten alettiin tarjota rellua rahtiautoksi. Ja tämä tapahtui jo viime vuosituhannella. Eli helekutin kauan aikaa sitte.

        Jos te raukat oikeasti uskotte että mersun avulla taivas aukeaa niin petytte pahasti. Mersu ei todellakaan tee sitä että sen osilla rakennetaan vieras tuote joka on parempi kuin oma.


      • juu-das
        totaalinen tosikko kirjoitti:

        Luitko JJ ite tuota. Niin sekava ku olla voi. Sisu keskittyy vaativiin olosuhteisiin kehitettyihin siviili- ja sotilasajoneuvoihin. No se on hyvä, siinä sisu on elementissään. "Mersun laajan komponenttivalikoiman avulla saavat enemmän mahdollisuuksia tuotekehitykseen"... SALLIKAA MUN NAURAA tuolle lauseelle!!

        Se valikoima jonka Sisu saa käyttöönsä on aika suppea, ehkä hytti, pari erilaista askia ja pari pataa valikoiman alkupäästä. Miettikääpä rellun ja volvon yhteityötä- Rellu käyttää samaa 13 litran konetta ku volvo, mutta onko volvon 16 litraista rellussa, ei ole... edes Magnumissa. Joten jos pölliautoon haluaa voimaa, joutuu ostaan Mersun. Jos mökkiin haluu luxusta, joutuu ostaa mersun.

        Ottakaa huomioon se tosiasia et nyt sisu tekee yhteistyötä sellaisen tahon kanssa joka on sille kilpailija. Catin kanssa sisu sai suurimmat koneet ja parhaan palvelun koska oli ainoa merkki johon catti toimitti koneet ja Cat ei ollu kuorma-auton valmistaja. Rellun kanssa oli se ero et sisu ei varsinaisesti kilpaillut rellun kanssa koska rellu teki maantieautot ja sisu erikoisautot eli esim puu- ja maansiirtoautot. Alkuunhan sisu teki vielä rahtivehkeitä mut sitten alettiin tarjota rellua rahtiautoksi. Ja tämä tapahtui jo viime vuosituhannella. Eli helekutin kauan aikaa sitte.

        Jos te raukat oikeasti uskotte että mersun avulla taivas aukeaa niin petytte pahasti. Mersu ei todellakaan tee sitä että sen osilla rakennetaan vieras tuote joka on parempi kuin oma.

        Ei olla tekemässä parempaa tuotetta, Sisua vain. Siinä on renkaat ja ratti. Ei ole sen kummempi kuin muutkaan. Jotkut sen nostavat uskossaan jumalan asemaan ja sanovat sen olevan paras. Toinen sanoo toista, ihan kuten "oikeissakin" uskonnoissa jotka perustuvat hölynpölyyn ja valehteluun.


      • tukkirekka
        totaalinen tosikko kirjoitti:

        Luitko JJ ite tuota. Niin sekava ku olla voi. Sisu keskittyy vaativiin olosuhteisiin kehitettyihin siviili- ja sotilasajoneuvoihin. No se on hyvä, siinä sisu on elementissään. "Mersun laajan komponenttivalikoiman avulla saavat enemmän mahdollisuuksia tuotekehitykseen"... SALLIKAA MUN NAURAA tuolle lauseelle!!

        Se valikoima jonka Sisu saa käyttöönsä on aika suppea, ehkä hytti, pari erilaista askia ja pari pataa valikoiman alkupäästä. Miettikääpä rellun ja volvon yhteityötä- Rellu käyttää samaa 13 litran konetta ku volvo, mutta onko volvon 16 litraista rellussa, ei ole... edes Magnumissa. Joten jos pölliautoon haluaa voimaa, joutuu ostaan Mersun. Jos mökkiin haluu luxusta, joutuu ostaa mersun.

        Ottakaa huomioon se tosiasia et nyt sisu tekee yhteistyötä sellaisen tahon kanssa joka on sille kilpailija. Catin kanssa sisu sai suurimmat koneet ja parhaan palvelun koska oli ainoa merkki johon catti toimitti koneet ja Cat ei ollu kuorma-auton valmistaja. Rellun kanssa oli se ero et sisu ei varsinaisesti kilpaillut rellun kanssa koska rellu teki maantieautot ja sisu erikoisautot eli esim puu- ja maansiirtoautot. Alkuunhan sisu teki vielä rahtivehkeitä mut sitten alettiin tarjota rellua rahtiautoksi. Ja tämä tapahtui jo viime vuosituhannella. Eli helekutin kauan aikaa sitte.

        Jos te raukat oikeasti uskotte että mersun avulla taivas aukeaa niin petytte pahasti. Mersu ei todellakaan tee sitä että sen osilla rakennetaan vieras tuote joka on parempi kuin oma.

        pieni kilpailija, kun mersulla tehdään päivässä sama määrä autoja, kun sisulla vuodessa.


      • totaalinen tosikko
        tukkirekka kirjoitti:

        pieni kilpailija, kun mersulla tehdään päivässä sama määrä autoja, kun sisulla vuodessa.

        jos vertaillaan koko valmistus määrää, mersun aamuvuoro Wörthissä tekee saman verran autoja ku sisu vuodessa, mut onkin kyse suomeen tehtävistä puuautoista. Kuten sanoin, sisu lopetti rahti- eli ns. perusautojen valmistuksen koska ei kykene samaan valmistustahtiin ja -määrään kuin vaikka mersu. Eikä se olisi kannattanut alkaa kilpailla sillä sekstorilla. Joten he keskittyivät erikois- eli vaikka puuautoihin.


      • tukkirekka
        totaalinen tosikko kirjoitti:

        jos vertaillaan koko valmistus määrää, mersun aamuvuoro Wörthissä tekee saman verran autoja ku sisu vuodessa, mut onkin kyse suomeen tehtävistä puuautoista. Kuten sanoin, sisu lopetti rahti- eli ns. perusautojen valmistuksen koska ei kykene samaan valmistustahtiin ja -määrään kuin vaikka mersu. Eikä se olisi kannattanut alkaa kilpailla sillä sekstorilla. Joten he keskittyivät erikois- eli vaikka puuautoihin.

        nääs, mitä luulet jos sisu tekee vuodessa 30-50 puuautoa ja se jaetaan muille merkeille, koska mersu ei niitä kaikkia korvaa ja sitten taas mersu saa myytyä jonkun sataa hyttiä ja moottoria, kumpi niitä kiinostaa enempi?


      • Vulleri
        tukkirekka kirjoitti:

        nääs, mitä luulet jos sisu tekee vuodessa 30-50 puuautoa ja se jaetaan muille merkeille, koska mersu ei niitä kaikkia korvaa ja sitten taas mersu saa myytyä jonkun sataa hyttiä ja moottoria, kumpi niitä kiinostaa enempi?

        mutta onhan tämä jotain uutta mersulle kun ennen vain jonkin sortin myllyn ovat myyneet ja siinä kaikki. Eli kyllä tämä on heille ja SISUlle kovanluokan yhteistyö joka voi johtaa vaikka mihin!
        Mutta MAN kävi sisun pihalla ja miten sen yhteistyö kanssa meni ? olisko niin että oli ja meni ? ja nyt mersu on talon ainoa kumppani ? Toivottavasti on niin kyllä on kova koppla !!


      • mb 2640
        juu-das kirjoitti:

        Ei olla tekemässä parempaa tuotetta, Sisua vain. Siinä on renkaat ja ratti. Ei ole sen kummempi kuin muutkaan. Jotkut sen nostavat uskossaan jumalan asemaan ja sanovat sen olevan paras. Toinen sanoo toista, ihan kuten "oikeissakin" uskonnoissa jotka perustuvat hölynpölyyn ja valehteluun.

        olet kyllä aika hakotiellä kun luulet että sisu sai catilta parhaihman palvelun. tosi asiassa sisu ei saanut mitään tukea catin tehtaalta. siksihän niissä oli pajon niitä ongelmia.ja oli renullakin oma maansiirto ja puuauto mallikin. joten älä kirjoita sellaita mitä et tiedä.


      • dipl.ins.
        Vulleri kirjoitti:

        mutta onhan tämä jotain uutta mersulle kun ennen vain jonkin sortin myllyn ovat myyneet ja siinä kaikki. Eli kyllä tämä on heille ja SISUlle kovanluokan yhteistyö joka voi johtaa vaikka mihin!
        Mutta MAN kävi sisun pihalla ja miten sen yhteistyö kanssa meni ? olisko niin että oli ja meni ? ja nyt mersu on talon ainoa kumppani ? Toivottavasti on niin kyllä on kova koppla !!

        Sisu ja muut "pikkumerkit" kasataan kuten halpistietokoneet, vanhentuneista komponenteista.


      • kuvastintintin
        dipl.ins. kirjoitti:

        Sisu ja muut "pikkumerkit" kasataan kuten halpistietokoneet, vanhentuneista komponenteista.

        Jos jokin merkki kasattaisiin viiden vuoden takaista teknologiaa olevista osista niin olisiko se huonompi kuin nämä tämän päivän hypersuperlaitteet? Insinöörit kehittää vain uudempaa palikkaa vaikka vanhaakaan ei vielä ehditty saada toimivaksi ja kuluttaja maksaa.


      • puukuski40
        kuvastintintin kirjoitti:

        Jos jokin merkki kasattaisiin viiden vuoden takaista teknologiaa olevista osista niin olisiko se huonompi kuin nämä tämän päivän hypersuperlaitteet? Insinöörit kehittää vain uudempaa palikkaa vaikka vanhaakaan ei vielä ehditty saada toimivaksi ja kuluttaja maksaa.

        nyt sais jostaki uusia 2000-luvun alun sisuja,ostasin heti 5kpl:ta! olivat sata kerta parempia kun nämä nykyajan virtuaalilemmikit...


      • sisu 530
        puukuski40 kirjoitti:

        nyt sais jostaki uusia 2000-luvun alun sisuja,ostasin heti 5kpl:ta! olivat sata kerta parempia kun nämä nykyajan virtuaalilemmikit...

        sinä puhut asiaa.2001 mallin sisulla ajettiin puita eikä remonttia kyllä ollut oikeastaan yhtään moottorina meillä oli 530 cummins vaihteistona synkronoimaton fuller.oli kyllä huippuauto.


      • Vulleri
        sisu 530 kirjoitti:

        sinä puhut asiaa.2001 mallin sisulla ajettiin puita eikä remonttia kyllä ollut oikeastaan yhtään moottorina meillä oli 530 cummins vaihteistona synkronoimaton fuller.oli kyllä huippuauto.

        SISU yksinkertaisesti paras !!


      • Vulleri
        mb 2640 kirjoitti:

        olet kyllä aika hakotiellä kun luulet että sisu sai catilta parhaihman palvelun. tosi asiassa sisu ei saanut mitään tukea catin tehtaalta. siksihän niissä oli pajon niitä ongelmia.ja oli renullakin oma maansiirto ja puuauto mallikin. joten älä kirjoita sellaita mitä et tiedä.

        Kyllkai apua oli mikä oli mutta ku heilltä loppu eväät, missäkö Euro5 catti ny sitte on, ei ole !!!
        Nå nyt kun DD laittaa Euro6 jylläämään niin kalpenee kaikki , se on vaan tosi.


      • AVO 016D
        Vulleri kirjoitti:

        SISU yksinkertaisesti paras !!

        Näin se on !!! Ei voi asiaa enää selkeemmin sanoa :)


      • sisumies45
        Vulleri kirjoitti:

        SISU yksinkertaisesti paras !!

        Sisu on paras jossakin muusa kuin tienpäällä. Ovatko ranskalaisetkin parhaita, mutta vain nakkikioskilla?


      • samaa mieltä
        sisu 530 kirjoitti:

        sinä puhut asiaa.2001 mallin sisulla ajettiin puita eikä remonttia kyllä ollut oikeastaan yhtään moottorina meillä oli 530 cummins vaihteistona synkronoimaton fuller.oli kyllä huippuauto.

        siinä on ikiliikkuja jos joku


      • Vulleri
        sisumies45 kirjoitti:

        Sisu on paras jossakin muusa kuin tienpäällä. Ovatko ranskalaisetkin parhaita, mutta vain nakkikioskilla?

        Ootpa sinä SISUmies !!
        Vai mikä on nimen idea ?


    • työn orja

      Sisu on ainut oikea aura-auto... Ja kokemusta on volvosta ja scaniasta...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe