Miami Beach

mt

Olemme lähdössä kahdeksi viikoksi Miami Beachille marraskuussa. Hotelliksi valittii Ocean Five. Muutamia kysymyksiä on tullut mieleen, jos vaikka joku olisi käynyt tuolla ja osaisi kertoa kohteesta. Kuinkas paljon käyttörahaa kannattaisi ottaa mukaan, lähinnä ruokailuihin? Matkan hintaan ei sisälly aamupaloja. Kuinkas paljon taksi maksaa vaikka n.10km matkalta? Bussi yhteydet? Saakohan jostain vuokrattua skootteria? Ollaan katottu, että key westin ja evergladesin kansallispuistoon järjestetään päiväretkiä mutta mihin kannattaisi ehdottomasti mennä? Mitä ravintoloita suosittelette? Matka on pääosin omatoiminen, niin mitä paikkoja kannattaisi ehdottomasti mennä katsomaan?

Joo ollaan googletettu ja etitty tietoa, mutta olis ihan kivaa jos, jollain olisi omakohtaisia kokemuksia ja kertoisi niistä.

4

765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lomailija.

      Itse olen käynyt pari kertaa Miami Beachilla. Yleensä kaikesta maksetaan tippiä mm. takseissa, kaupoissa, ravintoloissa. Käyttörahaa kannattaa ottaa paljon, sillä sieltä löytää kaikenlaista ostettavaa ja viellä paljon halvemmalla kuin suomesta. Auton vuokraaminen olisi järkevintä, riippuu miten paljon liikutte ja kuinka pitkiä matkoja. Lentokentältä kulkee ilmainen bussi autovuokraamolle. Oma matkani oli uskomaton ja toivon, että sinäkin koet sellaisen. :)

      • 24

        Ei nyt sentaan kaupoissa tippia anneta!


    • jane-lomalla

      Mukava paikka. Luottokortit kansainväliset käy kaikkialla ja pankkiautomaateista saa käteistä. Lentokentällä vaihdoin n.300e ennen lähtöö. Ja tosiaan nuo tippirahat on käytössä, muodostavat osan palkasta....ainakin palvelu meillä ollut loistavaa kaikkialla. Viikko on aika lyhyt aika, mutta auton silti vuokraisin. Ajaminen helppoa ja pääsette suuriin ostoskeskuksiin shoppailee. Key West on kokemisen arvoinen, kannattaa lähteä aamulla kukonlaulun aikaan, muuten ruuhkaa. Olen ajanut Evergladesin halki Tampaan. Puistossa voi tehdä retkiä rämeelle opastettuina, kokemisen arvoinen sekin. Hyvät kartat mukaan. Hotelleissa yleensä veden ja kahvinkeitin ja kahvi ja tee ym. on huoneessa valmiina ja kuuluu hintaan. Joskus ostettiin illalla aamupala kaupasta valmiiksi ja syötiin huoneessa (kaikis oli kyllä jääkaappi). Valmis aamupala hotelleissa ei mun makuun...imelää pitkälti! Ravintolassa kannattaa maksaa luottokortilla ja antakaa tippiä käteisenä.
      Ihanaa matkaa!

      • pitkä matka

        joten puolipäiväretki riittää mutta Key Westiin on matkaa ja jonot voivat ruuhkauttaa tiet, joten yhdessä päivässä jos sinne ja takaisin haluat, joudut istumaan autossa/bussissa 8 h ja perillä sinulle ei jää aikaa kuin pikapikaa vilaista ympärillesi. Siis vietä yksi yö siellä, ja nauti kuuluisa auringonlasku drinkin äärellä satamassa.

        Auto todella kannattaisi vuokrata, muuten olette jumissa lähinnä Ocean Drivella sillä etäisyydet ovat suomalaisittain suuret. Normiravintolaan varaisin rahaa pääruokaan 15-20 taalaa/henki juomat ja juomarahat loppusummasta 15-20 %. Minimijuomaraha on usein valmiiksi laskettukin laskuun.Lincoln Mall -oikeastaan kävelykatu eikä Mall on kävelyetäisyydellä ja siellä on mm DeeLiten Jätski/Smoothiebaari, joka oli suosikkimme, samoin halpa pizzapaikka, josta sai mitä mielikuvituksellisimpia pizzapaloja ja salaaatteja. En muista nimeä, mutta ihan Dee Liten lähellä samalla puolella katua. Halvimmin syötte kuitenkin oikeiden ostareiden Food Courteissa, joissa esim kiinalaisten ravintoloiden ruoka on n 7 dollaria/annos eikä juomarahoja tarvi maksaa kuten normaaleissa ravintoloissa. Paras ostari lähellä (oliskohan ollut navigaattorin mukaan n 25 km?) on Dolphin mall ja vähän kauempana ( 50 km) Sawgrass mills. Jälkimmäisen on isoja poistomyymälöitä, joihin on kerätty muotimerkkien jäämäeriä, joita myydään todella halvalla. Kannattaa varata reilusti aikaa ostoksiin ja ottaa vain aivan minimivarustus matkalaukkuihin mukaan, jotta on tilaa ostoksille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3060
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3026
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe