pääskyset

viivatiina

tekee pesää tohon meidän talon räystään alle onko täällä ketään jota kiinnostaa pääskysten pesintä siinä on vaan se juttu että joutuu meneen oikeen ulos jos haluaa nähdä mitä tapahtuu ja millonka mutta taas ne vaan tuli mutta ei kevättä että ne meidät pettäis ja jättäis ikkunat puhtaaks =)))))

148

1372

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha bongari

jo vuodesta -71 ja kyllä mua kiinnostaa kaikkien lintujen pesintä. Aina olen silmät tarkkana ulkosalla, jos sattuis jotain erikoista näkemään ja onhan tuota nähtykin yli 300 eri lajia tääl kotimaassa. Voihan se olla ikkuna saa muutaman osuman Kesän kuluessa, mutta on se silti sen arvoista :)) Lisäksi se valkoinen siinä linnunkakassa on ihan samaa paskaa eikä kalkkia kuten luullaan :))))

• ?

että ei ole kärsimyksen karvasta kalkkia? Miten linnut pissaa?

• Vanha bongari
        ? kirjoitti:

siinä mustavalkeankeltaisessa eritteessä on kaikki eritteet, mitä linnut tekee tarpeitaan :))

• ? kirjoitti:

kerran yks vihanen äijä lupas näyttää mistä kana pissaa mut ei sit ehtinytkään opastamaan.
        Meil ei oo pääskysiä liian kuiva paikka ne ei varmaan saa pesä savea tarpeeks läheltä.

• viivatiina

lintulajia pesi tässä meidän pihapiirissä mutta oon kyllä huomannu siitä valkosesta että se on silkkaa paskaa ja vielä tarttuvaa sitä kun ne ruikkii puutarhakalusteille niin saa joskus tehdä kovankin työn että saa sen niistä irti on se senverta syövyttävää ainetta.

• =
        viivatiina kirjoitti:

lintulajia pesi tässä meidän pihapiirissä mutta oon kyllä huomannu siitä valkosesta että se on silkkaa paskaa ja vielä tarttuvaa sitä kun ne ruikkii puutarhakalusteille niin saa joskus tehdä kovankin työn että saa sen niistä irti on se senverta syövyttävää ainetta.

oo onnellinen, ettei pääskyt ole sääksien kokoisia, aattele paskojen suuruutta. :=O

• viivatiina
        koti-kiusattu kirjoitti:

kerran yks vihanen äijä lupas näyttää mistä kana pissaa mut ei sit ehtinytkään opastamaan.
        Meil ei oo pääskysiä liian kuiva paikka ne ei varmaan saa pesä savea tarpeeks läheltä.

pellon laidassa ja ei koskaan hävitetä niitä vanhoja en kyllä tiedä kyttääkö ne niitä vanhoja vai tekeekö ne aina uuden viereen no ei kai ne niinkään tee kyllä kai se olis koko räystään alus täynnä eikä niitä oo kun tossa harjan alla.

• viivatiina
        = kirjoitti:

oo onnellinen, ettei pääskyt ole sääksien kokoisia, aattele paskojen suuruutta. :=O

sieltähän läjähtäs sellaiset löröt etti näkis ikkunasta mitään vaikkei kyllä nytkään tahdo nähdä kun en oo pessy vielä viime kesäsiä kärpäsenpaskojakaan pois pitäsköhän ryhdistäytyä ja ruveta hommiin nyt ei paistas aurinkokaan ettei tuu raitoja =))))

• Vanha bongari
        viivatiina kirjoitti:

kun käy määrätyissä saarissa, niin näkee mitä se paska saa aikaan :(( Merimetso yhdyskunnat ois mitä pikinmiten hävitettävä pois useimmista saarista, sillä kuka haluaa näitä valkoisia aavemaisia puuttomia kalliosaaria?? Toki mun sydän sykkii noillekin linnuille, mutta tulokaslaji, niin kontrolli pitäis olla myös kova. Kalaravintoa syövien lintujen paska on vielä pahempaa, mitä nää meidän hyönteis ja siemensyöjien.

• viivatiina
        Vanha bongari kirjoitti:

kun käy määrätyissä saarissa, niin näkee mitä se paska saa aikaan :(( Merimetso yhdyskunnat ois mitä pikinmiten hävitettävä pois useimmista saarista, sillä kuka haluaa näitä valkoisia aavemaisia puuttomia kalliosaaria?? Toki mun sydän sykkii noillekin linnuille, mutta tulokaslaji, niin kontrolli pitäis olla myös kova. Kalaravintoa syövien lintujen paska on vielä pahempaa, mitä nää meidän hyönteis ja siemensyöjien.

on niin pieniä karikoita ja kivikoita mut nekin on kyllä joskus valkoisen peitossa mutta taitaa tulla niistä lokeista en oo moista komistusta koskaan nähny kun merimetso mutta saattaapa osa valkoisista läjistä olla täällä meidän pihapiirissä näitten pienempien kalansyöjien persuksesta.

• tornitologi
        koti-kiusattu kirjoitti:

että sieltä kana pissii, mistä kukko munii.

• Vanha bongari
        viivatiina kirjoitti:

on niin pieniä karikoita ja kivikoita mut nekin on kyllä joskus valkoisen peitossa mutta taitaa tulla niistä lokeista en oo moista komistusta koskaan nähny kun merimetso mutta saattaapa osa valkoisista läjistä olla täällä meidän pihapiirissä näitten pienempien kalansyöjien persuksesta.

n. suunnilleen hää mahtaa asustella, sillä pohojosen poikii se minähin oon :) Lokit on kaikkiruokaisia ja Meri-, ja Harmaalokille maistuu kaikki mahdollinen sorsan-, sun muiden lintujen poikasista aina haaskoihin asti :((

• viivatiina
        Vanha bongari kirjoitti:

n. suunnilleen hää mahtaa asustella, sillä pohojosen poikii se minähin oon :) Lokit on kaikkiruokaisia ja Meri-, ja Harmaalokille maistuu kaikki mahdollinen sorsan-, sun muiden lintujen poikasista aina haaskoihin asti :((

vyötärön alapuolella keskivaiheilla onks ne harmaalokit vielä eri kun toi valkonen lokki joka täällä lentelee mää kun en oo koskaan ollu vielä vanha enkä bongari ;))) tuntuu toi litutietämys olevan mulla yhtä hyvä kun kasvitietämys.

• Vanha bongari
        viivatiina kirjoitti:

vyötärön alapuolella keskivaiheilla onks ne harmaalokit vielä eri kun toi valkonen lokki joka täällä lentelee mää kun en oo koskaan ollu vielä vanha enkä bongari ;))) tuntuu toi litutietämys olevan mulla yhtä hyvä kun kasvitietämys.

lokei Pikku-, Nauru-, Kala-, Selkä-, Harmaa-, ja Merilokkeja, mut sulle varmaan pelkkiä valkoisia lintuja, Tiiratkin taitaa mennä samoina :)) Kasvitieteilijäkin tunnustan olevani ja Kokkolassa olen asunut pienen ikäni :))

ps. mä saatan olla sua hiukka nuorempikin

• viivatiina
        Vanha bongari kirjoitti:

lokei Pikku-, Nauru-, Kala-, Selkä-, Harmaa-, ja Merilokkeja, mut sulle varmaan pelkkiä valkoisia lintuja, Tiiratkin taitaa mennä samoina :)) Kasvitieteilijäkin tunnustan olevani ja Kokkolassa olen asunut pienen ikäni :))

ps. mä saatan olla sua hiukka nuorempikin

se vaan tuli tosta vanhasta bongarista sen tiedän että tiirat on pienempiä niitäkin täällä on mutta kyllä niitä selkeitä lokkeja mitä nyt sit onkaan ne perus sellaiset mitä täällä keski suomen korkeudella rääkkyy on joskus pellot valkoisenaan noissa naapureissa nuorempi tosiaan varmaan ootkin mutta arvaa mää oon nuorekkaampi kumminkin ;))))

• Nuorentuva bongari
        viivatiina kirjoitti:

se vaan tuli tosta vanhasta bongarista sen tiedän että tiirat on pienempiä niitäkin täällä on mutta kyllä niitä selkeitä lokkeja mitä nyt sit onkaan ne perus sellaiset mitä täällä keski suomen korkeudella rääkkyy on joskus pellot valkoisenaan noissa naapureissa nuorempi tosiaan varmaan ootkin mutta arvaa mää oon nuorekkaampi kumminkin ;))))

mä sitä ollegan epäile, sillä mä olen sellainen raihnainen, hiljalleen hiipunut kuleksia, joka joskus piipahtaa täällä "yli-ikäisten" puolellakin :)) Pelloilla ovat yleensä Kala-, ja Naurulokit, jotka etsivät matoja kylvömiesten jäliltä :)
        Olen mäkin monesti ollut Keuruunselällä kalassa ja käynyt Otavan konttorissa, sekä armeijan tukikohdassa :))

• viivatiina
        Nuorentuva bongari kirjoitti:

mä sitä ollegan epäile, sillä mä olen sellainen raihnainen, hiljalleen hiipunut kuleksia, joka joskus piipahtaa täällä "yli-ikäisten" puolellakin :)) Pelloilla ovat yleensä Kala-, ja Naurulokit, jotka etsivät matoja kylvömiesten jäliltä :)
        Olen mäkin monesti ollut Keuruunselällä kalassa ja käynyt Otavan konttorissa, sekä armeijan tukikohdassa :))

kala sellaisia täällä päijänteen rannalla vaikka niin helppoo olis hypätä veneeseen ja ruveta kalastaan niin silti kalastelen aina tuolta kaupan kylmäaltaasta valmiita ruodottomia fileitä maistuuko ne sit paremmalle vai tuleeks niitä vaan sit helpommin kiva kun piipahtelet täällä on tätänykyä vähän hiljaiseloa onkohan siirtymä ollu seuraavaan plussaan vai kyttääköhän kaikki kaikenmaailman riekkoja ulkosalla.

• Ville 9v
        viivatiina kirjoitti:

kala sellaisia täällä päijänteen rannalla vaikka niin helppoo olis hypätä veneeseen ja ruveta kalastaan niin silti kalastelen aina tuolta kaupan kylmäaltaasta valmiita ruodottomia fileitä maistuuko ne sit paremmalle vai tuleeks niitä vaan sit helpommin kiva kun piipahtelet täällä on tätänykyä vähän hiljaiseloa onkohan siirtymä ollu seuraavaan plussaan vai kyttääköhän kaikki kaikenmaailman riekkoja ulkosalla.

voi olla, että niitä riekon kyttääjiä on liikkeellä? No, itse en suoranaisesti niillä asioilla liiku, sillä ihan noi paikalliset "kottaraiset" piisaa mulle :)) Itse pyydettyä kalaa parempaa ei sitten ole missään, ei edes kalatiskissä, jos ei nyt ihan tuorelihaista tonnikala paistosta haeta? Sitähän ei meidän vesissä satu uimaan :)

• viivatiina
        Ville 9v kirjoitti:

voi olla, että niitä riekon kyttääjiä on liikkeellä? No, itse en suoranaisesti niillä asioilla liiku, sillä ihan noi paikalliset "kottaraiset" piisaa mulle :)) Itse pyydettyä kalaa parempaa ei sitten ole missään, ei edes kalatiskissä, jos ei nyt ihan tuorelihaista tonnikala paistosta haeta? Sitähän ei meidän vesissä satu uimaan :)

täällä ei oo miinus kymmenen palstaa taidat olla hyvin hyvin eksyksissä =))))

• yks Tikli
        viivatiina kirjoitti:

täällä ei oo miinus kymmenen palstaa taidat olla hyvin hyvin eksyksissä =))))

kun olen aina tykännyt itseäni vanhemmista naisista, niillä on sentään elämänkokemusta, toisin kun mun opella, sille piti opettaa kaikki mitä näin iskän ja äidin makkarinoven avaimenreijästä :))) Yleensä en ole paha eksymään, sillä satun kuulumaan Partioon :)))) Mut terkut Taikikselle ja Miisulle, jos sattuvat tään ketjun lukemaan :) Joskus nähnyt heidät täällä piipahtamassa :))) Kiits myös viivatiinalle :))

• viivatiina
        yks Tikli kirjoitti:

kun olen aina tykännyt itseäni vanhemmista naisista, niillä on sentään elämänkokemusta, toisin kun mun opella, sille piti opettaa kaikki mitä näin iskän ja äidin makkarinoven avaimenreijästä :))) Yleensä en ole paha eksymään, sillä satun kuulumaan Partioon :)))) Mut terkut Taikikselle ja Miisulle, jos sattuvat tään ketjun lukemaan :) Joskus nähnyt heidät täällä piipahtamassa :))) Kiits myös viivatiinalle :))

ja pahasti vanhaan mieheeni mutta ilmoitan oitis kun rupeen tuntemaan vetoa nuorempiin mää en oo koskaan kurkkinu avaimenreijistä enkä kuulunu partioon sinänsä meillä ei oo kyllä paljoo yhteistä mutta saattaahan se olla että se yhteinen sävel kuitenkin löytyy kun oikeen hakee ;)))) kittis sullekkin =))))

• sikakokuoli
        Vanha bongari kirjoitti:

siinä mustavalkeankeltaisessa eritteessä on kaikki eritteet, mitä linnut tekee tarpeitaan :))

Joo oikeassa olet.
        Linnuilla on sellainen "yhteisviemäri" josta tulee kaikki tarpeellinen samasta holesta.
        Sitä ei kutsuta perssilmäksi vaan kloaakkiaukoksi.
        Tämä varmaankin kiinnostaa monia - siksi info!

• viivatiina
        sikakokuoli kirjoitti:

Joo oikeassa olet.
        Linnuilla on sellainen "yhteisviemäri" josta tulee kaikki tarpeellinen samasta holesta.
        Sitä ei kutsuta perssilmäksi vaan kloaakkiaukoksi.
        Tämä varmaankin kiinnostaa monia - siksi info!

tommoisesta en oo kuullu koskaan mutta nyt taas tänä aamuna olen yhtä asiaa viisaampi kyl ne niin nopeita on liikkeissään kun ne suhauttaa ettei kerkee näkeen tuleeko yhdestä vai useammasta aukosta ;)))

• viivatiina

mielenkiitoisia nämä pääskyset kun vasta on tullu kaks kommenttia sormi alaspäin ;))))

• Lokkilover

lokin sonnasta! ;) Kurvatessaan ikkunan edessä yläilmoihin, jättää vauhdista neliömetrin roiskeet vastapestyyn lasiin.

• ...lover

oli tarkoitettu = :lle.

• =
        ...lover kirjoitti:

oli tarkoitettu = :lle.

Sen tätyy kyllä olla jokin ihan uusi jättilokkilaji, jos sillä noiin valtaisia pruiskauksia on, olisipa kamalaa, saada sen osuma päähänsä. ://

• er
        = kirjoitti:

Sen tätyy kyllä olla jokin ihan uusi jättilokkilaji, jos sillä noiin valtaisia pruiskauksia on, olisipa kamalaa, saada sen osuma päähänsä. ://

kauemmas länteen mennään, niin sitä isompi paska. :)

• =
        er kirjoitti:

kauemmas länteen mennään, niin sitä isompi paska. :)

luin ensin päinvastoin, ja imehtelin.
        Isoihin paskoihin tarvitaan isot kattilat.

• viivatiina

että jaksaa taas aamulla mennä ulos tiiraileen pääskysten touhuja jos ei sada nimittäin hirveen hankala kattella sateenvarjon alta =))))

• on ton etuverannan räystään alla tiasten pesä ollu monena vuonna, nyt en oo nähny niitä vielä, liekkö vaihtaneet paikkaa? Pääskysiä en oo nähny ihan liki moneen vuoteen.:)

• viivatiina

ei oo tiaisten pesiä kun tuntuu ne pikkulinnut maistuvan meidän kissuksille tosi hyvin pääskysiä ne ei kiinni saa mieluummin pääskyset ahdistelee niitä.

• Adria

Pääskysissä kuten muissakin linnuissa kiinnostaa lähinnä niiden lentotekniikka. Olen nähnyt ja ihmetellyt hidastettua kuvaa kun pääsky lentää vauhdilla kohti kapeaa rakoa, laittaa siipensä suppuun, kääntää itsensä sopivasti ja jatkaa lentoaan pesälleen. Pesien rakentaminen on joillain lajeilla tosi taiturimaista. Parinvalinta ja siihen liittyvät riitit ovat hauskoja ja mielenkiintoisia seurattavia luontodokkareissa. Itse pesimisessä ei ole mitään kiinnostavaa.

• viivatiina

ja taiturimaisia lentäjiä ovat ja se niistä varmaan tekeekin niin rohkeita on ne aikoinaan rakentanu pesiä tonne meidän liiteriinkin siellä ne on edelleen tallella ja sinne ne yrittääkin päästä aina kesäisin mutta on aina muistettava sulkea niitten käyttämät lentoreitit ja pidettävä ovet tiukasti kiinni.

• Jos ei halua että pesivät ikkunan yläpuolelle, voi sen räystäänalusen siltä osin kattaa molemmista päistä suljetulla verkolla. Hakeutuvat sitten sivummalle.

Muuten tuolla saaressa äsken seurasin miten kylminä päivinä pääskyt jotka tulivat saareen valmistautuivat yöpuulle, myös kämpän räystään alle. Siellä niitä lopulta oli useampi kymmenkunnan linnun kasa tiukasti toistensa päällä toisiaan lämmittämässä. Aamulla sitten lähtivät jatkamaan matkaa kun aurinko alkoi maata ja ilmaa lämmittää. Tosin ainakin yksi kuolikin kylmän aiheuttamaan ravinnon puutteeseen.

• viivatiina

pesiny tossa samassa paikassa niin antaa niitten pesiä pestään sit paskoja ja pitävät vähän noi kissat aisoissa ne ei sit kovin käy muittenkaan pikkulintujen kimppuun kun pääskyset hyökkii niitä kohti.

• viivatiina kirjoitti:

pesiny tossa samassa paikassa niin antaa niitten pesiä pestään sit paskoja ja pitävät vähän noi kissat aisoissa ne ei sit kovin käy muittenkaan pikkulintujen kimppuun kun pääskyset hyökkii niitä kohti.

Juu, eivät ne kissoista tykkää. Tulee mieleen aikoinaan kun satuin katsomaan miten pääskyt härnäilivät kerrostalon ikkunalaudalla istuvaa kissaa. Pitihän sen yrittää niitä tavoitella, siinä sitten sen ote lipesi ja putosi kissa seitsemännestä kerroksesta suoraan kellariportaikkoon. Voittivat pääskyt puhtaasti 9-0 kun kissa käytti kaikki elämät samalla kertaa.

• viivatiina
        yohuuhkaja kirjoitti:

Juu, eivät ne kissoista tykkää. Tulee mieleen aikoinaan kun satuin katsomaan miten pääskyt härnäilivät kerrostalon ikkunalaudalla istuvaa kissaa. Pitihän sen yrittää niitä tavoitella, siinä sitten sen ote lipesi ja putosi kissa seitsemännestä kerroksesta suoraan kellariportaikkoon. Voittivat pääskyt puhtaasti 9-0 kun kissa käytti kaikki elämät samalla kertaa.

kissat maata myöten littanana kun pääskyset hyökkii siinä on kissallekki jo liian korkee pudotus kun putoo seittemännestä kerroksesta meillä noi katit ei ees tavoittele niitä pääskysiä tietysti tietävät että on mahdoton tehtävä sisäkissat vaan ei varmaan tiedä sitä kun harvemmin niitä sisätiloissa lentelee varsinkaan kaupungeissa.

• viivatiina

minne lie hävinneet kun ilmat meni näin kylmiksi eikä tuolla ulkona muutenkaan viitsi paljoo päivystää kesäisen näköistä on niin vihreetä ja houkuttelevaa mutta kylmää kerkesin jo tottua siihen helteeseen jo tarvi pitkästä aikaa hellaankin laittaa tulet illalla ei muuten tarennu sisälläkään.

• pesissään kylmillä säillä, uskoisin.

• -tiina
        Nittaminax kirjoitti:

pesissään kylmillä säillä, uskoisin.

makoilla vaikka muuten viilettävät sinne tänne =)))

• pitänyt monta kertaa vastata, mutta aina se on jäänyt joten vastaanpa nyt.
      Meillä ei voi oikein sitä pesintää katsella kun asutaan ylimmässä kerroksessa, niin no jos pistää päänsä ikkunesta ylös, mutta silloin on vaarana saada haiseva pommi silmään. :)))
      No oikeesti noita kait voi edes pääskysiksi sanoa, kun taitavat kuulua kiitäjiin. Siis noi jotka räystään alle pesivät. :))

• -tiina

pitää vaan päätä alaspäin kun päätä ikkunasta ulos työntää ei varmaan mukavalta tunnu jos suoraan silmään saa mällin :((((

• viivatiina

taaskin sataa jää pääskysten seuraaminen tältäkin aamulta ei tonne sateeseen viitti mennä seisoskeleen mutta onneks on taas luvattu paljon lämpimämpää ensi viikolle ei auta varmaan muuta kun ruveta suunnitteleen töihin menoa kun on niin kurja keli aina siellä jotain hommia riittää ja vähän enemmänkin riittäs jos joku pystyis pistään muhun vauhtia taitaa vaivata edelleenkin kevätväsymys kuinkas muilla vieläkö kamppailette sen kanssa vai onko jo muuttunut kesä vireyteen =)))))

• lomaa kovaa vauhtia menossa, hommia pikkuhiljaa tehty. Tänään taas saa hakemalla hakee vireyttä, että sais itteesä vauhtia): Täs sitä huomaa miten tarttis kaveria kotihommissaki, töissä on aina se pari jonka kanssa teet, oon vissiin jääny riippuvaiseks:)))))
        Mukava olis tehä kotihommia kaverin kanssa ja rupatella kaikkee ja hörpiskellä välillä kahvia.:)))
        Nyt ei auta muu ku höpötellä itteksee:))))

• sasus kirjoitti:

lomaa kovaa vauhtia menossa, hommia pikkuhiljaa tehty. Tänään taas saa hakemalla hakee vireyttä, että sais itteesä vauhtia): Täs sitä huomaa miten tarttis kaveria kotihommissaki, töissä on aina se pari jonka kanssa teet, oon vissiin jääny riippuvaiseks:)))))
        Mukava olis tehä kotihommia kaverin kanssa ja rupatella kaikkee ja hörpiskellä välillä kahvia.:)))

ensi viikon sankari on, siinähän sulla olis kaveri?
        Tapasin eilen P:n ja K:n marketissa, käsipäivää ihan sanottiin :))
        Taas sataa eikä meillä ole edes pääskysiä mitä seurais, muutama hassu yks päivä lenteli.

• on vaihtunut kesäuupumukseen, sen verran on muutosta tullut.
        Ja edelleen ihmettelen sitä mihin meidän pääskyset on kadonneet.

• viivatiina
        sasus kirjoitti:

lomaa kovaa vauhtia menossa, hommia pikkuhiljaa tehty. Tänään taas saa hakemalla hakee vireyttä, että sais itteesä vauhtia): Täs sitä huomaa miten tarttis kaveria kotihommissaki, töissä on aina se pari jonka kanssa teet, oon vissiin jääny riippuvaiseks:)))))

vauhtia päivääni tässä se menee lökötellessä sulla onnellisella on sentään loma mutta mun kun pitäs saada itseni liikkeelle ja mennä töihin onneks siellä on yks aikuinen työharjoittelija niin voi hyvällä omalla tunnolla vetää vähän lonkkaa.

• Anceli kirjoitti:

ensi viikon sankari on, siinähän sulla olis kaveri?
        Tapasin eilen P:n ja K:n marketissa, käsipäivää ihan sanottiin :))
        Taas sataa eikä meillä ole edes pääskysiä mitä seurais, muutama hassu yks päivä lenteli.

käy siel mis se markettiki sijaitsee kesätöissä, menee jo seitsemäksi, pääsee joskus kolmelta ja joskus neljältä vasta pois, tekee siivoushommia, ulkona sekä sisällä:))))

Meil ei ihan viel sada, mut sen näköstä, ettei siihenkään kauaa mee):

Ei näy pääskyjä, eikä oo tiaisiakaa nyt näkyny meitin kuistin kattotiilien alla):

• viivatiina kirjoitti:

vauhtia päivääni tässä se menee lökötellessä sulla onnellisella on sentään loma mutta mun kun pitäs saada itseni liikkeelle ja mennä töihin onneks siellä on yks aikuinen työharjoittelija niin voi hyvällä omalla tunnolla vetää vähän lonkkaa.

hyvä tulee:)))))
        Tota sanontaa on nyt viljeltävä kosolti, näyttääpi siltä:))))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

on vaihtunut kesäuupumukseen, sen verran on muutosta tullut.
        Ja edelleen ihmettelen sitä mihin meidän pääskyset on kadonneet.

etten ole yksin maailmassa uupumukseni kanssa kanssasisaria onneks löytyy kyllä ne pääskyset sieltä vielä tulee piilossa varmaan ovat näin kylmällä pieniä laihoja rippusia johan ne paleltuu.

• sasus kirjoitti:

käy siel mis se markettiki sijaitsee kesätöissä, menee jo seitsemäksi, pääsee joskus kolmelta ja joskus neljältä vasta pois, tekee siivoushommia, ulkona sekä sisällä:))))

Meil ei ihan viel sada, mut sen näköstä, ettei siihenkään kauaa mee):

Ei näy pääskyjä, eikä oo tiaisiakaa nyt näkyny meitin kuistin kattotiilien alla):

reipas neito, ei voi enempää vaatiakaan.
        Täältä se sade sinne puskee, ei mene kauaa, meillä on satanut jo puoli tuntia.
        Koitetaan kestää, vaikka vaikeaa tää on ;))))

• viivatiina
        sasus kirjoitti:

hyvä tulee:)))))
        Tota sanontaa on nyt viljeltävä kosolti, näyttääpi siltä:))))

ja kyllä se mulla ainakin aina on tuottanu toivotun tuloksen sit loppujen lopuks =))))

• Anceli kirjoitti:

kyllähän me kestetään! Mikäs täs on ollessa.:))
        Sitä ku täytyy vähän narista, sit jaksaa hymyssä suin, mennä etiäpäin:)))))

• viivatiina kirjoitti:

etten ole yksin maailmassa uupumukseni kanssa kanssasisaria onneks löytyy kyllä ne pääskyset sieltä vielä tulee piilossa varmaan ovat näin kylmällä pieniä laihoja rippusia johan ne paleltuu.

pääskyset on niin nättejäkin, siivet levällään kun lentelevät, vaikea se varmaan olis siivet supussa lentääkin.
        Puupinossa oli pikkulinnun pesä, hylätty, pari pientä munaa siellä näkyi, mikä lie reppanan pelästyttänyt.
        En minä kuitenkaan.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

tuli mieleen meillä kävi eilen yks tyttö joka oli kerran kysyny kesätöihin mun toiselta puoliskolta otin asian sit puheeks ja hän sanoi että vois kyllä tulla mutta kun on ihmiskammoinen niin ei mielellään sillon kun on asiakkaita aika vaikeeta kaupan alalla =)))) kaikkee sitä kuulee voi olla että saa hakee jonnekkin muualle kesätöihin.

• Anceli kirjoitti:

pääskyset on niin nättejäkin, siivet levällään kun lentelevät, vaikea se varmaan olis siivet supussa lentääkin.
        Puupinossa oli pikkulinnun pesä, hylätty, pari pientä munaa siellä näkyi, mikä lie reppanan pelästyttänyt.
        En minä kuitenkaan.

sie hautomaa niitä munia, saisit suloset pojat, otat sit itikoita ja muita toukkia niille ruoaks, ku kuoriutuvat:)))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

En minä kuitenkaan.

mallu teitysti käyny hätyyttämässä kyllä siltä vanhalta neidiltä varmaan vielä sen verran potkua löytyy =))))

• viivatiina
        sasus kirjoitti:

sie hautomaa niitä munia, saisit suloset pojat, otat sit itikoita ja muita toukkia niille ruoaks, ku kuoriutuvat:)))

varmaan kun kerran istua räväyttää päälle niin jo on ancelin hautomiset haudottu ;))))

• viivatiina kirjoitti:

tuli mieleen meillä kävi eilen yks tyttö joka oli kerran kysyny kesätöihin mun toiselta puoliskolta otin asian sit puheeks ja hän sanoi että vois kyllä tulla mutta kun on ihmiskammoinen niin ei mielellään sillon kun on asiakkaita aika vaikeeta kaupan alalla =)))) kaikkee sitä kuulee voi olla että saa hakee jonnekkin muualle kesätöihin.

meinaisko hän juosta varastoon piiloon joka kerta, kun kauppaan asiakas tulisi ;)))
        Sopisi paremmin arkistointitöihin, kellariin mielellään, ettei vaan pelästy jos ikkunan ohi joku kävelee.

• viivatiina kirjoitti:

se kamalaa, tulis asiakas ja myyjä pakenee kauhuissaan karkuu, tai seisois kauhusta jäykkänä, eikä sanaa sais suusta):
        Jos tällänen henkilö haluaa asiakaspalveluun, kannattas harkita jotain terapiaa ja harjottelua, ennenkuin lähtee suoraan toimintaan.

• viivatiina kirjoitti:

varmaan kun kerran istua räväyttää päälle niin jo on ancelin hautomiset haudottu ;))))

Miten luulet minun mahtuvan sinne puupinoon, aika pieni rako missä pesä on?
        Muutenkin törkeä mielipide ;))))

• Anceli kirjoitti:

sit): Aattelin vaan, ko tuntuu ikävältä aatella niitä munia siel kylmässä, eikä oo hautojaa):

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

meinaisko hän juosta varastoon piiloon joka kerta, kun kauppaan asiakas tulisi ;)))
        Sopisi paremmin arkistointitöihin, kellariin mielellään, ettei vaan pelästy jos ikkunan ohi joku kävelee.

näin hää meinas.

• viivatiina
        sasus kirjoitti:

se kamalaa, tulis asiakas ja myyjä pakenee kauhuissaan karkuu, tai seisois kauhusta jäykkänä, eikä sanaa sais suusta):
        Jos tällänen henkilö haluaa asiakaspalveluun, kannattas harkita jotain terapiaa ja harjottelua, ennenkuin lähtee suoraan toimintaan.

kamera pitäs syksyllä saada jotain pitäs tehdä muttei ehkä kumminkaan meillä =)))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

pienenä sirppana ihmisenä mahdut pieneenkin koloon mun mielestä oli törkeys kaukana mielipiteestäni huumorinkukkaa =)))))

• viivatiina kirjoitti:

kamera pitäs syksyllä saada jotain pitäs tehdä muttei ehkä kumminkaan meillä =)))

Sellanen olis kyl iso apu, näkis mitä hyllyjen välillä tapahtuu, siellähän saattaa tapahtua vaik mitä, kiintoisaaki:))))

• viivatiina
        sasus kirjoitti:

Sellanen olis kyl iso apu, näkis mitä hyllyjen välillä tapahtuu, siellähän saattaa tapahtua vaik mitä, kiintoisaaki:))))

pitäs saada järjestelmäkamera ja siks pitäs töitä tehdä mutta meiltä niitä ei ehkä löydy se valvontakamera olis ollu taas tarpeen toissa yönä kun joku oli yrittäny murtautua takaovesta apteekkiin oli menty ikkunan läpi en tiedä kummassa oli käyty ensin meille ei onneks päästy.

• viivatiina kirjoitti:

pitäs saada järjestelmäkamera ja siks pitäs töitä tehdä mutta meiltä niitä ei ehkä löydy se valvontakamera olis ollu taas tarpeen toissa yönä kun joku oli yrittäny murtautua takaovesta apteekkiin oli menty ikkunan läpi en tiedä kummassa oli käyty ensin meille ei onneks päästy.

Kamera rahaa, taitaa sit olla ihan nuoresta kysymys:) Hitsiläinen, on ollu tosi kipee ja lääkettä vaille, ku pittää ikkunasta sisään mennä):
        Oiskos mahdollista kimppakamera hommata, jos siinä ihan vieressä on muitaki liikkeitä?

• viivatiina
        sasus kirjoitti:

Kamera rahaa, taitaa sit olla ihan nuoresta kysymys:) Hitsiläinen, on ollu tosi kipee ja lääkettä vaille, ku pittää ikkunasta sisään mennä):
        Oiskos mahdollista kimppakamera hommata, jos siinä ihan vieressä on muitaki liikkeitä?

kauppa ja apteekki ja pankki kerran viikossa auki ja kuitenkin välillä on matkaa ehkä sata metriä se kimppa juttu olis hyvä mutta varmaan mahdoton toteuttaa.

• HTZA
        sasus kirjoitti:

"Geishapallot" !!

• HTZA kirjoitti:

"Geishapallot" !!

sullakin on joskus hauskaa.
        Tarkistuslaskentan osoitti, ettei siellä ole kuin yksi muna, ja sekin liian pieni.

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

sullakin on joskus hauskaa.
        Tarkistuslaskentan osoitti, ettei siellä ole kuin yksi muna, ja sekin liian pieni.

hautominen vahvistaa lantiolihaksia, mitä muuta sitten kuntouttaakin. Ja aina voit ostaa sille seuraksi Golfpallon.

Pitäisiköhän minun tehdä tästä "Perjantai-aloitus"?
        Saanko käyttää nimimerkkiäsi?
        Olisi aika herkullinen idea.
        :)
        H.

• HTZA kirjoitti:

hautominen vahvistaa lantiolihaksia, mitä muuta sitten kuntouttaakin. Ja aina voit ostaa sille seuraksi Golfpallon.

H.

mutta varaudu siihen, että naamasi katoaa ystäväluettelostani ;))
        Uskallatko ottaa riskin.

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

H.

kyllä me naimissa olevat naiset saadaan ihan tarpeeks kuntouttaa lantionpohjalihaksia että missäs välissä sitä vielä kerkeis pelaan joittenkin pallojen kanssa ;)))))

• HTZA
        viivatiina kirjoitti:

kyllä me naimissa olevat naiset saadaan ihan tarpeeks kuntouttaa lantionpohjalihaksia että missäs välissä sitä vielä kerkeis pelaan joittenkin pallojen kanssa ;)))))

Äitiinsä tulleiden, kauniiden lasten äiti.
        Aloitus on luonnonsuojelua.
        Joku, liukas Kettu, syö äidin ja munat jäävät kylmilleen.
        Jonkun pitäisi nekin hoitaa.
        H.

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

Äitiinsä tulleiden, kauniiden lasten äiti.
        Aloitus on luonnonsuojelua.
        Joku, liukas Kettu, syö äidin ja munat jäävät kylmilleen.
        Jonkun pitäisi nekin hoitaa.
        H.

kaukana linnunmunista sun vastaukses ancelille mutta pitädytään luonnossa =))))

• viivatiina kirjoitti:

hyvä että puolustat minuu, saanko tulla selkäs taa piiloon, jos se vaikka yrittää jotain ;)))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

hyvä että puolustat minuu, saanko tulla selkäs taa piiloon, jos se vaikka yrittää jotain ;)))

tulla eihän noista miehistä koskaan tiedä mitä niillä milloinkin on mielessä ;))))

• viivatiina kirjoitti:

tulla eihän noista miehistä koskaan tiedä mitä niillä milloinkin on mielessä ;))))

sille, että mulla on ase, yllätetään se ;)

• HTZA
        viivatiina kirjoitti:

suloinen.
        Hänelle ei voi vastailla järkevästi.
        Olkoon vain kummallinen, tuo pieni kullannuppu.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

sille, että mulla on ase, yllätetään se ;)

en kerro voit luottaa sanaani =)))

• HTZA kirjoitti:

suloinen.
        Hänelle ei voi vastailla järkevästi.
        Olkoon vain kummallinen, tuo pieni kullannuppu.

nyt tuostakin vähästä, olen siis omituinen ja kummallinen, kohta se kuva lähtee.

• viivatiina kirjoitti:

en kerro voit luottaa sanaani =)))

nyt voi aina luottaa, oikea luottoihminen ;O)))

• henrjii

kerran pesäpallo-ottelua seuraamassa. Siinä eturivissä paraatipaikalla oli muutama paikka vapaapaan. Mieleen välähti, että kävipä mäihä, ja eipä muuta kuin istumaan.
      Tovin seurattuania peliä tuli jotekin outo olo, hooh selvisihän se. Pääskyset oli tehneet pesän kattorakenteisiin, ja ruikkivat niskaani, olin ihan paskassa.

• Mahottomasti yritän olla nauramatta, tollasta tukahdettua peiteltyä, vähän hytkyttääkii. SORI!
        Voin vaan kuvitella minkä näkönen oot ollu, sen maalitauluna olon jälkeen.
        Itte oon kerran saanu torilla kävellessäni lokilta ruikkauksen suoraan päähän, sekään ei tuntunu kivalta):

• viivatiina

ei kannata ruveta ahnehtiin parhaita paikkoja vaikka ne oliskin vapaana ;))))

• HTZA
        viivatiina kirjoitti:

ei kannata ruveta ahnehtiin parhaita paikkoja vaikka ne oliskin vapaana ;))))

olen vapaana.

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

olen vapaana.

pidetään mielessä =))))

• henrjii
        HTZA kirjoitti:

olen vapaana.

kakku on sitten lusittu.

• viivatiina

aamuna mutta pikkuhiljaa varmaan rupee kelit lämpiään ehkä sit löytyy säpinää ikkunat on vieläkin pesemättä mutta kyllä niistä just ja just läpi näkyy pitää varmaan harkita semmoista ihmistä siihen hommaan joka tekee sitä työkseen mää oon kyllä hyvä keksimään aina kaikkea muuta kun olis pikkuisenkin aikaa =))))

• miten iso lokinpaska oli tänä aamuna alarapulla, kun läksin lehden hakuun.
        Hyvä etten tallannut päälle, katuharjan kanssa piti jynssätä pitkään ja paljon kului vettä,
        ennen kuin se irtosi, prkl linnut.

• -tiina
        Anceli kirjoitti:

miten iso lokinpaska oli tänä aamuna alarapulla, kun läksin lehden hakuun.
        Hyvä etten tallannut päälle, katuharjan kanssa piti jynssätä pitkään ja paljon kului vettä,
        ennen kuin se irtosi, prkl linnut.

ne valkoiset isot linnut onneks pääskysenpaska on paljon pienempi oo onnellinen että se oli jo siinä rapulla mieti jos se mälli olis tullu sun päähäs =)))

• -tiina kirjoitti:

ne valkoiset isot linnut onneks pääskysenpaska on paljon pienempi oo onnellinen että se oli jo siinä rapulla mieti jos se mälli olis tullu sun päähäs =)))

siitä se metakka olis noussut, koko kylä olis ollut hetkessä hereillä.
        Pääskysiä on edelleen tosi vähän, alan olla ihan huolissani asiasta, taitaa tulla niin sanottu
        vähäpääskyinen kesä.
        Maantien laidassa oli kuollut pikkulintu, keltasirkku varmaan, mietin otanko mukaan ja pidetään
        hautajaiset, mutta ei ollut mitään pussia mukana. Olisi voinut haudata tuonne koiran haudan päälle.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

siitä se metakka olis noussut, koko kylä olis ollut hetkessä hereillä.
        Pääskysiä on edelleen tosi vähän, alan olla ihan huolissani asiasta, taitaa tulla niin sanottu
        vähäpääskyinen kesä.
        Maantien laidassa oli kuollut pikkulintu, keltasirkku varmaan, mietin otanko mukaan ja pidetään
        hautajaiset, mutta ei ollut mitään pussia mukana. Olisi voinut haudata tuonne koiran haudan päälle.

toi vähäpääskyinen kesä tossa just vähän katsastelin tiluksiani pääskysiä ei näkyny yhtään kurkuntaimet oli hyvässä iskussa kasvihuoneessa mutta mikähän mahtaa vaivata mansikkamaata kun näyttää niin kituliaalta eikä mansikat edes kuki vielä metsämansikat kyllä kukkii ja kakki muutkin mahtaakohan nyt tulla vähämansikkainen kesä voisko olla syynä se ettei ne kerenny mukaan kun kaikki kasvo niin salamana.

• viivatiina kirjoitti:

toi vähäpääskyinen kesä tossa just vähän katsastelin tiluksiani pääskysiä ei näkyny yhtään kurkuntaimet oli hyvässä iskussa kasvihuoneessa mutta mikähän mahtaa vaivata mansikkamaata kun näyttää niin kituliaalta eikä mansikat edes kuki vielä metsämansikat kyllä kukkii ja kakki muutkin mahtaakohan nyt tulla vähämansikkainen kesä voisko olla syynä se ettei ne kerenny mukaan kun kaikki kasvo niin salamana.

meillä maalla asuvilla, vähän tulee milloin mitäkin, koskaan ei tiedä mikä minäkin kesänä
        yllättää vähyyydellään.
        Käytiin laittamassa perunat maahan, huomenna ripeästi kasvimaa kuntoon, toivotaan nyt, että
        edes potut ja porkkanat jotenkin kasvaisivat. Ettei tulis vähäperunainen ja -porkkanainen kesä.

Näin muuten kolme pääskystä tuolla pellon laidalla tollottaessani, jotain pientä riemua sentään.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

meillä maalla asuvilla, vähän tulee milloin mitäkin, koskaan ei tiedä mikä minäkin kesänä
        yllättää vähyyydellään.
        Käytiin laittamassa perunat maahan, huomenna ripeästi kasvimaa kuntoon, toivotaan nyt, että
        edes potut ja porkkanat jotenkin kasvaisivat. Ettei tulis vähäperunainen ja -porkkanainen kesä.

Näin muuten kolme pääskystä tuolla pellon laidalla tollottaessani, jotain pientä riemua sentään.

muuttanu sinne ne meidän pääskyset kun on niin hiljaista täällä siltä osin.

• viivatiina kirjoitti:

muuttanu sinne ne meidän pääskyset kun on niin hiljaista täällä siltä osin.

tulemaan takaisin kotiin, vai saavatko olla täällä.
        Kävin eilen katsomassa räkättien poikasia, pesä oli puunhaarassa melko matalalla,
        kolme jannua siellä aukoi suitaan.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

tulemaan takaisin kotiin, vai saavatko olla täällä.
        Kävin eilen katsomassa räkättien poikasia, pesä oli puunhaarassa melko matalalla,
        kolme jannua siellä aukoi suitaan.

kyllä sää kumminkin kerrot päivittäiset terveiset nyt muuten noitten räkättien kanssa heräs mielenkiinto mistä niistä tietää että ne kaikki oli jannuja ;)))))

• viivatiina kirjoitti:

kyllä sää kumminkin kerrot päivittäiset terveiset nyt muuten noitten räkättien kanssa heräs mielenkiinto mistä niistä tietää että ne kaikki oli jannuja ;)))))

ja tottelivat emoa, eivät päästäneet ääntääkään, kun vieressä tuijotin.
        Oletin, että ovat jannuja, en tehnyt tarkempaa tutkimusta.
        Kerron terkkuja Keski-Suomesta, kun pääskynen taas ohi vilahtaa.
        Nyt kasvimaan tekoon, apu ei tekis pahaa, et millään ehtis =)

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

ja tottelivat emoa, eivät päästäneet ääntääkään, kun vieressä tuijotin.
        Oletin, että ovat jannuja, en tehnyt tarkempaa tutkimusta.
        Kerron terkkuja Keski-Suomesta, kun pääskynen taas ohi vilahtaa.
        Nyt kasvimaan tekoon, apu ei tekis pahaa, et millään ehtis =)

mielelläni tulisin mutten millään kerkee edes pyörähtään kun pitäs olla kolmeks töissä mää tuun sit auttaan siinä syömisessä =))))

• Meriläinen

Kottarainen ei ole pääskynen mutta lintu kuitenkin.
      Yks päivä seurasin kun oli pesän tehnyt tienviittaan joka menee tien yli risteyksessä.
      Isoja matoja vei sinne suussaan ja kamalan kova liverrys alkoi heti kun tuli pesän suulle, eli poikaset oli jo.

• viivatiina

aikainen poikasten suhteen vaikken kyllä edes tiedä minkälainen se on pitäs kai kuuklettaa paikkoihin nekin pesiä tekee eiköhän olis ollu helpompi tehdä vaikka puuhun mutta enpähän sitäkään tiedä kun ei oo tarvinnu tehdä pesää ;)))))

• viivatiina

yksi pääskynen ikkunan ohi jos ei sit vilahtanu mun silmissä kovin hissukseen ovat kumminkin jos ovat pesineet tonne meidän räystään alle en kylläkään muista edellisiltä kesiltä millon se elämä rupee niillä vilkastumaan voihan se olla että se on vasta kesemmällä vilkkaimmillaan no eipä niitä tässä nyt kerkee kovin seuraileenkaan kun on töihin lähdettävä kohtapuoleen =)))

• viivatiina

tänäänkin mutta onneks terassi urakka on tältä erää ohi pääsee linnutkin rauhottuun kun ei kuulu poran ja sirkkelin surinaa päivät päästään.

• viivatiina kirjoitti:

tänäänkin mutta onneks terassi urakka on tältä erää ohi pääsee linnutkin rauhottuun kun ei kuulu poran ja sirkkelin surinaa päivät päästään.

räkätit huutaa jatkuvasti, kuulosuojaimia pidän pihalla käyskennelläni.
        Tuonne tuon yhden Hoon aloitukseen kirjoitinkin traagisen tarinan räksänpoikasen
        jäähyväisensilennosta, yksi vähemmän.

• Anceli kirjoitti:

Tuonne tuon yhden Hoon aloitukseen kirjoitinkin traagisen tarinan räksänpoikasen

on käyskennellessäni, hirveen vaikee ;))))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

hiljasta että tekis mieli kiljasta ei ees lokit raaku jospa nekin on hylänny tän lahden tuuli vaan suhisee oksilla puun aika reippaasti kyllä tällä hetkellä mutta muuten on oikein kesäistä =)))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

joku vireh eli erreys en huomannu sitä osasin varmaan lukea oikein kirjainten välistä ;))))

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

HTZA:ssa ole mitään vaikeata.
        Kirjoittaa sille vaan nätisti.
        Voi olla, että se vastaa, vaikeesti.

• viivatiina kirjoitti:

joku vireh eli erreys en huomannu sitä osasin varmaan lukea oikein kirjainten välistä ;))))

koska olet niin taitava lukemaan vaikka mistä välistä, eikä mitään monimielistä tässä.

• HTZA kirjoitti:

seuraatko sä taas minua, karvaton.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

koska olet niin taitava lukemaan vaikka mistä välistä, eikä mitään monimielistä tässä.

tapauksessa mitään monimielisiä otin ilman muuta kirjoituskesi kohteliaisuutena nousi nokko pystyyn =))))

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

veikeesti =))))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

seuraatko sä taas minua, karvaton.

onks hatsansaa vaihtanu kesälookkin ja ajanu... viitaten tohon sun viimeiseen sanaasi ;))))

• viivatiina kirjoitti:

tapauksessa mitään monimielisiä otin ilman muuta kirjoituskesi kohteliaisuutena nousi nokko pystyyn =))))

onneks ei sentään nokkonen, nehän haisee kissanpissalle ;(((
        Ei tosin enää, kun ovat jo kuivaa tavaraa, kohta saan purkittaa talven varalle.
        Nyt täytyy mennä, herra jii istuu pytyllä ja odottaa iltapesua.

• viivatiina kirjoitti:

onks hatsansaa vaihtanu kesälookkin ja ajanu... viitaten tohon sun viimeiseen sanaasi ;))))

en mää voi toisen juttuja paljastaa ;)

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

onneks ei sentään nokkonen, nehän haisee kissanpissalle ;(((
        Ei tosin enää, kun ovat jo kuivaa tavaraa, kohta saan purkittaa talven varalle.
        Nyt täytyy mennä, herra jii istuu pytyllä ja odottaa iltapesua.

vielä vinkkejä niistä nokkosista mihin niitä vois käyttää sen jälkeen kun ne kuivattu muuhun kun sämpylään odotan muiltakin vinkkejä herra jiille terveisiä tiinalta =))))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

tietysti jotain teidän juttuja ei mua ehkä kiinnostakkaan;))))

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

tekee miehen kaljuksi.
        Jopa palstan miehet.
        Joutuu raapimaan.

• HTZA kirjoitti:

tekee miehen kaljuksi.
        Jopa palstan miehet.
        Joutuu raapimaan.

Ei varmaan ole minussa täitä.

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

Ei varmaan ole minussa täitä.

ja sitten vaikeanmukavia tyttöjä.
        En halua, mitenkään, yksilöidä ketään.

• viivatiina kirjoitti:

vielä vinkkejä niistä nokkosista mihin niitä vois käyttää sen jälkeen kun ne kuivattu muuhun kun sämpylään odotan muiltakin vinkkejä herra jiille terveisiä tiinalta =))))

käski kertoa oikein tulisia terkkuja ;)))
        Nokkosiahan voi käyttää melkein mihin vain, keittoihin, kastikkeisiin, salaattiin.
        En mää tiedä, kun en ole koskaan ennen niitä kuivattanut, mutta oletan, että ihan samoihin
        juttuihin kuin persiljaakin.
        Jalkakylpyyn jos ei muuhun tule käytettyä.

• HTZA kirjoitti:

ja sitten vaikeanmukavia tyttöjä.
        En halua, mitenkään, yksilöidä ketään.

sun mietiskelyitäsi, että mä olen ihan huippumukava :)

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

käski kertoa oikein tulisia terkkuja ;)))
        Nokkosiahan voi käyttää melkein mihin vain, keittoihin, kastikkeisiin, salaattiin.
        En mää tiedä, kun en ole koskaan ennen niitä kuivattanut, mutta oletan, että ihan samoihin
        juttuihin kuin persiljaakin.
        Jalkakylpyyn jos ei muuhun tule käytettyä.

vai että vielä oikeen tulisia terkkuja tulee tänneppäin ;))))

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

tekee miehen kaljuksi.
        Jopa palstan miehet.
        Joutuu raapimaan.

tämmöinen juttu =)))

• HTZA
        viivatiina kirjoitti:

tämmöinen juttu =)))

Minä laitan vielä yhden avauksen ja menen nukkumaan.
        Raavin sitten sinuuksi.
        H.

• viivatiina kirjoitti:

vai että vielä oikeen tulisia terkkuja tulee tänneppäin ;))))

kovin innokkaasti, kun kysyin laitetaanko terkkuja, siitä päättelin, että
        tulisia niiden täytyi olla ;)))
        Ei kun nokkosia keräämään, ämmä kans.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

kovin innokkaasti, kun kysyin laitetaanko terkkuja, siitä päättelin, että
        tulisia niiden täytyi olla ;)))
        Ei kun nokkosia keräämään, ämmä kans.

kerättävä het aamutuimaan monta korillista varmaan ovat vielä oikein terveellisiäkin.

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

Minä laitan vielä yhden avauksen ja menen nukkumaan.
        Raavin sitten sinuuksi.
        H.

ja raavippas kauniita unia =))))

• viivatiina kirjoitti:

kerättävä het aamutuimaan monta korillista varmaan ovat vielä oikein terveellisiäkin.

vanhuksille nokkoset ovat lähes välttämättömiä, että yleensä mikään toimii
        ja verta vahvistavat kuulemma.
        Kannattaa kerätä paljon, kutistuvat kuivuessaan ja ei niitä talvella enää löydä hangen alta, kun purkit on tyhjät.

• viivatiina

pääskysestä ei päivääkään ei kai täällä sit ole vielä kesä kun sekin yksi ja ainoa pääskynen joka tänne tuli on kadonnut tuliskohan nyt sit ensimmäinen kesä jolloin ne ei pesi meidän räystään alla vai onko ne vaan niin hissukseen ettei niitä näe vai eikö se kesä vielä ole tullu eilen ei ainakaan siltä tuntunu jos olis ollu ulkona pidempään kun grillauksen ja makkaransyönnin ajan olis tarvinnu laittaa päälle toppis sisätilat houkutti hyomattavasti enemmän kun toppatakki kesäkuussa.

• mutta taas oli lokinläjä rappusilla, onkohan se joku viikonlopun erikoinen ;(
        Eilen näin yhden pääskysen lennossa, vähän niitä kyllä on.
        Fleecenuttu piti laittaa postin hakureissulle, kyllä on viileää ja tuulee kylmästi.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

mutta taas oli lokinläjä rappusilla, onkohan se joku viikonlopun erikoinen ;(
        Eilen näin yhden pääskysen lennossa, vähän niitä kyllä on.
        Fleecenuttu piti laittaa postin hakureissulle, kyllä on viileää ja tuulee kylmästi.

muokkas peltoonsa siellä oli lokkeja kymmenittäin mutta onneks ne ei oo käyny meillä paskomassa fleecen määkin laitoin päälle kun tossa vähän raivasin kamoja saunalta kukahan niitä meille oikeen tuo ;))) mutta rupesko jo kenties lämpiään keli kun piti riisua paitasilleen vai tulikohan tuskanhiki tavara paljoudesta.

• viivatiina

ikkunan ohi kaksi outoa lintua mitähän lienevätkään näytti molemmilla olevan lippikset päässä niitäkö sitä olis tässä sit ruvettava seuraileen kun ei pääskysiä näy saattoihan olla että ne pääskyt häiriinty meidän terassin rakennus puuhista ja eivät enää palaakkaan vaikkakin se terassi tuli toiselle seinälle =)))

• ne olivat, mene tarkistuttamaan näkösi, lippikset päässä, hah =))

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

ne olivat, mene tarkistuttamaan näkösi, lippikset päässä, hah =))

ajan optikolle se taiskin olla ämmä serkkunsa kanssa =))))

• viivatiina kirjoitti:

ajan optikolle se taiskin olla ämmä serkkunsa kanssa =))))

ettei vaan olis ollut kyseessä katolta putoaminen, oletko tarkistanut?
        Jos tämä lasketaan henkilökohtaisten asioitten listaan, poistoon menee. Niistä ei saa keskustella
        eikä kirjoitella.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

ettei vaan olis ollut kyseessä katolta putoaminen, oletko tarkistanut?
        Jos tämä lasketaan henkilökohtaisten asioitten listaan, poistoon menee. Niistä ei saa keskustella
        eikä kirjoitella.

lippalakkipäisiin lintuihin kävin just tarkistamassa eikä oo kukaan pudonnu yhtikäs mistään onneks mistä sitä nyt sit yhtä hyvän tähän hätään nappais hiljaista on muutenkin linturintamalla ei kuule raakkua ei siritystä liekkö nyt jokinsortin väliaika =)))

• viivatiina

pääskysiä näkyny lokkejakaan ei ollu kun kaks muokkaamisen jälkeen oli niin pieni pläntti ja yks lokki oli sit käyny vetämässä löysät tohon meidän terassille ja just sopivasti oikeen tuolille mutta odotellan kai ne pääskyset vielä ilmestyy.

• viivatiina

ulkona grillatessa ja syödessä pääskynen lensi räystään alle ainakin yksi pariskunta on ei kaikki ole hävinneet vaikka jo luulin että on ensimmäinen kesä kun pääskyset vaan käy ja lentää ohi.

• minä näin tänään, on kertomisen arvoista, palataan asiaan :))))
        Vieläkin vapisuttaa ;)))
        Pääskyset on hukkakauraa sen näyn rinnalla.

• viivatiina
        Anceli kirjoitti:

minä näin tänään, on kertomisen arvoista, palataan asiaan :))))
        Vieläkin vapisuttaa ;)))
        Pääskyset on hukkakauraa sen näyn rinnalla.

jännittään mitähän se mahtoi olla =))))

• viivatiina kirjoitti:

jännittään mitähän se mahtoi olla =))))

perjantaihin, mutta pienenä vinkkinä voin sanoa, ei ollut lintu =)

• -tiina
        Anceli kirjoitti:

kun et kerro mutta tuleehan se perjantaikin pian mutta kerro nyt kuitenkin jo huomenna =)))

• RIMMIR
        Anceli kirjoitti:

ollut kyseessä lentävä rotta. (Lepakko) Niitä lenteli siellä edellisessä asuinpaikassa aina hämärän tullessa.
        Täällä uudessa paikassa vain lokit liitelevät alvariinsa ja rääkäsevät silloin tällöin.

• viivatiina

pääskysen pesällä tänään tarkeni jo mennä aamulla ulos kattomaan kun on aikas lämmin aamu ja tuota pikaa alkaa armoton istutus eilen käytiin kaakkois suomessa vierailulla ja tuotiin tila auton takaosallinen kaikenmaailman kasveja lähinnä pensaita niin että kiitos kuuluu sinne kurkutkin voi hyvin saa nähdä koska pääsee ensimmäinen syömään muutenkin oikeen virkeä ja pirteä loma lauantai aamu illalla kutsuu karaoke kyläkaupan kesäterassilla olut virtaa ja laulu raikaa =))))

• Anjaniina.

on uteliaita ja seurallisia.
      Just kävin aukomassa hallin ovet ja ne oli kuin syöskypommittajat sisällä tirskuttamassa.
      Pitää aina muistaa katsoia, että ne tulee ulos, ennenkuin laittaa ovet kiinni.
      Vuorokausikin on pitkä aika noin pienelle linnulle, olla juomaa ja ruokaa vailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      336
      11654
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7926
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2920
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2238
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      152
      2168
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1636
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      53
      1084
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe