Lasten vanhemmat

sivustaseuraaja

Opettajan työ (esimerkiksi yläasteenopettajan työ) on tunnetusti aika kauhea ammatti oppilaiden takia, sillä monellekaan ei ole opetettu minkäänlaista kuria tai käytöstapoja. Minusta kuitenkin yhtä paha asia ovat näiden oppilaiden vanhemmat. Nykyään käytetään Internet-ohjelmaa opettajan ja vanhempien väliseen yhteydenpitoon, ja tämä helpottaa vanhempien yhteydenottoja. Opettajien onkin sitten mukava lukea työpäivänsä päätteeksi mielenvikaisten vanhempien viestejä. Jos opettaja jää esimerkiksi sairauslomalle ensimmäisen kerran 30 vuoteen, joku viisas vanhempi lähettelee röyhkeäsävyisiä viestejä vaatien saada tietää yksityiskohtaisesti, miksi opettaja on sairauslomalla ja mikä häntä vaivaa. Jos oppilas käyttäytyy huonosti, ei tottele tai esimerkiksi lunttaa kokeessa, kohta joku vanhempi lähettelee vihaisia viestejä siitä, että miten kehtaat antaa lapselleni jälki-istunnon, kullanmuruni kun ei ole tehnyt mitään pahaa. Viestien sävy on todella röyhkeä ja ala-arvoinen ja monet vanhemmat eivät kunnioita opettajaa ja heidän työtään ollenkaan. Miten siis suomalaiset oppilaat voivat kunnioittaa koulunkäyntiä ja opettajia, kun heidän vanhempansakaan eivät kunnioita? Anteeksi nyt vain, mutta monet suomalaiset eivät osaa kasvattaa lapsiaan vaan ovat itse ikuisia kakaroita.

3

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa-mieltä

Lisäksi jos opettaja ei heti vastaa vanhemman viestiin, kohta tulee tivausviestejä, että miksi et vastannut.. niin pitäisi sitten jotenkin ehtiä vielä kiireisen työpäivän AIKANA lukemaan niitä mielenvikaisten ihmisten viestejä ja vastailemaan niihin..

• Openaa

Oletko itse opettaja vai mistä olet nuo asiat päätellyt? Itse olen ollut yläkoulun opettajana kohta kaksi vuotta. Vanhemmat soittavat noin kahden kuukauden välein. Itse joudun joskus soittamaan, jos on jotain ongelmaa lapsen kanssa. Noin yksi puhelu kahdestakymmenestä on sellainen, että vanhempi asettuisi lapsen puolelle koulua vastaan. Wilma-ohjelma ja sähköpostin kautta kommunikoidaan joskus. Vanhempi harvemmin ottaa itse yhteyttä, paitsi selvittää tai pyytää poissaoloja lapselleen. Sähköisen viestinnän sävy on aina ollut asiallinen. Ja muuten, nuoret osaavat olla todellakin hirveitä.

• amisopettaja

Kyllä vanhemmat suurimmaksi osaksi pitävät kuria kotona ja lapset toimivat kuin nakutettu. Ongelma lienee siinä, että suuri luokka villitsee kakarat automaattisesti ja siinä ei opettaja voi mitään koska ei ole työkaluja.

Unohtamatta sitä tutkimustakaan jossa todetaan, että joka kolmas opettaja on väärällä alalla.

Voitte sitäkin tutkimusta kysellä OAJ:stä...sekä katsoa peiliin eikä aina syyttää kotia.

Mitäs jos se on ihan yhteiskunnan kehityksen vika? Vertailkaa nyt herranjumala omia koulukirjojanne ja nykyisiä kirjoja sekä opetussuunnitelmia. Osahan on pudonnut jo kelkasta sekä häiriökäyttäytyminen kasvaa kun ei jaksa. Päät hajoo?

Kiusaaminen on lisääntynyt hurjasti ja siitä on tullut oravanpyörää kuten kaikesta muustakin. Hyppää pois tai pyöri sekä näänny. Kiusaa tai tulet kiusatuksi tai alistu sekä masennu.

Helpompihan se syyttää vanhempia kuin ruveta oikeesti ajattelemaan, että kyseessä on paljon suurempi ja laajempi ongelma kuin vanhemmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe