Hyttyset

ei paukamia

Onko Kreetalla hyttysiä ja miten niiltä suojaudutte. Matkanjärjestäjä kehoittaa ottamaan hyttysverkkoa mukaan???

11

3945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9.9. 2010

      Olemme useasti olleet Kreetalla ja ei ole hyttysiä ollut,loma on ollut heinäkuussa ja sillä
      voi olla vaikutusta asiaan.

      Hyttysmyrkkyä saa Kreetaltakin jos sitä tarvitsee.

      Hyttysiin olemme törmänneet Rodoksella .... sielläkin vähäisissä määrin.

    • Reikkaväni

      hyttysgeelejä ja karkottimia (rasiaan asetettavia). Kaikkia noita löytyy paikanpäältä. Tietävät omat ongelmansa. Hyttyset ovat hiukka eri sortia kuin meidän.
      Viimeksi itse sivelin käsivarsiani ja sääriäni sitruunanpuolikkaalla. Ainakin vähensi reilusti.

      • Hyttynen huttunen

        Aion ottaa mukaan zyrteciä tms. jos sattuu olemaan hyttysiä ja nousee kunnon kutisevat patit, myös hydrocortisonivoide auttaa kutinaan.
        Paikan päältä ostetaan sitten hyttyskarkoittimet jos tarpeen.
        Partsin/terassin ovi on syytä pitää kiinni iltasella ni ei tuu sitten inisijät huoneeseen unia häiritsemään ;)

        Kreetalle ja Retymnoniin mennään ekaa kertaa, eli ei oo tietoo hyttysistä ko paikassa.
        Loman ajankohta on juhannus.


      • Hytty huttu jatkaa
        Hyttynen huttunen kirjoitti:

        Aion ottaa mukaan zyrteciä tms. jos sattuu olemaan hyttysiä ja nousee kunnon kutisevat patit, myös hydrocortisonivoide auttaa kutinaan.
        Paikan päältä ostetaan sitten hyttyskarkoittimet jos tarpeen.
        Partsin/terassin ovi on syytä pitää kiinni iltasella ni ei tuu sitten inisijät huoneeseen unia häiritsemään ;)

        Kreetalle ja Retymnoniin mennään ekaa kertaa, eli ei oo tietoo hyttysistä ko paikassa.
        Loman ajankohta on juhannus.

        Myydäänkö Kreetalla muutens sellaista Sitruuna golognea, sellaista sitruunajuttua (turkissa oon siihen ainakin törmännyt)
        Auttaa hyttysongelmassa.


      • gerttui
        Hytty huttu jatkaa kirjoitti:

        Myydäänkö Kreetalla muutens sellaista Sitruuna golognea, sellaista sitruunajuttua (turkissa oon siihen ainakin törmännyt)
        Auttaa hyttysongelmassa.

        myydään


      • Lomailija
        Hyttynen huttunen kirjoitti:

        Aion ottaa mukaan zyrteciä tms. jos sattuu olemaan hyttysiä ja nousee kunnon kutisevat patit, myös hydrocortisonivoide auttaa kutinaan.
        Paikan päältä ostetaan sitten hyttyskarkoittimet jos tarpeen.
        Partsin/terassin ovi on syytä pitää kiinni iltasella ni ei tuu sitten inisijät huoneeseen unia häiritsemään ;)

        Kreetalle ja Retymnoniin mennään ekaa kertaa, eli ei oo tietoo hyttysistä ko paikassa.
        Loman ajankohta on juhannus.

        Plataniaksessa ainakin oli hyttysiä. Apartmento oli ekassa kerroksessa ja pesuhuoneen ikkunan takana oli ruokoviidakko. Ja pesuhuoneessa oli hyttysiä muutama. Osa niistä piiloutuivat ovelasti näkymättömiin. Yöllä ne ilmeisesti pääsivät pistelemään ja seuraavana päivänä huomattiin kutiavia paukamia ilmaantuvan. Tuttavaperhe asusteli kolmannessa kerroksessa ja hyttysiistäei tietoakaan.


      • Anonyymi

        Tuttavaperhe oli huhti-toukokuun vaihteessa lomalla Kreetan läntisellä osalla.
        Öisin inisevät syöksyjät iskivät ja aiheuttivat isoja paukamia, mutta vain aviomiehelle, ei vaimolle. Paukamat olivat todella muhevia ja kipeitäkin.
        Matkatoimistojen tulisi jo ennalta ilmoittaa, milloin ja missä "hyttys-moskiittoja" esiintyy. Mutta kun...business on business. Kuitenkin
        kuumetaudit ovat todellinen hyttyslevitteinen vaara, sillä yhä enemmän afrikkalaisia liikkuu koko Vlimeren maissa ja saarilla.
        Syrteciä mukaan ja huone toisesta/kolmannesta kerroksesta - eikä
        purkki Raidiakaa ole pahitteeksi!
        Matkaterveisin,
        Odysseus


    • 2 vkoa lomaan

      Olen ollut 6.kesänä peräkkäin heinäkuussa Hanian rannikolla ja yhden käden sormilla voi hyttyset laskea,jotka olen bongannut.Meillä on kaikissa huoneissa(huoneistohotelli)pistorasiaan laitettavat karkottimet,joihin vaihdetaan aina yöksi uusi "karkotintyyny".Ostettu Suomesta,mutta myydään myös paikanpäällä marketeissa.
      Yhtenä kesänä poikaa pisti kerran hyttynen ja siihenkin ostettiin paikallisesta marketista kreikkalaista hyttysgeeliä,joka oli todella tehokasta.
      Itse olen erittäin allerginen kreikkalaiselle hyttyskannalle,joten syön Zyrteciä loman ajan varuilta.Kossilla sain kerran niin pahat puremat jalkoihin,että ne kasvoivat pingispallon kokoisiksi ja tulehtuivat ja oli pakko mennä lääkäriin.Kokemus oli kamala,enkä ole enää Kossille mennyt.Kreetalla olen ollut turvassa ja siksi se onkin lempikohteeni.

      Tänään oli muuten Helsingin Sanomissa hyvä artikkeli hyttysenpistoista.Jos teille tulee kys.lehti lukekaa ihmeessä.Mulle uutena tietona tuli,että antihistamiinia saa myös voiteena ja on kortisonivoiteita tehokkaampaa pistoihin.Sitä pitää vielä hankkia,sillä nää kotimaan hyttyset ovat häiritseviä tänä vuonna.

      • am2010

        Viime viikolla Agia marinassa ei hyttysiä näkynyt. Minimarketit ovat kyllä täynnä karkotteita ja paukamavoiteita, joten turhaan ei kannata suomesta raahata mukana.


    • Anonyymi

      Niitähän muuten ei sitten saa läiskiä Kreikassa. Jos ovat sattuneet imemään verta, niin tuo huonoa onnea. Paikalliset ovat tästä todella tarkkoja.

      Suosittelen itse sitruunamehun, viinietikan ja oliiviöljyn sekoittamista ja sivelyä iholle. Viilentää ihanasti ja hyttysistä ei ole huolta. Sitä voi ostaa myös kaupasta suoraan, kreikaksi sanotte tsísa!

      • Anonyymi

        Kiitos!

        Aina mieluummin jotain luonnonmukaista kuin "offeja".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe