Olin tietokoneella pelaamassa, ja varmaankin painoin jotain nappainta vahingossa tai jotain sellaista, mutta kaikki erikoismerkit ovat sekaisin Firefoxissa ja myos : ä ja : ö. Miten saisin taman ongelman korjattua?
Näppäimistö sekaisin!
62
53652
Vastaukset
- tarkemmin-----------
mitkä erikoismerkit, ja ä:tä painaa tulee ö, vai?
- NopeastiApua
KAIKKI erikoismerkit on sekaisin toistensa kanssa, paitsi pilkku ja piste. kun ä:tä painaa niin tulee: '
ja kun ö:tä painaa niin tulee: ; - sulla---------------
NopeastiApua kirjoitti:
KAIKKI erikoismerkit on sekaisin toistensa kanssa, paitsi pilkku ja piste. kun ä:tä painaa niin tulee: '
ja kun ö:tä painaa niin tulee: ;lukee kellonlähellä nyt EN - hiirellä sitä ja valitse Fi.
- ApuaNopee
sulla--------------- kirjoitti:
lukee kellonlähellä nyt EN - hiirellä sitä ja valitse Fi.
Ei minulla lue mitaan kellon lahella.
- gg4ggg
ApuaNopee kirjoitti:
No koita ohjauspaneelista kieliasetukset
- helphelphelp
gg4ggg kirjoitti:
Siella lukee etta kieli on suomi.
- ei------------
helphelphelp kirjoitti:
tästä apua, kai sen käyttöjärjestelmän voisit lopulta paljastaa.
Se EN voi lukea muös työpöydällä jossain kohtaa.
Voisi toimia myös näppäinyhdistelmä vasen alt ja nuolinäppäin ylös. - lisäys------------
helphelphelp kirjoitti:
nuolinäppäimellä tarkoitan näppäintä, josta laitetaan isot kirjaimet.
- zamppa63
NopeastiApua kirjoitti:
ja kun ö:tä painaa niin tulee: ;sulla on näköjään pamahtanu jenkkiläinen näppäimistö päälle.
Eti näppäimistöasetukset ja sieltä vaihtoehto : suomi - zamppa63
zamppa63 kirjoitti:
sulla on näköjään pamahtanu jenkkiläinen näppäimistö päälle.
Eti näppäimistöasetukset ja sieltä vaihtoehto : suomiKannattais ilmotella jotta mikä käyttis. Asetusten säätö on jonku verran erilaista eri käyttixissä.
helphelphelp kirjoitti:
kovinkin fiksua vaihtaa nimimerkkiä joka viestissä?
- 192837465
ei------------ kirjoitti:
Voisi toimia myös näppäinyhdistelmä vasen alt ja nuolinäppäin ylös.Iteseeläni tämä toimi (onneksi) kiitos vinkistä ;))
- Kiitoksia.
lisäys------------ kirjoitti:
nuolinäppäimellä tarkoitan näppäintä, josta laitetaan isot kirjaimet.
Kiitos tästä,koneeni sekosi aivan täysin ja : näppäimestä tuli > ja niin edelleen. Olin jo huolissani että isäni tappaa minut kun rikoin tämän.Kiitos!
- pikaista apua pliis
Voisi toimia myös näppäinyhdistelmä vasen alt ja nuolinäppäin ylös.miten se toimii windows 8 ssa ! ei jummarra miten sen sais vaihdettua
- tartsuliini
kiitokset, täällä ongelma ratkesi ohjeillasi
- kiitokset sinulle
Voisi toimia myös näppäinyhdistelmä vasen alt ja nuolinäppäin ylös.kiitos vinkeistä. ehdin jo pelästyä että onko minulla joku virus tässä koneessa ,mutta ei ollut. olin vahingossa laittanut näppäimistön englannin kieliseksi. kiitokset sinulle!!!!!!
- windfani
Osaako joku neuvoa, salasanaa ei voi kirjoittaa kun kirjaimet on sekaisin.??
Eli koneelle ei voi kirjautua, onko kyseessä virus vai onko kone hajonnut? - kiitossulleavusta
kiitti itelläki tuli toi heittomerkki äästä nyt ei enää :)
- aadaqq
NopeastiApua kirjoitti:
ja kun ö:tä painaa niin tulee: ;smaa
- Yritäedes
ApuaNopee kirjoitti:
Alt shift
- Anonyymi
Urkki
Kiitos sulle joka neuvoit, mulla oli myös sama ongelma ja tosiaan
palautuu sillä että Vasen alt ja okea ison ja pienen kirjaimen nuolinäppäin. - Anonyymi
gg4ggg kirjoitti:
Windows 10 kova sekoileen!
- Anonyymi
Kiitos! Toimii taas
- StunAlch
Alt Gr Shift
- löyty
kiitän tämä toimii!
Mutta jokin tuntuu vetävän asetukset "en" puolelle ilman kirjaimia eli (€!""#¤%) ainoat toimivat ja nyt pitäsi painaa alt gr shift ajoittain.
win7
pitääne syventyä lisää.
- jebazzu
apua!näppäimistön oikean puoleisista näppäimistä tulee pelkkiä numeroita.kuinka saan vian korjatuksi.ei ole numlk päällä.
- satakaksikymmentä2
Onko Num Lock:n LED tuhoutunut, tai siinä on roskia päällä ja ei näy?
Kokeili silti painaa vaikuttaako se.
- VOI HERTSYYGELI
APUA TULEE KIRJAIMIA KUN KIRJOITAN NÄPPÄIMISTÖLLÄNI VOI JUKRAN PUJUT SENTÄÄN
- Tee-näin
KATKASE SE JOHTO, NIIN KORJAANTUU
- T,
Sielta oikeesta alareunasta hiiren oikealla korvalla saa klikattua sen kielivalinnan nakyviin jollei sita nay. Jos ennen on finskanappis toiminut, niin kylla sen saa muutettua muualtakin kuin ohjauspaneelista.
Heh, ja mulla itella pamahti nyt jenkkinappis eika tuo suostu tuolta vaihtamaan. Vaatii uudelleenkaynnistysta jota en juuri nyt sattuneesta syysta jaksa tehda. Ei tuo yleensa sita vaadi mutta juuri nyt kylla. XP onkin juuri nyt sekoamispisteessa.
Tanaan vaihtuu kayttis.. - Huoh, säikähin
Se Alt gr ja Shift auttaa.
Mulle kävi sama juttu, mut painoin niitä ni tuli takasin :)- kiitos
mullakin autto toi alt gr shift kiitti :D
- auttoit
jep, eli "Alt Gr" "Shift" auttoi täälläkin
- nauraa ja itkee
kissanpentuni kai hyppinyt näppäimistöllä, koska jos yritän painaa ctrl tapahtuu kaikkea muuta, kuin pitäisi. miten saisin näppäimistön normaaliksi kysymysmerkki
Palauta suomalainen näppäimistöasettelu siten kuin se käyttämässäsi järjestelmässä tehdään. Nyt se on kissin jäljiltä jotain ihan muuta.
- nauraa ja itkee
Kiitos neuvosta RepeRuutikallo :)
- NytNOPPEE
Alt gr ja shift ei auttanu ja vieläkään ei millään toimi ! Olisiko kellään linux:elle mitään keinoo :D?
- auttaakaamua
heei hellpp !!? en tie mik on gr?!?!?!?!
- UnnamedMan
Kellon vieressä on näppäimistön kuvake. Paina siitä ja valitse Suomi.
- KIITOS AVVUSTA!!!
KIIITOS! Nyt on munki ongelma korjattu! :D
- Pöljä
KIIIIIITOS mikä helotus! :)
- Pelastunut
Kiitos! Ohjauspaneeli auttoi! Oli myös ä:n ja Ö:n lisäksi @ ja muut merkit hukassa. Nyt toimii:)
- tarviin apua
hei kun mä yritan esim kirjoittaa twitch. tv'ssä viestin, niin kun painan enter niin se vann laittaa uuden rivin, APUA!
- CTRL SHIFT
tarviin apua kirjoitti:
hei kun mä yritan esim kirjoittaa twitch. tv'ssä viestin, niin kun painan enter niin se vann laittaa uuden rivin, APUA!
Itsellä tulee usein wordissä tämä eteen, kun tallentelen kiireessä tekstiä, niin onnistun näppäilemään controlin kanssa jotain epämääräistä, jolloin näppäimistö siirtyy "englanninkieliseen" moodiin. Takaisin normaaliksi pääsee siis painamalla: CTRL SHIFT
Eli Ctrl -nappia ja samalla sen yläpuolella (myös Enterin alapuolella) olevaa pitkulaista nappia, jossa on nuoli ylöspäin, ei kuitenkaan nuolinäppämistön ylös-nappia.
- haha1
Onneksi mulla toimi tuo kielen vaihto! Olinpas typerä :DD
- Muori41
Kiitos tiedosta. Oli apua tähän ongelmaani. Kerrankin helposti ja ymmärrettävästi neuvottu. Ääliökö olin?
- JeBa03
Älysin vähän ennen kuin tulin tänne. Ihmettelin suuresti
- vika666
Acer tietokoneesta näppäimet sekaisin siten että yhdellä napin painahduksella tulee monta erikirjainta ja numeroa.
Mikä vikana? - Basset12
Mulla itellä oli sama ongelma. Sen saa korjattua painamalla Windows ja välilyönti samaan aikaan
- Näppäimistöstä.numeroita
FN NUM LOCK auttoi itselläni! : )
- Anonyymi
Ja jes! Tämä meni perille mulla 🤓 Kiitos 🙏🏽
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jes! Tämä meni perille mulla 🤓 Kiitos 🙏🏽
Mikä auttoi windows10:een?
- micro123
mulla on sama ongelma ettei Ä, Ö voi kirjoittaa ja olen kokeillut kaikkia noita vinkkejÄ ja ei ole tepsinyt nytkin kirjoitan ÄÄn ettÄ kopion netistÄ
- siru60
minulla auttoi tuo eng ja FI, kiitos
- fuckedyoumama
minullakin meni näppäimet sekaisin niin katsoin kommentit läpi ja hoksasin kellon luona olevan eng minä painoin ja vaihdoin suomi ja saame
- Anskuliise
Minullakin meni esim. ' Tuon pitaisi olla a mutta pisteet ylhaalla
- Anonyymi
tietääkö joku sitten miten korjaan kun on semmoinen ongelma että, jos painan 1 niin avautuu googlen support sivu? muut numerot ei toimi paitsi kun painaa 3 niin avautuu googlessa pieni hakukenttä? (windows 10)
- Anonyymi
näppäimistö sekaisin täälläkin siltä osin, että painettaessa JKL kirjaimia, tulee 1 2 ja 3, eli numerot jotka ovat saman napin alla. Samoin painettaessa UIO tulee 456,
Muutama muukin. Eli miten saisi näppäimistön palautettua normaaliksi. - Anonyymi
keksinkin sen itse, eli Ctrl Alt ja F12(NumLk)
- Anonyymi
miten saan näppäimet nuolinäppäimistä takas
- Anonyymi
Painoit mahdollisesti windows välilyöntiä joka oletuksena vaihtaa kirjoituskielen.
Englannin kielisellä näppäimistöillä on eri yhditelmät sekä ääkköset ja öökköset kirjoitetaan painamalla pilkkua tai pistettä. - Anonyymi
Miksi yhtääkkiä ei anna kirjoittaa Isoja ja pieniä kirjaimia eikä anna kirjoittaa erikoismerkkejä kun yritän kirjoittaa kauttaviivaa eli aivan sekaisin mitä TEEN
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461557- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855