Lehtimyynti?

eekiboy

Olen menossa töihin MEDIAPEX OY:n toimipisteeseen onko kellään kokemuksia tuosta firmasta?! Olisi hyvä saada tietää että kannattaako edes aloittaa.....

60

22684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä firmasta..

      jos meinaat palkkaa saada ja teinata.

      • tyttö -86

        Samaa olen kuullut minäkin... Lupaa vaikka kuun taivaalta, mutta mitään et saa kuin pahan maun suuhusi.

        Kuten olen jo edelläkin maininnut, olen itse ollut melko kauan töissä firmassa nimeltä hyvät lehdet oy. Sen olen hyväksi todennut. Jos paikkakunnaltasi tälläinen löytyy mene ihmeessä sinne. Sijainnit voit tarkistaa heidän nettisivuiltaan: www.hyvatlehdet.fi

        Jos tulee lisää kysyttävää laita viestiä tänne..


      • eekiboy
        tyttö -86 kirjoitti:

        Samaa olen kuullut minäkin... Lupaa vaikka kuun taivaalta, mutta mitään et saa kuin pahan maun suuhusi.

        Kuten olen jo edelläkin maininnut, olen itse ollut melko kauan töissä firmassa nimeltä hyvät lehdet oy. Sen olen hyväksi todennut. Jos paikkakunnaltasi tälläinen löytyy mene ihmeessä sinne. Sijainnit voit tarkistaa heidän nettisivuiltaan: www.hyvatlehdet.fi

        Jos tulee lisää kysyttävää laita viestiä tänne..

        Valitettavasti ei ole firmaa täällää päin. No kirjoitin työsopimuksen ja tein tänään töitä 6h. Ja oli tänään jaossa palkintoja - tarjoan oluen kun joku vielä myy tänään! Eniten myyneelle kossupullo. Voi helvetti kaikki jotain juoppoja kun on tuollaiset palkkiot jos niitä edes tulee!? Pitää yrittää kestää kuukausi sitä myyntityötä niin kesällä tekisi jotain muuta. Paljon sulla pohjapalkka???


      • Älkää narisko!
        eekiboy kirjoitti:

        Valitettavasti ei ole firmaa täällää päin. No kirjoitin työsopimuksen ja tein tänään töitä 6h. Ja oli tänään jaossa palkintoja - tarjoan oluen kun joku vielä myy tänään! Eniten myyneelle kossupullo. Voi helvetti kaikki jotain juoppoja kun on tuollaiset palkkiot jos niitä edes tulee!? Pitää yrittää kestää kuukausi sitä myyntityötä niin kesällä tekisi jotain muuta. Paljon sulla pohjapalkka???

        Turhaa nirinää!
        Mediapex on ihan hyvä työnantaja! Ei ole mitään valittamisen tarvetta. Palkkana pieni pohjatuntiansio ja provisio päälle. Ahkeruus palkitaan kuten kunnon urakkatyössä aina, jos myyjäntaito ja motivaatio, jotka kulkevat käsikkäin telemarkkinoinnissa ovat nollalukemissa jää ansiokin pieneksi. Kehoitan hakemaan Mediapexille töihin!


    • g-piste

      Jos olisi jäänyt palkka joltain saamatta niin tuskin olisi ko. firma enää pystyssä. Yksi kaveri on siellä opiskelun ohella töissä ja kertoi että niillä oli viime kesänä ollu jonkunlainen kisa jossa joku myyjä voitti moottoripyörän. Sille on ainakin tullu palkat aina ajallaan.

      • joojoo

        Sellasia firmoja jotka jättää palkkoja, ylityökorvauksia ja muita etuja maksamatta on tässä maassa paljon!!! Varsinkin monet pikkufirmat ja puhelinmyynti puljut on pahimpia huijareita... Eikä siinä pajon moottoripyörät auta jos ei puoleenvuoteen oo palkka juossu!!!


      • Jeppe
        joojoo kirjoitti:

        Sellasia firmoja jotka jättää palkkoja, ylityökorvauksia ja muita etuja maksamatta on tässä maassa paljon!!! Varsinkin monet pikkufirmat ja puhelinmyynti puljut on pahimpia huijareita... Eikä siinä pajon moottoripyörät auta jos ei puoleenvuoteen oo palkka juossu!!!

        Se on se mediapex semmonen pulju et siel pitää tautisesti saada myytyä et sillä niitten systeemil palkoille pääsee. Kyseinen pulju ei myöskään maksa sairaspaivärahoja ym. Kannattaa ettiä semmonen lafka joka maksaa palkan prosentteina myynnistä eikä mediapexin mallilla!


      • g-piste
        joojoo kirjoitti:

        Sellasia firmoja jotka jättää palkkoja, ylityökorvauksia ja muita etuja maksamatta on tässä maassa paljon!!! Varsinkin monet pikkufirmat ja puhelinmyynti puljut on pahimpia huijareita... Eikä siinä pajon moottoripyörät auta jos ei puoleenvuoteen oo palkka juossu!!!

        Jos joku idiootti tekee puoli vuotta töitä eikä sinä aikana saa kertaakaan palkkaa niin luulisi että jokainen selväjärkinen ihminen lähtisi kävelemään jo parin kuukauden palkattomana olon jälkeen. Ja niinkuin tossa jo sanottiin, ei varmasti yrittäjäkään saa rahaa tyhjästä. Jos lehtimyynnissä olisi pohja/tuntipalkat ilman mitään vaatimuksia, totta helvetissä me oltais joka iikka siellä istumassa myymättä mitään. Kunhan istuskelen asenteella.


      • aka mies
        Jeppe kirjoitti:

        Se on se mediapex semmonen pulju et siel pitää tautisesti saada myytyä et sillä niitten systeemil palkoille pääsee. Kyseinen pulju ei myöskään maksa sairaspaivärahoja ym. Kannattaa ettiä semmonen lafka joka maksaa palkan prosentteina myynnistä eikä mediapexin mallilla!

        menin tänään eka päivänä ja olin 3 tuntii sain 60 E et kehis vaan


    • tyttönen

      mites kun minulla olisi haastattelu ko. firmaan tässä ihan lähipäivinä niin miten, millasta työtä tämä edes on???? millanen on tämä takuupalkka mitä siitä luvataan?! ei kai tämä ole puhelimyyntityötä?

      • eekiboy

        Jos saat TODELLA PALJON myytyä niin saat jonkinlaisen korvauksen. Itse kävin mediapex:ssa 2päivää töissä ja lopetin vaihdoin toiseen.


      • Jari
        eekiboy kirjoitti:

        Jos saat TODELLA PALJON myytyä niin saat jonkinlaisen korvauksen. Itse kävin mediapex:ssa 2päivää töissä ja lopetin vaihdoin toiseen.

        Ne lupaa takuupalkaksi 400 €, mutta keplottelevat sitten niin ettei niillä tarvitse maksaa kuin 200 €. Valitettavasti olin kyseisessä lafkassa töissä kuukauden ja tein hommia, kuin heikkopäinen, mutta tienasin kokonaiset 200 €!!! Tuntipalkaksi tuli noin 1,60 €/h... miettikää sitä. Ja jos joku suunnittelee alalle lähtöä, niin siitä vaan, mutta pitäkää huoli, että työsopparissa on kunnon pohjapalkka eikä pelkät provisiot, sillä jos et ole aivan synnynnäinen luonnonlahjakkuus lehtimyynnissä, et ainakaan tuossa firmassa tienaa juuri mitään!

        Ps. Työ on rankkaa kaiken lisäksi. Noin 150 yhteydenottoa päivässä ja keskimäärin 145 niistä sanoo: "meidän lehtikiintiö on tällä hetkellä ihan täynnä"!! Hermot siinä hommassa menee. Eli erittäin pitkä pinna saa olla


      • tyttö -86
        Jari kirjoitti:

        Ne lupaa takuupalkaksi 400 €, mutta keplottelevat sitten niin ettei niillä tarvitse maksaa kuin 200 €. Valitettavasti olin kyseisessä lafkassa töissä kuukauden ja tein hommia, kuin heikkopäinen, mutta tienasin kokonaiset 200 €!!! Tuntipalkaksi tuli noin 1,60 €/h... miettikää sitä. Ja jos joku suunnittelee alalle lähtöä, niin siitä vaan, mutta pitäkää huoli, että työsopparissa on kunnon pohjapalkka eikä pelkät provisiot, sillä jos et ole aivan synnynnäinen luonnonlahjakkuus lehtimyynnissä, et ainakaan tuossa firmassa tienaa juuri mitään!

        Ps. Työ on rankkaa kaiken lisäksi. Noin 150 yhteydenottoa päivässä ja keskimäärin 145 niistä sanoo: "meidän lehtikiintiö on tällä hetkellä ihan täynnä"!! Hermot siinä hommassa menee. Eli erittäin pitkä pinna saa olla

        Minä ainakin olen tehnyt lehtimyynti hommia melkein 9kk, ja olen kyllä pitänyt. ENKÄ TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN KOVIN HYVÄ MYYJÄ!! Mutta palkkani on sellaiset 6-9e/h. Mutta olen eri firmassa kuin sinä ilmeisesti olit. Parhaimmat meillä saa jopa 16-18e/h. Mikä on mielestäni erittäin hyvä palkka noin helposta työstä (verrattuna esim. fyysisesti raskaaseen työhön)

        Että kunnon firmassa työ on mukavaa ja helppoa. Mutta noi paskat firmat pilaa hyvienkin maineen.


      • kaitsu81
        Jari kirjoitti:

        Ne lupaa takuupalkaksi 400 €, mutta keplottelevat sitten niin ettei niillä tarvitse maksaa kuin 200 €. Valitettavasti olin kyseisessä lafkassa töissä kuukauden ja tein hommia, kuin heikkopäinen, mutta tienasin kokonaiset 200 €!!! Tuntipalkaksi tuli noin 1,60 €/h... miettikää sitä. Ja jos joku suunnittelee alalle lähtöä, niin siitä vaan, mutta pitäkää huoli, että työsopparissa on kunnon pohjapalkka eikä pelkät provisiot, sillä jos et ole aivan synnynnäinen luonnonlahjakkuus lehtimyynnissä, et ainakaan tuossa firmassa tienaa juuri mitään!

        Ps. Työ on rankkaa kaiken lisäksi. Noin 150 yhteydenottoa päivässä ja keskimäärin 145 niistä sanoo: "meidän lehtikiintiö on tällä hetkellä ihan täynnä"!! Hermot siinä hommassa menee. Eli erittäin pitkä pinna saa olla

        Työ on rankkaa? Salli mun nauraa!!Mulla ei oo ainakaan mitään muuta sanottavaa ku positiivista puhelinmyynnistä ja mediapexistä. Jos ei joku vaan osaa niin ei osaa, turha siitä on firmaa moittia...


      • -ile
        kaitsu81 kirjoitti:

        Työ on rankkaa? Salli mun nauraa!!Mulla ei oo ainakaan mitään muuta sanottavaa ku positiivista puhelinmyynnistä ja mediapexistä. Jos ei joku vaan osaa niin ei osaa, turha siitä on firmaa moittia...

        samoilla linjoilla mennäää ( : täällä pätee vaan ihmiset jotka on päivä käyny soittaa siellä ja asiakkaat vieny 100-0


    • Just Joo

      Se kun pitäisi saada palkka tekemättömästä työstäkin. Ei yrittäjäkään saa liksaa, jos ei kauppaa synny.

      • lehtimyyjä

        Olen ollut kyseisessä firmassa töissä jo pidemmän aikaa ja palkka on hyvä. Järkihän sanoo, että jos ei myy niin palkkaa ei tule. Lue sopimus ja ajattele omilla aivoillasi. Kaikista ei ole myyntityöhön, mutta toiset tienaa ihan sairaan hyvin. Koulutusrahan saa kun myy tietyn rajan yli ja on tietyn ajan talossa. Kysy haastattelijalta suoraan. Koska firmalle maksetan myydyistä lehdistä, ei sen kannata maksaa työntekijöille, jos ne ei tee tulosta.


      • oona
        lehtimyyjä kirjoitti:

        Olen ollut kyseisessä firmassa töissä jo pidemmän aikaa ja palkka on hyvä. Järkihän sanoo, että jos ei myy niin palkkaa ei tule. Lue sopimus ja ajattele omilla aivoillasi. Kaikista ei ole myyntityöhön, mutta toiset tienaa ihan sairaan hyvin. Koulutusrahan saa kun myy tietyn rajan yli ja on tietyn ajan talossa. Kysy haastattelijalta suoraan. Koska firmalle maksetan myydyistä lehdistä, ei sen kannata maksaa työntekijöille, jos ne ei tee tulosta.

        Sain tänään kutsun haastatteluun tonne Mediapexiin ja nyt alkoi epäilyttää että kannattaakohan mun sittenkään ottaa sitä paikkaa vastaan?? Onko todella niin että palkka on minimissään ja työ v-mäistä? Mulla ei aikaisempaa kokemusta puhelinmyynnistä, joten en tiedä mitä ois edessä.


      • riina
        oona kirjoitti:

        Sain tänään kutsun haastatteluun tonne Mediapexiin ja nyt alkoi epäilyttää että kannattaakohan mun sittenkään ottaa sitä paikkaa vastaan?? Onko todella niin että palkka on minimissään ja työ v-mäistä? Mulla ei aikaisempaa kokemusta puhelinmyynnistä, joten en tiedä mitä ois edessä.

        Itse olen puhelinmyyjä, mutten kylläkään kyseisessä firmassa. Mutta oma palkkani on n. 6-9e/h, mutta teenkin työtä kouln ohella, joten kun kesäloma alkaa niin jaksaa paremmin, joten tuntipalkkakin nousee. Parhaimmat tienaa jopa 15-18e/h, joka on ERITTÄIN hyvä palkka kouluttamattomalle! Eikä se homma ole ollenkaan paskaa sellaiselle joka hommaan sopii. Itse olen tehnyt työtä 9kk, välillä ottaa päähän ärsyttävät ihmiset, mutta pääasiassa ihmiset ovat ystävällisiä ja mukavia ja jotkut jopa tilaavat lehdenkin ;)


    • Saahan siitä nimen paperiin

      Olin töissä mediapexissä, ei näin. Älä ihmeessä mene, saahan siitä kyllä nimen paperiin että olet ollut töissä. Jos palkkaa haluat pitää myydä ihan helvetisti lehtiä että saa edes jotain. Jos menette, kysykää työhaastattelussa kaikesta kaikki ja sopikaa kaikki etukäteen. Siellä on ihan ihme sähläystä kokoajan, sitten kun lopetat, ilmapiiri ei ollut mielestäni mikään erityisen lämmin. Työhaastattelussa luvattiin keskimääräiseksi tuntipalkaksi jotain ihan älytöntä ja ei se ole sitä ellei myy 15 lehteä / päivä.

      • Titta

        Oon työskennellyt kyseisessä firmassa pian puolitoista vuotta ja voin kokemuksesta sanoa, että se mitä täällä on kirjoitettu, on paskapuhetta. Tässä yrityksessä maksetaan nimenomaan tehdystä työstä, ei lorvimisesta. Ei tarvitse olla edes hyvä myyjä että pääsisi palkoille.

        Itse olen omaa tuntipalkkaani joskus laskeskellut ja siinä se 15 euron hujakoilla pyörii. Jos tällä hommalla ei eläisi niin miksi ihmeessä jotkut viitsivät tehdä täällä vuosikaudet töitä?

        Koulutusajalta maksetaan juuri se korvaus mikä luvataankin maksaa. =)

        Onkos se yrityksen vika jos jotkut eivät viitsi tehdä rahansa eteen mitään???


      • janne
        Titta kirjoitti:

        Oon työskennellyt kyseisessä firmassa pian puolitoista vuotta ja voin kokemuksesta sanoa, että se mitä täällä on kirjoitettu, on paskapuhetta. Tässä yrityksessä maksetaan nimenomaan tehdystä työstä, ei lorvimisesta. Ei tarvitse olla edes hyvä myyjä että pääsisi palkoille.

        Itse olen omaa tuntipalkkaani joskus laskeskellut ja siinä se 15 euron hujakoilla pyörii. Jos tällä hommalla ei eläisi niin miksi ihmeessä jotkut viitsivät tehdä täällä vuosikaudet töitä?

        Koulutusajalta maksetaan juuri se korvaus mikä luvataankin maksaa. =)

        Onkos se yrityksen vika jos jotkut eivät viitsi tehdä rahansa eteen mitään???

        Koulutusajan palkka on hyvä.

        MUTTA PALKAT MYÖHÄSSÄ MIKSI????


      • Tuomas
        janne kirjoitti:

        Koulutusajan palkka on hyvä.

        MUTTA PALKAT MYÖHÄSSÄ MIKSI????

        Palkanmaksun myöhästyminen yhdellä päivällä syyskuussa 2005 johtui uudesta palkanmaksuohjelmasta, jonka käyttöönotossa ilmeni odottamattomia ongelmia. Atk-säätöä siis.. 4,5 vuotta talossa olleena voin kertoa, että tämä oli ensimmäinen kerta. Yleensä palkka tulee päinvastoin 1-3 päivää ENNEN sopimuksessa mainittua palkkapäivää(20. pvä).


      • alalla ollut
        Titta kirjoitti:

        Oon työskennellyt kyseisessä firmassa pian puolitoista vuotta ja voin kokemuksesta sanoa, että se mitä täällä on kirjoitettu, on paskapuhetta. Tässä yrityksessä maksetaan nimenomaan tehdystä työstä, ei lorvimisesta. Ei tarvitse olla edes hyvä myyjä että pääsisi palkoille.

        Itse olen omaa tuntipalkkaani joskus laskeskellut ja siinä se 15 euron hujakoilla pyörii. Jos tällä hommalla ei eläisi niin miksi ihmeessä jotkut viitsivät tehdä täällä vuosikaudet töitä?

        Koulutusajalta maksetaan juuri se korvaus mikä luvataankin maksaa. =)

        Onkos se yrityksen vika jos jotkut eivät viitsi tehdä rahansa eteen mitään???

        Oon itte ollu tossä nikolex oy:ssä ja sillä on samanlaiset palkkaus systeemit kun peksillä ja ne molemmat on niin kusetus firmoja että huhhuh ja ne alku ajan boonukset saa kun on ollu joku 2 kuukautta töissä ja jos ootte jompaankumpaan noihin menossa ( nikolex oy tai mediapex )niin jättäkää väliin ...suomessa on vitusti parempia firmoja kun noi kaks paska puljua


    • Kaitsu81

      Moi!
      Se, kannattaako mennä töihin vai ei riippuu ainoastaan omasta asenteesta. Jos se on negatiivinen alaa kohtaan ei kannata vaivautua. Itse olen ollut yli vuoden jo Pexillä eikä tulisi mieleenkään mennä enää tuntityöhön. Rahaa tienaa niin paljon kuin itse haluaa. Muutenkin työhenki on todella hyvä ja pomot kivoja ja rentoja :)

      • Rudy-

        Olen hakenut kyseiseen paikkaan töihin.
        Tällainen myyntityö sopisi luonteelleni hyvin koska olen puhelias enkä lannistu helposti.
        Rupesi vaan nyt mietityttämään kun on niin paljon huonoa palautetta, vaikkakin onhan tässä ihan hyvääkin välissä. :)Määräytyykö palkka pelkästään sen mukaan paljonko myyt, vai onko pohjana yhtään mitään?


      • lalli
        Rudy- kirjoitti:

        Olen hakenut kyseiseen paikkaan töihin.
        Tällainen myyntityö sopisi luonteelleni hyvin koska olen puhelias enkä lannistu helposti.
        Rupesi vaan nyt mietityttämään kun on niin paljon huonoa palautetta, vaikkakin onhan tässä ihan hyvääkin välissä. :)Määräytyykö palkka pelkästään sen mukaan paljonko myyt, vai onko pohjana yhtään mitään?

        Turhaa hommaa tollanen valitus että ei tienaa jnejne. ja sitä kautta leimaa koko yrityksen paskaksi. Se on totta että pexillä ei tienaa mitään jos ei myy mitään muttta jos ei mitään saa myytyä nii harvemmin siellä tulee yli viikkoa kiduttua. Ne, jotka on joskus ollu mediapexillä töissä, eikä oo päässy palkoille, tarkoittaa sitä että lehtimyynti/suoramarkkinointi ei todellakaan ole se ala missä itse pärjäis joten se kannattaa lopettaa mutta ei silti haukkua yritystä pystyyn. Ite oon ollu pexillä vuoden töissä osa-aikaisena (3h/pv 3-5krt viikossa) ja palkkaa tulee keskinmäärin 600-800e kuussa. Eli jos saat myytyä, saat myös tienattua.


      • uusi ura

        olen uuden ammatinvalinnan edessä ja haluaisin kokeilla lehtimyyjän työtä.mikä on alalla tuntipalkka?tällä hetkellä olen kelan minimisairaspäivärahalla.


    • hommaa

      niinkuin sanoin - homojen hommaa..

    • lehtiä tuolla

      mediapexillä.

    • paska duuni

      Olin hämeen teletaloissa. Tein 2kkn sopimuksen. 3vkon jälkeen, kun harjottelu loppu, sanottiin, ettei asiaa takas, ku niitten olis pitäny maksaa mulle tuntipalkka sit noilta ekoilta viikoilta. Työmatkaa oli 30km, kuljin omalla autolla, en saanut edes bensoja..

      Yhtään hyvää en oo kuullu

    • eko12

      Älä missään tapauksessa mene. Mene vain jos haluat tehdä talkootyötä.

    • Ex pexiläinen

      Ei kannata, eikä varsinkaan Mediapexissä siellä on Suomen huonoimmat provikat.
      Lehtimyynti yleensäkään ei kannata ellet ole suorassa työsuhteessa lehtikustantamoon.
      Vertailuesimerkkinä mediapex maksaa pohjatuntipalkkaa 2 euroa tunnilta ja A-lehdet 11 euroa tunnilta.

      • Laillista??

        Onko tämä edes laillista?


    • Pexissä Töissä!

      Nyt kuukauden ollut mediapexillä töissä. Siellä on pirun hyvä työilmapiiri, jne! Kauppoja ei ole mitenkään erityisesti tullut, etenkään tämän ekan kuukauden aikana! Nyt se kauppa on lähtenyt käymään paremmin! Toimiston vastaavat on hemmetin rentoja, juttelee tauoil mukavii jne, ja mul asiakkaiden kans ei hirveesti oo ongelmii ollu. Kun esittää asian reippaasti ja asiallisesti, nii harvat asiakkaat heittäytyy vittumaisiks. Itelle tulee kerran päiväs korkeintaa sellanen oike v-mäinen asiakas. Ja tässä tulee kuitenki muistaa se, että ei ne asiakkaat sitä henkilökohtasesti sano. Monet vaan ei tykkää puhelinmyynnistä, ja se on sitä työtä kohtaan, ei sinua. Ensimmäisil viikoil tuli huonoi päivii, mut nyt meikä tekee hemmetin kovasti kauppoja! Kun kyselee tarpeeks paljon miten kannattaa tietyis tilanteis toimii jne, nii kyl siin kehittyy hyväks myyjäks. Eikä ne Pexil mitää kuseta... Rehti firma! ja työajoista oon pystynyt sopimaan oma aikatauluni mukaan ja parhaimpina päivinä voin soittaa ja kysyy, voinko tulla pari tuntii aikasemmi ja sumplitaan, että pääsen sit pari tuntii aikasemmin. Ja taukojärjestelyt on hyvin hoidettu, että saa aina vähä väliä huilailla! Itehän teen vaan 15h viikos, eli se on toi minimi, ja jos täl saan ees siedettävää palkkaa, nii oon tyytyväinen. Ku 3 tunnin päivii teen. Ja mitä nyt edellisen kuun palkkaa laskeskelen niin taitaa tulla muutama huntti, vaikka hirveen hyvin ei toi kuu mennyt myynnistä. Jos ei oo asiakkaiden kaa synkas kuuntele työnantajan ohjeita, on turha itkee, että on paska palkka.

      • Toistoa yltä

        Ei kannata, eikä varsinkaan Mediapexissä siellä on Suomen huonoimmat provikat.
        Lehtimyynti yleensäkään ei kannata ellet ole suorassa työsuhteessa lehtikustantamoon.
        Vertailuesimerkkinä mediapex maksaa pohjatuntipalkkaa 2 euroa tunnilta ja A-lehdet 11 euroa tunnilta.


      • gfgtertwet
        Toistoa yltä kirjoitti:

        Ei kannata, eikä varsinkaan Mediapexissä siellä on Suomen huonoimmat provikat.
        Lehtimyynti yleensäkään ei kannata ellet ole suorassa työsuhteessa lehtikustantamoon.
        Vertailuesimerkkinä mediapex maksaa pohjatuntipalkkaa 2 euroa tunnilta ja A-lehdet 11 euroa tunnilta.

        No siihen nyt ei Pexilläkään kuitenkaan mitään ihmeitä tarvitse, että tuon pohjapalkan saa nostettua siitä 2 eurosta ylöspäin.. Jos lehtiä myy yhden tuntiin, niin tuntipalkka 3-6€ ja tuokin vielä huonosti.. 3 kauppaa tuntiin jo hyvä, 2 välttelee riippuen myytävästä kampanjasta.


      • Ylitalon astu
        gfgtertwet kirjoitti:

        No siihen nyt ei Pexilläkään kuitenkaan mitään ihmeitä tarvitse, että tuon pohjapalkan saa nostettua siitä 2 eurosta ylöspäin.. Jos lehtiä myy yhden tuntiin, niin tuntipalkka 3-6€ ja tuokin vielä huonosti.. 3 kauppaa tuntiin jo hyvä, 2 välttelee riippuen myytävästä kampanjasta.

        Kuka niitä kauppoja tekee kolme tunnissa. Keskiverto myyjä tarvitsee vähintään kymmenen kontaktia kauppaa kohden. Se tarkoittaisi vähintään 30 kontaktia tunnissa. Eli 210 kontaktia 7 tunnissa. 1,5 vuoden kokemuksella puhelinmyynnistä useammassakin firmassa ja useamman tuotteen parissa voin kertoa, että tuo kontaktimäärä ei toteudu. Ei vaikka soittaisi koko ajan uutta soittolistaa.

        Mediapexissä soittolistoja vielä pantattiin ja vanhoja listoja sai soittaa viikosta toiseen. Näin ollen kontaktimäärät pysyivät 40-60 kappaleen paikkeilla. Ja näin kauppaa sai neljästä kuuteen päivässä parhaina ehkä kahdeksan.

        Mediapex kuten muutkin firmat jotka toimivat kustantamojen ulkoistettuina myyjinä maksavat vielä surkeat provikat myyjille koska lehtimyynnin kate on huono. Näin ollen lehtimyyntiä ei kannata lähteä edes kokeilemaan ellet mene suoraan kustantamon leipiin soittamaan.

        Eri asia on sitten, jos olet joku 15-vuotias, joka asuu vielä vanhempiensa elätettävänä kotonaan. Mutta, jos lehtimyynnillä haluaa elättää itsensä niin bulvaanifirmat kannattaa kiertää kaukaa.


      • cassandra91
        Ylitalon astu kirjoitti:

        Kuka niitä kauppoja tekee kolme tunnissa. Keskiverto myyjä tarvitsee vähintään kymmenen kontaktia kauppaa kohden. Se tarkoittaisi vähintään 30 kontaktia tunnissa. Eli 210 kontaktia 7 tunnissa. 1,5 vuoden kokemuksella puhelinmyynnistä useammassakin firmassa ja useamman tuotteen parissa voin kertoa, että tuo kontaktimäärä ei toteudu. Ei vaikka soittaisi koko ajan uutta soittolistaa.

        Mediapexissä soittolistoja vielä pantattiin ja vanhoja listoja sai soittaa viikosta toiseen. Näin ollen kontaktimäärät pysyivät 40-60 kappaleen paikkeilla. Ja näin kauppaa sai neljästä kuuteen päivässä parhaina ehkä kahdeksan.

        Mediapex kuten muutkin firmat jotka toimivat kustantamojen ulkoistettuina myyjinä maksavat vielä surkeat provikat myyjille koska lehtimyynnin kate on huono. Näin ollen lehtimyyntiä ei kannata lähteä edes kokeilemaan ellet mene suoraan kustantamon leipiin soittamaan.

        Eri asia on sitten, jos olet joku 15-vuotias, joka asuu vielä vanhempiensa elätettävänä kotonaan. Mutta, jos lehtimyynnillä haluaa elättää itsensä niin bulvaanifirmat kannattaa kiertää kaukaa.

        Näinhän se surkean myyjän logiikka menee. Jos olet hyvä, ihmettelen. Kirjoituksesi osoittaa vain selittelyn taitoa ja tietämättömyyttä. Lehtifirmat ja myös osa alihankkijoista maksaa hyvät provikat verrattuna muuhun telemarkkinointiin.

        Ja miksi mikään firma estäisi rahan tuloa panttaamalla soittolistoja? Luulisin että pexi kuten muutkin haluaa tehdä hyvää bisnestä ja maksimoida tulot kannattavuuden. Jos taas listoja on jaettu muille kuin sinulle niin siitä kannattaisi myös päätellä jotain ;-)


      • Ylitalon astu
        cassandra91 kirjoitti:

        Näinhän se surkean myyjän logiikka menee. Jos olet hyvä, ihmettelen. Kirjoituksesi osoittaa vain selittelyn taitoa ja tietämättömyyttä. Lehtifirmat ja myös osa alihankkijoista maksaa hyvät provikat verrattuna muuhun telemarkkinointiin.

        Ja miksi mikään firma estäisi rahan tuloa panttaamalla soittolistoja? Luulisin että pexi kuten muutkin haluaa tehdä hyvää bisnestä ja maksimoida tulot kannattavuuden. Jos taas listoja on jaettu muille kuin sinulle niin siitä kannattaisi myös päätellä jotain ;-)

        Kyse ei ole surkean myyjän logiikasta vaan kokemuksen syvästä rintaäänestä!

        Itselläni on lehtimyyntifirmoista kokemusta, kahdestakin ja tiedän kuinka surkeita provikoita maksetaan.

        Minulla on kokemusta lehtimyynnistä, astiastoista sähkösopimuskaupasta, varainhankinnasta ja jäsenyyksien myynnistä. Ja olen nähnyt myös muiden myyjien tuloksia kuin pelkästään omiani.

        Näin ollen tiedän varsin hyvin millaisen vähimmäismäärän kontakteja kolme kauppaa vaikka 27 euron hintaiselle lehtitilaukselle tarvitsee. Ja jo myynnin perusteissa opetetaan keskivertopullin olevan 6-10 prosenttia.

        Miksi Mediapex panttaa soittolistoja. No tietysti siitä syystä, että teettää ne ulkopuolisella taholla jolle joutuu maksamaan. Siksipä soittolistat soitatetaan vaikka kymmenen kertaa lävitse siinä toivossa, että jos niistä nyt vielä pari kauppaa irtoaisi ettei tarvitisisi ostaa uuttaa listaa. Kuulostaa kaiken järkevän logiikan vastaiselta mutta niin he vain toimivat.

        Uutta listaa ei todellakaan jaettu muille vaan sitä ei saanut kukaan. Mediapexissä ei vain todellakaan ymmärretty, että pieni varkaus ja turha nuukuus ovat vain pahasta.

        Mistä olet saanut päähäsi, että lehtimyynnissä maksetaan parhaat provikat verrattuna muuhun puhelinmyyntiin. Ilmeisesti kokemuksesi on pelkästään lehtimyynnistä ja tyydyt vähään. Minä olen nähnyt muutakin myyntiä ja tiedän missä mennään provikoiden tasossa.


      • Cassandra91
        Ylitalon astu kirjoitti:

        Kyse ei ole surkean myyjän logiikasta vaan kokemuksen syvästä rintaäänestä!

        Itselläni on lehtimyyntifirmoista kokemusta, kahdestakin ja tiedän kuinka surkeita provikoita maksetaan.

        Minulla on kokemusta lehtimyynnistä, astiastoista sähkösopimuskaupasta, varainhankinnasta ja jäsenyyksien myynnistä. Ja olen nähnyt myös muiden myyjien tuloksia kuin pelkästään omiani.

        Näin ollen tiedän varsin hyvin millaisen vähimmäismäärän kontakteja kolme kauppaa vaikka 27 euron hintaiselle lehtitilaukselle tarvitsee. Ja jo myynnin perusteissa opetetaan keskivertopullin olevan 6-10 prosenttia.

        Miksi Mediapex panttaa soittolistoja. No tietysti siitä syystä, että teettää ne ulkopuolisella taholla jolle joutuu maksamaan. Siksipä soittolistat soitatetaan vaikka kymmenen kertaa lävitse siinä toivossa, että jos niistä nyt vielä pari kauppaa irtoaisi ettei tarvitisisi ostaa uuttaa listaa. Kuulostaa kaiken järkevän logiikan vastaiselta mutta niin he vain toimivat.

        Uutta listaa ei todellakaan jaettu muille vaan sitä ei saanut kukaan. Mediapexissä ei vain todellakaan ymmärretty, että pieni varkaus ja turha nuukuus ovat vain pahasta.

        Mistä olet saanut päähäsi, että lehtimyynnissä maksetaan parhaat provikat verrattuna muuhun puhelinmyyntiin. Ilmeisesti kokemuksesi on pelkästään lehtimyynnistä ja tyydyt vähään. Minä olen nähnyt muutakin myyntiä ja tiedän missä mennään provikoiden tasossa.

        No alihankkijalla olen nyt yli vuoden tehnyt lehtimyyntiä. Palkkana provisio kun halusin isomman provision jos luovun pohjapalkasta. Ja ihan siksi että tiedän saavani kauppaa kun vain jaksan innostua. Jos on vaisumpi päivä niin ei ole yhtä kovaa niskaan hengitystä kuin pohjapalkkaisilla. Kun tulen töihin niin minun annetaan tehdä tulos rauhassa. Olen myynyt mm. hakemistopalveluja, mainostilaa, tvpaketteja ja kännykkäliittymiä. Puhelinmyyntiä yhteensä tehnyt yli 4 vuotta koko ajan. Lehtimyyntiin palasin takaisin kun löytyi hyvä paikka ja se on omin juttu jonka osaan. Kun työn hoitaa vielä hyvin niin ei ole pakkejakaan kuin hyvin vähän (alkuvuonna vähän yli tai alle 10%, enimillään 14 %). Sen tiedän että Mediapexin provikat on lehtimyynnin huonoimmat. Jengi vain luulee että isossa talossa on paremmin. Ei koske kaikkia! Yleensä provikkapalkkaisissa toimistoissa on parhaat provikat kun hyvien myyjien tuloksista ei mene siivua huonojen pohjapalkkoihin. Jos ei provikalla elä riittävästi niin ihmetyttää miten jotkut suostuvat sitten näille maksamaan. Huono bisnes.


      • Ylitalon astu
        Cassandra91 kirjoitti:

        No alihankkijalla olen nyt yli vuoden tehnyt lehtimyyntiä. Palkkana provisio kun halusin isomman provision jos luovun pohjapalkasta. Ja ihan siksi että tiedän saavani kauppaa kun vain jaksan innostua. Jos on vaisumpi päivä niin ei ole yhtä kovaa niskaan hengitystä kuin pohjapalkkaisilla. Kun tulen töihin niin minun annetaan tehdä tulos rauhassa. Olen myynyt mm. hakemistopalveluja, mainostilaa, tvpaketteja ja kännykkäliittymiä. Puhelinmyyntiä yhteensä tehnyt yli 4 vuotta koko ajan. Lehtimyyntiin palasin takaisin kun löytyi hyvä paikka ja se on omin juttu jonka osaan. Kun työn hoitaa vielä hyvin niin ei ole pakkejakaan kuin hyvin vähän (alkuvuonna vähän yli tai alle 10%, enimillään 14 %). Sen tiedän että Mediapexin provikat on lehtimyynnin huonoimmat. Jengi vain luulee että isossa talossa on paremmin. Ei koske kaikkia! Yleensä provikkapalkkaisissa toimistoissa on parhaat provikat kun hyvien myyjien tuloksista ei mene siivua huonojen pohjapalkkoihin. Jos ei provikalla elä riittävästi niin ihmetyttää miten jotkut suostuvat sitten näille maksamaan. Huono bisnes.

        Isossa talossa luullaan asioiden olevan hyvällä mallilla, siihen minäkin haksahdin kun Mediapexiin menin töihin.

        Jos sinä tienaat lehtimyynnissä hyvin et luultavastikaan myy mitään viiden numeron tilauksia kestotilaustunnuksella hintaan 23.90 josta ei sitten myyjän käteen mitään jää.

        Tiedän, että laajalevikkisen lehden vuoden tilauksesta voi saada jopa 20 euron provision (esim Mikrobitti tai tekniikan maailma) Mutta käsitykseni mukaan tuo toteutuu silloin kun on suorassa työsuhteessa kustantamoon.

        Jos tienaat alihankkijalla hyvin oletan, että myyt jotain ison sanomalehden pitkää tilausta ja mahdollisesti uusit tilauksia vanhoille tilaajille. Sellaiseen työhön minäkin voisin lähteä.


      • Tenari
        Ylitalon astu kirjoitti:

        Isossa talossa luullaan asioiden olevan hyvällä mallilla, siihen minäkin haksahdin kun Mediapexiin menin töihin.

        Jos sinä tienaat lehtimyynnissä hyvin et luultavastikaan myy mitään viiden numeron tilauksia kestotilaustunnuksella hintaan 23.90 josta ei sitten myyjän käteen mitään jää.

        Tiedän, että laajalevikkisen lehden vuoden tilauksesta voi saada jopa 20 euron provision (esim Mikrobitti tai tekniikan maailma) Mutta käsitykseni mukaan tuo toteutuu silloin kun on suorassa työsuhteessa kustantamoon.

        Jos tienaat alihankkijalla hyvin oletan, että myyt jotain ison sanomalehden pitkää tilausta ja mahdollisesti uusit tilauksia vanhoille tilaajille. Sellaiseen työhön minäkin voisin lähteä.

        Ihan asiallinen kommentti mutta olettamasi meni siinä väärin että myyn uusille asiakkaille kestotilauksia kuten lähes kaikki, ellei ihan kaikki alihankkijoilla. Eroni muihin myyjiin on se että myyn pidempiä tilauksia ja painotan hinnaltaan parempiin lehtiin. Saan myös soveltaa spiikkiä jonkin verran. Provikkani on parempi kuin muilla meidän myyjillä mutta olenkin ainoa joka tekee pelkällä provisiolla. Muut meidän myyjät on työnantajalle isompi riski pohjapalkan takia. Minusta ei ole riskiä vaan kaikki mitä myyn on plussaa ja se motivoi myös minua että saan vapauksia. Firman kannalta olisikin parasta jos kaikki olis provikalla. Ymmärrän niitä jotka ei ole mut en ymmärrä että nämä samat tyypit yrittää kuoria kermat päältä ja itkevät mun provikoista ja vaativat samaa. Kyllähän se niillekin luvattaisiin jos luopuisivat pohjasta.

        Isolla firmalla on isommat kiinteät kulut ja riskit tuntipalkkalaisten suhteen ja siksi varmaan pystyy maksaan huonompaa liksaa. No kaikkea ei voi saada


    • SANOMA ON PARAS

      Joo! Ja jos et tee vähintään 300euron edestä myyntiä JOKA PÄIVÄ laittavat sut kilometritehtaalle!

      SANOMA!

      • cassandra91

        Oikein!


    • Nakkiniska

      NYT TÄRKEÄ HUOMIO JOKAISELLE!

      Älä ikinä mene mihinkään myyntityöhön missä luvataan "pohjapalkka"! Provisio on ainoa oikea tapa tienata myynnillä ja jos et osaa myydä niin eti joku toinen ala.

      Eli:
      Jos osaat myydä = ota 100%:nen provisiotyö
      Et osaa myydä = älä ota myyntityötä!

    • pettynyt1

      Älkää missään nimessä menkö Mediapexille töihin sillä totuus on, että
      suurin osa siellä on töissä useimmiten 2 € tuntipalkalla.

      • Laillistako??

        Miten niin? Ei kai tuo ole Suomessa edes mahdollista?

        Ja miten niin kolmen tunnin työvuoro?
        Ei kai nyt kukaan lähde kolmeksi tunniksi töihin...?


    • paskapersepex

      Mediapex on ihan perseestä ja syvältä

    • Omatunto jäljellä

      Lehtimyynti firmoja putkahtaa joka päivä muutama uusi markkinoille (olisiko noussut 200% 10 vuodessa). Lehtitalot solmivat sopimuksia kaikkien kanssa joten myös lopettaneia löytyy. On turha sanoa että jokin tietty firma maksaa p... liksaa koska kaikilla ainut joka tienaa on yrittäjäksi alkanut. 100 pisteestä maksetaan myyjälle 7.50 - 13.00e ja lehtitalo maksaa yrittäjälle 35-50e. On totta että vuokra,sähkö sekä kalusto maksaa joten tuskin yrittäjätkään rypee rahassa kulujen noustessa vuosi vuodelta. Sanotaan että parempi olla lehtimyyjä kuin työtön, mutta entäs palkka. 7.5 tunnin aikana otat 300 - 400 puhelua joista vastaa n. 100 ja ostoja ilman pakko myyntejä tuskin yhtään. Viikossa voit saaada 600 pistettä (55-90e). Tässä totuus ja 1200-3000e palkat kuuluvat pikkupomoille joilla 1500e kuukausipalkka porvikka ja auto sekä kännykkä etu. Paremmin tienaa soskusta ja jää vielä ihmisyys jäljelle. Valitettavaa mutta totta. Lehtitalot kun myyvät samoja tuotteita netissä suoraan samoille asiakkaille. Jälleenmyynti firmat joutuvat turvautumaan vippaskonsteihin vetääkseen myynnin välistä. Unohtakaa lupaukset pohjapalkasta yms. tienaatte vaan jos uskallatte myydä 97 vuotiaalle Me naiset sport lehden koska asiakas ei enään kuule ja ymmärrä mistä on kyse. Hävetkää lehtitalot että pidätte heitä vielä listoilla. Olen"huono" lehtimyyjä nyt mutta vaihdan heti paremman tullessa.

    • Ammattilainen...

      Mistä löytyy kunnollinen työnantaja tältä alalta?????

    • 5+10

      RIIPPUU PAIKKAKUNNASTA. AINA.

    • Ammattilainen...

      Kokemusta on ja tähän asti työnantajista paljastunut riistäjiä tavalla tai toisella.

      • Ammattilaisille

        Finnacta Oy: Helsinki, Tampere, Kuopio, Joensuu, Jyväskylä ja Mikkeli.
        Lead aineistoon. osaavalla 30- 50% pulli.
        finnacta.fi sivulle vaan hakemusta täyttämään jos haluaa tehdä kauppaa kunnolla.
        Kovimmalla myyjällä ennätys yli 60 kauppaa yhteen päivään.


    • alastonsuomi.com

      MIKÄ VAIN ON BAREMPI KUIN PUUSTERI! NE VAIHTOI NIMENSÄ SIKSI ETTÄ SINNE EDES JOKU RAUKKAPARKA EKSYISI VAHINNKOSSA! KOKEMUSTA ON PALJON JA TIEDÄN MISTÄ PUHUN KUN SANON ETTÄ ÄLKÄÄ LAPSET MENKÖ!

    • mediapex/buusteri

      Olin jyväskylän Buusterilla (ent. Mediapex) töissä, ja kyllä, rehti firma antavat sen palkan mitä lupaavatkin, mukavat pomot ja työkaverit. MUTTA jos rahaa haluat tehdä ÄLÄ mene sinne. Palkka koostuu siitä että jokainen tilaus on pisteytetty ja tuntipalkka tulee: kuukauden pisteet- peruutetut tilaukset jaettuna tehdyillä tunneilla. Jos pistekeskiarvo jää alle 30:nen tuntipalkka on kaksi euroa. Ja tämä kaksi tai kolme euroa on yleisin tuntipalkka siellä. Väittävät että keskimääräinen tuntipalkka on reilu 10 euroa mutta se ei ole totta, sen verran oon entisten työkavereiden kanssa keskustellut palkkauksesta. Kokenutkin myyjä saattaa hyvin tehdä nollapäivän tai useammankin mikä laskee kuukauden pisteindeksiä huomattavasti. Koska provisio buusterilla on huono (esim 40 pistettä=4e/tilaus) niin mahdollisuus saada 10 euron tuntipalkkaa on häviävän pieni. Jotta saisit niin hyvää pitäisi tehdä n 12-13 kauppaa per joka työpäivä, joka on käytännössä mahdotonta. Nollapäivätkin ovat hyvin mahdollisia. Veikkaan että joka ikinen työkaverini teki alle viiden euron tuntipalkkaa siellä.

      • 020202

        mitä hyviä lehtimyynti yrityksiä nykyisin?


    • kikkeliskokkelisvaan

      ei lehtiä tilata enään samaan tappaan kuin ennen siks ei kannata enää myydä niitä. nettilehdet on tullut tilalle

    • 8+1+

      hahahahahahahahahah. menee samalla tavalla ku tähänki asti, jos ei paremminki ku voi tarjota nettilehtiä lisäksi.

    • Anonyymi

      voiko hyväksya ilman että lehti lähetetään sähköpostiin jos siitä ei ole sovittu ja laskuttaa saman summan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5584
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2383
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2322
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    Aihe