Lapseni ovat puoliksi suomalaisia, puoliksi venäläisiä. Aikaisemmin heille oli itsestään selvää että on yhtä hyvä asia olla kumpaakin. Kouluelämässä ovat kuitenkin huomanneet, että Suomessa saa puhua ryssistä aivan vapaasti, opettajatkaan eivät välttämättä puutu sanan käyttöön eivätkä ymmärrä, että se on loukkaavaa.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja kuinka vahvistatte lapsianne olemaan ylpeitä venäläisyydestään?
venäläisenä Suomessa
1
442
Vastaukset
- MAAT2
Jos koulussa esiintyy nimittelyä ja epäasiallista käytöstä, pitää heti koululta ja opettajalta vaatia, että siihen puututaan. Lasten ei pidä hävetä taustaansa. Myös on hyvä vaatia toisen äidinkielen opetusta. Jos on tarpeeksi oppilaita, on koulun järjestetävä opetusta. Kannattaa korostaa venäläisyyden hyviä puolia: iso, rikas maa, kulttuuri, historia, rikkaudet ja myöskin kaksikielisyyden etuja. Venäjää kannattaa puhua reippaasti aina kun se venäläisen vanhemman kanssa on mahdollista. Olen ikävä kyllä huomannut, että tässäkin raha ratkaisee. Kun tuot lapsen kouluun kalliilla autolla ja asut kalliilla asuinalueella, ei ryssittelyä niinkään kuule...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888