leikit

rr

Tyttöni lopettelee kuudetta luokkaa, menee siis yläasteelle syksyllä. Hän leikkii vieläkin kaverinsa kanssa esim kahvilaa, laulajj ja barbeilla. Toisaalta myös jo meikkaa kouluun ja on kuin muutkin ikäisensä. Onkohan tytön kehityksessä jotain pielessä kun vielä leikkii?

4

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttärien äiti

Ei tyttäresi kehityksessä ole mitään vikaa. Tuohon ikään nimenomaan kuuluu se, että välillä leikitään niinkuin ennenkin ja välillä opetellaan isompien juttuja niiinkuin esim. meikkaamista. Kyllä ne muutkin ikäsisensä näin tekevät, vaikkei se sitä leikkimistä ehkä ulkopuolisille kerrotakaan.
      Ei lapsilla ole eikä saakaan olla kiirettä aikuistumiseen ja aikuisten juttuihin. Kyllä se aikuistuminen tulee sitten tulee aikanaan ja luulatavasti pikemmin kuin odotatkaan. Meikkaamiset ei ole ehkä se ensimmäinen juttu. Eihän kenenkään ole pakko meikata. Nuoret ovat kauniita ilman meikkiäkin. Tuossa iässä ehkä enemmän kiinnostaa naiseksi kehittyminen muuten, niinkuin esimerkiksi rintojen ja karvoituksen kasvaminen, kuukautisten alkaminen, ja mitä se tarkoittaa, jne. Siltikin sitä leikkiäkin vaikkapa barbeilla tarvitaan.
      Älä siis ole huolissasi.

• melissa88

Ihan normaalia! Tyttösi ehtii vielä ihan hyvin aloittaa isojen tyttöjen puuhat. ja varmasti aloittaakin nopeemmin mitä huomaatkaan. :)
      Itse leikkisin vielä seiskalla juuri tuollaisia leikkejä ja kasilla aloinkin jo juhlimaan ja tutustumaan aikuisten leikkeihin ja alkoholiin yms. hurja muutos ehtii kyllä tapahtua enemmin tai myöhemmin, mutta tuon ikäisenä leikki on ihan normaalia. :)

• ifolor

Aivan ihanaa että tuollaisia lapsia vielä tänä päivänä on!:D Kaikilla niin kiire aikuisiksi vaikka sitä lapsuutta pitäis elää nii kauan ku "mahollista".Itse sain 13v lahjaksi vielä barbien.Tosin se leikkiminen oli melkolailla jo hiipunut mutta silti näin kolmenkympin kynnyksellä olen iloinen että leikittiin niinkin myöhäiseen ikään.Tuntuu että lapsuus tuli elettyä eikä kiirettä aikuisten juttuihin ollut.Elä missään nimessä huolestu!Ole onnellinen että sulla tuollainen tytär  

• basine85

Olen leikkinyt myöhään, baby born nuken sain 9vuotiaana jolla nyt leikkii lapseni, hienoimmat barbiet sain 10-12vuotiaana. Varmaan oli omakin äitini huolissaan silloin kehityksestäni, mutta nyt olen ainakin omasta mielestäni tavallinen kohta 25vuotias pian kahden lapsen äiti. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      33
      5231
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      143
      2452
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      145
      2153
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      54
      1947
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1820
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      57
      1327
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      175
      1136
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      985
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      314
      894
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      172
      820
    Aihe