leikit

rr

Tyttöni lopettelee kuudetta luokkaa, menee siis yläasteelle syksyllä. Hän leikkii vieläkin kaverinsa kanssa esim kahvilaa, laulajj ja barbeilla. Toisaalta myös jo meikkaa kouluun ja on kuin muutkin ikäisensä. Onkohan tytön kehityksessä jotain pielessä kun vielä leikkii?

4

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttärien äiti

Ei tyttäresi kehityksessä ole mitään vikaa. Tuohon ikään nimenomaan kuuluu se, että välillä leikitään niinkuin ennenkin ja välillä opetellaan isompien juttuja niiinkuin esim. meikkaamista. Kyllä ne muutkin ikäsisensä näin tekevät, vaikkei se sitä leikkimistä ehkä ulkopuolisille kerrotakaan.
      Ei lapsilla ole eikä saakaan olla kiirettä aikuistumiseen ja aikuisten juttuihin. Kyllä se aikuistuminen tulee sitten tulee aikanaan ja luulatavasti pikemmin kuin odotatkaan. Meikkaamiset ei ole ehkä se ensimmäinen juttu. Eihän kenenkään ole pakko meikata. Nuoret ovat kauniita ilman meikkiäkin. Tuossa iässä ehkä enemmän kiinnostaa naiseksi kehittyminen muuten, niinkuin esimerkiksi rintojen ja karvoituksen kasvaminen, kuukautisten alkaminen, ja mitä se tarkoittaa, jne. Siltikin sitä leikkiäkin vaikkapa barbeilla tarvitaan.
      Älä siis ole huolissasi.

• melissa88

Ihan normaalia! Tyttösi ehtii vielä ihan hyvin aloittaa isojen tyttöjen puuhat. ja varmasti aloittaakin nopeemmin mitä huomaatkaan. :)
      Itse leikkisin vielä seiskalla juuri tuollaisia leikkejä ja kasilla aloinkin jo juhlimaan ja tutustumaan aikuisten leikkeihin ja alkoholiin yms. hurja muutos ehtii kyllä tapahtua enemmin tai myöhemmin, mutta tuon ikäisenä leikki on ihan normaalia. :)

• ifolor

Aivan ihanaa että tuollaisia lapsia vielä tänä päivänä on!:D Kaikilla niin kiire aikuisiksi vaikka sitä lapsuutta pitäis elää nii kauan ku "mahollista".Itse sain 13v lahjaksi vielä barbien.Tosin se leikkiminen oli melkolailla jo hiipunut mutta silti näin kolmenkympin kynnyksellä olen iloinen että leikittiin niinkin myöhäiseen ikään.Tuntuu että lapsuus tuli elettyä eikä kiirettä aikuisten juttuihin ollut.Elä missään nimessä huolestu!Ole onnellinen että sulla tuollainen tytär  

• basine85

Olen leikkinyt myöhään, baby born nuken sain 9vuotiaana jolla nyt leikkii lapseni, hienoimmat barbiet sain 10-12vuotiaana. Varmaan oli omakin äitini huolissaan silloin kehityksestäni, mutta nyt olen ainakin omasta mielestäni tavallinen kohta 25vuotias pian kahden lapsen äiti. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      138
      2368
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      71
      2289
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      66
      1959
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      75
      1658
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      105
      1533
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      102
      1498
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      119
      1391
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      32
      1254
    9. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1191
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe